• Duyurular

    • Selçuk Keleş

      Merceksiz farlara xenon takılması ve H1/H4/H7 tipi xenon kitlerle ilgili mesajlar   22-12-2015

      Gece Uçuşu'nda merceksiz farlara xenon takılması ve H1/H4/H7 tipi xenon kitlerle ilgili hiç bir konuya ya da mesaja yer verilmemektedir. Merceksiz fara takılan xenon kitler diğer sürücülerin gözlerini kamaştırmakta ve trafikte tehlike oluşturmaktadır. Bu kitlerin aydınlatmaya da hiçbir katkısı yoktur. Xenona çevrim metodları ile ilgili detaylı bilgi Halojenden xenon / bi-xenona dönüşüm metodları linkinde bulunmaktadır. Bu kurala uymayan mesajlar silinecek, cevap yazmakta ya da mesaj göndermekte ısrar eden üyenin üyeliği iptal edilecektir. Bilgimizi ve tecrübemizi sadece D2S/D1S xenon mercek montajı üzerinde yoğunlaştıracağız. Vereceğiniz cevaplarda bu kurala uymanızı rica ederim.
    • Selçuk Keleş

      Gece Uçuşu stickerının dağıtımı devam ediyor   22-12-2015

      Gece Uçuşu stickerımız hazır. Camınızda yerini hazırlayın Sticker adresinize posta yoluyla ücretsiz olarak gönderilecektir. Önden yapışkanlı olup iç tarafa uygulanabilir. Ölçüleri 6x26 cm'dir. İstekleriniz için ad-soyadınızı, istediğiniz adedi ve adresinizi bu konuya mesaj atmanız yeterli.
    • Selçuk Keleş

      Mercek montajı için usta tavsiyesi istenen mesajlar   22-12-2015

      Gece Uçuşu'nda mercek montajı vb. işlemler için usta, montajcı, dükkan, web sitesi veya ticari amaçlı çalışan kişi tavsiyesi veya yönlendirmesi istenen mesajlara yer verilmemektedir. Gece Uçuşu, Araştır-Öğren-Uygula-Paylaş-Öğret-Geliştir prensibiyle, modifikasyonunu kendisi yapmayı amaçlayan diğer üyelere (ve misafirlere) bilgi verip, yol göstererek yardımcı olmayı hedefleyen, hiç bir çıkar gözetmeyen bir oluşumdur. Bu tip tavsiye ve yönlendirmeler forumu kullanım amacından dışarı çıkarmaktadır, bilginin ve tecrübenin birikimini, aktarımını engellemektedir ayrıca mesaj kirliliği oluşturmaktadır. Aydınlatma uygulamasını dışarıda yaptırmış üyeler - tavsiye veya yönlendirmeye girmeden - yaptıkları uygulamayı paylaşabilirler. Bu kurala uymayan mesajlar silinecek, mesaj göndermekte ısrar eden üyenin üyeliği iptal edilecektir. Bu konuya üyelerimizin dikkat etmesini rica ediyorum.
Mustafa Bağseven

Uyku moduna girememe ve akü bitmesi problemi

Recommended Posts

Mustafa Bağseven    141
Mustafa Bağseven

Şimdiye kadar epey araç için özel modüller tasarladım. Fakat bazı araçlara sonradan takılan sürekli beslemede kalması gereken modül vb ekipmanlar araçlardaki uyku modu problemi yüzünden aracın aküsünün bitmesine neden oluyor.Bunun çözümünü yazıyorum.

Sürekli +12v beslemede kalması gereken cam kaldırma modülü,katlanır ayna modülü,follow me home modülü ...gibi modüllerin ana besleme +12v kablosunu yeni nesil araçlarda ustalar direk sigorta kutusunda sabit +12v olan bir hatta veya kapı içinde sürekli+12v olan bir hatta bağlıyorlar.Bu gibi modüller sürekli beslemedeyken içindeki işlemciye bağlı olarak 5 miliamper civarında akım çekiyor.Eğer araçta uyku modu özelliği varsa araç park halindeyken  modülün o besleme kablosunun bağlandığı yer ,ordan çekilen 5 miliamper akıma bile tolerans göstermeyip, aracın beynini tedirgin edip aracın uyku moduna girememesine,araçtaki elektronik sistemin sürekli aracın gereksiz yerlerine düşük voltaj göndererek akım çekilmesine ve buna bağlı olarak araç birkaç gün yattıgında akünün tamamen boşalmasına neden olabiliyor. Sonrasında aracın tekrar sağı solu kurcalanıp,araç günlerce sanayide yatıp son çare olarak bu gibi cihazları ustalar sökmek zorunda kalıyor.

    Bu nedenle sonradan eklenen ve sürekli beslemede kalması gereken modüller, lüks araçlarda kesinlikle akü kutup başından kablo çekilerek bağlanmalı.Ustaların ve kullanıcıların bu konuya dikkat etsin diye bu konuyu açtım...Kamuoyuna saygıyla duyurulur:)

 

 

 

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mert Girgin    21
Mert Girgin

Sanırım bu bahsettiğiniz beniz aracımdada var gibi geçen gece balkondayken denk geldim follow me'ye kilitten (-) tetik almıştım birden durup dururken kapılardan tık diye bir ses geldi aracımın farları yandı sanırım bcm ara ara sistemi yokluyor. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Oktay Toker    2.166
Oktay Toker

Kontak kapalı iken bu olmaması gerekir.Sadece sensör sistemi aktif olmalı düşüncesindeyim.Mustafa'nın belirttiği hata oluşmuş gibi sanki.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mert Girgin    21
Mert Girgin
33 dakika önce, Oktay Toker yazdı:

Kontak kapalı iken bu olmaması gerekir.Sadece sensör sistemi aktif olmalı düşüncesindeyim.Mustafa'nın belirttiği hata oluşmuş gibi sanki.

 

 Evet kontak kapalı ama nedense merkezi kilitlere süresini veya aralığını bilemediğim  bir anlık şase geliyor ve farlar yanıyor,bu olayı iki kez yakaladım ilkinde anlam veremedim ama ikincide kapıların açıldığını düşünerekten arabaya indim kapıları yokladım ama kapılar kapalıydı.muhtemelen kapatma tetiğine voltaj geliyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Oktay Toker    2.166
Oktay Toker

O kadar detay bilğim yok.Lakin bence olmaması gereken bir durum.Mustafa belki yorum getirebilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mustafa Bağseven    141
Mustafa Bağseven

Çogu hata üşengeç ustalar yüzünden oluyor...Modülü kapı içine koyuyorlar.Kapı içinde sürekli +12v olan bir hat varsa hoopp hemen oraya modülünün ana besleme kablosunu baglıyorlar. Çünkü Aküden +12v çekmek uğraştırıyor.

Ve sonrasında araç uyku moduna giremiyor.Zaten bu uyku modu özelligini niye koymuşlar  onu da hiç anlamış değilim.

Bu problemle karşılaştıgım araçlar  C180 mercedes ,vw toureg ve hyundai tucson.

Mert beyin sorusuna gelecek olursak.;

Eksi tetikleme çoğu demeyelim de birçok araçta problem çıkartabiliyor.Kumandaya bastıktan sonra gelen eksi tetikleme bazı araçlarda bir süre kesilmiyor.Bu durum modülün tekrar tetiklenmesine neden oluyor.

Örnegin benim vosvosta sonradan takılan merkezi sistemi var. Follow me home baglarken eksi tetikleme bulmuştuk iki tane onları kullanmıştık.Sorun olmamıştı. Fakat lüks araçlarda eksi tetikleme kullanmak biraz riskli...Ben kesinlikle ustaları artı tetikleme hattı bulmaları konusunda uyarıyorum...

Bir diğer problem de şu:

Örnegin follow me home modülü baglantısında kontaga baglanan +12v in nerden alındıgı çok çok önemli.Birkaç araçta kapı içinden alınan kontak elektrigi alınan kabloda kontak kapalıyken de elektrik geldigini farkettik..Buna baglı olarak kontak kapalıyken follow me home ,katlanır ayna modülleri bazen çalışmıyordu.Kontak hattının yeri direk sigorta kutusundan alınınca problem düzelmişti.

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mert Girgin    21
Mert Girgin

Far sensörü ve follow me devresini basitçe transistörlü devreden kendim yaptım,devreyide far açma anahtarının arkasında bulduğum boşluğa monte ettim.Aküden gelen direk (+)  ucunu far acma anahtarından aldım far anahtarında direkt artı,kontak artı hepsi orda vardı.eksi tetik mevzusu da şimdi kafama takıldı acaba deadlock ucuna bağladımda ondan mı oluyor kafamı kurcalamaya başladı.:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap