İçeriğe Yönlendir
Sait oduncu

Far Sensörü Montajı

Recommended Posts

Sait oduncu

Merhabalar öncelikle herkesin Ramazan Bayramı kutlu olsun. Benim bir sorunum var. 2011 Renault Fluence aracıma far sensörü bağladım. Ancak sensör parkları açtığında gösterge paneli ve şoför kapısında bulunan led aydınlatmalar aktif olmuyor. Far kolundan yapmak istedim sensörün park kablosunu far koluna değdirdiğim zaman silecekler ile birlikte farlar birkikte açılıyor. Bu konuda ne yapmam gerekiyor. 

İletiyi paylaş


Link to post
Mehmet Özyürek

Bağlantıyı far anahtarından yaptınız değil mi. ?

Far anahtarında parklar ve iç aydınlatmalar için birden fazla çıkış vardır. 

Muhtemelen siz sadece park ampullerine giden hatta bağladınız. 

  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post
Sait oduncu

Far anahtarından yapmak istedim ancak sensörün park kablosunu far anahtarının park kablosuna bağladığımda 4-5 saniye sonra silecekler ile birlikte farlar birlikte çalışıyordu nedenini bilmiyorum. O yüzden motor bölümünde bulunan elektrik soketlerinden hem far hem park kablolarından elektrik alıyorum. Far kolundan tetikleme işlemini nasıl yapabilirim hem park hem far için. Ben araya hiçbir şekilde diyot yada röle koymuyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Mehmet Özyürek

Far anahtarından bağlayın, parka giden kabloyu kesin, geri besleme yapmaması için uygun diyot koyun. Aksi takdirde motor stop etmeyebilir de. Aynı şekilde iç aydınlatmaya giden hattı da bulmalısınız ve ona da aynı işlemi yapmalısınız.  
 

  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post
Mustafa Bağseven

Aldıgınız sensörün marka modeli nedir?

 

İletiyi paylaş


Link to post
Metin Özdoğan

Merhabalar, 1 haftadır opel corsa d aracıma far sensörü araştırması yapıyorum. Fakat bazı ürün yorumlarında modül ısınması gibi sorunlar dile getirilmiş. Sizce piyasada satılan 80-90 tl'lik ürünler ne kadar güvenilir? İçindeki devre elemanları far yükünü kaldırabilir mi? Bazı ürünlerin kabloları çok ince gözüktü bana. Sizin tavsiye edebileceğiniz bir marka model var mı acaba? Şehir dışındaki İşim gereği her ayın 4-5 günü gece-gündüz yolda oluyorum aracımla . Farlar haliyle sürekli açık oluyor. Tavsiye ve yorumlarınızı bekliyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş
33 dakika önce, Metin Özdoğan yazdı:

Merhabalar, 1 haftadır opel corsa d aracıma far sensörü araştırması yapıyorum. Fakat bazı ürün yorumlarında modül ısınması gibi sorunlar dile getirilmiş. Sizce piyasada satılan 80-90 tl'lik ürünler ne kadar güvenilir? İçindeki devre elemanları far yükünü kaldırabilir mi? Bazı ürünlerin kabloları çok ince gözüktü bana. Sizin tavsiye edebileceğiniz bir marka model var mı acaba? Şehir dışındaki İşim gereği her ayın 4-5 günü gece-gündüz yolda oluyorum aracımla . Farlar haliyle sürekli açık oluyor. Tavsiye ve yorumlarınızı bekliyorum.


Daha detaylı bilgi verin mesela hangi ürün ? Far sensörü farların yükünü üzerinden geçirmiyor, tetikleme yapıyor ve farların yanmasını sağlıyor. Tecrübeli bir elektrikçiniz olması lazım araca özel bir kit yoksa -ki genelde yok- pinleri bulup bağlamak vs. uğraştıracaktır.

 

H0eca045094094ae7847574992a5de0a8R.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Mustafa Bağseven

Modül ısınmasına ısınmaz da genelde benım gördügüm sorunlar şu:

-Bir arkadaşımın aracında aracın silecek çalışırken far sensörü devreye girip farları yakıyordu..Nedeni de sensörün tam silecegin altında kalıp silecek çalıştıgı esnada karanlık etkisi yapıp farları gereksizce yakmasıydı.

-Çogu far sensöründe elektronikte "hysteresis" denen gecikme özelliği yok..

Bunun anlamı şu demek:Örnegin  ortam karardıkça ışık degeri 0 'dan 1000e  artıyor diyelim.Tam aydınlıkta deger 0 olsun,tam zifiri karanlıkta ise 1000 olsun.

Farlar örnegin bu deger 850 iken (yani hava kararmaya başlayınca) yandı diyelim.İşte tam bu kritik deger anında şehrin bazı yogun sokak lambası bulunan  kavşaklarında sensörün okudugu  deger 850'nin altına düşerse mesela 849 olursa farlar sönmemeli ki benım incelediğim bazı far sensörlerinde bu problem var.Ani ışık değişimlerinde hemen farı kapatıyor.Hatta incelemek için özellikle ışık ölçer almıştım.Bu nedenle bu problem en güzel yazılımlı devre ile aşılır..Yani 850 de yanarsa ,830 veya 820 değerinde söndür gibi....Böylelikle şehir içindeki ani ışık değişimlerinde farlar gereksiz yere sönüp tekrar yanmaz kiii lüks araçlardaki fabrikasyon sistem de aynen böyledir.

-Yine aynı şekilde ortam karanlıksa kontak açılır açılmaz çogu far sensöründe farlar direk yanıyor.Halbuki açılışta gecikme olmalı

 

  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

×
×
  • Yeni Oluştur...