Mehmet Semih Zorlu 13 Gönderildi: Kasım 24, 2018 İlk defa basima gelen birsey...Sifir alip kullandigim D1S balasti BMW f30 araca bagladik tabiki sistem xenon olmadigi icin hata verdi. bende ariza uyarisi olmamasi icin balasti direk akuden role ile bagladim. farlar acilinca roleler tekiklendi ve hatasiz sorunsuz xenonlarimiz calisti. ama ertesi gun birtanesi daha sonraki gun de diger balast ariza yapti. ariza su sekilde fari acinca ampuller 3 4 defa yanip sonuyor ve sonra tamamen sonuyorlar... balastlar vr ampuller sifir... balast degistirince ampuller duzgun yaniyor merak edip icini acip baktim ama yanan bir komponent goremedim... birazdan videoyu yukleyecegim... RNE-L01 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi 1 İletiyi paylaş Link to post
Mehmet Semih Zorlu 13 Gönderildi Kasım 24, 2018 https://www.dosyaupload.com/isgIRNE-L01 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi İletiyi paylaş Link to post
Oktay Toker 2.633 Gönderildi Kasım 24, 2018 Araç çalışmaz iken kontak açık durumda balastlar çalışıyormu test ediniz.Çalışıyor ise sorun araç çalışınca ampul olmadığı için koruma moduna geçiyor demektir.Akım çekmediği için ampul yok olarak algılıyor. Öncelikle bilğisayara baglayıp xenon modu varsa ona alıp hafızaya yazdırın.Yok ise Ampul yerine geçecek modul yapmanız gerekiyor,genelde sizin araçlarda 4700mf 35volt işe yarabiliyor.Deneyerek sorun çözümüne gitmeniz gerekiyor. 2 İletiyi paylaş Link to post
Mehmet Semih Zorlu 13 Gönderildi Ocak 6, 2019 Başkan uzun zamandan beri anca girebildim foruma.. sorun şu balastları soktum dışardan çalıştırıyorum ama zenonlar sürekli yanıp yanıp sönüyor. Balastları değiştirince çalışıyor... bu balastların tamirini yapan varmı acaba İletiyi paylaş Link to post
Mahmut Akbulut 2.758 Gönderildi Ocak 6, 2019 14 saat önce, Mehmet Semih Zorlu yazdı: bu balastların tamirini yapan varmı acaba Malesef balastlar tamir edilebilecek yapıda değiller ... İletiyi paylaş Link to post
Mehmet Semih Zorlu 13 Gönderildi Ocak 7, 2019 birkaç forumda okumuştum içindeki kapasitörleri ve mofset tarzı komponentler değiştiriyorlar.. bu arada bu cumartesi hella balaslarda montaj sırsında bozuldu hemen hemen 7 - 8 yılda bu bu 2 oldu... arabaya taktık taktıktan sonra önce ampul bozuldu ve sonra 2 adet daha balast ananaylara geldi.. elidme 4 tane d1s balast var şuan bozuk halde çok can sıkıcı İletiyi paylaş Link to post
Mahmut Akbulut 2.758 Gönderildi Ocak 7, 2019 5 saat önce, Mehmet Semih Zorlu yazdı: birkaç forumda okumuştum içindeki kapasitörleri ve mofset tarzı komponentler değiştiriyorlar.. Doğrudur ! ama ben karşılaşmadım tamir yapan biriyle , henüz denk gelmedi ... 1 İletiyi paylaş Link to post
Oktay Toker 2.633 Gönderildi Mart 5, 2019 (düzenlendi) Balastlar orijinal ve ampuller yan sanayi ise bozulması normal. Ampuller orijinal ise balastın bozulması sıvı teması yada nemlenme kaynaklıdır.Başka türlü Hella balastta sorun olmaz.Olanıda tamiri oldukça zor ve yazdığınız hatalar çok nadir Hella d1s sınıfında olanlarda çok zor.Helede çakma xenon kullanıldı ise.Yan sanayi balastlar içinse yoruma gerek yok.Sıfır aldığınız balastlarında orijinal olduğunu düşünmüyorum. Bosch ve Hella çakma xenonları hiçmi hiç sevmiyor. Mart 5, 2019 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi 1 İletiyi paylaş Link to post
Tugrul ozdemir 0 Gönderildi Ekim 28, 2022 Merhaba, öncelikle bilgi dolu paylaşımlarınız için teşekkür ederim. Benim 2012 model bmw 320d (f30) aracım var ve yaklaşık 6 ay önce sol ön xenon söndü ve sol kısa hüzmeli far arızası verdi. Benimde ilk aklıma xenon ampülünün ömrünün bittiğini düşünerek orjinal osram d1s (35w) (oem koduyla birebir uyumlu) aldım ve her iki xenon ampülünüde değiştirdim. İlk etapta ikiside güzel yandı ama değiştikten bir gün sonra tekrar yine sol xenon söndü ve uyarı işareti verdi. Araştırmalarım sonrası xenon beyni dediğiniz balast da problem olabileceğini sizlerden öğrendim. Sormak istediğim şu; piyasadaki yedek parça firmalarında farklı fiyatlarda oem logolu fakat çin ürünü olan yada magneti marelli marka orjinal dedikleri ürünler var. Fakat yetkili serviste bu ürün 590 euroya satılırken ( yetkili servis genelde çok yüksek ama) orjinal oem dedikleri ürün 1500 TL civarına satılması bende kuşku uyandırdığından 6 aydır bu şekilde kullanmaya çalışıyorum.(hella marka bulamadım) Oktay beyinde dediği gibi başka araçlarda araç beyinlerine zarar verdiğini ve çok daha yüksek maliyetler oluşturduğunu bende duydum. Nasıl bir yol izlememi önerirsiniz? ve istanbulda güvenilir ürünü nerede bulabileceğimi açıkcası bulamadım( internet sitelerinden satılanlara çok güvenemiyorum bazıları çakma ürünleri bile orjinal diye satıyor maalesef). Bu konuda değerli fikirlerinizi rica ederim. Teşekkürler İletiyi paylaş Link to post
Selçuk Keleş 1.946 Gönderildi Ekim 29, 2022 17 saat önce, Tugrul ozdemir yazdı: Merhaba, öncelikle bilgi dolu paylaşımlarınız için teşekkür ederim. Benim 2012 model bmw 320d (f30) aracım var ve yaklaşık 6 ay önce sol ön xenon söndü ve sol kısa hüzmeli far arızası verdi. Benimde ilk aklıma xenon ampülünün ömrünün bittiğini düşünerek orjinal osram d1s (35w) (oem koduyla birebir uyumlu) aldım ve her iki xenon ampülünüde değiştirdim. İlk etapta ikiside güzel yandı ama değiştikten bir gün sonra tekrar yine sol xenon söndü ve uyarı işareti verdi. Araştırmalarım sonrası xenon beyni dediğiniz balast da problem olabileceğini sizlerden öğrendim. Sormak istediğim şu; piyasadaki yedek parça firmalarında farklı fiyatlarda oem logolu fakat çin ürünü olan yada magneti marelli marka orjinal dedikleri ürünler var. Fakat yetkili serviste bu ürün 590 euroya satılırken ( yetkili servis genelde çok yüksek ama) orjinal oem dedikleri ürün 1500 TL civarına satılması bende kuşku uyandırdığından 6 aydır bu şekilde kullanmaya çalışıyorum.(hella marka bulamadım) Oktay beyinde dediği gibi başka araçlarda araç beyinlerine zarar verdiğini ve çok daha yüksek maliyetler oluşturduğunu bende duydum. Nasıl bir yol izlememi önerirsiniz? ve istanbulda güvenilir ürünü nerede bulabileceğimi açıkcası bulamadım( internet sitelerinden satılanlara çok güvenemiyorum bazıları çakma ürünleri bile orjinal diye satıyor maalesef). Bu konuda değerli fikirlerinizi rica ederim. Teşekkürler Balastları sağ-sol değiştirerek sorun devam ediyor mu teyit edin önce. Problem basit bir temassızlık bile olabilir, bağlantı noktalarını wd40 ile temizleyin. Eğer balastın bozuk olduğuna eminsek çıkma bile alabilirsiniz. İletiyi paylaş Link to post