• Duyurular

    • Selçuk Keleş

      Halojen farlara takılan H1/H4/H7/H11 tipi xenon kitler ve led ampullerle ilgili mesajlar   21-12-2015

      Gece Uçuşu'nda mercekli ya da merceksiz halojen farlara takılan H1/H4/H7/H11 tipi xenon kitler ve led ampuller, stop/sinyal lambalarına takılan P21 tipi led ampullerle ilgili hiç bir konuya ya da mesaja yer verilmemektedir.

      Güvenlik birinci önceliğimizdir.

      Bu xenon kitler ve led ampuller farın odak ve geometrisine tam uymadığından yeterli ve düzgün aydınlatma sağlayamamakta, diğer sürücülerin gözlerini kamaştırmakta, aracın elektronik sisteminde sorun çıkarmakta ve sürüş güvenliğini düşürerek trafikte tehlike oluşturmaktadır. 

      Bilgimizi ve tecrübemizi oem xenon/led mercek/yansıtıcı montajı üzerinde yoğunlaştıracağız. İç aydınlatmada led kullanımı konularında bir kısıtlama bulunmamaktadır. 

      Bu kurala uymayan mesajlar silinecek, cevap yazmakta ya da mesaj göndermekte ısrar eden üyenin üyeliği iptal edilecektir.
    • Selçuk Keleş

      Gece Uçuşu stickerının dağıtımı devam ediyor   22-12-2015

      Gece Uçuşu stickerımız hazır. Camınızda yerini hazırlayın Sticker adresinize posta yoluyla ücretsiz olarak gönderilecektir. Önden yapışkanlı olup iç tarafa uygulanabilir. Ölçüleri 6x26 cm'dir. İstekleriniz için ad-soyadınızı, istediğiniz adedi ve adresinizi bu konuya mesaj atmanız yeterli.
    • Selçuk Keleş

      Mercek montajı için usta tavsiyesi istenen mesajlar   22-12-2015

      Gece Uçuşu'nda mercek montajı vb. işlemler için usta, montajcı, dükkan, web sitesi veya ticari amaçlı çalışan kişi tavsiyesi veya yönlendirmesi istenen mesajlara yer verilmemektedir. Gece Uçuşu, Araştır-Öğren-Uygula-Paylaş-Öğret-Geliştir prensibiyle, modifikasyonunu kendisi yapmayı amaçlayan diğer üyelere (ve misafirlere) bilgi verip, yol göstererek yardımcı olmayı hedefleyen, hiç bir çıkar gözetmeyen bir oluşumdur. Bu tip tavsiye ve yönlendirmeler forumu kullanım amacından dışarı çıkarmaktadır, bilginin ve tecrübenin birikimini, aktarımını engellemektedir ayrıca mesaj kirliliği oluşturmaktadır. Aydınlatma uygulamasını dışarıda yaptırmış üyeler - tavsiye veya yönlendirmeye girmeden - yaptıkları uygulamayı paylaşabilirler. Bu kurala uymayan mesajlar silinecek, mesaj göndermekte ısrar eden üyenin üyeliği iptal edilecektir. Bu konuya üyelerimizin dikkat etmesini rica ediyorum.
Fatih Kurnaz

Yeni Model Araçlarda 5000k ve Üzeri Renk Sıcaklığının Tercih Edilme Sebepleri Nelerdir?

Recommended Posts

Fatih Kurnaz    12
Fatih Kurnaz

Herkese merhaba.

 

Forumda daha önceden hem fikir olduğumuz gibi tüm hava şartlarında en verimli aydınlatma sağlayan renk sıcaklığı 4300k. Ancak yeni model araçlarda artık beyaz ışık veren aydınlatmanın tercih edildiğini ve istisnai araçlar da dahi 4300k görülmediğini düşünüyorum. Muhtemel sebeplerden birisi son yıllarda insanların hayatına çok giren LED in bu standardı oluşturması ve beyaz renk aydınlatmaya oluşan ilgisi düşünülebilir. Hatta çoğu araçlarda LED teknolojisine geçildiğini de biliyoruz. Yine de sizlere sormak istiyorum:

 

1 Sizce firmalar kullanıcıların isteklerini daha verimli olan 4300k renk sıcaklığına tercih ederek beyaz rengini mi tercih ediyorlar? Veya mercek ve ampuller de ki teknoloji geliştiği için artık bu 5500k gibi renk sıcaklıkları çok daha verimli bir aydınlatma mı sağlıyor?

2 Aracımda mevcut olan aynı mercek modelini kullandığımızı düşündüğüm VW Tiguan gibi araçlarla yan yana geldiğimizde bu beyaz aydınlatmanın çok daha parlak ve 4300k rengi ezercesine ortamı aydınlattığını hissediyorum :) Bu gerçekten psikolojik midir yoksa aydınlatma da artısı var mıdır? Nasıl bu kadar fark olabiliyor?

3 Fiyatı göreceli makul sayılan D2S ampullerde Osram 4300k standart ampul şu anda 200 TL civarında iken 5500k CBI ampülleri 350-400 TL satış fiyatına sahip. Sanıyorum firma ikinci seçenekte boyalı bir ampulde ECE normlarına uyan 3200 lümen değeri sağlamak için malzeme ve teknolojiyi değiştirdiğinden bu fiyata da yansıyor. Peki sizce bu fiyat farkına beyaz ampulün daha parlak olması ve aydınlatmaya olumlu etkisi vardır diyebilir miyiz?

 

Bu kıyaslamaları yaptığımızda sanki soru şurada biraz daha netleşiyor: Teorik ve pratik olarak kendini ispat etmiş 4300k renk sıcaklığına sahip aydınlatma yerine daha fazla para ödeyerek zorlu hava koşullarında performans azaltımı yaşatan 5500k renk sıcaklığı biz sürücülerin neden bu kadar ilgisini çekiyor?

 

Yoksa bu sadece üst model araçların biz de yarattığı bir yanılsama mı? :lol:

Herkese teşekkürler.

tarihinde Fatih Kurnaz tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş    1.849
Selçuk Keleş

Yasal düzenlemeler xenonda (ECE) yaklaşık 5000K'ya kadar izin veriyor. Araçlardan standart dışı çıkan ampul gören var mı ? Pek sanmıyorum ama olabilir. Bir de mercek konusu var. Yapılan yansıtma tasarımı ile mercekten çıkan ışığın rengi üzerinde oynama yapılabiliyor. Üreticiler bunu daha cool görünmek için tercih ediyorlar bence.
Ledlerin soğuk ışığının insan gözünü nasıl yorduğu bir gerçek, üretim teknoloijisi ilerledikçe ledlerin de sarıya biraz kayacağını düşünüyorum özellikle kötü hava şartları buna mecbur kılacaktır. Hala ledlerle ilgili standartlar oturmuş değil, gelişen koşullarla şekillenecek. 

  • Beğen 2

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker    2.591
Oktay Toker

Bu konu başka bir konudada tartılmıştı şu an hatırlamıyorum konuyu.

Ledli yapıda led sarı ışık verebilen türlerde led önünde bulunan sarı yapı kullanılan reflektör yapıda ciddi yansıma sapmasına sebep olabilir düşüncemi yüksek tutuyorum belkide ve hafif bir hata olsada bu sarı ışık gücü beyaz leddekine oranla ciddi denilebilecek şekilde lümen gücü az elde edilebiliyor.Buda hali ile en yüksek olumsuzluğu oluşturuyor ve beyaz lede oranlada maddiyatı yüksek oluyor ve istenilen güçte olmayıncada sıkıntı ve istenilen seviyedeki sarı led ise daha fazla ısı kaynagını watt degeri olumsuz şekilde oluşturmakta.İlerde bu aşılırsa ki mantık olarak bu renkte oldukça zor ve egerki OLED yapısal tarzını bu güç seviyelerine çıkarabilirlerse bence olur.Kaldıki Lazeri şimdilerde oldukça ideal boyutlara getirdiler Selçuk ustam yeni konulardada paylaştığı şekilde görülmekte desemde ilerde ledler için bence çok daha iyi gelişmelere şahit olacağız.

 

Beyaz led perfomans geregi ve 4000 zorlasada özellikle 5000k ve 6000 k aralığında olanlar Aydınlatma yapısında ideal oranları sarı ışığa göre verebilmeye yakın tonlar ve rahatça elde edibilen tonlar,performans çok daha iyi ısı kaybı olmadan elde edilebiliyor olmasıda artısı.Şimdiye kadar incelediğim hemen hemen bütün otomotiv led üretimindeki katloglarda yüksek güç için gün ışığı tercihi çok nadir var ve olanda lümen degeri olarak oldukça negatif diyebilirim.

 

Xenonda beyaz elde etmekte günışığı ledi elde etmek mantığıyla aynı sebepler olarak düşünüyorum.   

  • Beğen 2

İletiyi paylaş


Link to post

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap