• Duyurular

    • Selçuk Keleş

      Halojen farlara takılan H1/H4/H7/H11 tipi xenon kitler ve led ampullerle ilgili mesajlar   21-12-2015

      Gece Uçuşu'nda mercekli ya da merceksiz halojen farlara takılan H1/H4/H7/H11 tipi xenon kitler ve led ampuller, stop/sinyal lambalarına takılan P21 tipi led ampullerle ilgili hiç bir konuya ya da mesaja yer verilmemektedir.

      Güvenlik birinci önceliğimizdir.

      Bu xenon kitler ve led ampuller farın odak ve geometrisine tam uymadığından yeterli ve düzgün aydınlatma sağlayamamakta, diğer sürücülerin gözlerini kamaştırmakta, aracın elektronik sisteminde sorun çıkarmakta ve sürüş güvenliğini düşürerek trafikte tehlike oluşturmaktadır. 

      Bilgimizi ve tecrübemizi oem xenon/led mercek/yansıtıcı montajı üzerinde yoğunlaştıracağız. İç aydınlatmada led kullanımı konularında bir kısıtlama bulunmamaktadır. 

      Bu kurala uymayan mesajlar silinecek, cevap yazmakta ya da mesaj göndermekte ısrar eden üyenin üyeliği iptal edilecektir.
Uğur Gül

Araç takip sistemi ve uzaktan kontrol

Recommended Posts

Uğur Gül    4
Uğur Gül

Merhaba saygı değer arkadaşlar

Foruma yeni katıldım ama zaman, zaman forumdan misafir olarak istifade ettim gerek okuyup öğrendim gerek merak edip okudum

Soruma dönecek olursam bir araç takip sistemi aldım ve bu sistemin uzaktan kontrol bir role yardımı ile aracı bloke ediyor.

Kurulumu bi hayli ugrastirdi motosikletime montajını yapicam fakat bloke etme kısmında kararsız kaldım 

1. Bloke tetiğini ECU ya beyine giden sigorta elektriğine bağlayarak motorun bütün elektiriğini kesmek 

2. Yakıt popmasina giden elektriği tetikleyip motora giden benzini kesmek 

 

Şimdi 1. Seçeneğin motosikletin beynine zarar verip vereceğini bilemiyorum sıkıntı olur mu? 

2. Seçeneğin ise yakıt popmasini kapatsak dahi motorun yaklaşık 1km daha yol alabilecek olması.

Aklıma gelen seçenekler bunlar sizce montajı nasıl yapmalıyım? 

tarihinde Uğur Gül tarafından düzenlendi
Başlık düzeltme

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş    1.868
Selçuk Keleş

Motosiklet hırsızlıkları genelde gece yapılıyor. Elektriğin kesilmesi hırsızı daha zor durumda bırakıcaktır. Bu sistem motor senden uzaklaşınca sana alarm veren bir şey mi ?

İletiyi paylaş


Link to post
Uğur Gül    4
Uğur Gül

Söyle anlatmaya çalışayım selçuk abi 

Içine sim kart takılan küçük bir cihaz bu içindeki sim kart sayesinde SMS yoluyla yada yıllık üyelikle APP mobil uygulama üzerinden cihaza komut gönderi yapılıyor ve cihazda belli haberleri size SMS yoluyla belirlediğiniz numaraya haber veriyor ve konum bilgilerinide gönderebiliyor 

Misal mobil uygulama üzerinden canlı konum takibi yapılabiliyor 

Motorun kontağı açıldığı zaman veya kapandığı zaman sms atıyor 

Belirlediğiniz hızın üstüne çıktığı zaman 

Yada güvenli konum diye işaretlediğiniz yerden ayrıldığı zaman gibi çeşitli bildirimler yapıyor.

Ben eğer cihaza bloke etmesi için sms attığımda motorsiklet yada araç hareket halindeyse çalınmışsa yani allah korusun 20KM altına düştüğünde aracı bloke ediyor.

 

Ben motosiklet çalışırken ECU sigortasını çıkarttığım da motosiklet stop ediyor ve hiç bir elektirik fonksiyonu çalışmıyor.

Şimdi motoru bloke etmek için bunu kullanmak istiyorum ama bu durumun motosikletin ECU na zarar verip vermeyeceğinden korkuyorum 

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut Akbulut    2.677
Mahmut Akbulut

ECU ya zarar vereceğini düşünmüyorum , kontağı kapatınca da ECU ya giden elektrik kesiliyor sonuçta ve bunu sürekli yapmayacağın içinde sorun teşkil etmeyecektir . 

İletiyi paylaş


Link to post
Uğur Gül    4
Uğur Gül

Bende aynı fikirdeyim mahmut abi 

Sadece test etmek için ecu sigortasını çıkarıp taktığım da immobilizer 5dk sonra devreye girdi ama dediginiz gibi çok zorunlu olmadıkça kullanılmayacak  👍🏻

 

Yakın zamanda motosikletin stop ve farlar ile ilgilide üzerinde çalışacağım buradan paylaşım yapicam inş 

tarihinde Uğur Gül tarafından düzenlendi
  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş    1.868
Selçuk Keleş

Klasik takip sistemi yani. Direk bağla tam olsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Uğur Gül    4
Uğur Gül

Aynen abi öyle yapicam sadece onun montajı değil farlar ve stoplarla ilgilide bir çalışma yapicam formu okuyorum :)

  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap