• Duyurular

    • Selçuk Keleş

      Merceksiz farlara xenon takılması ve H1/H4/H7 tipi xenon kitlerle ilgili mesajlar   22-12-2015

      Gece Uçuşu'nda merceksiz farlara xenon takılması ve H1/H4/H7 tipi xenon kitlerle ilgili hiç bir konuya ya da mesaja yer verilmemektedir. Merceksiz fara takılan xenon kitler diğer sürücülerin gözlerini kamaştırmakta ve trafikte tehlike oluşturmaktadır. Bu kitlerin aydınlatmaya da hiçbir katkısı yoktur. Xenona çevrim metodları ile ilgili detaylı bilgi Halojenden xenon / bi-xenona dönüşüm metodları linkinde bulunmaktadır. Bu kurala uymayan mesajlar silinecek, cevap yazmakta ya da mesaj göndermekte ısrar eden üyenin üyeliği iptal edilecektir. Bilgimizi ve tecrübemizi sadece D2S/D1S xenon mercek montajı üzerinde yoğunlaştıracağız. Vereceğiniz cevaplarda bu kurala uymanızı rica ederim.
    • Selçuk Keleş

      Gece Uçuşu stickerının dağıtımı devam ediyor   22-12-2015

      Gece Uçuşu stickerımız hazır. Camınızda yerini hazırlayın Sticker adresinize posta yoluyla ücretsiz olarak gönderilecektir. Önden yapışkanlı olup iç tarafa uygulanabilir. Ölçüleri 6x26 cm'dir. İstekleriniz için ad-soyadınızı, istediğiniz adedi ve adresinizi bu konuya mesaj atmanız yeterli.
    • Selçuk Keleş

      Mercek montajı için usta tavsiyesi istenen mesajlar   22-12-2015

      Gece Uçuşu'nda mercek montajı vb. işlemler için usta, montajcı, dükkan, web sitesi veya ticari amaçlı çalışan kişi tavsiyesi veya yönlendirmesi istenen mesajlara yer verilmemektedir. Gece Uçuşu, Araştır-Öğren-Uygula-Paylaş-Öğret-Geliştir prensibiyle, modifikasyonunu kendisi yapmayı amaçlayan diğer üyelere (ve misafirlere) bilgi verip, yol göstererek yardımcı olmayı hedefleyen, hiç bir çıkar gözetmeyen bir oluşumdur. Bu tip tavsiye ve yönlendirmeler forumu kullanım amacından dışarı çıkarmaktadır, bilginin ve tecrübenin birikimini, aktarımını engellemektedir ayrıca mesaj kirliliği oluşturmaktadır. Aydınlatma uygulamasını dışarıda yaptırmış üyeler - tavsiye veya yönlendirmeye girmeden - yaptıkları uygulamayı paylaşabilirler. Bu kurala uymayan mesajlar silinecek, mesaj göndermekte ısrar eden üyenin üyeliği iptal edilecektir. Bu konuya üyelerimizin dikkat etmesini rica ediyorum.
Fahri Güllü

Merkezi kilit sinyalinden dörtlü çalışmıyor

Recommended Posts

Fahri Güllü    3
Fahri Güllü

Herkese selamlar;

 

Arkadaşlar 2004 honda civic aracımda orjinal merkezi kilit  var kumanda üzerinden kapıları kapatıp açıyor ama bu esnada dörtlü sinyaller yanmıyor. servise sordum dörtlü özelliği yok dedi. 

 

Şimdi merkezi kilit kapılara giden birer +12v tetik var biri kapatıyor diğeri kapıları açıyor sinyal süresi yaklaşık 1sn. Kilitleme tuşuna basınca bir kez 2sn dörtlü yanacak, kilit açılınca iki kez dörtlüleri yakabileceğim bir devre yapılabilir mi? 

 

Daha önce bu tarz işle uğraşan oldu mu? Devre harici farklı bir yol izlenerek yapılabilir mi?

İletiyi paylaş


Link to post
Mustafa Bağseven    156
Mustafa Bağseven

Yapılır.Yalnız montajını yapacak kişi de önemli.

İletiyi paylaş


Link to post
Fahri Güllü    3
Fahri Güllü
Şimdi, Mustafa Bağseven yazdı:

Yapılır.Yalnız montajını yapacak kişi de önemli.

 

Mustafa hocam böyle bir devre nasıl yapılır. kim yapar yardımcı olursanız sevinirim.. 

İletiyi paylaş


Link to post
Mürsel Balcı    129
Mürsel Balcı

Bi tane çift kontak role kullanılarak yapılabilir sanırım. Flaşör rolelerinde genelde 3 tane çıkış bulunur. Bunlardan birisi sol sinyal hattı diğeri sağ sinyal hattı diğeri ise tetik ucu. Tetik ucu hangi tarafın hattıyla birleşirse o tarafın sinyali yanar. Eğer tetik ucu 2 tarafın hattı ile birleşirse dörtlü yanar. Çift kontak rölenin bir hattını sol sinyal hattına diğerini de sağ sinyal hattına bağlayıp merkezi kilitten sinyal gelince çalışacak şekilde takarsanız aracı açarken ve kapatırken dortluler yanar. Fakat burada önemli olan merkezi kilit kaç saniye çıkış veriyor. Çünkü bu çıkış suresine göre dörtlülerin kaç defa yanacağı belirlenir. Açma ve kapamayı ayni role üzerinden tetiklemek için araya diyot kullanabilirsiniz. Benim tahminime gore kapamada ve açmada dortluler bir kez yanar. Eğer açarken iki kez yanmasını istiyorsanız sinyal suresini uzatmaniz lazim bunun için elo firmasının sure ayarlı roleleri var bunlardan kullanabilirsiniz. Yani 2 kez dörtlülerin yanması için gerekli sureyi hesaplayıp buna gore açma sinyaliyle önce bu zaman ayarlı roleyi tetikletip daha sonrada zaman ayarlı role üzerinden çift kontak çıkışlı roleyi tetikletip dörtlülerin iki kez yanmasını sağlayabilirsiniz. Sistemin araç çalışırken devreden çıkmasını sağlamak için bir tane daha normal role kullanıp kontak açıldığında sisteme giden 12 volt hattı kesebilirsiniz. Böylece araç içindeyken merkezi kilidi kullandığınızda dortluleriniz yanmaz. Bazı araçlarda kumandadan gelen sinyal ayrıdır. Eğer bu sinyal hattını bulabilirseniz kontak açıkken sistemi kapatacak bir role ye ihtiyacınız kalmaz. Ayrıca bazı araçlarda flaşör rolelerinin çalışma prensibi farklıdır. Öncelikle dediğim şekilde çalışıp çalışmadığını kontrol ederseniz iyi olur.

ASUS_Z012D cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • Teşekkür et 1

İletiyi paylaş


Link to post
Mustafa Bağseven    156
Mustafa Bağseven

Yukardaki gibi olur.Ama birden fazla röle kullanmanız gerekir.

Ben benzer sistemi korna modülünde kullanıyorum.Süre ayarı vs hepsi var.Ve iyi tarafı bir tane bile röle  kullanmadım...Direk mosfetle sürüp ona göre yazılımlı devre tasarladım.

 

 

 

 

  • Beğen 1
  • Teşekkür et 1

İletiyi paylaş


Link to post
Fahri Güllü    3
Fahri Güllü

Ben haftasonu voltmetre ile kapı panzotlarını söküp merkezi kilit devresini takip ettim. Merkezi kilit tetiğinde sürekli -12v var kumanda açık veya kapalı olsada kumanda dan açma veya kapama butonuna basılınca 1sn gibi bir süre +12v oluyor sonra tekrar -12v dönüyor voltmetre ile ölçtüm. Süre çok az belki mili saniye gibi kısa süre 12v geliyor yön değişiyor. 

Şimdi zaman rölesi tetiklemek için bu süre yeterli olur mu? 

 

Araç Honda civic ben sadece kapı açarken veya kapatırken enerji sinyali olur zannetmiştim - den + dönüyor durum bu. 

 

Ayrıca açıklamınız için teşekkür ederim

İletiyi paylaş


Link to post
Mustafa Bağseven    156
Mustafa Bağseven

Denemek lazım...Kilitlenirken ve açarken aynı kablo üzerinden mi anlık +12v çıkıyor?

 

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker    2.488
Oktay Toker
gönderildi (düzenlendi)

Kapıdaki kilit motoru üzerinden bence ölçümü yapın.Orijinal kitlerde bence ölçüme güvenmeyin Tesisat aktif iken yanıltabilir.

 

Orijinal kiti incelyin derim.Çıkışlarına bakın şansnıza sinyal için çıkışı varsa bence degerlendirebilirsiniz.

 

2000 model dahada kötü.Anahtardan açma olayıda yok.Ben epey bi şaırmıştım bu  model bir araçta bu tip özellikler niye olmaz diye.

 

Her şekilde elektronik işlem şart.Ya roleli yada swich sistemli.Başka çözümü yok.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Fahri Güllü    3
Fahri Güllü

yorumlarınız ışığında iki adet zaman rölesi yaptım. merkezi kilitten sürekli -12v geldiği için diyotla bu sorunu çözdüm. birde sinyallere girişlerde diyot kullandım. kapı açılması olayında yanıp sönmesi için mevcut araçtaki flaşör bağlayayım dedim umduğum gibi olmadı sinyal kolu butonlardan farklı bağlantı şekilleri var. bende basit 5tl flaşör kullanarak sorunu çözdüm.. sinyallere elektrik röleler üzerinden geçiyor. +12v girişine sigorta koydum. sistem sıkıntısız çalışıyor.

 

aşağıdaki 1000uf yerine 470uf, 4.7k direnç yerine 4.7k trimpot kullanarak zaman ayarı yaptım.

bf04fcac213750173db20678b2cf666c.jpg

  • Beğen 3

İletiyi paylaş


Link to post

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap