• Duyurular

    • Selçuk Keleş

      Halojen farlara takılan H1/H4/H7/H11 tipi xenon kitler ve led ampullerle ilgili mesajlar   21-12-2015

      Gece Uçuşu'nda mercekli ya da merceksiz halojen farlara takılan H1/H4/H7/H11 tipi xenon kitler ve led ampuller, stop/sinyal lambalarına takılan P21 tipi led ampullerle ilgili hiç bir konuya ya da mesaja yer verilmemektedir.

      Güvenlik birinci önceliğimizdir.

      Bu xenon kitler ve led ampuller farın odak ve geometrisine tam uymadığından yeterli ve düzgün aydınlatma sağlayamamakta, diğer sürücülerin gözlerini kamaştırmakta, aracın elektronik sisteminde sorun çıkarmakta ve sürüş güvenliğini düşürerek trafikte tehlike oluşturmaktadır. 

      Bilgimizi ve tecrübemizi oem xenon/led mercek/yansıtıcı montajı üzerinde yoğunlaştıracağız. İç aydınlatmada led kullanımı konularında bir kısıtlama bulunmamaktadır. 

      Bu kurala uymayan mesajlar silinecek, cevap yazmakta ya da mesaj göndermekte ısrar eden üyenin üyeliği iptal edilecektir.
Selçuk Keleş

Dijital Işık : Milyonlarca Nokta Yola Serpiliyor

Recommended Posts

Selçuk Keleş    1.868
Selçuk Keleş

Son beş yıldır Daimler, Automotive Lighting ve Texas Instruments'ın geliştirme departmanları yüksek çözünürlüklü bir far üzerinde çalışıyor. Bu yeni teknoloji, farların ışık dağılımını hiç olmadığı kadar esnek ve hassas bir şekilde tasarlamayı mümkün kılıyor. Ek olarak, yeni aydınlatma işlevleri, otomobilin önündeki sürücü için görsel bilgi sağlayarak güvenliği arttırır. Bu sisteme sahip ilk seri araç üretim Mercedes-Maybach olacak.
 

Dijital Işık Dağılımı
"Dijital Işık", Mercedes'teki bu zorlu ve heyecan verici gelişim projesinin adıdır. Daha iyi aydınlatma, girintili bölgelerin daha iyi çözünürlüğü ve sürücü için ek rehberlik bilgileri yeni aydınlatma sisteminin görevidir. Farın ışık dağılımı, çok çeşitli trafik durumlarında daha esnek ve tam otomatik olarak kontrol edilir. Birincisi ve en önemlisi, gece sürüşlerinde güvenlikteki artış, aynı zamanda sürüş konforunda iyileşme sağlar.
 

Temel ön incelemelerden sonra, 2014 yılının başında Reutlingen'den gelen "Dijital Işık İşleme" (DLP) 'nin bir parçası olarak "Dijital Ayna Cihazı" teknolojisi (DMD) üzerinde geliştirme ortağı Automotive Lighting GmbH ile birlikte çalışmaya karar verildi.
 

Projektör Prensibi
Tüketici sektöründe, örneğin film projektörlerinde basitleştirilmiş biçimde bulunan DMD teknolojisi, yüksek performanslı farlarda kullanılmak üzere daha da geliştirilmiştir. 0.55 "çapraz ekranlı bir yüzeyde toplamda 1.3 milyon mikro ayna elementi olan bir matrise dayanmaktadır. Bu yaklaşık 10 mikronluk küçük ayna elemanlarının her biri ayrı ayrı elektronik olarak kontrol edilebilir ve seçici olarak ikisi arasında ileri ve geri hareket ettirilebilir Bu şekilde üretilen matris, yüksek akım LED'leri ile düzgün bir şekilde aydınlatılır ve görüntüler halinde çok seviyeli bir mercek sistemi vasıtasıyla milisaniye içinde yola yansıtılır Her bir ayna, yansıtılan görüntünün bir pikselini oluşturur ve pikselini çevirme hareketi ile açmak, kapatmak veya karartmak, yüzlerce Hertz frekansı arasında geçiş yapmak, görüntüyü 1,3 milyon piksel ile değiştirmek ve bir video oluşturmak için kullanılır.


Geliştirme çalışmasının bir parçası olarak, mikro ayna matrisli bu projeksiyon sisteminin otomotiv endüstrisine uygun bir şekilde gerçekleştirilmesi gerekiyordu. Tüm sistem elemanları, otomotiv koşullarının mekanik, elektronik, kimyasal, termal ve optik kriterlerini karşılamalı ve arabanın muazzam taleplerini karşılayacak şekilde tasarlanmalıydı. Mikroelektronik bileşenlerin geliştiricisinden aydınlatma sistemi geliştiricisine ve otomobil üreticisine değer zincirinde yer alan tüm taraflar arasında yakın işbirliği, ürünün seri üretime hazır hale getirilmesi için gerekliydi.


Elektronik donanım ve yazılım için yeni zorluklar
Bu yüksek çözünürlüklü aydınlatma sisteminin geliştirilmesi, elektronik donanım ve yazılım geliştirme için yeni zorluklar ortaya koydu. Yüksek akım LED'lerini ve 1,3 milyon mikro ayna elemanlarını kontrol etmek için donanım tasarımı için, daha önce hiç ön aydınlatma alanında hiç kullanılmamış olan yeni teknolojilerin kullanılması gerekiyordu.

Araç uygulamaları için, bunlar daha önce sadece bilgi-eğlence alanında biliniyordu. Bu sistemi başarılı bir şekilde geliştirmek için, gücü sınırlandırılmış gömülü mikrodenetleyici sistemleriyle bile grafik programlama ve video görüntüsü oluşturma yetkinliğini geliştirmek gerekiyordu. Bu yeni yüksek çözünürlüklü aydınlatma sistemlerinde, ışık fonksiyonları ve ışık dağılımları artık yalnızca lens sistemlerinin ve yansıtıcıların tasarımıyla gerçekleştirilmemektedir, ancak özellikle yazılım algoritmaları ile tanımlanmaktadır. Bu, sensör ve araç bilgisine bağlı olarak sembollerin projeksiyonunun yanı sıra sürüş sırasında tamamen yeni dinamik ışık dağılımı olanakları yaratır.
 

Genişletilmiş Aydınlatma Fonksiyonları
Yüksek çözünürlüklü modül, aydınlatma fonksiyonlarının tüm alanlarına hizmet eder. Kısa hüzmeyi, örneğin yatay modülasyonlu dinamik viraj ışığında ve maksimum ve ADB aydınlatma fonksiyonlarında ek yoğunluğa sahip uzun far yaklaşmakta olan trafikte bile kapatılmazsa, çok hassas bir şekilde uyarlanabilir. yüksek çözünürlük ve diğer araçların çevresini, sürücülerini şaşırtmadan tam olarak aydınlatır. Yüksek çözünürlük, geleneksel aydınlatma işlevlerinin önemli ölçüde rafine edilmesini ve geliştirilmesini sağlar, ancak tamamen yeni bir ışık sağlar.

 

Çok Fonksiyonlu Ayna Matrisi
Spot ışığında, DMD teknolojisine sahip h-Digi modülü ek ışık modülleriyle birlikte çalışır. Işık dağılımının ortasındaki en önemli alan, dijital modül tarafından vurgulanıyor. "Arka plan aydınlatması" için, üç satırlı aydınlatma alanına sahip daha büyük bir 84 piksel matris modülü kullanılır. Ön aralık ve yan aydınlatma, farda üst üste yerleştirilmiş üç küçük temel ışık projektörü ile üretilir.

2016 sonbaharında, ilk prototipler "Mercedes Tech Night" sırasında sunuldu. Pratik bir test, halihazırda tanıtılmış olan uyarlama işlevlerinin yeni teknoloji ile performanslarında nasıl daha da geliştirilebileceğini ve tamamlanabileceğini ikna edici bir şekilde göstermiştir. Ayrıca yeni aydınlatma fonksiyonlarının sürücüyü nasıl desteklediğini gösterdi. Küresel basının olumlu cevabı, esas olarak, Şekil 5'te gösterildiği gibi, aracın önündeki yardım projeksiyonları ile ilgiliydi.
 

Mercedes-Maybach ile Üretim Olgunluğu
Cenevre Motor Show 2018'de, bu yılın başında ilk kez DLP serisi farları olan bir araç tanıtıldı. Mercedes-Maybach'ın farları, pazardaki en güçlü matris farlardır ve sürücüyü çok çeşitli sürüş koşullarında destekler.

Bu tür sistemler üzerinde yapılan çalışmalar sürüş davranışının bu yardım işlevlerinden olumlu yönde etkilendiğini göstermektedir. Böylece, sıkı inşaat alanlarında, kılavuz çizgisi kenarları aracın önüne otomatik olarak yansıtılır, aracın genişliği işaretlenir ve sürücünün şerit üzerindeki kendi konumunu rahat ama güvenli bir şekilde korumasını sağlar. Ayrıca, şerit genişliğini araç genişliğine göre daha iyi tahmin etme yeteneği sağlarlar.

Sürücünün kendi şeridinden planlanmamış bir şekilde sapma riski varsa, karayolunda da bir optik uyarı (ok) belirir. Ayrıca, örneğin 3'lük bir süre boyunca, örneğin siyah buz, düşük akımlar veya hız durumunda, çeşitli uyarılar verilir. Uyarılar doğrudan aracın önüne yansıtılır. Araç sensörleri tarafından analiz edildikten sonra ve sürüş durumuna göre otomatik olarak etkinleştirilirler. Sürücünün görüş hattının yakın çevresindeki çıkıntıların amacı sürücüyü etkili ve dikkat dağıtmadan uyarmaktır. Gerçek gece trafiğindeki test kişilerinin olduğu bir test dizisinde, yolda uyarı olarak görünen bir çıkıntının, örneğin; İzin verilen hızın aşılması durumunda, baş üstü göstergede sunulan aynı uyarı bilgisinden% 60 daha sık algılanır. Sürücü, çıkıntıları en karşıt olarak algılıyor. Frenleme davranışı ya da hızlanma ile ilgili tepkilerinin hız uyarısı tahmin edildikten sonra analiz edilmesi, trafik güvenliğini olumlu yönde etkileyen% 60 daha fazla hız azaldığını göstermiştir.

Özetle
Farın dijitalleşmesinin ön aydınlatma teknolojisinin daha da gelişmesinde bir dönüm noktası oluşturduğu söylenebilir. Bu yaklaşımı mümkün olduğu kadar çok farklı araca dahil etmeyi başarırsa, Federal Hükümet tarafından "sıfır trafik sonlandırma stratejisi" bağlamında hedeflenen hedefe ulaşılmasına katkıda bulunabilir. Yukarıda açıklanan konseptle, far akıllıca kontrol edilen adaptif aydınlatma işlevlerine akıllı otomatik yardım ekleyen ve otomotiv iletişiminde daha ileri uygulamalar için seçenek açan üç fonksiyonlu bir sistem haline gelir. İkinci jenerasyonun gelişimi, bu güçlü teknolojiyi diğer araç segmentleri için birkaç yıl içinde kullanılabilir hale getirmek için devam ediyor.

Kaynak : https://www.al-lighting.de/news/article/digital-light-millions-of-pixels-on-the-road/
 



h-digi-headlamp.jpg

h-digi-cad-en.jpg

h-digi-principles-graphics.jpg

  • Beğen 2

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker    2.601
Oktay Toker
gönderildi (düzenlendi)

:wub::wub:

 

mayback haricinde başka araçta belki görülmeyecek olsada görseli nefis olmuş.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Yasir Çatalsakal    9
Yasir Çatalsakal

Yakında başlarız, yok senin araç kaç MP, yok benimki 20, seninki 15 MP... 🤣🤣🤣

Yakında film de izleriz farlar ile.

  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap