• Duyurular

    • Selçuk Keleş

      Halojen farlara takılan H1/H4/H7/H11 tipi xenon kitler ve led ampullerle ilgili mesajlar   21-12-2015

      Gece Uçuşu'nda mercekli ya da merceksiz halojen farlara takılan H1/H4/H7/H11 tipi xenon kitler ve led ampuller, stop/sinyal lambalarına takılan P21 tipi led ampullerle ilgili hiç bir konuya ya da mesaja yer verilmemektedir.

      Bu xenon kitler ve led ampuller farın odak ve geometrisine tam uymadığından yeterli ve düzgün aydınlatma sağlayamamakta, homojen dağılmayan ışığı nedeniyle diğer sürücülerin gözlerini kamaştırmakta, aracın elektronik sisteminde sorun çıkarmakta, yüksek renk sıcaklığı nedeniyle göz hassasiyetini azaltmakta ve sürüş güvenliğini düşürerek trafikte tehlike oluşturmaktadır. 

      Güvenlik birinci önceliğimizdir.

      Bilgimizi ve tecrübemizi oem xenon/led mercek/yansıtıcı montajı üzerinde yoğunlaştıracağız. İç aydınlatmada led kullanımı konularında bir kısıtlama bulunmamaktadır.
      Bu kurala uymayan mesajlar silinecek, cevap yazmakta ya da mesaj göndermekte ısrar eden üyenin üyeliği iptal edilecektir.
Yaşar Akgün

Merkezi kilit bağlantı problemi

Recommended Posts

Yaşar Akgün    13
Yaşar Akgün

Herkese merhaba arkadaşlar 🙂 başlıkta belirttiğim gibi sorum şu. Cam kaldırma indirme düğmesi ile silecek motoruna hareket veriyorum herşey gayet güzel. Düğmeyi içeri monte ettim su geçirmez düğme olsada bir zaman sonra sıkıntı çıkıyor o yüzden ben bunu uzaktan kumanda ile dışarıdan kontrol etmek istiyorum motora giden kabloları bağladım tetikleme yapınca sigorta atıyor düğmede sürekli eksi voltaj kalıyor. Bunun çözümü varmıdır? Teşekkürler 

 

 

IMG_20200311_230541.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker    2.620
Oktay Toker

Öncelikle silecek motoru ile merkezi kilit baglantısının amacını anlayamadım.

 

Direkt motora baglantı varsa öncelikle sigorta akımını kontrol etmelisi yetersi kalıyor olabilir.

 

motor üzerinde bıbin olduğu için eksi görmen normal.

 

sigorta yeterli seviyede ise motor girişini aküden beslemeli role baglantısı ile tetkletmen daha doğru olur.Role tetik uçlarını kesinlikle köprü diodla yapmanı tavsiye ederim.Bir şekilde motor ile baglantın arasında şaseye geçiş olabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Yaşar Akgün    13
Yaşar Akgün

Cevabınız için teşekkür ederim 🙂 silgi motoru hidrolik kolların kontrolü  için, halatlı ve sert olan sistemi söküp yerine silgi motoru taktım videodaki düğme ile indir kaldır yapıyorum düğmeyi içeri sabitledim. Dışarıdan çamurluk üstü düğme ile kolları kontrol etmek için merkezi kilidi tercih ettim su geçirmez düğme olsada bir zaman bozuluyor silgi motoru ile merkezi kilit arasındaki bağ buradan kaynaklanıyor. Düğmeyi devre dışı bırakıp kumandayı bağlayınca sorunsuz çalışıyor biraz karışık bir yazı oldu kusura bakmayın. 

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker    2.620
Oktay Toker
gönderildi (düzenlendi)

Şimdi netleşti.

 

Kumanda modül çıkışında role yada ciddi güçlü  mosfet varsa aynen çalışır.

Anahtar durumu içinse direkt motor baglantısı varsa anlık akım nedenile ark yaparak sigortayı attırabilir.Direkt motora anahtar baglamanız hata lı olur.Role baglayın anahtarla role tetiğini çalışıtırın.

Abahtar baglantınızı kontrol edin diyeceğim lakin doğru baglantı yapmış olmalısınız.Silecek motorunun bobin direnç degerine baglı olarak tahmi,nen yazıyorum Sigarta anahtar ark seviyesini kaldırmayabilir.Daha yüksek sigorta ise her şekilde sorun olur.Anahtarın sürekli bozulmasıda kontak amper sınırı kaynaklıdır.

 

Kısaca anahtar takacaksanız ileriye dönük saglıklı olması için kesinlikle en az 80amper role ile yapacaksınız diğer türlüsünü şimdiye kadar sorun olarak yaşamışsınız.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap