Muhammed Andı 13 Gönderildi Nisan 8, 2010 uzunlari acinca hangisi +'dan -'ye geciyorsa, daha dogrusu avometrenin bir ucu akunun -'sinde iken diger uc hangisinde 0'a dogru dusuyorsa uzun uc odur.aslinda bunu neden merak ediyorsun anlamadim. sonucta araban + saseye sahip. ve de + sasede diyot zaten ters olmali...bak sana baska bir yol daha soyleyeyim. bu daha kolay gelir sana sanirim. sigorta kutusundan kisa far sigortasini bul. oradan soket ucuna giden kabloyu daha kolay bulabilirsin avometre ile. avometrenin kablo test kipinde, bir ucu sokete, diger ucu sigorta kutusundaki kisa far sigortasina. hangi soket ucunda test sinyali alirsan kisa uc odur.. İletiyi paylaş Link to post
Halil Şahin 16 Gönderildi Nisan 8, 2010 uzunlari acinca hangisi +'dan -'ye geciyorsa, daha dogrusu avometrenin bir ucu akunun -'sinde iken diger uc hangisinde 0'a dogru dusuyorsa uzun uc odur.aslinda bunu neden merak ediyorsun anlamadim. sonucta araban + saseye sahip. ve de + sasede diyot zaten ters olmali...bak sana baska bir yol daha soyleyeyim. bu daha kolay gelir sana sanirim. sigorta kutusundan kisa far sigortasini bul. oradan soket ucuna giden kabloyu daha kolay bulabilirsin avometre ile. avometrenin kablo test kipinde, bir ucu sokete, diger ucu sigorta kutusundaki kisa far sigortasina. hangi soket ucunda test sinyali alirsan kisa uc odur..zaten diyotu ters baglayınca oluyor.ancak öteki farda diyotun yönü far etmiyor bir taraftaki diyot yeterli geliyor sanırım.. İletiyi paylaş Link to post
Kadir Eren 0 Gönderildi Mayıs 3, 2010 (düzenlendi) .... Ekim 24, 2011 tarihinde Kadir Eren tarafından düzenlendi İletiyi paylaş Link to post
Oktay Toker 2.633 Gönderildi Mayıs 3, 2010 eski far sisteminde sorun yoksa normal şekilde çalışıyor ise bundada çalışması gerekiyor.iki farında soketlerinin birbirinden çarpraz şekilde takıldı ise bunu yapar.bence soketlerin dogrulugunu kontrol edin.tesisat sorunu oldugunu sanmıyorum.şayet orjinal farlarındada bu sorun yok ise. İletiyi paylaş Link to post
Kadir Eren 0 Gönderildi Mayıs 3, 2010 (düzenlendi) ... Ekim 24, 2011 tarihinde Kadir Eren tarafından düzenlendi İletiyi paylaş Link to post
Oktay Toker 2.633 Gönderildi Mayıs 3, 2010 orjinal farlar h4 idi o nedenle ters takılacağını zannetmiyorum aracın sahibi tanıdığım üye olmuş gerekirse detaylı bilgi verir.detaylı bilgi daha dogru bilgi paylaşımını kolaylaştıracaktır.fikirler fikirleri üretir. İletiyi paylaş Link to post
Muhammed Andı 13 Gönderildi Mayıs 3, 2010 (düzenlendi) formumuzda benzeri konular ve cozumleri mevcuttu aslinda. farlar yakismis, hayirli olsun..H4 yapi zaten dediginiz sekildedir. uzun yaninca kisa soner... yapmaniz gereken, yeni bir far rolesi ile kucuk bi modifiye. asagidaki semada var olan mercek motorunu siz uzun far olarak degerlendirin. bu islem genelde h4'ten bi-xenon'a gecenlere gerekli oldugu icin forumda; sema o yuzden boyle... Mayıs 3, 2010 tarihinde Muhammed And? tarafından düzenlendi İletiyi paylaş Link to post
Oktay Toker 2.633 Gönderildi Mayıs 3, 2010 (düzenlendi) h4 çitf flaman oldugu için sanırım bu şekilde çalışıyor.h7 de tek flaman var o yüzden bu sorunu yaşıyorsunuz.muhammed beyin söylediklerine katılıyorum.bende hatırlamış oldum.böylece.tşk dolayısyla tesisat sorunu yok sadece baglantı şekli farklı. Mayıs 3, 2010 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi İletiyi paylaş Link to post
Mehmet Özyürek 619 Gönderildi Mayıs 5, 2010 eski far sisteminde sorun yoksa normal şekilde çalışıyor ise bundada çalışması gerekiyorOrjinali H4'dü.. H4'lerde, uzuna geçince kısa sönerdi... Sigorta kutusundan, Uzun far rolesinden kısa far rolesine bir diyot bağlamak lazım... Bu sayede uzuna geçince kısaya akım verecek ve kısalar yanmaya devam edecektir... İletiyi paylaş Link to post
Oktay Toker 2.633 Gönderildi Mayıs 5, 2010 Orjinali H4'dü.. H4'lerde, uzuna geçince kısa sönerdi... Sigorta kutusundan, Uzun far rolesinden kısa far rolesine bir diyot bağlamak lazım... Bu sayede uzuna geçince kısaya akım verecek ve kısalar yanmaya devam edecektir...katılıyorum.diod amperli olmalı ama. İletiyi paylaş Link to post
Köksal Yılmaz 32 Gönderildi Haziran 9, 2010 katılıyorum.diod amperli olmalı ama.kaç amper olmalı acaba? İletiyi paylaş Link to post
Halil Şahin 16 Gönderildi Haziran 9, 2010 (düzenlendi) kaç amper olmalı acaba?köksal hayırdır xenona mı geçiyorsun?? mercek motoruna göre değişiyor bosch da bana 6A önerdiler onu kullandım hellada daha küçüğü yeterli oluyor sanırım..bir nevi çekilen akıma göre değişiyor.. Haziran 9, 2010 tarihinde Halil ?ahin tarafından düzenlendi İletiyi paylaş Link to post
Oktay Toker 2.633 Gönderildi Haziran 9, 2010 köksal hayırdır xenona mı geçiyorsun?? mercek motoruna göre değişiyor bosch da bana 6A önerdiler onu kullandım hellada daha küçüğü yeterli oluyor sanırım..bir nevi çekilen akıma göre değişiyor..6amper yeterli küçügü ısınır yeterlidir ama gereksiz takılacaksa 6a ve üstüm tercih edilmelidir. İletiyi paylaş Link to post
Erdinç Yılmaz 6 Gönderildi Ocak 6, 2015 Merhabalar ben forum içerisinde aradım ama sanırım çok anlayamadığım için kafam karıştı. Problem aracımın orjinal H4 farlarına hella d2s bi-xenon mercek montajı yapıldı. Orjinal farlarım far açıkken - kısa hüzmeler yanar vaziyette, sellektör yaptığım zaman uzunların yanması ama kısaların sönmesi. Yada soğuk sellektörde sadece uzun hüzmelerin yanması. Bi xenon bağlantısı için ne yapmam gerekli? Bi-xenon mercekte kısalar d2s bağlı sellektör için far kolunu çekince ampül sönüp perde hareket ediyor doğal olarak. Forum içerisinde diotlu veya roleli konular gördüm ama işin içinden çıkamadım. Roleli bağlantı için şema nasıl olmalı bağlantı ve diot - role şeması nasıl olmalı? Birde beslemeyi aracın kendi tesisatı ile değilde role tetiklemesi ile aküden yapmak daha iyi olur gibi düşünüyorum. Yardımcı olabilirseniz sevinirim. İletiyi paylaş Link to post
Mahmut Akbulut 2.757 Gönderildi Ocak 6, 2015 Erdinç bey resimdeki uygulamayı yapın sıkıntı kalmayacaktır...Far soket +/- uçları amerikan menşeyli araçlarda farklı olabiliyor , bu çizimi onun için ekliyorum... 3 1 İletiyi paylaş Link to post
Fatih Demirtaş 59 Gönderildi Ocak 6, 2015 Of be sıf şu sorun için ne kadar uğraştım.çin malı uzun kıda yaptıran h4xenon beynialdım.bir sürüde kablo oldumuştu.Bu çok daha kolay oluyormuş.bi daha ki muaynedr sökersem o beyni söker böyle yaparım.. 1 İletiyi paylaş Link to post
Erdinç Yılmaz 6 Gönderildi Ocak 7, 2015 Aracın kendi tesisatı üzerinden beslemem sıkıntı oluşturur mu? Onun yerine role ile aküden direk besleme ile yapsam daha uygun mu olur sizce? İletiyi paylaş Link to post
Mahmut Akbulut 2.757 Gönderildi Ocak 9, 2015 Aracın kendi tesisatı üzerinden beslemem sıkıntı oluşturur mu? Onun yerine role ile aküden direk besleme ile yapsam daha uygun mu olur sizce?Sıkıntı olmaz rölesiz bağlayabilirsiniz ... 1 İletiyi paylaş Link to post
Sinan Çatalkaya 14 Gönderildi Kasım 23, 2015 Yapacağınız kısa fardan ampüle gelen hatta röle bağlamak olacak.Rölenin bobin uçlarından birisi kısa fardan gelen elektriğe bağlanacak.Diğer ucu araç şasesine yada akü eksisine bağlanacaktır.Rölenin platin uçları birisi sigorta ile aküye diğeri sağ ve sol balastlara geçecek.Tek röle iki balastı rahatlıkla kaldırır.Uzun hüzmeden gelen voltajıda bir adet dioda bağlayıp kısa hüzmeden röleye bağlamış olduğunuz röle ucuna bağlıyacaksınız.Diodun üzerinde (1n4001 serisi uygun olacak)Beyaz çizgi vardır.Beyaz çizgi röle bobinine bağlı(kısadan gelen uçla birleşik)Çizgi olmayan uçta uzun hüzmeden gelen uca bağlayın.Yinede milisaniyelik kesinti olacaktır.Far kolu illaki uzun kısa arasında boşluk yapar.bunuda önlemek için Balastlar için kullandığınız rölenin bobin uçlarına paralel 470 mf 25 voltluk kondansatör bağlayın.Kondasatörde Eksi ucu yada artı ucu belirleyen işaretlere göre bağlantınızı gerçekleştirin.Kondansatör anlık boşluklarda röleyi sabit tutacaktır.Hemde orjinal far hattınız ve far kolununz iki adet xenon balastın yükünden kurtulacaktır.servet abi benim sorunumun tersi galiba bu bende farlar tamamen kapalı iken selektör atınca hem uzun hem kısa yanıyor ben farlar tamamen kapalı iken selektrö atınca sadece uzun hüzmedeki ampul yansın istiyorum farları açınca uzun kısa ikisi bir yansın ...(ikisi bir yanmasada olur far açık giderken seleketör yapınca kısa hüzme poryosunda bi xenon olacağı için uzun hüzmedeki ampul yanmasada olur) istiyorum bunun için ne yapabilirim bana yardımcı olur musun İletiyi paylaş Link to post
Adem Akkuş 0 Gönderildi Temmuz 28, 2016 S.a arkadaşlar benim araç 99 model mitsubishi carisma aracımda suan hella marka bi xenon mercek var aracım h4 uyumlu far soketi mevcut fakat diger araçlar gbi sokete 2 artı + 1 eksi -güç kablosu yerine 2 adet eksi - 1 adet + güç kablosu gelmekte ve 1 adet role bulunmakta benim farlar uzunlara bastıgım zaman sellektörde sorun yok fakat uzunlarda takılı bıraktıgm zaman aydınlatma kesiliyo Ne yapmam gerekiyo bazı yorumlarda diyot tan bahsediliyo öyleyse nasıl diyot kullanmam gerek yardmci olursanız sevinirim İletiyi paylaş Link to post
Oktay Toker 2.633 Gönderildi Temmuz 28, 2016 (düzenlendi) Hoş geldiniz. Anlatımınıza göre aracınızın elektirik tesisatında uzun hüzme sabit kaldığında korumaya geçiyor görünüyor.Yada uzun hüzme sinyal kolu gibi kolla çalışıyor diye biliyorum bu swich bölümünde bir sıkıntı var. Araç modelinde sellektörde hem kısa hem uzun sürekli aktif çalışabilmekte.Fakat sabit uzuna alınca ampul koruması amaçlı üstte yazdığım gibi kapatabilir.Bu aracın kendi elektronik aksamı ile alakalı. İlk bakılacak olan bence sigorta kutusunda hem kısa,hem uzun için ayrı ayrı role var ise bu rolelerin tetik uçlarına diod ile baglantı yapılması. Sokete baglanacak Diod seçeneği sellektör açısından sıkıntı olmaz ve zaten sıkıntınız yok.Sabit uzunda diod en az 8 amperlik olmalıki üzerinden akım geçeceği için ısınma sorunu olmasın.Fakat bu uzunları siz oldukça uzun süre kullanacaksanız kesinlikle roleli bir tertibat yapmanız gerekiyor.Ayrıca tek sıhhatli uygulama bu olur. Linkteki konularda cevaplarda zaten çeşitli şekillerde mevcut.İnceleyiniz. http://www.geceucusu.com/topic/496-xenon-i%C3%A7in-r%C3%B6le-ve-direk-ak%C3%BC-ba%C4%9Flant%C4%B1s%C4%B1/ Temmuz 28, 2016 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi İletiyi paylaş Link to post
Adem Akkuş 0 Gönderildi Temmuz 28, 2016 malesef 2 adet role bulunmamakta 1 adet 4 çıkısli role mevcut İletiyi paylaş Link to post
Sercan Kızıldere 2 Gönderildi Şubat 6, 2017 (düzenlendi) Öncelikle selamlar herkeze uzun zamandır üye olmadan takip ediyordum ama artık aranızdayım ilk sorum şu olucak abilerim sizlere Mercedes ten sökme mercekli bi far sipariş verdim. Aracımın ampülü H4 Satıcının dediği- D2S xenon uyuyor, diyor ama benim aklıma takılan D2S ampülde 2 tane kablo var. Bununla sellektör yapma imkanı varmı yani D2S ampulü H4 gibi işlev görüyormu... (Akşam Detaylı Bir Şekilde Kendimi ve arabamın üstündekileri Tanıtıcam) Şubat 6, 2017 tarihinde Sercan Kızıldere tarafından düzenlendi İletiyi paylaş Link to post
Sırrı Polat 212 Gönderildi Şubat 6, 2017 (düzenlendi) 6 saat önce, Sercan Kızıldere yazdı: Öncelikle selamlar herkeze uzun zamandır üye olmadan takip ediyordum ama artık aranızdayım ilk sorum şu olucak abilerim sizlere Mercedes ten sökme mercekli bi far sipariş verdim. Aracımın ampülü H4 Satıcının dediği- D2S xenon uyuyor, diyor ama benim aklıma takılan D2S ampülde 2 tane kablo var. Bununla sellektör yapma imkanı varmı yani D2S ampulü H4 gibi işlev görüyormu... (Akşam Detaylı Bir Şekilde Kendimi ve arabamın üstündekileri Tanıtıcam) sadece ampülle olmaz d2-s ampülü çalıştırmak için bir çift d2-s balast aldıktan sonra H-4 ampüle ortak gelen eksi kutbu ve kısa hüzmenin pozitif kablosunu kullanacağınız balasta bağlarsınız , yine ortak eksi kutup ile uzun hüzmenin pozitif uçlarını da merceğin selenoid kablolarına bağlarsınız , ayrıca uzunların pozitif ucu ile kısaların pozitif uçları arasına aşağıdaki gibi bir diyot bağlarsanız çalışır. Şubat 6, 2017 tarihinde Sırrı Polat tarafından düzenlendi 3 İletiyi paylaş Link to post
Sercan Kızıldere 2 Gönderildi Şubat 6, 2017 (düzenlendi) On 2/6/2017 at 21:45, Sırrı Polat yazdı: sadece ampülle olmaz d2-s ampülü çalıştırmak için bir çift d2-s balast aldıktan sonra H-4 ampüle ortak gelen eksi kutbu ve kısa hüzmenin pozitif kablosunu kullanacağınız balasta bağlarsınız , yine ortak eksi kutup ile uzun hüzmenin pozitif uçlarını da merceğin selenoid kablolarına bağlarsınız , ayrıca uzunların pozitif ucu ile kısaların pozitif uçları arasına aşağıdaki gibi bir diyot bağlarsanız çalışır. Eyvallah Sırrı abim yani bana elektirikçi yolu gözüktü Şubat 10, 2017 tarihinde Selçuk Keleş tarafından düzenlendi İletiyi paylaş Link to post