• Duyurular

    • Selçuk Keleş

      Halojen farlara takılan H1/H4/H7/H11 tipi xenon kitler ve led ampullerle ilgili mesajlar   21-12-2015

      Gece Uçuşu'nda mercekli ya da merceksiz halojen farlara takılan H1/H4/H7/H11 tipi xenon kitler ve led ampuller, stop/sinyal lambalarına takılan P21 tipi led ampullerle ilgili hiç bir konuya ya da mesaja yer verilmemektedir.

      Güvenlik birinci önceliğimizdir.

      Bu xenon kitler ve led ampuller farın odak ve geometrisine tam uymadığından yeterli ve düzgün aydınlatma sağlayamamakta, diğer sürücülerin gözlerini kamaştırmakta, aracın elektronik sisteminde sorun çıkarmakta ve sürüş güvenliğini düşürerek trafikte tehlike oluşturmaktadır. 

      Bilgimizi ve tecrübemizi oem xenon/led mercek/yansıtıcı montajı üzerinde yoğunlaştıracağız. İç aydınlatmada led kullanımı konularında bir kısıtlama bulunmamaktadır. 

      Bu kurala uymayan mesajlar silinecek, cevap yazmakta ya da mesaj göndermekte ısrar eden üyenin üyeliği iptal edilecektir.
    • Selçuk Keleş

      Gece Uçuşu stickerının dağıtımı devam ediyor   22-12-2015

      Gece Uçuşu stickerımız hazır. Camınızda yerini hazırlayın Sticker adresinize posta yoluyla ücretsiz olarak gönderilecektir. Önden yapışkanlı olup iç tarafa uygulanabilir. Ölçüleri 6x26 cm'dir. İstekleriniz için ad-soyadınızı, istediğiniz adedi ve adresinizi bu konuya mesaj atmanız yeterli.
    • Selçuk Keleş

      Mercek montajı için usta tavsiyesi istenen mesajlar   22-12-2015

      Gece Uçuşu'nda mercek montajı vb. işlemler için usta, montajcı, dükkan, web sitesi veya ticari amaçlı çalışan kişi tavsiyesi veya yönlendirmesi istenen mesajlara yer verilmemektedir. Gece Uçuşu, Araştır-Öğren-Uygula-Paylaş-Öğret-Geliştir prensibiyle, modifikasyonunu kendisi yapmayı amaçlayan diğer üyelere (ve misafirlere) bilgi verip, yol göstererek yardımcı olmayı hedefleyen, hiç bir çıkar gözetmeyen bir oluşumdur. Bu tip tavsiye ve yönlendirmeler forumu kullanım amacından dışarı çıkarmaktadır, bilginin ve tecrübenin birikimini, aktarımını engellemektedir ayrıca mesaj kirliliği oluşturmaktadır. Aydınlatma uygulamasını dışarıda yaptırmış üyeler - tavsiye veya yönlendirmeye girmeden - yaptıkları uygulamayı paylaşabilirler. Bu kurala uymayan mesajlar silinecek, mesaj göndermekte ısrar eden üyenin üyeliği iptal edilecektir. Bu konuya üyelerimizin dikkat etmesini rica ediyorum.
Ayhan Ergen

Seat Leon 1 (1999-2005) bi-xenon için tavsiyeleriniz

Recommended Posts

Ayhan Ergen    0
Ayhan Ergen

Merhaba arkadaşlar 2001 model Seat Leon sahibiyim farlarda hafif çatlamalar var o yüzden farları yeni nesil angel farlarla değiştirip xenon takmak istiyorum bundan verim alırmıyım?Birde taktıracağım xenon mercedes ten çıkma olacak uyum sağlarmı şimdiden tşk.ler...

Model tipide resimdeki gibidir hood_seat_leon.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Mehmet Uğur Aca    0
Mehmet Uğur Aca

yeni nesil angel farlar sanırım h7 kullanıyor onun için h7 xenon takman gerekecek,mercedesten çıkma balast ve ampüler d2s ampül ve merceği kullanmaktadır onun için uyum sağlamaz,ama kendi farının içine hella yada valeo marka mercek takarsan d2s yani mercedesten çıkma balast ve ampüller kullanabilirsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Ayhan Ergen    0
Ayhan Ergen
yeni nesil angel farlar sanırım h7 kullanıyor onun için h7 xenon takman gerekecek,mercedesten çıkma balast ve ampüler d2s ampül ve merceği kullanmaktadır onun için uyum sağlamaz,ama kendi farının içine hella yada valeo marka mercek takarsan d2s yani mercedesten çıkma balast ve ampüller kullanabilirsin.

Bilgin için tşk ederim saolasın uaca.Birde Leon için mtec marka buldum herşeyiyle 1.000 ytl istiyor nasıl fiyat sence

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş    1.849
Selçuk Keleş

Mtec H7'ler 400-500 civarında satılıyor. H7 tipinde bütün xenon kitler aracına uyar.

İletiyi paylaş


Link to post
Ayhan Ergen    0
Ayhan Ergen
Mtec H7'ler 400-500 civarında satılıyor. H7 tipinde bütün xenon kitler aracına uyar.

Tşk ederim voltron saolasın.Birde yeni nesil angellı farlar xenon uyumlumudur yakında alıcamda sorun yaşamayayaım diye soruyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş    1.849
Selçuk Keleş

Angel eye farların bir çok tipi var, H1 veya H7 olabiliyor, önceden kiti almayı düşünüyosan angel eye'ın da H7 tipte olmasına dikkat etmen gerekir.

Ayrıca bir çok angel eye farın üzerinde "NO HID" yazısı bulunuyor, xenonun ısısından dolayı ön camı ya da içi zarar görebiliyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Ayhan Ergen    0
Ayhan Ergen

Tşk ederim Voltron açıklamaların için.Dün SPACE marka bi xenon denedim çok hoşuma gitti fiyatı 400 ytl bilen kullanan varmıdır acaba aramızda nasıl bi markadır

İletiyi paylaş


Link to post
Emre Yüksel    4
Emre Yüksel

Değerli forum üyeleri,

2001 model koyu mavi bir Leon'um var. Aslında değiştirmek istiyordum ama benzer fiyatlara ya da biraz üst bir rakama aynı kalite/konfor/temizlik ve yakıtta bir araç almak mümkün görünmediğinden aracımla uğraşmak istedim. Bu yüzden de eski takıntım olan mercekli far ile başlayayım dedim. Hatta daha ileri götürüp bi-xenon olsun deyip bir anda foruma da üye olan Ali Bey'in sattığı D1s ve D2s uyumlu BMW çıkması Hella marka mercekleri ve ampul tutucuları haftasonu aldım. Bugün de elime ulaştı Ali Bey sağolsun...

Merceklerimin çapları (çevre sac tutacaklarla birlikte) 79 mm geliyor kumpasla ölçünce. Çıkma farları da anlaştım, orijinal Valeo far çıkması üstüne uygulayacağım kısmetse. Lakin malzemeleri tamamlamadan başlamak istemedim, o yüzden beklemedeyim.

Şimdi, talebim olan bi-xenon'un kullanım amacına aslında en uygun ampül tipinin D1s olduğunu öğrendim günlerdir okuduğum konularda. Yani ben selektör yaptığımda flaş arkadan patlasın istiyorum önümdekine...

Fakat D1s ampül + balastlar afaki fiyatlarda...

Benim huyum gece gündüz farları açık tutmak. Aracıma bindiğimde ilk motor çalışsın diye kontak çeviririm, sonra emniyet kemerimi takarım ve farlarımı yakarım. Bu bilgiyi dipnot vereyim ki, tavsiyeleri sürekli çalışacak far sistemi üzerine alayım :)

Aracımdaki farda iki ampul yuvası var. Biri dış kısımdaki kısa hüzmeli farlar, diğeri iç kısımdaki uzun hüzmeli farlar.

Bir abim dilersem uzuna giden artı kabloyu merceğin perdesine verebileceğimi, bi-xenonlar yanarken selektörü mercekten, kapalı iken de düzden yaparsın dedi. Ben farları yaksam da emanet alan kişi yakmayabilir. O yüzden bu seçenek daha makul gibi geldi. Tabi böyle bir sistem varsa.

Olmuşken çift mercek yapayım, iç merceği gündüz farı niyetine kullanayım diye düşünüyorum. Hem çift mercek olursa angel / demon'lar fikri de olgunlaşmış olur diye düşünüyorum.

Umarım kendimi düzgün ifade edebilmişimdir. Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.

  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post
Taner Eviş    67
Taner Eviş

hocam nöbetteyim yorgunluktan zeka seviyemde düşüş var :)

şimdi tam olarak neyi soruyorsunuz acaba :)

ne gibi bir yardım istiyorsunuz uzun hüzmelere gelecek olan mercek sadece muamma onun haricinde balast mercek işini sormuşsunuz galiba bence söylediğiniz ampulleri balastı almanız çok iyi kullanan biri olarak söylüyorum :)

  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post
Gökhan Tongay    186
Gökhan Tongay

Bak sana söyle bir öneride bulunayım.Eğer imkanın var ise bütçe var ise ve 4 mercek koymak istiyorsan 4 tane mercek şapkası bulmak zorundasın.Bu da tanesi 20 tl desen 80 tl maliyet çıkartır.Ayrıca d1s kullanıp gece gündüz farı açmak hem mercek için hem ampul için zararlı.Benim de zamanında gece gündüz farım açıktı.Fakat hem ampulün saatinden yedim sarardı soldu hem de far yüzeyi için ekstra ısı ve yıpranma.Bunun yerine gündüz farı yaparsın.Ben hazır angel alıp onu koydum gayette iyi dikkat çekiyor.Demon eye ben de çok istiyorum fakat mercek içerisinde oluşan ısı ledler için zararlı ve gündüz göstermek istiyorsan sağlam güçlü led koymalısın.D1s ampul 2. eli 75 100 tl arasında.D1s balast ve ampuller set olarak internette var 350 400 civarında uygun birtane bulursun.

Elektirik bağlantısı için dilersen uzunlara ampul takarsın led ya da normal uzunlardan paralel kabloyu mercek motoruna bağlarsın uzunları yakınca hem uzun ampulleri hem de mercek uzun moda geçer .Bu sana ekstra aydınlatma sağlarken karşıdan gelen için sıkıntı olur.

Ya da uzunlara giden kabloyu direk mercek motoruna bağlarsın uzun kısayı mercekten yaparsın. Seçim senin.Ben şu anda opel corsa farı üzerinde çalışıyorum ben o da 2 ampullü fakat 4 mercek sıkıntılı iş.Ampul yuvalarına mercek oturtmak ve çerçeve eklemek zor bulması daha zor.

  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post
Emre Yüksel    4
Emre Yüksel

hocam nöbetteyim yorgunluktan zeka seviyemde düşüş var :)

şimdi tam olarak neyi soruyorsunuz acaba :)

ne gibi bir yardım istiyorsunuz uzun hüzmelere gelecek olan mercek sadece muamma onun haricinde balast mercek işini sormuşsunuz galiba bence söylediğiniz ampulleri balastı almanız çok iyi kullanan biri olarak söylüyorum :)

Estağfurullah, anlaşılır yazmamış olabilirim.

Ampül tercihi konusunda yardım istiyorum aslında. Gece-gündüz far yakan biriyim, d1s kit mi mantıklı yoksa d2s kit mi?

Uzunların olduğu yere ek mercek takmalı mıyım yoksa mercekli kısım kapalı iken selektör için halojen kalması mı makul olur? Nasıl bir bağlantı izlemeliyim?

Bak sana söyle bir öneride bulunayım.Eğer imkanın var ise bütçe var ise ve 4 mercek koymak istiyorsan 4 tane mercek şapkası bulmak zorundasın.Bu da tanesi 20 tl desen 80 tl maliyet çıkartır.Ayrıca d1s kullanıp gece gündüz farı açmak hem mercek için hem ampul için zararlı.Benim de zamanında gece gündüz farım açıktı.Fakat hem ampulün saatinden yedim sarardı soldu hem de far yüzeyi için ekstra ısı ve yıpranma.Bunun yerine gündüz farı yaparsın.Ben hazır angel alıp onu koydum gayette iyi dikkat çekiyor.Demon eye ben de çok istiyorum fakat mercek içerisinde oluşan ısı ledler için zararlı ve gündüz göstermek istiyorsan sağlam güçlü led koymalısın.D1s ampul 2. eli 75 100 tl arasında.D1s balast ve ampuller set olarak internette var 350 400 civarında uygun birtane bulursun.

Elektirik bağlantısı için dilersen uzunlara ampul takarsın led ya da normal uzunlardan paralel kabloyu mercek motoruna bağlarsın uzunları yakınca hem uzun ampulleri hem de mercek uzun moda geçer .Bu sana ekstra aydınlatma sağlarken karşıdan gelen için sıkıntı olur.

Ya da uzunlara giden kabloyu direk mercek motoruna bağlarsın uzun kısayı mercekten yaparsın. Seçim senin.Ben şu anda opel corsa farı üzerinde çalışıyorum ben o da 2 ampullü fakat 4 mercek sıkıntılı iş.Ampul yuvalarına mercek oturtmak ve çerçeve eklemek zor bulması daha zor.

Gökhan Bey teşekkür ederim yorumunuz için. Sizin de belirttiğiniz gibi D1s fiyatları biraz yüksek gibi geliyor.

Selektörü bi-xenon'a verip, uzun farın olduğu noktayı gündüz farına çevirme fikri nasıl olur? Sıkıntı doğurur mu bana? Bu şekilde selektör yapılmak istendiğinde sorun oluşturur mu? Geç yanma, geç selektör gibi?

Gündüz farından kastınız, ek olarak takılan DRL tarzı ürünler ise, bunların kullanımının yasak olduğunu okumuştum, sorun çıkarmıyor mu polisler şu son yasalarda?

İletiyi paylaş


Link to post
Gökhan Tongay    186
Gökhan Tongay

Gündüz farı ne kadar yasal ya da değil bir bilgim yok fakat orijinal xenon ve ampul almazsanız sellektör atarken xenondan beklerseniz geç yanar yansa bile zamanla ya ampule ya da balasta zarar verir.

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut Akbulut    2.657
Mahmut Akbulut

Araç standartı dışındaki tüm aksesuarlar mekanik ve elektronik eklemeler yasak kapsamındadır ama bunu makul ölçülerde tutunca bir problem olmuyor ve göz yumuluyor .

Yasada gündüz farı ibaresi yok çünkü çok yeni bir uygulama . DRL led ler asla sis lambası kadar rahatsız edici değiller , bunda da aşırıya kaçılmadığı sürece yasak kapsamına alınmayacağı kanaatindeyim ...

  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş    1.849
Selçuk Keleş

Far zaten dar, montaj zor olacak. Uzuna ikinci merceğin ayarı vs, daha da zorlaştıracak zaten uğraşmaya da değeceğini düşünmüyorum, halojen kalsın. D1S ile istediğin gibi selektör yapabilirsin, hem de daha yeni bir altyapın olur.

  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post
Emre Yüksel    4
Emre Yüksel

Far zaten dar, montaj zor olacak. Uzuna ikinci merceğin ayarı vs, daha da zorlaştıracak zaten uğraşmaya da değeceğini düşünmüyorum, halojen kalsın. D1S ile istediğin gibi selektör yapabilirsin, hem de daha yeni bir altyapın olur.

Abi ben balast bedelleri yüzünden d2s'e yönelmeyi düşünüyordum ama hata mı yaparım?

Çünkü 300-400 TL altına balast kiti bulamıyorum. Halbuki Forza marka d2s kit (1 yıl garantili olduğu söyleniyor) 169 TL gibi bir fiyat. Üstelik ampüller dahil.

Halojen uzunlarım durursa bana nasıl bir etkisi olur? Selektör anında, bi-xenon çalışırken ve çalışmazken şeklinde bilgi verebilir misiniz?

İletiyi paylaş


Link to post
Gökhan Tongay    186
Gökhan Tongay

o ampullerden hayır gelmez 169 tl vericeğine sahibinden de d2s xenon kiti satılıktı dilersen numarasını yazabilirim ya da telefonuna mesaj atarım arar sorarsın elınde varsa pazarlık yapar orjinal ürün ampul alırsın arasında çok bir fark yok.

  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post
Emre Yüksel    4
Emre Yüksel

o ampullerden hayır gelmez 169 tl vericeğine sahibinden de d2s xenon kiti satılıktı dilersen numarasını yazabilirim ya da telefonuna mesaj atarım arar sorarsın elınde varsa pazarlık yapar orjinal ürün ampul alırsın arasında çok bir fark yok.

Eğer pm atarsanız sevinirim.

İletiyi paylaş


Link to post
Gökhan Tongay    186
Gökhan Tongay

0541 5878068 numaram

  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş    1.849
Selçuk Keleş

Bende satılık 2. el D2S balastlar var.(300 TL) Yine de D1S hedefin olsun çünkü D2S eski kaldı artık. Çakma kitleri kullanmanı önermem hem alacağın optik sonuç iyi olmayacak hem de ileride oem balast ve ampule geçmek zorunda kalacağından paran boşa gidecek.

  • Beğen 2

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker    2.591
Oktay Toker

İstanbul'dan bir arkadaşımızın Seat Leon Mk1 aracına Depo yedek far alınarak yeni tip Hella bi-xenon mercek,Gen5 balast,4300k Osram kullanılarak ve uzun hüzme kısmınada 6 lı 35 derece grup lens kullanılarak gündüz farı montajını Rabbimin izni ile yapma imkanını epey süren ve bir çok görsel değişimlerin denenmesi ve benim tarafımdan ve arkadaşımızında aynı düşünceleri ile begenilmemesi sonrasında içimize sinen şekilde son halini alan çalışmayı geçtiğimiz aylarda bitirmek kısmet oldu.

Depo farlar güya takım gelmişti ama sağ ve sol Far çizgilerine kadar ayrı çok ayrı versiyonlar halinde çıktı.Sol farda kısa far çizgisi için ampul takılan kısım hatalı çıktı çizgiyi almakta zorlandım.Şansıma ki mercek kılı kılına fara oturduğu için çizgi aşaması sabitlenmesinde zorlanmadım.Zoraki düz olmak zorunda idi. :lol: Resim çekmemişim.Sağ farda ise çizgi bu şekilde idi ve işin en garip tarafı uzun hüzme odaklaması çok aşagıda ılması idi.Fena halde fabrikasyon bir hata.Zaten uzun hüzme iptal olacağı için sorun değildi.

Uzun hüzme yerine en son karar kıldığımız 6 lı grup lens takımını ledlerin yeşil tonu fazla görünmesin diye tırtıklı seçerek kullandık.Sogutucu kısmına led montajı sonrası komple siyah zemin yapıldı.

Lens grubu çıplak halde tüysüz serçe gibi durunca merceklerde kullandığım mercek şapkasına fena halde güzel oturunca işte bu dedim ve aynen arkadaşımdan da onayı aldıktan sonra sabitleme evresi bitti.

Sinyal kısmına yine Mondeo mercek kısmını keserek kullandım ve 4 lü amber led ile oldukça performanslı bir sinyal olarak yerini aldı.Farların kapanmasıyla son görüntüler.

Far tasını komple siyah mı yapsaydım diye içimde soru işareti olarak kaldı ama bu hali ile yeni nesil araçlarda ki krom siyah uyumu güzelliğine yakın olduğu için kendimi avutuyorum. :lol:

Araç üzerinde resimler gelmedi gelince bilahire ekleyeceğim.

 

Resim linkleri yenilendi.

 

2593.jpg

 

2601.jpg

 

2602.jpg

 

2687.jpg

 

2697.jpg

 

2700.jpg

 

12715645.jpg

 

13654291.jpg

 

13669150.jpg

 

14021655.jpg

 

14034971.jpg

 

20140415.jpg

 

8118.jpg

 

8119.jpg

 

8120.jpg

 

8121.jpg

 

8127.jpg

 

8131.jpg

 

8132.jpg

 

8133.jpg

 

 

 

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
  • Beğen 2

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş    1.849
Selçuk Keleş

Ucu ucuna mercek sığmış. Gündüz farının şiddeti nasıl ?

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut Akbulut    2.657
Mahmut Akbulut

Eline sağlık abi :good1: Keşke komple siyah zemin olsaydı :(

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker    2.591
Oktay Toker

Lens 30 derecelik olarak kullanıldı.1 watt ledler mevcut.Şiddet lens derecesine oranla testlerde son derece yeterli idi.

Hella mercek kılı kılına oturdu.İntemo olsa idi plastik olunca daha rahat çalışma belki olabilrdi.

Komple siyah oluncada çok bogulacak sıkıntı ile arkadaşla müzakeremizde uygun görmedik.Mercek kapagının aka kısmındaki kapak bölümü siyah olunca lens tarafının arka kısmını siyahmı yapsaydım diye son kapama aşamasında soru işareti olarak kaldı.Lakin bu halide içimize sindi.İstanbul'da buna yakın çalışma vardı arkadaş onu referans olarak sunmuştu bende kopya olmasın manasında arkadaşla anlaştık sonuç bu oldu.

Araç muayeneye gireceği için daha takılmadı takılınca resimler gelir sanırım.

  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post
Emre Yüksel    4
Emre Yüksel

Konuyu hortlatacağım üzgünüm,

Daha önce bi-xenon projesi için biraz bilgi talep etmiştim sağolun yardımlarınız dokundu bilgi olarak. Fakat ben o projeyi hazır bi-xenon far takımı bulduğumdan iptal ettim.

Aldığım far takımı, sonar marka angel'li mercekli fara yeni tip hella bi-xenon montajı yapılmış. Sağolsun yapan abimiz epey emek vermiş, üzerinde d2s ampul ve balast var. Sıkıntım, soğuk selektörde... Soğuk selektör atarken bazen sadece sağ, bazen de sadece sol ampül yanıyor. Perdelerin ikisi de aktif... Tabi soğuk selektör denemelerimden sonra farları tekrar yakmak istersem ampüller yine biri olarak yanıyor. Balastlardan diyeceğim ama bazen sağ bazen sol yapıyor, akım mı yetersiz geliyor acaba demeden edemedim. Tavsiyelerinizi alabilir miyim?

  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post
Kubilay Kılıç    16
Kubilay Kılıç
Konuyu hortlatacağım üzgünüm,

Daha önce bi-xenon projesi için biraz bilgi talep etmiştim sağolun yardımlarınız dokundu bilgi olarak. Fakat ben o projeyi hazır bi-xenon far takımı bulduğumdan iptal ettim.

Aldığım far takımı, sonar marka angel'li mercekli fara yeni tip hella bi-xenon montajı yapılmış. Sağolsun yapan abimiz epey emek vermiş, üzerinde d2s ampul ve balast var. Sıkıntım, soğuk selektörde... Soğuk selektör atarken bazen sadece sağ, bazen de sadece sol ampül yanıyor. Perdelerin ikisi de aktif... Tabi soğuk selektör denemelerimden sonra farları tekrar yakmak istersem ampüller yine biri olarak yanıyor. Balastlardan diyeceğim ama bazen sağ bazen sol yapıyor, akım mı yetersiz geliyor acaba demeden edemedim. Tavsiyelerinizi alabilir miyim?

Pazar günü 2014 Model Fluance Aracima uyguladiğımiz Bosch Marka Bi Xenon'da bu sorunu bende dün yaşadım.

Soğuk selektör sonucu sağ far ampülüm patladı ve değişim yaparak sorunu atlattım, fakat kafamdan bir türlü atamadım hevesim kursağımda kaldı inanın çok üzüldüm.

Fluance'in tüm seri ve modellerin'de selektör atarken hem kısa hüzmeler hemde uzun hüzmeler Selektör veriyor bu fabrikasyon bir durum.

Araştirmalarim sonucun'da mağlesef Bu durumun soğuk bi xenon selektorü için sağlıkli olmadigini ögrendim, dakika bir gol bir olarak bir sifir yenik basladik bi xenon olayına.

Tecrübesizce Soğuk selektör denemelerim sonunda sağ D2S Xenon ampulumu kaybettim, hemen ampulu değiştirip bir iki selektör daha yaptım gayet stabil attı hemen devaminda farları açtığim'da yine sadece sağ farimin hafif kıpırdayarak açıldığini gordum ama patlamamiştı. Kara kara düşundum ve Aracimin farlarina Bi -Xenon yaptirtiğim için pişman olmuştum ben her seferinde Ampül yada Balast degistirecek kadar vakitli ve paralı bir Adam degilim. :)

Bahsettiğim gibi soğuk selektör olayı bir hayli canımı sıktı diyebilirim.

Yine araştirmalarim sonucu soğuk selektörun ampul patlatmasini engellemek için far sistemine Röle eklenebileceğini ögrendim kulağa hoş gelsede ne Elektrikcimin bu konuda bir bilgisi var nede benim :) kaldik yine ortada.

( Elektrikçi Hacı ustam, Renault Mais sertifikali bir Elektrikçi , o bilmiyorsa Sanirim kimse bilmiyor Renault farina nasil Röle eklenecegini :)

Son olarak hem okudugum hemde duydugum bilgiyi paylasayim, Balast uzerinden Muakkak bir Şase alarak Ampullerin ve Balastlarin ömürlerini uzatabilirmişiz. Yani şu aklima geldi araçlarimiz 1990 model degilki Sagdan soldan şase alalim. Bilmiyorum yinede bu durumu pek kafam almadı.

Edit: Bi - Xenondsn sonra Sürekli olarak Farlarım acık gezmek zorundayım !

Soguk selektorun yine Xenon Ampulumu patlatmamasi için bunu uygulamak zorundayim taki Farlarima Röleli yada farkli bir aparatlı işlem yapana kadar. :(

Mesajima eklemeyi unuttun. Bugün sag farın balastini Garantiden degistirdim deneme yapmadim ama yine sanirim soguk selektoru kaldirmiyacaktir Ampul.

Farimda acik yolumda acik slogani ile yoluma devam etmekten başka çare yok gibi...

İletiyi paylaş


Link to post

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap