İçeriğe Yönlendir
Mahmut fidancı

Toyota Rav 4 far aydınlatma sorunu

Recommended Posts

Mahmut fidancı

Günaydın arkadaşlar.. Toyota rav4 2.0 2005 aracım var farlarım ışığı çok dağıtıyor.. Far ayarın bozuk dediler, bilgisayarlı 3 boyutlu far ayarı yaptırdım.. Yine aynı.. Ampül leri değiştir dediler 8000 lümen Led aldım yine aynı.. Osram 5000k aldım yine aynı.. Farlara karşıdan bakınca çok parlak fakat yolu ışıtmıyor.. Neden olur/ne yapmalıyım.. Teşekkür ederim 

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş
4 saat önce, Mahmut fidancı yazdı:

Günaydın arkadaşlar.. Toyota rav4 2.0 2005 aracım var farlarım ışığı çok dağıtıyor.. Far ayarın bozuk dediler, bilgisayarlı 3 boyutlu far ayarı yaptırdım.. Yine aynı.. Ampül leri değiştir dediler 8000 lümen Led aldım yine aynı.. Osram 5000k aldım yine aynı.. Farlara karşıdan bakınca çok parlak fakat yolu ışıtmıyor.. Neden olur/ne yapmalıyım.. Teşekkür ederim 


Aydınlatmada far optiği en önemli etkendir. Far camı şeffaf olması lazım içinde islenme vb. sorun görünüyor mu ? Bir de bir duvarın 5 mt. gerisinden ışık deseninin fotosunu çekip gönderin, ayarı dağılımı düzgün mü bakalım. 

  • Teşekkür et 1

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut fidancı

Cam şeffaf yani bozarma yok 

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş
2 saat önce, Mahmut fidancı yazdı:

Cam şeffaf yani bozarma yok 


Bir kaç foto alalım şunun gibi :

 

20171218_173437.jpg

  • Teşekkür et 1

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut fidancı

Tmm Selçuk bey.. Sabah bunun gibi görseller paylaşacağım.. İlginiz için teşekkür ederim 

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut fidancı
22 saat önce, Mahmut fidancı yazdı:

Tmm Selçuk bey.. Sabah bunun gibi görseller paylaşacağım.. İlginiz için teşekkür ederim 

 

20211225_190757.jpg

20211225_191156.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut Akbulut

Sol far iyi ama sağ farda sıkıntı var , far yükseklikleri farklı sağ far bi tık yukarıda . Ampul le alakalı bir sıkıntı olabilir , kontrol ettiniz mi?

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut fidancı

3 boyutlu far ayarı yaptırdım abi sonuç aynı.. Arabadan soğudum.. Bixenon mercek far mı taktırsam.. Denediğim ampül kalmadı.. 100 lük ampül, xenon ampül ve şuan üstünde bulunan 0sram 5000k %130 fazla ışık ampül var.. Sonuç aynı 

tarihinde Mahmut fidancı tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş

3 boyutlu ayar böyleyse gerçeği kimbilir nasıldır ? :)  Arabadan soğuycak bişey yok, farların ikisi de orjinal mi ? Arkasındaki etiketlerden far markasını görebilirsiniz, fotosunu gönderin. Sol iyi gibi de, sağdaki farda ampul düzgün oturmamış olabilir. Osram'ın hangi ampulu, fotosunu gönderin, kutusu vs var mı ya da linki ?

  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut fidancı

Selam arkadaşlar daha önce bi konu açmıştım.. Yardımcı olmaya çalıştınız.. Ama far tası dedikleri şapka gibi şeyin içinin siyah olduğunu fark ettim bu sebebmidir.. 

IMG_20220101_124239.jpg

IMG_20220101_124246.jpg

IMG_20220102_145656.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut Akbulut

Hayır , ampul şapkalarının renksiz olması ışık sapmalarını engellemek içindir , yamuk değilse kurcalanmamışsa aydınlatmaya negatif bir etkisi olmaz . 

  • Teşekkür et 1

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut fidancı

Teşekkür ederim 

İletiyi paylaş


Link to post
ata barış yılmaz

Merhaba,

Aracımızın daha önceden farlarına xenon ampul takılmıştı ama muayenede sorun olduğu için tekrar halojen ampulllere geçildi. Lakin farların aydınlatması şu an çok zayıf kalıyor, geceleri sis farı açmadan önümü görmekte zorlanıyorum. İstanbul anadolu yakasında farları gösterebileceğimiz işin ehli bir yer var mıdır? Sorunun mercekte olduğundan şüpheleniyorum. Farcıya gitmeden sorunu saptamamız mümkün müdür? Cevabınızı bekliyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Alp Özkök

Bostancı Sanayi' de Farcı Altan' ın adını duymuştum. Dilerseniz telefon açıp uygulama ve fiyat hakkında bilgi alabilirsiniz. Google' da arama yaptığınızda telefonu çıkıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş
On 18.06.2022 at 02:06, ata barış yılmaz yazdı:

Merhaba,

Aracımızın daha önceden farlarına xenon ampul takılmıştı ama muayenede sorun olduğu için tekrar halojen ampulllere geçildi. Lakin farların aydınlatması şu an çok zayıf kalıyor, geceleri sis farı açmadan önümü görmekte zorlanıyorum. İstanbul anadolu yakasında farları gösterebileceğimiz işin ehli bir yer var mıdır? Sorunun mercekte olduğundan şüpheleniyorum. Farcıya gitmeden sorunu saptamamız mümkün müdür? Cevabınızı bekliyorum.

 

Önceki konuyla birleştirdim. Aracınızın farı yukarıda bahsi geçen farla aynı mı? Mercekli demişsiniz. Şu anki far aydınlatmasını bir duvarın 5 metre gerisinden fotoğrafını çekerek buraya yükleyin yukarıda örnekler var. Önce bunu bir değerlendirelim.

Zaten şu anda mercekli xenon takılı ise o şekilde kullanmaya devam edersiniz olmuyorsa .

 

İletiyi paylaş


Link to post
ata barış yılmaz
On 20.06.2022 at 11:42, Selçuk Keleş yazdı:

 

Önceki konuyla birleştirdim. Aracınızın farı yukarıda bahsi geçen farla aynı mı? Mercekli demişsiniz. Şu anki far aydınlatmasını bir duvarın 5 metre gerisinden fotoğrafını çekerek buraya yükleyin yukarıda örnekler var. Önce bunu bir değerlendirelim.

Zaten şu anda mercekli xenon takılı ise o şekilde kullanmaya devam edersiniz olmuyorsa .

 

Bu konuya bakmıştım buradaki araç 2006 öncesi ve reflektörlü far kullanıyor. 2006'dan sonraki 3.nesillerde mercekli farlar kullanılıyor, konuyu uzatmayayım. Dediklerinizi yarın uygun vakitte deneyeceğim. Far tamircisine gitmeyi son çare olarak görüyorum içi açıldığında eskisi gibi olmayacağını, içine su, toz alacağından korkuyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş
3 saat önce, ata barış yılmaz yazdı:

Bu konuya bakmıştım buradaki araç 2006 öncesi ve reflektörlü far kullanıyor. 2006'dan sonraki 3.nesillerde mercekli farlar kullanılıyor, konuyu uzatmayayım. Dediklerinizi yarın uygun vakitte deneyeceğim. Far tamircisine gitmeyi son çare olarak görüyorum içi açıldığında eskisi gibi olmayacağını, içine su, toz alacağından korkuyorum.


Xenon’a alışan gözlerin halojeni yetersiz bulması normal. 

İletiyi paylaş


Link to post
ata barış yılmaz
15 saat önce, Selçuk Keleş yazdı:


Xenon’a alışan gözlerin halojeni yetersiz bulması normal. 

Hocam fotoğrafları çektim otopark aydınlatması devreye girdiği için daha fazla uzaktan çekemedim.

IMG_4578.thumb.jpg.0ca0e4cbf6de43ca44078faaafd40aa8.jpgIMG_4576.thumb.jpg.98905b161cf030d65312d525ab41e8c9.jpg

 

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş
14 saat önce, ata barış yılmaz yazdı:

Hocam fotoğrafları çektim otopark aydınlatması devreye girdiği için daha fazla uzaktan çekemedim.


Seviye ayarı düzgün. Ama ışık dağılımı sanki uzun far gibi ortaya yoğunlaşmış yanal aydınlatma yok ve bu pek normal değil. Farın duyu H11'miş, doğru tipte ampul düzgün oturtulmuş durumda mı ?

İletiyi paylaş


Link to post
ata barış yılmaz
10 saat önce, Selçuk Keleş yazdı:


Seviye ayarı düzgün. Ama ışık dağılımı sanki uzun far gibi ortaya yoğunlaşmış yanal aydınlatma yok ve bu pek normal değil. Farın duyu H11'miş, doğru tipte ampul düzgün oturtulmuş durumda mı ?

Osram marka ampuller var şu an, farcı takmıştı yanlış takacağını sanmıyorum çünkü farların açısı xenon varken de son zamanlar böyleydi. Xenon'un yüksek ısısı yüzünden mercek içindeki yansıtıcı özelliğini kaybetmiş olabilir mi?

Alp beyin önerdiği yerin yorumlarını okuduğumda oraya gitmekten vazgeçtim.

İletiyi paylaş


Link to post

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

×
×
  • Yeni Oluştur...