İçeriğe Yönlendir
Turgay Özdemir

VW Golf 5 (2003-2009) skyline led stop

Recommended Posts

Selçuk Keleş

Isınma sadece parklar yanarken bile oluyor mu ?

İletiyi paylaş


Link to post
Mehmet Özyürek

Direnç nerde farın içinde mi.. Şçindeyse dışarda da yer varsa dışarı alın..

Siz kaç amper led kullandığınızı ve seri bağlantılara kaç ohm direnç kullandığnızı yazmışmıydınız.. Tekrar bi gözden geçirdim göremedim de..

Bir sorum da şu.. Arıza lambası yanmaması için normal ampulleride yakmaya devam ediyormusunuz..

İletiyi paylaş


Link to post
Mehmet Özyürek

Birde hatırlatma..

Sıcak silikon farda işe yaramıyor.. Tutmuyor.. Su alabilir.. Tekrar açtığınızda bence sıcak silikon kullanmayın..

İletiyi paylaş


Link to post
Turgay Özdemir
Isınma sadece parklar yanarken bile oluyor mu ?

Evet Selçuk, hangisini açarsak açalım deli gibi ısınıyor.Anlamadık..şu an için taş dirençleri söküp eski ampüllerini takmayı düşünüyoruz.Bu işe kafa yormaya devam edicez.Bişey bulursak değiştiririz. :yes:

İletiyi paylaş


Link to post
Turgay Özdemir
Direnç nerde farın içinde mi.. Şçindeyse dışarda da yer varsa dışarı alın..

Siz kaç amper led kullandığınızı ve seri bağlantılara kaç ohm direnç kullandığnızı yazmışmıydınız.. Tekrar bi gözden geçirdim göremedim de..

Bir sorum da şu.. Arıza lambası yanmaması için normal ampulleride yakmaya devam ediyormusunuz..

ozyuerk dirençler dışarda..ancak bu dirençler, led modülünde kullandığımız normal dirençler değil taş dirençler.Şlk önce eski orjinal ampüllerini muhafaza edecektik onlar ısındı ve sıcak silikonu eritme riski ortaya çıktı.Bizde kablo çekip taş dirençleri dışarı bağladık.Ama onlarda, halıfleksi falan yakacak kadar ısındı..Şimdi o çektiğimiz kablolara eski ampülleri bağlayıp bir kutunun falan içine koymayı düşünüyoruz.

Sıcak silikonu da yaptık bakalım.Bi sıkıntı olursa, su alma falan gibi, burda yazarım.Ama genelde far açma uygulamalarında arkadaşların kullandıkları hep sıcak silikon..

İletiyi paylaş


Link to post
Mehmet Özyürek

Valla bu işte bi terslik var..

Ben ledle dirençle çok oynadım.. Böyle ısınma görmedim..

Hatta en son parkların içine 12 tane 4 voltluk paralel ledi taktım. 47 ohm 10W taş direnç kullandım ama senin anlattığın gibi bir ısınma görmedim..

İletiyi paylaş


Link to post
Cem Temizsoylu

Dirençlerden geçen akım çok fazla demek ki, akımı düşürmek için uygulanan dirençleri arttırmanız ve farklı şekillerde bağlayarak ledleri besleyecek akımı sağlamanız gerekli.

İletiyi paylaş


Link to post
Turgay Özdemir
Dirençlerden geçen akım çok fazla demek ki, akımı düşürmek için uygulanan dirençleri arttırmanız ve farklı şekillerde bağlayarak ledleri besleyecek akımı sağlamanız gerekli.

ya Cem modül yapılırken zaten dirençleri bunu düşünerek yapmıştık ama demek ki bi yanlışlık olmuş.Şimdilik eski ampüllerle çözdük.Ama hesabım bitmedi o taş dirençlerle :soshelp:

Bu arada ozyurek, biz de taş dirençlerle, tamamen seri,2şer seri ve sonra paralel vs gibi kombinasyonlar denedik ama hala ısındı..anlayamadık :yes: Bu arada bu kadar ısınmayı gördükten sonra, neden evlerimizi taş dirençle ısıtmıyoruz diye düşünmeye başladım :p

İletiyi paylaş


Link to post
Mehmet Özyürek
Bu arada bu kadar ısınmayı gördükten sonra, neden evlerimizi taş dirençle ısıtmıyoruz diye düşünmeye başladım :p

Çok yakar.. Ekonomik değil.. Bence vazgeç.. :soshelp::yes:

İletiyi paylaş


Link to post
Ahmet Kasapoğlu

scooby bide w5w ampul bağlayarak denesene ledlerin yüküyle beraber 5w ampul yetebilir hata vermemesi için onlar p21w ler kadarda ısınmaz hemde. ayrıca ufak metal bir kutu içine rahatça koyabilirsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Turgay Özdemir
scooby bide w5w ampul bağlayarak denesene ledlerin yüküyle beraber 5w ampul yetebilir hata vermemesi için onlar p21w ler kadarda ısınmaz hemde. ayrıca ufak metal bir kutu içine rahatça koyabilirsin.

hmm..yarın deneyelim..Bu ampül tam nasıldır bilmiyorum,elektrikçilerde falan kolayca bulabilir miyim?..

Bir de aslında şimdi normal ampülleri kola kutusu gibi birşeye koyucam..Bi sorun yaratmaz di mi içindeyken?..yani aşırı bi ısınma olmaz.Aralarını da bişeyler koyucam,ampüller birbirine temas etmesin diye.Onun dışında,ampüllerin sıkça patlamasını sağlıyacak bir durum olmaz sanırım..

İletiyi paylaş


Link to post
Mehmet Özyürek

Ampuli niye bağlıyoruz.. Arıza kodu vermesin diye mi.. Isınmaya bir faydası olacak mı..

İletiyi paylaş


Link to post
Turgay Özdemir
Ampuli niye bağlıyoruz.. Arıza kodu vermesin diye mi.. Isınmaya bir faydası olacak mı..

Evet arıza lambası için bağlıyoruz..ısınmaya faydası derken neyi kastediyosun?..ısınmayı engellemesi anlamında mı?..

İletiyi paylaş


Link to post
Mehmet Özyürek
Evet arıza lambası için bağlıyoruz..

Arıza lambası sorununu kondansatör ile aşabilirsiniz..

Yanılmıyorsam sistemin mantığı şu; Sistem o tesisatın kaç amper elektrik çekeceğini biliyor.. Siz ampulü söküp led takınca amper düşeceğinden araç bunu arıza olarak algılıyor..

Yapmanız gereken ampulün tek başına iken kaç wat elektrik çektiğini, led sistemin ampulsüz bağlı değilken kaç wat elektrik çektiğini ayrı ayrı bulup, aradaki farkı uygun bir kondansatör ile kapatmak..

Anlatmaya çalıştığım olay şurdaki olayın aynısı

Bunu yaparsanız ampul bağlamak zorunda kalmazsınız arıza ışığınız da yanmaz diye tahmin ediyorum..

İletiyi paylaş


Link to post
Ahmet Kasapoğlu
hmm..yarın deneyelim..Bu ampül tam nasıldır bilmiyorum,elektrikçilerde falan kolayca bulabilir miyim?..

Bir de aslında şimdi normal ampülleri kola kutusu gibi birşeye koyucam..Bi sorun yaratmaz di mi içindeyken?..yani aşırı bi ısınma olmaz.Aralarını da bişeyler koyucam,ampüller birbirine temas etmesin diye.Onun dışında,ampüllerin sıkça patlamasını sağlıyacak bir durum olmaz sanırım..

w5w dediğim bildiğin dipsiz park ampulu. stopların içindeki fren ve parkta kullanılan ampulde 5w olduğu için parklarda kesin işe yarar ama frendede yarayabilir diye düşündüm

İletiyi paylaş


Link to post
Ahmet Kasapoğlu
Arıza lambası sorununu kondansatör ile aşabilirsiniz..

Yanılmıyorsam sistemin mantığı şu; Sistem o tesisatın kaç amper elektrik çekeceğini biliyor.. Siz ampulü söküp led takınca amper düşeceğinden araç bunu arıza olarak algılıyor..

Yapmanız gereken ampulün tek başına iken kaç wat elektrik çektiğini, led sistemin ampulsüz bağlı değilken kaç wat elektrik çektiğini ayrı ayrı bulup, aradaki farkı uygun bir kondansatör ile kapatmak..

Anlatmaya çalıştığım olay şurdaki olayın aynısı

Bunu yaparsanız ampul bağlamak zorunda kalmazsınız arıza ışığınız da yanmaz diye tahmin ediyorum..

bu konu gözümden kaçmış nası olduysa hemen yarın deniyorum valla çok merak ettim.

İletiyi paylaş


Link to post
Ahmet Kasapoğlu

470uF kondansatör buldum demin indim arabaya denedim park lambasında hiç işe yaramadı malesef :p

kullanmamız gereken değeri neye göre hesaplıcaz acaba fikri olan varmı

çünkü kondansatörün burdaki amacı güç harcamak olamaz diye düşünüyorum yani diğer konuda bahsedilen kısa far için 4700uF kullanılmış orada 20 watt falan güç harcaması gerekiyor kondansatör bunu yapamaz heralde. zaten öyle olsa bende 5 watt park ampülü için denedim 470uF ın olması gerekirdi olmadı. yarın farklı değerlerde denicem bakalım nolcak

İletiyi paylaş


Link to post
Mehmet Özyürek

Bu aşamada bir elektronikçinin görüşünü almak lazım; Ya arabayla elektronikçiye gidin, ledlerin çektiği akımı ölçsünler uygun kondansatatör versinler yada siz ölçün..

Bu arada benimki sadece bir fikir.. denemiş ve uygulamış değilim..

Xenon montajı konusunu görünce aklıma geliveren bişey arkadaşlar..

İletiyi paylaş


Link to post
Ahmet Kasapoğlu

scooby kullandığın taş dirençlerin değerlerini yazabilirmisin bi

hesabıma göre stop lambaları için 7 ohm civarında

park lambaları için 36 ohm civarında değerleri olması lazım

İletiyi paylaş


Link to post
Ahmet Kasapoğlu

Hesap aslında basit. V=IxR P=IxV formüllerini kullanarak bu işi bizim dirençlerle ısınma sorunu olmadan halledebilmemiz lazım. Ben bu işi yarın tekrar denicem bu sefer ısınma sorunuda olmadan yapıcam diye düşünüyorum.

şimdi örneğin park ampülü için ledleri yaklaşık 1w harcadığını düşünürsek geriye bizim hata almamak için tüketmemiz gereken 4watt kalıyor.

4=12xI kullanarak koyacağımız direnç üzerinden 0,33 amper akım akması gerektiğini anlıyoruz. 12=0,33xR kullanarakta bu direncin 36 ohm olması gerektiğini buluyoruz.

e tüketiceğide 4watt olduğuna göre bize 36 ohm 4W direnç lazım ama bunun ısınması fazla olucağından onun yerine 2 adet 18 ohm 4W direnci seri bağlayıp ledlerimize paralel bağlarsak (veya 2 adet 72 ohm 4W direnç paralel bağlancak) kesinlikle ısınma sorunu olmadan olayın çözülmesi lazım.

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş

Bu formüller iyi güzel de, olay hiç verimli değil ya, yine enerji harcanıyor hem de boşuboşuna. nedeni de salak bi uyarı ışığı. bunu ECU'dan kapatmanın bir yolu yok di mi ?

İletiyi paylaş


Link to post
Ahmet Kasapoğlu
Bu formüller iyi güzel de, olay hiç verimli değil ya, yine enerji harcanıyor hem de boşuboşuna. nedeni de salak bi uyarı ışığı. bunu ECU'dan kapatmanın bir yolu yok di mi ?

sana sonuna kadar katılıyorum. ben daha ledleri sipariş vermeden düşünmüştüm bunu. herkes dirençle halledersin demişti. burda amaç sadece görüntü değilki aynı zamanda enerji tasarrufu. ecunun yapısını değiştirme şansımız olduğunu sanmıyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Ahmet Kasapoğlu

Evet veee mutlu son :p

Evde direnç kutusunu ararken ne bulduğuma inanmazsınız valla tamda istediğim değerlerde.

1000292ji3.jpg

Değerler 68 ohm 10watt ve 4.7 ohm 16watt. önceki mesajımda hatırlarsınız parklar için 36ohm stoplar için 7ohm hesaplamıştım.

68 Ohm 10watt olanlardan 2sini paralel bağlayarak 34 Ohm 20 watt değerini elde etmiş oluyoruz.

Bu parklar için.

1000294gh4.jpg

4.7 Ohm 16watt olanlardan 2sinide seri bağlayarak 9 Ohm 32 watt değerini elde etmiş oluyoruz.

Buda stoplar için.

1000293ef1.jpg

Ve inip arabaya denediğim sonuçlar harika hesapladığım değerler dooru olduğu için dirençleri taktığım anda HATA ortadan kalkıyor hem frenlerde hemde parklarda sonuç mükemmel. Parklar için hesabımız 4watt tı ama benim yaptıklarım 20watt olduğu için ısınmada yok gibi bişi ılık diyebiliriz. Stoplar içinse hesap 20watt benim yaptığım direnç 32 watt olduğu için onda ısınma meydana geliyor fakat onuda elimde tutabiliyordum yani ısınma olarak sayamayız.

Resim arka plaka lambasından. Denemeyi rahat olsun diye orda yaptım benim arabada plaka lambası bile patlayınca uyarı veriyor.

1000289na4.jpg

:soshelp::good1::good1:

İletiyi paylaş


Link to post
Mehmet Özyürek

Hadi gözün aydın..

Sen yinede nolur nolmaz bu direçleri yanacak şeylerden uzak tut..

İletiyi paylaş


Link to post
Turgay Özdemir

Valla süper Butcher.. :soshelp: ya işte inşaatçı olduğum ve elektrik çok kötü olduğum bir konu olduğu için fazla açılamıyorum.Açıkçası arkadaşım bu değerler dedi biz de onları taktık :good1: Benim kullandığım dirençler 1ohm 17watttı.Yani değişik kombinasyonlar denedik ama ısınmayı bir tüelü engelleyemedik..Bugun de ampülleri tekrar bağladık,ve yine ısınma hatrı sayılır şekildeydi.Kola kutusunun içine koyduk ama yine elimi zor değebiliyordum. :p Bi hafta kullanıcam bu şekilde,olmadı bu direnç işini bi daha adam gibi hesaplayıp direnç alma işine gidebilirim..

Bu arada Ozyurk, gönderdiğin linkteki kapasitör durumundaki elektriğin boşa gitmesi konusunu biraz daha açabilir misiniz?fiziksel olarak bir zararı ortaya çıakr mı acaba?..

ve Butcher şu hesabı benim ledler için de yapmak gerekirse, led sayısı ile mi yapacağız?

İletiyi paylaş


Link to post

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

×
×
  • Yeni Oluştur...