İçeriğe Yönlendir
Anıl Efe Akcan

Renault Clio 4 (2012-2019) xenon

Recommended Posts

Mahmut Akbulut
On 29.01.2016 at 11:18, Melih Emir yazdı:

Merhaba Arkadaşlar;

yakında clio 4 için full LED farlar çıkacak onları bekleyiniz derim ,şuan testleri yapılıyor.

 

Kadjar daki farlardan mı acaba ?

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker

İstanbul'dan bir arkadaşımızın Clio 4 aracı için haricen far alınarak Hella bi-xenon mercek,Gen5 balast,D1s xenon ampul ile sinyallere Bmw stop reflektörleri ile sinyal içi dizayn,Audi Far gündüz farı pleksi çubukları ile farklı bir görsellik arayışı sonrasında Rabbimin izni ile geçen yıl çalışmayı yapmak kısmet olmuştu.

 

Bu fara çift mercek hayalim olmadı.Uzun hüzme kısmı arka kısım oldukça sıkıntılı idi Mercek takjmaya takardım fakat farın oturduğu aracın şasesinde bu bölüm çok dardı ve riske etmemek için vazgeçildi.Aynı tarzda olan 2004  Corolla hb farında başka bir mercekli yapı çözümü aylar sonra yaptım içim gitti doğrusu.

 

Mercek şapkası olarak sanırım Vectra iç mercek şapkası olmalı ve arka kısmına ilave ile merceği kapatacak hale getirildi.

 

6759.jpg
ücretsiz resim barındırma

 

6760.jpg
resim gönder

 

6761.jpg
çoklu resim upload

 

Çerçeve alt ve üst kısmına pleksi çubuklar yerleştirildi.Amaç uzaktan bakınca aracın orijinal gündüz farını ortalayarak değişik bir gündüz farı şekli elde etmek oldu.Lakin aracın orijinal gündüz farı malum oldukça verimli,aynı ışığı pleksilerin yerleştiği krom yuvalar olmadan yakalamak zor fakat fenada olmadı.

 

6717.jpg
gif upload

 

6714.jpg
jpg upload

 

6709.jpg
resim gönder

 

Sinyal kısmına Bmw stop reflektörleri kesilerek her dilime yerleştirildi ve amber ledler ile güçlü bir sinyal elde edildi.

 

6722.jpg
resim yülke

 

6660.jpg
resİm yÜkleme

 

6719.jpg
ücretsiz resim barındırma

 

6770.jpg
resim yülke

 

6766.jpg
resim yükle

 

6767.jpg
çoklu resim yükle

 

6762.jpg
gif upload

 

Orijinal oem pleksilere ait Ledlerin yeni sogutucuları ile.Ledler olması gereken akımdan biraz düşük şekilde çalıştırıldı.

 

6754.jpg
hızlı resim yükle

 

Üst pleksinin turuncu ledli hali.Deneme amaçlı.Beyaz olmasına karar verilmişti.

 

6743.jpg
çoklu resim upload

 

6733.jpg
resim gönder

 

6730.jpg
resim yükle

 

6786.jpg
resim upload

 

6736.jpg
resim

 

Toparlanmış ve kapanmış halleri.Alttaki pleksinin yukarı kıvrılan kısmı ön cama sorun yapınca kesildi.

 

6724.jpg
bmp resim yükle

 

6728.jpg
hızlı resim yükle

 

6729.jpg
çoklu resim yükle

 

6778.jpg
ücretsiz resim barındırma

 

6779.jpg
gif upload

 

20150.jpg
resim yükleme servisi

 

20151012.jpg
resim yuklemek

 

2015092.jpg
resim upload

 

Duvar resimleri gellmedi.

 

 

 

  • Beğen 5

İletiyi paylaş


Link to post
Gökhan Tongay

Gayet başarılı bir çalışma olmuş elinize sağlık.

  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş

Çok şık olmuş :good1:

  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker

Alt ve üst Pleksilerin bu kenar izoleleri beni 2 hafta kadar oyalayan en uzun işlem oldu.En düzğün ve biçimli şekle uygun duran bu parçalar oldu.

 

6713.jpg
resim upload

 

6772.jpg
resim yülke

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post
Ümit Özcan
7 dakika önce, Oktay Toker yazdı:

Alt ve üst Pleksilerin bu kenar izoleleri beni 2 hafta kadar oyalayan en uzun işlem oldu.En düzğün ve biçimli şekle uygun duran bu parçalar oldu.

 

6713.jpg
resim upload

 

6772.jpg
resim yülke

Oktay bey bu pleksileri orjinal ledler harici ne tür led ve driver ile aydınlatabiliriz veya driver kullanmadan aydınlatmak mümkünmü

tarihinde Ümit Özcan tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker

Resimleri zaten mevcut ve anlatıom içinde yazmıştım..

 

Sinyal ledleri smd3535 serisi elde dizilim.Ledleri sayı ve amper değeri yüksek olduğu için direnç ile sürdüm.

 

Pleksiler ise orijianal bu pleksilerin çıkarıldığı farlardan çıkma ledleri kullanıldı ve led sürücüsü ile çalışıyor.

 

Lederi tanıyorsan dirençle çalıştırabilirsin.Yada led sayısına göre dc volatj regülatörü yapıp yani 78 serisi entegre kullanarak amperine göre çalıştırabilirsin.

http://www.geceucusu.com/topic/7102-ledlerin-bozulmamas%C4%B1-i%C3%A7in-12v-sabitleme-ve-7812-reg%C3%BCle-devresi/

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post
Ümit Özcan

Orjinal plexsi elimde mevcut acaba bu led modülle pleksileri ısıklandrmam sizinki kadar yeterli olurmu 

14564330999932036128044.jpg

1456433125814289027734.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker

Maalesef o ledler ile olmaz.Olurda park lambası niyetine ancak olur.

 

2 taraflı kullanabilirsen bunlar ile yapabilirsin.Bu ledleri her dilimde keserek en az 2 ve en yüksek 4 ledi seri olarak 1400ma kadar sürücü kullanarak gayet ideal kullanabilirsin.Alacağın sürücü linktekinden olursa sayıyı arttırabilirsin.Fakat led akımını arttırdıgın sürece sogutucu ve ciddi güzel sogutucu ilavesi şart.Minumum 350ma seviyesindede ilave sogutucu tavsiye ederim.

 

ayrıca ledleri koyacağın pleksi uçları oldukça şeffaf olmalı ki ışık kesilmesin.Led önüne 15 10 derecelik lens koyarsan verim alman daha iyi olur.

 

http://www.marketdijital.com/6LI-300X16mm-Samsung-Modul-1-5-watt-Beyaz,PR-3712.html

 

 

http://www.marketdijital.com/6-12x1-watt-350mA-12v-Input-AT9150,PR-1223.html

 

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post
Ümit Özcan

14564352590702036128044.thumb.jpg.dc11ec1456435302291289027734.thumb.jpg.d694994Oktay bey sanırım olabilecek led i buldum aydınlatma çok iyi cree led sanırım driver vs olmadan motorsiklette uzun süre iş görür 

tarihinde Ümit Özcan tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker

Evet.:good1:

 

Lakin o pleksi çubuk çok hassastır kırılma riski yüksek bir parça. 

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post
Ümit Özcan
3 dakika önce, Oktay Toker yazdı:

Evet.:good1:

 

Lakin o pleksi çubuk çok hassastır kırılma riski yüksek bir parça. 

Evet oktay abi 2 katıydı ama kırdım :) fotodaki yarısı. ısıtıp bükmeyi deneyecegim

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker

Sakın ha.Oda elinde kalır.

İletiyi paylaş


Link to post
Ümit Özcan
10 saat önce, Oktay Toker yazdı:

Sakın ha.Oda elinde kalır.

Nasıl bükebiliriz peki

 

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker

Eldeki imkanlar ile zor.Isınıp yumuşama sıcaklık derecesi çok çok hassas bunu biraz geçirirsen anında bembeyaz bir çubuğun olur.Fazlası ile heba etmişliğim mevcuttur.İlla bükeceğim dersen karar senin.

  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post
Sezer Alp Ozbak

Merhabalar,

 

Yakın bir süre önce aracıma clio'nun orjinal initiale paris modelinde bulunan bi xenon'lu  farlardan temin ettim. Farlarda orjinal D5S ampül ve farın kendi orjinal led modülünüde temin ederek kullanmaktayım, fakat bir kaç sorunum var ve farlarım randımanlı çalışmıyor.

1) Aracın orjinalinde ki park lambaları 5 W olduğu fakat şu anda kullandığım farın ledleri daha az w tükettiği için anladığım kadarıyla sistem hata vererek yanıp sönerek yanmasına sebep veriyor.
2) Aracımda orjinalinde H7 ve H1 olmak üzere uzun ve kısa farlar ayrı ayrı olmasına rağmen yeni farda tek bir sistem olduğu için, selektör yaptığımda far sadece perdeyi kaldırıyor, farlar yanıyorken selektör yapabiliyorum fakat gündüz farlar yanmıyorken sadece mercek içinde ki perdeleri kaldırıyor, farları yakmıyor.
3) H7 tipi ampüller 55w kullanırken d5s sistemden 25 w çekmekte ve aynı ledlerde olduğu gibi aracın bilgisayar sistemi bunu fark ederek kesik kesik yanmasına veya göz kırpmasına sebep vermekte.

Ayrıca aracımda ki 1 ve 3 numaralı sorunlar ışıklarda durduğum ve start stop sistemi devreye girdiğinde yani aracın bilgisayarı sistemleri kontrol etmediğinde normal çalışmasına devam etmekte buda bana aldığım ürünlerde bir sorun olmadığını gösteriyor. Bunun dışında gündüz farları için aracın orjinal sisteminde olmadığı için kablo bulunmamakta, far üzerinde ki tek boş kalan kabloya 12 v bağladığımda normal olarak çalışmakta.

 

Bu sorunlar ışığında sistemi kandırmak ve normal ampüllerin takılı olduğunu düşünmesi için direnç takılması gerektiğini düşünüyorum fakat yanlış birşeyde yapmaktan çekiniyorum, aynı zamanda siteyi incelerken daha sonra takılan xenon sistemlerinin direk aküye röle ile bağlanmasının aracın elektrik sistemi için daha yararlı olduğunu okudum.

 

Konu hakkında yardımınızı rica ederim.

Şimdiden teşekkürler.

clio-initiale-paris-b98-bsp1-02_w635_h42

İletiyi paylaş


Link to post
Emin Günaydın

merhabalar, hangi şehirde olduğunuzu bilmiyorum ancak, bu konularda yetkili ve bilgili bir renault servisine gidip, farların montajını ve kodlamasını yapmalarını rica ederseniz yardımcı olacaklardır diye düşünüyorum. sadece kodlamak yeterli. aynı şeyi biz yaptık...

 

hatta malum satış sitesindeki clio ilanlarından birisinde de bu farlar takılı idi birkaç gün önce. o kişiye ulaşıp nasıl yaptığını da sorabilirsiniz. ancak şundan eminim ki, aracı kandırmak için uğraşmadan çözülebilecek bir problem sizinkisi.

tarihinde Emin Günaydın tarafından düzenlendi
  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post
Sezer Alp Ozbak
42 dakika önce, Emin Günaydın yazdı:

merhabalar, hangi şehirde olduğunuzu bilmiyorum ancak, bu konularda yetkili ve bilgili bir renault servisine gidip, farların montajını ve kodlamasını yapmalarını rica ederseniz yardımcı olacaklardır diye düşünüyorum. sadece kodlamak yeterli. aynı şeyi biz yaptık...

 

hatta malum satış sitesindeki clio ilanlarından birisinde de bu farlar takılı idi birkaç gün önce. o kişiye ulaşıp nasıl yaptığını da sorabilirsiniz. ancak şundan eminim ki, aracı kandırmak için uğraşmadan çözülebilecek bir problem sizinkisi.

 

Ben İstanbul Anadolu yakasında oturuyorum fakat bu konu hakkında iki tane servise danıştım, Ataşehir Uzman ve Kartal ASF ikiside initiale paris araçlardan birinin şasi kodunu bulabilirseniz sistemden gerekli yazılımı bularak yükleyebiliriz dediler fakat bunu yapan biri olduğunu bilmiyordum. İlanları inceledim fakat bu farlı araçların hepsi gördüğüm kadarıyla tam anlamında tasarlandığı şekilde çalışmıyor, ben bulamadıysam linki paylaşabilirseniz çok iyi olur. Ya ledler farlar yanarken 12 v'da yanacak şekilde bağlanmış ya da sadece gündüz ledi olarak yanıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker
On 24.03.2016 at 23:13, Sezer Alp Ozbak yazdı:

Merhabalar,

 

Yakın bir süre önce aracıma clio'nun orjinal initiale paris modelinde bulunan bi xenon'lu  farlardan temin ettim. Farlarda orjinal D5S ampül ve farın kendi orjinal led modülünüde temin ederek kullanmaktayım, fakat bir kaç sorunum var ve farlarım randımanlı çalışmıyor.

1) Aracın orjinalinde ki park lambaları 5 W olduğu fakat şu anda kullandığım farın ledleri daha az w tükettiği için anladığım kadarıyla sistem hata vererek yanıp sönerek yanmasına sebep veriyor.
2) Aracımda orjinalinde H7 ve H1 olmak üzere uzun ve kısa farlar ayrı ayrı olmasına rağmen yeni farda tek bir sistem olduğu için, selektör yaptığımda far sadece perdeyi kaldırıyor, farlar yanıyorken selektör yapabiliyorum fakat gündüz farlar yanmıyorken sadece mercek içinde ki perdeleri kaldırıyor, farları yakmıyor.
3) H7 tipi ampüller 55w kullanırken d5s sistemden 25 w çekmekte ve aynı ledlerde olduğu gibi aracın bilgisayar sistemi bunu fark ederek kesik kesik yanmasına veya göz kırpmasına sebep vermekte.

Ayrıca aracımda ki 1 ve 3 numaralı sorunlar ışıklarda durduğum ve start stop sistemi devreye girdiğinde yani aracın bilgisayarı sistemleri kontrol etmediğinde normal çalışmasına devam etmekte buda bana aldığım ürünlerde bir sorun olmadığını gösteriyor. Bunun dışında gündüz farları için aracın orjinal sisteminde olmadığı için kablo bulunmamakta, far üzerinde ki tek boş kalan kabloya 12 v bağladığımda normal olarak çalışmakta.

 

Bu sorunlar ışığında sistemi kandırmak ve normal ampüllerin takılı olduğunu düşünmesi için direnç takılması gerektiğini düşünüyorum fakat yanlış birşeyde yapmaktan çekiniyorum, aynı zamanda siteyi incelerken daha sonra takılan xenon sistemlerinin direk aküye röle ile bağlanmasının aracın elektrik sistemi için daha yararlı olduğunu okudum.

 

Konu hakkında yardımınızı rica ederim.

Şimdiden teşekkürler.

clio-initiale-paris-b98-bsp1-02_w635_h42

 

1.Park modunda yanış şekli gündüz farı yanış şeklinde olduğu için park modunda korumaya geçiyor.Takmış olduğunuz farı soket yapısındaki uyarlama modülün kontrol ünitesi ile pin sıralması farklı olduğu için Emin arkadaşımızın tavsiyesini yaptırma şansınız olursa en sağlıklı yöntem olur.Olmaz ise Maalesef ki bu işlemi iyi bilen birisi role tertibatı yaparak aküden direkt beslemeli ve uygun pinlerden tetiklemeli olarak yaparak çalıştırılabişlir.Başka yolu yok.Fazlaca tecrübeyle sabittir.

 

2.Bu rum ise yine tavsiye olunan sistem ile yapılamaz ise.Sellektör yapıldığında kısa far uzuna + gelmediği için çalışmaz.Mecburi olarak üstte yazdığım gibi roleli sistem şart.

 

3.Roleli sistem yapılınca bununda önüne geçmiş olursunuz.Fakat arıza ışığı olur ise mecburi bunun giderilmesi için sabit yöntem direnç sistemidir.İlk etapta role sistem sonrasında kısa far soketine paralel 120ohm ile 150 ohm 10waat arası taş direnç paralel bağlanacak.Düzelmez ise aliminyum 8 ohm değerine tekabul edecek şekilde en az 50watt lakin bence yetmez bu watt degerinden üzere sistemli yapı şart.

  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker

Ankara'dan bir arkadaşımız Clio 4 araç farı için Hella bi-xenon,Hella gen3 balast,d2s osram ve bmw köşe parklı kaş çubuk edinmiş.Mercek kapağı olarak Bmw tarz olan yan sanayi mercek kapagı alındı.Köşe park kısmı biraz uğraştırsada sanırım kaştan daha güzel oldu.Geçtiğimiz aylarda Rabbimin izni ile yapması kısmet oldu.Araç üzerinde resimler gelince bilahire ekleyeceğim.

 

2509.jpg

 

2511.jpg

 

2514.jpg

 

2515.jpg

 

2518.jpg

 

2520.jpg

 

2523.jpg

 

2528.jpg

 

2531.jpg

 

2534.jpg

 

2535.jpg

 

2544.jpg

 

2546.jpg

 

2547.jpg

 

2548.jpg

 

2549.jpg

 

2551.jpg

 

2554.jpg

 

2558.jpg

 

 

 

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
  • Beğen 2

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş

Değişik olmuş, bu farda güzel durur. Araç fotolarını bekliyoruz. 

  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker

Son Clio bi-xenon çalışmasından Araç üzerinden resimler.

 

WA0008.jpg

 

WA0009.jpg

 

WA0010.jpg

 

WA0011.jpg

 

 

  • Beğen 2

İletiyi paylaş


Link to post
Burak Köksal

Herkese iyi forumlar, 2015 joy paket aracıma çok severek initiale far aldım. Ancak benden önce kullanan arkadaş D5S xenon ampüllerinden fiyatından olsa gerek şu kendinden balastlı dandik led xenonlardan oturtmaya çalışmış , kesmiş biçmiş , japonla yapıştırmaya çalışmış, kabloları dışarı almış , xenon yuvasını genişletmiş vs vs .. Kısaca katliam yapmış. Çok moralim bozulmuş olmasına rağmen aldığım arkadaş sağolsun düzeltip eski haline getiremezsem para almayacağını söyledi ve ben araştırmaya başladım. Aşağıya resimleri ekleyeceğim zaten ama kafamdaki sorular şöyle ;

 

-D5S ampül almadan önce , bu farın tesisatını eski haline getirebilir miyim ?

-Bozulan yuva xenonun oturmasına etki eder mi ? Çünkü bildiğim kadarıyla ampül 2 mm geride veya önde olsa mercek verimli çalışmaz diye düşünüyorum

-Buna yeniden deforme olan kapaklarını bulup takabilir miyim ? 

-D5S verimli midir ? 

-Tamiri mümkün olmaz derseniz güzel bir mercek - far - balast kiti alıp bu merceğin yerine mi takmalıyım ? Malum D5S in tanesi minimum 500-600 lira bunun çiftine ödeyeceğim paraya mercek far kiti alabilirim diye düşünüyorum ama orjinali bozmak taraftarıda değilim açıkçası..

-Daha önce 2012 citroen c4 aracıma far tasını açıp mercek ve balast montajı yapmıştık çok sevdiğim bir abimin yardımlarıyla , ama şu an artık o şehirde değilim Ankara dayım ve burada öyle tanıdıklarım yok :/ 

-Tabi ki bu D5S lerin 2000 lümen altı olması , yükseklik ayarı ve far yıkama zorunluluğu olmaması ve orjinale olan tutkum zorluyor beni :)

 

Yardımlarınızı bekliyorum şimdiden teşekkürler.

 

Bunlar Farların şu anki durumu:

IMG_4760.thumb.JPG.ba3fa767b7e847a436a08b9862fcf81f.JPGIMG_4761.thumb.JPG.04345a7512c97bce92da5df298904cf3.JPGIMG_4762.thumb.JPG.b854487d710265104c8216b296a1dbc5.JPGIMG_4763.thumb.JPG.0ac87dd1620b27f7644d0e652be11c2a.JPGIMG_4764.thumb.JPG.84da9592c52472118218132b5929d41c.JPGIMG_4765.thumb.JPG.f9b40f59fa2c552d7a55880e4270922d.JPGIMG_4766.thumb.JPG.3950be507379ef4bab899e47f82497ff.JPG

 

Bu içine takmaya çalıştıkları katil :

IMG_4767.thumb.JPG.b3e3c51095cb181a12732523d3437060.JPG

 

Buda internetten bulduğum olması gereken orjinal hali :

 

IMG_4753.thumb.PNG.da1fccbc2965a6223f8a43b608abf655.PNGIMG_4755.thumb.PNG.a340bda3e70ba4240f9b9392bc5e6205.PNG

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut Akbulut
9 saat önce, Burak Köksal yazdı:

Herkese iyi forumlar ...

 

 

Burak bey merhaba , aramıza hoş geldiniz :flowers:

 

Merak ettiğiniz cevaplar daha önce açılan bu konuda var , farklı sorularınız olursa bizler buradayız yardımcı oluruz ... 

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Burak Köksal

İlgili konuyu baştan sona onudum esasen , ama foğeu kablolamayı yaptırsam bile tüp ledler çalışmayacak ve anladığım kadarıyla uzunda sadece perde kalkıp inecek :( ve soğutucuya benzer bir kısım var farın arkasında orda elektronik bir tertibat olduğunu varsayıyorum ve hala Ankara da bana bu konuda yardımcı olacak bir usta tavsiyesi bekliyorum 😊

İletiyi paylaş


Link to post

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

×
×
  • Yeni Oluştur...