Eyup Akçimen

Ford Focus 2 (2005-2011) xenon dönüşümü ve mercekli farlar

Recommended Posts

Harun Karayel
Tabiki, hafta sonu resim çekip yüklerim. Bu arada bir sorunum var. Farlarımda ufak bir titreme mevcut. Parke yolda giderken ya da arabayı dengesiz kaldırırken belli oluyor. Bu sorunu nasıl çözebilirim?

Farın tırnaklarında kırık yada çatlak olabilir veya gevşeklik olabilir.. Bir kontrol etmende fayda var..

İletiyi paylaş


Link to post
Mert Can Üzger

Tırnaklarda sıkıntı yok gibi. Sanki mercek sallanıyor ama tam emin değilim. Hafta sonu bakacağım...

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş

Üretimle ilgili bişey bence bu. Far yükseklik kademesini değiştirip dene, motordaki vidadan, ufak düzelmeler olabilir belki, gelişmeleri bekliyoruz.

İletiyi paylaş


Link to post
Mert Can Üzger

Selçuk Abi manuel far yükseklik ayarım çalışmıyor. Ancak farın üstünden müdahale edebiliyorum.

Peki bu far yükseklik ayarını nasıl aktif edebilirim?

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş

Aktif edemezsin, motorları ve yazılımları farklı onların. Beyni, sensörü ıvırı zıvırı var bir sürü. Halojen merceklilerde uyumlu tabii ama seninki oem bi-xenon far olduğundan farklı.

İletiyi paylaş


Link to post
Mert Can Üzger
Aktif edemezsin, motorları ve yazılımları farklı onların. Beyni, sensörü ıvırı zıvırı var bir sürü. Halojen merceklilerde uyumlu tabii ama seninki oem bi-xenon far olduğundan farklı.

Neyse, sağlık olsun. Zaten mercekli olduğundan göz almaz. Devamlı yüklü bir şekilde de kullanmadığımız için etrafa rahatsızlık vermez.

Bir de ilk taktığım akşam dikkat ettim. Far camının alt ve kenar kısımlarında hafif buğulanmalar olmuştu. Ertesi gün o buğular kayboldu. Sebebi ne olabilir sizce?

Çok soru soruyorum, sizi bunaltıyorum. Kusuruma bakmayın lütfen...

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş

Rica ederiz ne demek , farda buğulanma olması normal bişeydir, buğulanma kayboluyorsa bir problem olmadığını gösterir, sirkülasyon düzgündür.

İletiyi paylaş


Link to post
Mert Can Üzger
Rica ederiz ne demek , farda buğulanma olması normal bişeydir, buğulanma kayboluyorsa bir problem olmadığını gösterir, sirkülasyon düzgündür.

Dün akşam farkettim yine olmuş, sabah yok. Hava sirkülasyon deliklerine baktırmam lazım...

İletiyi paylaş


Link to post
Mert Can Üzger

Uzun zamandır tutan mercekli far kaşıntısını giderdim. Gelelim detaylara...

Ampulleri farı aldıktan 5 gun sonra temin ettim. En ucuzunu aradım ve çiftini 250 liraya aldım Philips D1S ampulun. O akşam farları elektrikçiyle takacaktık. Şşten gelir gelmez arabaya atladım ve elektrikçiye gittim. Farlar 1 haftadır da arabanın arkasındaydı. Neyse gittim elektrikçiye farları çıkartacam bagajı bir açtım ki farlar yok. Meğerse babam bagaja yük koyacağı için depoya koymuş farları. Ben kafaya takmıştım ama. Ne yapıp ne edip farları takacaktım o akşam. Farı aldığım kişiyle konuştum. Beraber takalım dedi. Koçtaş'ın otoparkında buluştuk ve farları taktık. Sağolsun o olmasa takamazdım. :good1:

photo0149.jpg

Üstünde Philips 4300 K ampul var. Son sistem far ayar makinesinde ayar yaptırdım ama yapan ustada zeka problemi olduğundan ve burayı Şngiltere sandığından sağ farı sol fardan biraz daha yüksek yapması gerekirken sol farı sağdan daha yüksek yapıyor. Yani farlar ingiltere trafiğine göre son derece uygun şu an :) En kısa sürede tekrar ayara girecek.

Farlarda bir titreme sorunu vardı. Parke yollarda giderken ve ya arabayı devirsiz kaldırırken bir titreme oluyordu. Far kapağını açtım ve içindeki vidaları sıktım. gevşek bir vida yoktu ama ben yine de sıktım hepsini. Sağ fardaki titreme kesildi. Sol farı da yapacak fırsatım olmadığından önümüzdeki haftaya bıraktım. Şnşallah o da kesilir.

Bunlar da resimleri...

photo0150h.jpg

photo0151u.jpg

img2706q.jpg

img2708z.jpg

img2710x.jpg

Bunlar kısalar...

img2715la.jpg

Bunlar da uzunlar...

img2717c.jpg

Mercek kesim çizgisini göstermek için düz bir duvar bulamadım. Ayar yaptırdıktan sonra haftaya resimleri eklerim...

Yazıyı fordclubtr den alıntı yaptım...

tarihinde demir_mert tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş

Güle güle kullan. Normalde her iki farın da kesilme çizgisinin aynı hizada olması gerekir. Niyeyse dijital makinalarla yapılan ayarlarda da hep sağ tarafın yüksek yapıldığını görüyoruz, bunu ustanın kendisinin mi yaptığını henüz çözemedik demek ki seninkisinin öyle bir takıntısı varmış.

İletiyi paylaş


Link to post
Mert Can Üzger
Güle güle kullan. Normalde her iki farın da kesilme çizgisinin aynı hizada olması gerekir. Niyeyse dijital makinalarla yapılan ayarlarda da hep sağ tarafın yüksek yapıldığını görüyoruz, bunu ustanın kendisinin mi yaptığını henüz çözemedik demek ki seninkisinin öyle bir takıntısı varmış.

Vallahi ben de tam anlamadım. Bu farlar Şngiltere'den geldiği için merceklerin odakları mı farklıymış neymiş... Kendince birşeyler geveledi ama tam anlamadım. Yanlız ayar makinesinin göstergesinde kare bir nokta var. Bu noktayı tam orta kısma getirecek şekilde ayarladı farları. Daha önce de ayar yaptırdığımda o nokta tam ortaya gelecek şekilde ayar yapılıyordu ve doğruydu. Bunda da aynısını yaptı ama ayarlar ters oldu...

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş

Duvar resminde anlarız. Merceğin yanındaki kolla o perde ayarlanabiliyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Mert Can Üzger

Tamam o zaman bu akşam fırsat bulursam resim çekeceğim...

Peki o kolu nereye getirmem lazım. Aşağı mı yuları mı? Bir de o kolların bir tanesinde UK gibi bir yazı yazıyordu. Şngiltere ile ilgili birşey olabilir diye geldi aklıma ama ne olduğunu bilmiyorum...

tarihinde demir_mert tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş

Işık çizgisinin burdaki gibi sağ tarafta yukarıya kırılması lazım. Şngilterede tersidir.

21.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Mert Can Üzger

Nihayet bu gece duvar çizgisi resmi çektim. Farlar ile duvar arasındaki uzaklık yaklaşık 5-5 buçuk metre. Farlarımı ayarlatmadım daha. Yanlız bazı sorularım var,

1) Resimde işaretli olan yerin olması normal mi? Eğer normal değilse ayar yapıldığında gider mi?

2) Resimde belli değil ama yolda giderken merceğin kesim çizgisi mavi-mor bir renk oluyor ve bu çizgi biraz kalınca. Bu normal mi?

3) Titreme sorununu tam çözemedim. Nasıl bir çözüm bulabilirim? Şstanbulda bana yardımcı olacak biri var mı?

photo0154dg.jpg

photo0157.jpg

tarihinde demir_mert tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Muhammed Andı
Nihayet bu gece duvar çizgisi resmi çektim. Farlar ile duvar arasındaki uzaklık yaklaşık 5-5 buçuk metre. Farlarımı ayarlatmadım daha. Yanlız bazı sorularım var,

1) Resimde işaretli olan yerin olması normal mi? Eğer normal değilse ayar yapıldığında gider mi?

2) Resimde belli değil ama yolda giderken merceğin kesim çizgisi mavi-mor bir renk oluyor ve bu çizgi biraz kalınca. Bu normal mi?

3) Titreme sorununu tam çözemedim. Nasıl bir çözüm bulabilirim? İstanbulda bana yardımcı olacak biri var mı?

1) :) Kollar ters. Bir onceki mesajda bahsettiginiz kollari su anki hallerinin tam tersine getirin. _/

tarihinde plusbil tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş

Farın orjinal motorunu kullanmadığından titreme yapıyor olabilir. Çözümü hakkında net bir fikrim yok, nereden kaynaklanabileceğini tahmin edip düşünmek lazım. Araç duruyorken kapıyı sertçe kapattığında titreme oluyor mu ?

İletiyi paylaş


Link to post
Mehmet Özyürek

Şngiliz tipi olmuş... Vay karşıdan gelenin halina. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Mert Can Üzger
1) :) Kollar ters. Bir onceki mesajda bahsettiginiz kollari su anki hallerinin tam tersine getirin. _/

İletiyi paylaş


Link to post
Muhammed Andı

"Bu gün o kolları dediğiniz şekile getirdim. Bu defa da sol farın çizgisinin bir bölümü aşağıda bir bölümü yukarıda kaldı. Sağ tarafın çizgisinde bir değişiklik olmadı. Görüntü biraz daha tuhaflaştı. Şfadelerle anlatmam gerekirse sağ farın çizgisi _ı-- şeklinde oldu. Yanlız şu dikkatimi çekti, sol fardaki kolun aşağı-yukarı doğru hareket ettiği mesafe sağ fardaki kolun mesafesinden daha fazla. Belki bu da bir fikir verebilir."

Araci duz bir duvara iki farin deseni birbirinden ayrilacak kadar yanastirin. Far desenleri ust uste binmesin yani. Ve farinizin desenini asagidaki gibi ayarlayin. O kol nasil olursa olsun, ama deseniniz bu sekilde olsun. Eger olmuyorsa; o zaman her iki kol durumunda cekilmis fotograflari cekip, yayinlamalisiniz yorum yapabilmemiz icin.

post-3361-1256842412_thumb.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Mert Can Üzger
"Bu gün o kolları dediğiniz şekile getirdim. Bu defa da sol farın çizgisinin bir bölümü aşağıda bir bölümü yukarıda kaldı. Sağ tarafın çizgisinde bir değişiklik olmadı. Görüntü biraz daha tuhaflaştı. Şfadelerle anlatmam gerekirse sağ farın çizgisi _ı-- şeklinde oldu. Yanlız şu dikkatimi çekti, sol fardaki kolun aşağı-yukarı doğru hareket ettiği mesafe sağ fardaki kolun mesafesinden daha fazla. Belki bu da bir fikir verebilir."

Araci duz bir duvara iki farin deseni birbirinden ayrilacak kadar yanastirin. Far desenleri ust uste binmesin yani. Ve farinizin desenini asagidaki gibi ayarlayin. O kol nasil olursa olsun, ama deseniniz bu sekilde olsun. Eger olmuyorsa; o zaman her iki kol durumunda cekilmis fotograflari cekip, yayinlamalisiniz yorum yapabilmemiz icin.

Tamam yarın akşam çekip yollayacağım. Yanlız şunu da belirteyim, bu farlar Şngiltereden geldi. Mercekğin odak noktasıyla ilgili bir farklılık olur mu?

Bu arada az önce tespit ettim. Araç rölantide bile çalışırken sol farda titreme vardı. Araçtan indim baktım, farın içindeki tas zangır zangır titriyordu. Bunu nasıl sabitleyebilirim?

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş

Reflektör tırnaklarından çıkmış olabilir, umarım tırnaklardan biri kırılmamıştır. Bir far tamircisine götürmen iyi olur, seviye motoruna bağlantısını tırnaklarını falan kontrol etsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Mert Can Üzger
Reflektör tırnaklarından çıkmış olabilir, umarım tırnaklardan biri kırılmamıştır. Bir far tamircisine götürmen iyi olur, seviye motoruna bağlantısını tırnaklarını falan kontrol etsin.

Şşte sorun şu ki böyle bir kimseyi tanımıyorum. Sizin yönlendirebileceğiniz biri var mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş
İşte sorun şu ki böyle bir kimseyi tanımıyorum. Sizin yönlendirebileceğiniz biri var mı?

Hayır, malesef yok.

İletiyi paylaş


Link to post
Mert Can Üzger

Tüm haftasonumu far sorunuma çözüm bulmak için harcadım. 3-4 Ustaya gösterdim. Gösterdiklerimin hepsi farın arka kapağından müdahale etmeye çalıştılar. Gelelim soruna;

Reflektörleri tutan tırnakların hepsi sağlam. Farın arkasından reflektörleri oynattığımızda sadece plastiğin esneme payı kadar bir oynama var. Ona da herkes normal dedi.

Merceği tutan ayakların birinde daha önce işlem olmuş ama şu an için bir sıkıntı yok. Merceklerde de herhangi bir oynama yok.

Görüntüde bir sıkıntı yok ama reflektör hala titriyor. Uzun farın reflektörüne dikkatlice bakınca rölantide titreme var.

tarihinde demir_mert tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Misafir
Bu konuyu cevapla

×   Yapıştırdığınız içerik biçimlendirme içeriyor.   Biçimlendirmeyi Temizle

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız mesaja gömüldü.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi Temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.