• Duyurular

    • Selçuk Keleş

      Halojen farlara takılan H1/H4/H7/H11 tipi xenon kitler ve led ampullerle ilgili mesajlar   21-12-2015

      Gece Uçuşu'nda mercekli ya da merceksiz halojen farlara takılan H1/H4/H7/H11 tipi xenon kitler ve led ampuller, stop/sinyal lambalarına takılan P21 tipi led ampullerle ilgili hiç bir konuya ya da mesaja yer verilmemektedir.

      Güvenlik birinci önceliğimizdir.

      Bu xenon kitler ve led ampuller farın odak ve geometrisine tam uymadığından yeterli ve düzgün aydınlatma sağlayamamakta, diğer sürücülerin gözlerini kamaştırmakta, aracın elektronik sisteminde sorun çıkarmakta ve sürüş güvenliğini düşürerek trafikte tehlike oluşturmaktadır. 

      Bilgimizi ve tecrübemizi oem xenon/led mercek/yansıtıcı montajı üzerinde yoğunlaştıracağız. İç aydınlatmada led kullanımı konularında bir kısıtlama bulunmamaktadır. 

      Bu kurala uymayan mesajlar silinecek, cevap yazmakta ya da mesaj göndermekte ısrar eden üyenin üyeliği iptal edilecektir.
Emrah Erçiçek

Honda CBR motorsiklette çift far yakmak

Recommended Posts

Emrah Erçiçek    0
Emrah Erçiçek

çift farlı motorum var sağ farı kısa sol uzun yanıyor ve selyektör yapıncada sol tek yanıyor. ampülleri değiştirip küçük bir modifikasyon ile çift kısa ve çift uzun yapmak istiyorum. bunun için uygun ampül hangisi olur ? trafik polisi çevirirse kısalar neden tek yerine çift yanıyor diye ceza kesebilirmi böyle bir hakkı varmı ? vizeden geçerken sorun olurmu ?

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş    1.850
Selçuk Keleş
13 saat önce, Emrah ERÇİÇEK yazdı:

çift farlı motorum var sağ farı kısa sol uzun yanıyor ve selyektör yapıncada sol tek yanıyor. ampülleri değiştirip küçük bir modifikasyon ile çift kısa ve çift uzun yapmak istiyorum. bunun için uygun ampül hangisi olur ? trafik polisi çevirirse kısalar neden tek yerine çift yanıyor diye ceza kesebilirmi böyle bir hakkı varmı ? vizeden geçerken sorun olurmu ?


Ampul değiştirerek çiftli yapamazsınız. Sağ farın içindeki ayna yüzeyi sadece kısa, solun içindeki de sadece uzun olarak tasarlanmıştır. Farklı tipte ampul takmayı denediğinizde zaten duy uymayacaktır. 

İletiyi paylaş


Link to post
Emrah Erçiçek    0
Emrah Erçiçek
11 saat önce, Selçuk Keleş yazdı:


Ampul değiştirerek çiftli yapamazsınız. Sağ farın içindeki ayna yüzeyi sadece kısa, solun içindeki de sadece uzun olarak tasarlanmıştır. Farklı tipte ampul takmayı denediğinizde zaten duy uymayacaktır. 

Hocam sağ farın içinide uzun yanan gibi bulup değiştirsem ve uzunlarıda düşük güç ampül taksam iki kısa yansa olurmu ? Sellektör ve uzun olmasada olur simetri takıntı bende 

Birde iki far aynı anda yanarsa trafik cezası varmı acaba ?

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş    1.850
Selçuk Keleş

Selektör ve uzun olmazsa olmaz güvenliğin için gerekli. Kısık yansa zaten güzel durmaz. Aküye ek yük biner o da ayrı konu. Uzunlar açık trafiği rahatsız edersin özellikle geceleri. Simetriyi boşver motorun tadını çıkar :) 

Farın orjinal optiğini değiştiremezsin malesef, yüzeyleri farklı incelersen, göreceksin. Farın içinin net görüldüğü  çok yakından çekilmiş bi fotosunu gönderirsen daha detaylı izah edebilirim.

 

  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post
Emrah Erçiçek    0
Emrah Erçiçek

IMG_20190829_151403.thumb.jpg.09c478bbb785af6d4c35065bcad7708f.jpg
 

IMG_20190829_151351.jpg

IMG_20190829_151346.jpg

IMG_20190829_151341.jpg

 

On 27.08.2019 at 06:17, Selçuk Keleş yazdı:

Selektör ve uzun olmazsa olmaz güvenliğin için gerekli. Kısık yansa zaten güzel durmaz. Aküye ek yük biner o da ayrı konu. Uzunlar açık trafiği rahatsız edersin özellikle geceleri. Simetriyi boşver motorun tadını çıkar :) 

Farın orjinal optiğini değiştiremezsin malesef, yüzeyleri farklı incelersen, göreceksin. Farın içinin net görüldüğü  çok yakından çekilmiş bi fotosunu gönderirsen daha detaylı izah edebilirim.

 

Birde iki far aynı anda yanarsa trafik cezası varmı acaba ?
Resimleri attım bu farlara bişi yapılabilirmi ?

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş    1.850
Selçuk Keleş
On 30.08.2019 at 07:49, Emrah ERÇİÇEK yazdı:

Birde iki far aynı anda yanarsa trafik cezası varmı acaba ?
Resimleri attım bu farlara bişi yapılabilirmi ?


Farların görüntüsünden de anlaşıldığı gibi yapılabilecek pek bir şey yok. Kısa farın mercekli, uzun ise aynalı.

İkinci far da yanarsa polisden ceza yemezsin ama karşıdan boool bol selektör yersin :) 
Bi alternatif, uzun farını açtırıp içine bi-halojen mercek monte ettirmen, sağ-sol çift mercek farın olur. Masraflı, zahmetli ve titiz işçilik gerektiren bir uygulama olur.

İletiyi paylaş


Link to post
Mehmet Özyürek    603
Mehmet Özyürek

Uyacak mercek bulunursa, Sağ farın merceğini değiştirip bixenon mercek takarsan, sağın hem kısa hem uzun olabilir.. 

Ama sola yapacak bir şey yok.. Ona da sıfırdan mercek takmak gerek.. zor iş. 

İletiyi paylaş


Link to post
Emrah Erçiçek    0
Emrah Erçiçek
On 27.08.2019 at 06:17, Selçuk Keleş yazdı:

 

 

Cevaplar için teşekkürler akşam binmeyecem anlaşılan motora

Çift yanmasını istiyordum ama karşıdan geleni rahatsız etmicek şekilde düşük güçte ampülde ya da kısa far gibi, üstündeki kısa far akşam hiç bi işe yaramıyor far içlerini değiştirip ikisinide aynı fardan bulabilseydim olurdu neyse en iyisi hava kararınca binmemek

İletiyi paylaş


Link to post

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap