• Duyurular

    • Selçuk Keleş

      Merceksiz farlara xenon takılması ve H1/H4/H7 tipi xenon kitlerle ilgili mesajlar   22-12-2015

      Gece Uçuşu'nda merceksiz farlara xenon takılması ve H1/H4/H7 tipi xenon kitlerle ilgili hiç bir konuya ya da mesaja yer verilmemektedir. Merceksiz fara takılan xenon kitler diğer sürücülerin gözlerini kamaştırmakta ve trafikte tehlike oluşturmaktadır. Bu kitlerin aydınlatmaya da hiçbir katkısı yoktur. Xenona çevrim metodları ile ilgili detaylı bilgi Halojenden xenon / bi-xenona dönüşüm metodları linkinde bulunmaktadır. Bu kurala uymayan mesajlar silinecek, cevap yazmakta ya da mesaj göndermekte ısrar eden üyenin üyeliği iptal edilecektir. Bilgimizi ve tecrübemizi sadece D2S/D1S xenon mercek montajı üzerinde yoğunlaştıracağız. Vereceğiniz cevaplarda bu kurala uymanızı rica ederim.
    • Selçuk Keleş

      Gece Uçuşu stickerının dağıtımı devam ediyor   22-12-2015

      Gece Uçuşu stickerımız hazır. Camınızda yerini hazırlayın Sticker adresinize posta yoluyla ücretsiz olarak gönderilecektir. Önden yapışkanlı olup iç tarafa uygulanabilir. Ölçüleri 6x26 cm'dir. İstekleriniz için ad-soyadınızı, istediğiniz adedi ve adresinizi bu konuya mesaj atmanız yeterli.
    • Selçuk Keleş

      Mercek montajı için usta tavsiyesi istenen mesajlar   22-12-2015

      Gece Uçuşu'nda mercek montajı vb. işlemler için usta, montajcı, dükkan, web sitesi veya ticari amaçlı çalışan kişi tavsiyesi veya yönlendirmesi istenen mesajlara yer verilmemektedir. Gece Uçuşu, Araştır-Öğren-Uygula-Paylaş-Öğret-Geliştir prensibiyle, modifikasyonunu kendisi yapmayı amaçlayan diğer üyelere (ve misafirlere) bilgi verip, yol göstererek yardımcı olmayı hedefleyen, hiç bir çıkar gözetmeyen bir oluşumdur. Bu tip tavsiye ve yönlendirmeler forumu kullanım amacından dışarı çıkarmaktadır, bilginin ve tecrübenin birikimini, aktarımını engellemektedir ayrıca mesaj kirliliği oluşturmaktadır. Aydınlatma uygulamasını dışarıda yaptırmış üyeler - tavsiye veya yönlendirmeye girmeden - yaptıkları uygulamayı paylaşabilirler. Bu kurala uymayan mesajlar silinecek, mesaj göndermekte ısrar eden üyenin üyeliği iptal edilecektir. Bu konuya üyelerimizin dikkat etmesini rica ediyorum.
Yasir Çatalsakal

Nissan Maxima A32 (1995-2000) Bi-Xenon Mercek Dönüşümü

Recommended Posts

Yasir Çatalsakal    8
Yasir Çatalsakal

Selamün aleyküm, 

Sonunda beklediğim aracıma kavuşmak nasip oldu, şimdilik mekanik birkaç eksiği var onları tamamlama gayretindeyim. yaza doğru da bi xenon dönüşümü planlıyorum. Set olarak hella intemo mercek, AL D1S balast ve osram 4300k d1s ampülüm hazır. Röle, sigorta kablo işlerini de sizin tavsiyeleriniz ışığında tamamlarım inşaallah.

fotolarda görüleceği üzere aracın mevcut farları Parabolic, desenli cam, o sorunu kalıp çıkartıp pleksi vakum ile halletmeyi planlıyorum.

farlar yapı itibarı ile mitsubishi L300 e benziyor, mercek sığması ile ilgili bir sıkıntısı yok sadece arka kısım bir miktar uzatma isteyebilir, o da dert değil yeterli mesafesi var. aşağıdaki örnekteki siyah araç gibi öne yapışık çok hoş olmamış.

 

öncelikli olarak sizden ricam gündüz farı tasarımı ve gerekli malzemeleri ile ilgili olacak. beklentim; sorunsuz, sağlam ve işini tam yapan, aracın genel çizgilerini bozmayacak bir gündüz farı. aracı çalıştırdıktan 15 sn sonra yansın, parkları ya da farları açılınca kısılsın, sade ve şık olsun. aklıma ilk gelen ön panjurun çizgilerine uyumlu dikey (kaç adet sığar henüz bilemiyorum) niyetim farların panjura yakın kısmına 2 ya da 3 adet sinyale yakın kısmına da 1 adet koymak.

bir de bu aracın farları araç çalışmazken de yanıyor, onu da marşa bağlı olmasını istiyorum, geçenlerde bir akü faciası yaşadık bizim canavarların yüzünden. :D hatta bunu hızlı çözebileceksem şimdiden yapma taraftarıyım.

 

sinyal, sis yada köşe dönüş lambalarına şimdilik müdahale düşünmüyorum, ileride sinyallere belki.

 

 

yine sözü fazla uzattım, herkse sabrı ve anlayışı için şimdiden teşekkür ederim, cümleten hayırlı kandiller.

@Mahmut Akbulut 

biraz da görsel desteği yapalım, 

 

Aracım ve yurtdışı uygulamalara örnek
 

27540418_2003406599677308_6000086889239892936_n.jpg

31253115_10156414893387360_5317085584492068864_n.jpg

PittSkylinePrint0001-5.jpg

Picture15.jpg

Picture16.jpg

  • Beğen 2

İletiyi paylaş


Link to post
Yasir Çatalsakal    8
Yasir Çatalsakal

@Oktay Toker   @Servet Aydın abi konuyu açtım, desteklerinizi beklerim

 

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker    2.532
Oktay Toker
gönderildi (düzenlendi)

Grı araçtaki gibi bir mercek şapkası için çaba göstermelisin.Merceği çok geride takmış sanırım epey bi gömülmüş ve çok güzel durmuş.Örnegin bu tip olmalı bence ve agerki krom kalacaksa.Bmw u tip angelda bu haline bence gayet iyi duracaktır.siyah zemin olacaksa şansın daha fazla her şey yakışır.

 

Mesela mercek şapkası bulabilirsen Laguna 3 tip olabilir ve grı araçtaki gibi duracaktır ,bmw agelıda ideal şekilde yakışıklı takılabilir.

 

Gündüz farı olarak orijinal bişiler Bmw U tip angel olabilir lakin alttan led aydınlatmalı olacağından seni çok uğraştırır.Linkteki çalışmalardaki gibi alt tabana çubuk tarzı gündüz farı olabilir.Lakin bunda far açısı düz şekle yakın olduğu için bu dereceye yakın ışık alabileceğin fazla çubuk tip oem parça bulman zor olabilir.Sadece BMW led stoplarda çubuklar işine yarayabilir.Angelda ideal seçenek olarak duruyor.

 

 

Sinirli bir bakış olsun diyorsan alttaki resimlerdeki gibi panjur tarafı egime yakın denilecek şekilde olan eğime sahip  Mercedes fardan çıkma cubuk gündüz farını kesip biçip takabilirsin.Lakin iyi power led ister yoksa uğraşmanın manası olmaz.

 

 

 

Elde yaparım diyorsan linkteki gibi lens çeşitlerinden biri ile sinyal kısmına gelen kenara diklemesine veya panjur tarafına diklemsine 4 yada sıgarsa 6lı grup lens ile olabilir.Far duruşu nedeniyle açısal bir engel yok bu kolaylık olacaktır.

 

http://www.marketdijital.com/urun/mb-24lu-multi-lens-12x12cm  

 

http://www.marketdijital.com/25-Derece-6li-Grup-Lens-6LBC25D,PR-3600.html

 

http://www.marketdijital.com/6-Lu-Line-Pcb-Lens-45D,PR-3462.html

 

Yada tekli tip lens ile elde dizilim yaparsın.

 

http://www.marketdijital.com/25d-3m-Bantli-Powerlux-Lens-15mm-XP,PR-3731.html

 

 

Gündüz farı yanışı için role tertibatı forumda mevcut uygulayabilirsin.

3291.jpg

3396.jpg

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post
Yasir Çatalsakal    8
Yasir Çatalsakal

@Oktay Toker  abi, bir yazdın pir yazdın, teşekkür ederim, aynı şeylere yakın düşünmüşüz, buna çok sevindim :good1:

 

oem parçalar benim de önceliğim,

 

angel halka dan yana tereddütlerim var, aracın yatay olan çizgisini bozar mı, yoksa "herşey zıttı ile güzeldir" sözüne atıf ile ön plana çıkıp güzel olur mu?

http://www.marketdijital.com/urun/mb-24lu-multi-lens-12x12cm    linkteki 24BMB kodlu ürün tam kafamdaki aslında , epey işimi kolaylaştırır, buna nasıl bir led seçmeli? bir de bu gerektiğinde kesmeye müsait bir yapıda mı? ve sadece tümsekli olan kısmı aydınlatma imkanı var mı? 

bu 24BMB mi yoksa bmw stop çubuğu mu arasam daha sağlıklı sence? ben elde yapmaya çalışacaktım benzeri tarzda birşeyi. 

 

gri araçtaki uygulama benim de çok hoşuma gitti, sade,şık ve işlevsel. sanki 2,5" mercek var gibi, uygulamaya ait detay bulamadım, superb ya da octavia tarzı bir gündüz ledi çok iyi gider gibi geldi, bmzw tarzını ise tekrar düşüneceğim.

 

fikir jimnastiğine devam, tekrar teşekkür ederim sana da. :good1:

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker    2.532
Oktay Toker
gönderildi (düzenlendi)

U angel tekli olarak yanışı linklerdeki gibi duracak.Far yapısı u halkaya uyumlu olduğu için yazdım.Lakin bunda led altta olacağı için tabanda en az sogutucu payı vesaire 2 cm boşluk olması lazım.Kararını verirsende taban plastiğini ısıtıp derinlik oluşturursun.

 

 

 

 

 

Lens grubunu çok güçlü kesici ile uğraştırsada kesersin yada koluna kuvvet ince kıl testerenin bir genişleri var onla kesersin.Yada tanıdıgın varsa lazer veya buna benzer makinada pürüzsüz kesilir.

 

Tümsekli tekli çizgi olan ışık açısı çok yüksek lens lakin bütün göstermek için ideal tabiki.Her şekilde ışığı güçlendirir fakat uzak mesafe amaçlı olmaz.

 

 

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post
Yasir Çatalsakal    8
Yasir Çatalsakal
gönderildi (düzenlendi)

@Oktay Toker  abi defalarca okuyorum yazdıklarını, dönüp bakıyorum ki eksik kalmasın, 

 

önceliğim OEM ile yapmak, birkaç güne kalıplarım hazır olacak kısmetse, pleksi işini hallettiğimde daha detaylı eğileceğim bu işe. 

 

bazı şeyler de farı elime aldığımda, merceği taktığımda kendini belli edecek, o zaman en azından ölçüler, görseller ile konuşabiliriz,

örn; abi merceğin sağında x cm solunda y cm boşluk var gibi...
 

tekrardan teşekkürler abi, görüşmek üzere


 

 

tarihinde Yasir Çatalsakal tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Servet Aydın    1.143
Servet Aydın

Sis farı ampülün nedir, şayet h15 doğru konumlama ile bağlanır ise hem gündüz farı hemde sis olarak kullanılır. 

  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker    2.532
Oktay Toker

Pleksi ile uğraşmanı tavsiye etmem içinden çıkman zor yada uğraşacaksan lazer kesit veya tornacı tanıdığın olmalı.:good1:

 

O kadar x ölçülere takılmanıda tavsiye etmem başın ağrır.

 

Merceği monte ettiktek sonra şapka için çok uğraşacağını sanmıyorum.

 

Far içi krom mu kalacak,siyah mı yapacaksın bunu mercek montajı öncesi karar vermelisin.Krom bırakacaksan yine x ölçülere asla girişme derim.Farlar oem ise krom çok naziktir.Yan sanayi ise ideal şekilde uğraşabilirsin.

  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post
Yasir Çatalsakal    8
Yasir Çatalsakal
On 12.05.2018 at 11:40, Servet Aydın yazdı:

Sis farı ampülün nedir, şayet h15 doğru konumlama ile bağlanır ise hem gündüz farı hemde sis olarak kullanılır. 

Sis farı H3 abi

İletiyi paylaş


Link to post
Yasir Çatalsakal    8
Yasir Çatalsakal
On 5/12/2018 at 13:10, Oktay Toker yazdı:

Pleksi ile uğraşmanı tavsiye etmem içinden çıkman zor yada uğraşacaksan lazer kesit veya tornacı tanıdığın olmalı.:good1:

 

O kadar x ölçülere takılmanıda tavsiye etmem başın ağrır.

 

Merceği monte ettiktek sonra şapka için çok uğraşacağını sanmıyorum.

 

Far içi krom mu kalacak,siyah mı yapacaksın bunu mercek montajı öncesi karar vermelisin.Krom bırakacaksan yine x ölçülere asla girişme derim.Farlar oem ise krom çok naziktir.Yan sanayi ise ideal şekilde uğraşabilirsin.

:good1::good1::good1:

tamamdır abi, X, Y yok... 

far içini siyah yapmayı çok düşünmüyorum, araç koyu renk farlar da koyu olursa çok boğulur gibime geliyor, bir de far-sinyal ayrı fara karartma yaparsam sinyal de çok sırıtır, sonra ben ınu da karartmak zorunda kalır proje tarihini uzatırım. belki kısmi karatma olabilir o da gerekli olursa.

aslında kafamda farklı bir düşünce var, hem kapak hem park lambası görevini görmesi için, eğer onu yapabilir isem gündüz farı için çok uğraşmayabilirim, octavia ya da superb tarzı tek çizgi gibi bir gündüz farı olabilir. o da olmaz ise gündüz farı projesini ileri tarihe erteleyip farı toplayıp keyifle aracı kullanırım, aceleye getirip içime sinmeyen, sağlam olmayan, kurallara uymayan birşey yapmak istemem. U halka da aklımda ama onu atmadım bir yere. :yes:

İletiyi paylaş


Link to post
Servet Aydın    1.143
Servet Aydın
12 saat önce, Yasir Çatalsakal yazdı:

Sis farı H3 abi

H3 yerine doğru konumlama ile h15 olur 

  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post
Yasir Çatalsakal    8
Yasir Çatalsakal
2 saat önce, Servet Aydın yazdı:

H3 yerine doğru konumlama ile h15 olur 

Eyvallah abi, bunu da yazdım çözümler arasına, 

Peki abi ilk mesajda sorduğum ,

On 30.04.2018 at 18:22, Yasir Çatalsakal yazdı:

bir de bu aracın farları araç çalışmazken de yanıyor, onu da marşa bağlı olmasını istiyorum, geçenlerde bir akü faciası yaşadık bizim canavarların yüzünden. :D hatta bunu hızlı çözebileceksem şimdiden yapma taraftarıyım.

Bu konuyu çözmek zor olur mu, mercek montajıni direkt akü den yapma niyetim var bir de malum H4 durumu.. 

 

Son olarak dergâh açık mı hâlâ, çay var mı?

@Servet Aydın

İletiyi paylaş


Link to post
Servet Aydın    1.143
Servet Aydın
gönderildi (düzenlendi)

Dergah açık ama ciddi iş temposu var bu ara çok şükür. Çay işini 30 gün sonraya alırız artık :)

Kontak hattından bir röle tetiği al, farların ana hat beslemesi röleden geçsin. Farlar açık iken kontağı kapayınca röle bırakır. Röle bobin artı ucuna seri diod bağla. Röle bobini düşük akım çeken tip olsun. Paralel kondansatör bağla bobin uçlarına. Kontağı kapayınca hemen bırakmasın, follow me sistemi olur geceleri 

tarihinde Servet Aydın tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Yasir Çatalsakal    8
Yasir Çatalsakal
On 5/14/2018 at 22:42, Servet Aydın yazdı:

Dergah açık ama ciddi iş temposu var bu ara çok şükür. Çay işini 30 gün sonraya alırız artık :)

Kontak hattından bir röle tetiği al, farların ana hat beslemesi röleden geçsin. Farlar açık iken kontağı kapayınca röle bırakır. Röle bobin artı ucuna seri diod bağla. Röle bobini düşük akım çeken tip olsun. Paralel kondansatör bağla bobin uçlarına. Kontağı kapayınca hemen bırakmasın, follow me sistemi olur geceleri 

Rabbim hayırlı işlerinizi arttırsın, bereketli eylesin, kolaylık nasip etsin...

abi çok karışık işler yapmak istemiyorum, yavaş yavaş yapayım sağlam olsun, hatta sırf bu yüzden gündüz farı projesini bile erteleyebilirim ama önce önümü görmek şart ve farları kontak hattı ile beslemek-tetiklemek istiyorum, farı elime aldığımda daha somut konuşabilir olurum, 

bir de merak ettiğim farları birkaç röleden geçirmek soğuk sellektörde gözle görülür ya da işlevini yavaşlatan bir gecikme olur mu?

 

çay işini de iftar ya da sahur ile de birleştirebiliriz, sıkıntı olmaz. :fiuw:

 

fikirler ve desteğin için teşekkür ederim abi,

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker    2.532
Oktay Toker

Linkteki konuları inceleyebilirsin.Role direnç degildir,yavaşlık ve gücü azaltma diye bir işlevi olmaz.aküden beslemeli olacağı içinde tesisat yorulmayacaktır.Role iyidir.:good1:

 

 

 

 

 

 

Çalışmayı her şeyi ile bir defada çıkarmanı tavsiye ederim.sonrası genelde bir daha olmayacaktır bence.

 

Gündüz farı için yükseklik nasıl olur bilmiyorum Golf7 U gündüz farınıda düşünebilirsin.Farın araçtaki konumuna göre açı sorunu olmayan bir parça,Hem şapka olayından kurtulursun hemde gündüz farı olayından.

  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post
Yasir Çatalsakal    8
Yasir Çatalsakal
21 saat önce, Oktay Toker yazdı:

Linkteki konuları inceleyebilirsin.Role direnç degildir,yavaşlık ve gücü azaltma diye bir işlevi olmaz.aküden beslemeli olacağı içinde tesisat yorulmayacaktır.Role iyidir.:good1:

 

Çalışmayı her şeyi ile bir defada çıkarmanı tavsiye ederim.sonrası genelde bir daha olmayacaktır bence.

 

Gündüz farı için yükseklik nasıl olur bilmiyorum Golf7 U gündüz farınıda düşünebilirsin.Farın araçtaki konumuna göre açı sorunu olmayan bir parça,Hem şapka olayından kurtulursun hemde gündüz farı olayından.

bu konuları da okumuştum hatta far tetiğini parktan mı alsam diye de düşünmüştüm, ayrıca bence de röle iyidir, candır..

çalışmayı her şeyi ile tek seferde çıkarıp çıkaramayacağıma etki eden başka sebepler var onlara göre davranacağım ama söylediğin kulağıma küpe... :good1:

 

golf u halka kulağa hoş geliyor, şekli de çok sırıtmaz sanki, pratikliği bonusu olur benim için.

gündüz farı olarak tek tek olan da olabilir farın alt kısmına, hele bi elime alayım,

 

abi bir de pleksiyi direk dümdüz mü dökeyim yoksa mercek gelmeyecek yerlerde desen yapsam ne olur ya da dikkat etmem gereken hususlar nelerdir? 

aklımdakini senin de aklın yerinde iken (iftar sonrası) sana aktarmam, fikirlerini almam lazım.

 

sağol var ol abi..:bravo:

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker    2.532
Oktay Toker
gönderildi (düzenlendi)

Plekside ısıtma aşaması önemli olan tek husus.Beyaza dönmediği sürece istediğin şekil ne ise verebilirisin lakin şekil vermekte o kadar kolay değil.Kalıpsal çalışma bunun için çok önem arzediyor.Kalıbın yoksa elinde yapacağın sadece bükmek olur oda zaten düzgün olmaz.

 

Farın kasaya oturuş açısı düz açıya yakın bundan dolayı bence ısıtma yöntemi değilde direkt düzgünce keserek tek parça çıkarabilirsin ve ince bir yapı olursa zaten ısıtmadan bir egim şekli verebilirsin.Bu şekilde uğraşmanı tavsiye ederim.

 

Nasıl bişi istediğini buradan aktarırsan geniş fikirler olacaktır paylaşılır faideli olur.:good1:

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post
Yasir Çatalsakal    8
Yasir Çatalsakal
gönderildi (düzenlendi)
Bir saat önce, Oktay Toker yazdı:

Plekside ısıtma aşaması önemli olan tek husus.Beyaza dönmediği sürece istediğin şekil ne ise verebilirisin lakin şekil vermekte o kadar kolay değil.Kalıpsal çalışma bunun için çok önem arzediyor.Kalıbın yoksa elinde yapacağın sadece bükmek olur oda zaten düzgün olmaz.

 

Farın kasaya oturuş açısı düz açıya yakın bundan dolayı bence ısıtma yöntemi değilde direkt düzgünce keserek tek parça çıkarabilirsin ve ince bir yapı olursa zaten ısıtmadan bir egim şekli verebilirsin.Bu şekilde uğraşmanı tavsiye ederim.

 

Nasıl bişi istediğini buradan aktarırsan geniş fikirler olacaktır paylaşılır faideli olur.:good1:

kalıplarım hazır abi onda sıkıntı yok şükür, ben gözden kaçırdığım bir şey var mı, dikkat edilecek neler var o anlamda sormuştum.

 

bir de keserek olma ihtimali pek yok bence, camın derinliği 4 cm civarında, kalıpsız olmaz bence de, kalıbın örneğini yükledim,

 

fikirlerimi önce senin süzgecinden geçireyim, bir de bunun rezil olması var..:(

IMG-20180414-WA0040.jpg

tarihinde Yasir Çatalsakal tarafından düzenlendi
foto ekleme

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker    2.532
Oktay Toker
gönderildi (düzenlendi)

Pleksi işlemini ben gündüz farı yapımı için anlayarak ona göre yazmıştım.

 

Şeffaf cam için uğraştığını hiç düşünmedim.

 

Öncelikle ısı kaynağın çok önemli ve iç dagılımıda önemli.ısı tabancası tek başına bu işlemde asla yeterli olmaz.

Bu far camı için kendi çapından daha fazla bir çap oranı ile pleksi ebatını unutma.Bu ebata göre öncelikle ısı için kutu yapman iyi olur içine 2 tane ısıtıcı yerleşimi iyi olacaktır.

 

Araştırmalarımda en ideal çalışma yı resimler daha iyi anlatacaktır.Yoksa benim bu şekilde bir cam çalışması tecrübem olmad lakin uzun sayılacak geceler hatta ayları alan çok fazla inceleme yapmak kısmet oldu.

Linkteki konuyu katkı hemde senin içinde iyi olacağını düşünüyorum resimleri ekliyorum.Hatta sanırım bu far modeli diye düşündüğüm bir kaç çalışma örnegide ekledim.

 

 

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post
Yasir Çatalsakal    8
Yasir Çatalsakal
2 saat önce, Oktay Toker yazdı:

Pleksi işlemini ben gündüz farı yapımı için anlayarak ona göre yazmıştım.

 

Şeffaf cam için uğraştığını hiç düşünmedim.

 

Öncelikle ısı kaynağın çok önemli ve iç dagılımıda önemli.ısı tabancası tek başına bu işlemde asla yeterli olmaz.

Bu far camı için kendi çapından daha fazla bir çap oranı ile pleksi ebatını unutma.Bu ebata göre öncelikle ısı için kutu yapman iyi olur içine 2 tane ısıtıcı yerleşimi iyi olacaktır.

 

Araştırmalarımda en ideal çalışma yı resimler daha iyi anlatacaktır.Yoksa benim bu şekilde bir cam çalışması tecrübem olmad lakin uzun sayılacak geceler hatta ayları alan çok fazla inceleme yapmak kısmet oldu.

Linkteki konuyu katkı hemde senin içinde iyi olacağını düşünüyorum resimleri ekliyorum.Hatta sanırım bu far modeli diye düşündüğüm bir kaç çalışma örnegide ekledim.

 

 

Evet abi, örnekteki far bu forma çok yakın. epey uğraşmış, zahmet vermişsin, hakkını helal et, yoruyoruz seni.

ben bayağı arge yapmıştım senin gönderdiklerin ve söylediklerin cila oluyor resmen, 

 

tekrar teşekkürler, ben kafamdakileri şekillendirmeye devam edeyim.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Yasir Çatalsakal    8
Yasir Çatalsakal
gönderildi (düzenlendi)

cümleten selamün aleyküm,
Mübarek Ramazan ayı nın araya girmesi vakit olarak beni biraz sıkıntıya sokmuş olsa da ufak ufak ilerleme kaydediyorum,

dün yedek olarak kullanacağım farlarım elime ulaştı, bu hafta kısmetse çalışacağım farları araçtan sökeceğim, bu aşamada öğrenmek istediğim;

1- far ayarını yaparak mı alayım farları araçtan yoksa farketmez mi? 

2- mercek montajı öncesi duvar deseni bu farda (parabolic) en doğru nasıl alınır?

3- montajda kullanılacak silikon "Sista Rtv silikon" yeterli olur mu? gerekli malzemeler kısmını okudum, zaman içinde değişen-gelişen, daha faydalı-sorunsuz olduğunu düşündüğünüz bir ürün var mı?

4- bu aşamada benim aklıma gelmeyen, sizin hatırlatacağınız yapmam gereken unuttuğum bir şey var mı?

 

yardım destekleriniz için şimdiden teşekkürler,

 

@Oktay Toker        @Mahmut Akbulut     @Servet Aydın     @Sırrı Polat   

tarihinde Yasir Çatalsakal tarafından düzenlendi
etiket

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker    2.532
Oktay Toker
gönderildi (düzenlendi)

Far ayarına gerek yok.Tasın kendi far desenini hizasını baz alacaksın.

 

Zaman içinde değişen  yapısal durum yok aynen geçerli.

 

Çizgi almak için en az 5 metre geriden sabit bir tezgah kullanıp tasıda düz çizgide sabitleyerek mercek montajı içinde aynı sabit alanı kullanman doğru olur. 

Kısa far bölümü ön cam olmadan L çizgisini alabilirsin sorun olmaz.Sola uzanan çizgiyi baz alacaksın.Öncelikle tas duvarda düz çizgide olacak şekilde sabitlenmeli.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Yasir Çatalsakal    8
Yasir Çatalsakal
Bir saat önce, Oktay Toker yazdı:

Far ayarına gerek yok.Tasın kendi far desenini hizasını baz alacaksın.

 

Zaman içinde değişen  yapısal durum yok aynen geçerli.

 

Çizgi almak için en az 5 metre geriden sabit bir tezgah kullanıp tasıda düz çizgide sabitleyerek mercek montajı içinde aynı sabit alanı kullanman doğru olur. 

eyvallah abi, 2,3 ok,

 

dediğinden anladığım; "mercek montajı öncesi tas desenini alıyorum, camsız şekilde"

ama benim far tasında desen olacak birşey varmıdır, dümdüz tas değil mi? deseni cam veriyor ya ondan bu soruyu sorma ihtiyacı hissettim

far ayarı yapmaktaki amaç da yükseklik ayarı doğru olsun ki, mercek montajı sonrası bana kalan pay da tam olsun, diye düşünmüştüm.

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker    2.532
Oktay Toker
gönderildi (düzenlendi)

Çizgiyi far kasasında iken alman hata olur.Tası söküp sabit bir zeminde belirttiğim en uzaklıktan çizgiyi alman çizgi doğrusu açısından iyi, olur.Bu şekilde uğraşacaksan zor yoldan başlamış olursun.Ha şunu yapabilirsin gerekli alan vardır araç üzerinde duvara karşı çizgiyi alırsın,Sonra merceğide aynı şekilde ön sabitlemeyi yaparsın bunun içinde aynen far ayarını yapman önemli olacaktır.Buda yapılan uygulanan bir tekniktir.Forumda örnekleride mevcut.

 

Tas gerekli olan uzaklık açısı ve çizgi dorusunu zaten vermek zorunda olan ana parça,cam diğer düzeltmeleri yapan unsurdur.

Camsız çizgiy alırsın camıda önüne koyarak dogrulamayıda yaparsın bu zor değil.

 

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post
Yasir Çatalsakal    8
Yasir Çatalsakal
26 dakika önce, Oktay Toker yazdı:

Çizgiyi far kasasında iken alman hata olur.Tası söküp sabit bir zeminde belirttiğim en uzaklıktan çizgiyi alman çizgi doğrusu açısından iyi, olur.Bu şekilde uğraşacaksan zor yoldan başlamış olursun.Ha şunu yapabilirsin gerekli alan vardır araç üzerinde duvara karşı çizgiyi alırsın,Sonra merceğide aynı şekilde ön sabitlemeyi yaparsın bunun içinde aynen far ayarını yapman önemli olacaktır.Buda yapılan uygulanan bir tekniktir.Forumda örnekleride mevcut.

 

Tas gerekli olan uzaklık açısı ve çizgi dorusunu zaten vermek zorunda olan ana parça,cam diğer düzeltmeleri yapan unsurdur.

Camsız çizgiy alırsın camıda önüne koyarak dogrulamayıda yaparsın bu zor değil.

 

tamamdır,

kasada almayı pek düşünmemiştim zaten,
tas desen vermez diye düşünüp durmuştum, iyi oldu sorduğum.

 

sağolasın abi

İletiyi paylaş


Link to post

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap