• Duyurular

    • Selçuk Keleş

      Halojen farlara takılan H1/H4/H7/H11 tipi xenon kitler ve led ampullerle ilgili mesajlar   21-12-2015

      Gece Uçuşu'nda mercekli ya da merceksiz halojen farlara takılan H1/H4/H7/H11 tipi xenon kitler ve led ampuller, stop/sinyal lambalarına takılan P21 tipi led ampullerle ilgili hiç bir konuya ya da mesaja yer verilmemektedir.

      Güvenlik birinci önceliğimizdir.

      Bu xenon kitler ve led ampuller farın odak ve geometrisine tam uymadığından yeterli ve düzgün aydınlatma sağlayamamakta, diğer sürücülerin gözlerini kamaştırmakta, aracın elektronik sisteminde sorun çıkarmakta ve sürüş güvenliğini düşürerek trafikte tehlike oluşturmaktadır. 

      Bilgimizi ve tecrübemizi oem xenon/led mercek/yansıtıcı montajı üzerinde yoğunlaştıracağız. İç aydınlatmada led kullanımı konularında bir kısıtlama bulunmamaktadır. 

      Bu kurala uymayan mesajlar silinecek, cevap yazmakta ya da mesaj göndermekte ısrar eden üyenin üyeliği iptal edilecektir.
Eren Köse

Bmw 5 E60 Adaptif Arızası

Recommended Posts

Eren Köse    1
Eren Köse

Merhabalar,

d2s pre-lci e60 aracımda sol xenon ampulüm ömrünü doldurdu ve 4300K philips d2s ampül ile değiştirttim.Piyasada sahtesinin bolca olduğunu bildiğimden özellikle 2 kez bu durumu sordum,servis orjinal ampül dedi.İyi dedik taktırdık.

Gelgelelim yıllardır sıkıntısız,direksiyona göre hareket eden farlarım 1-2 gün sonra arıza verdi.(Ampül değişir değişmez serviste kontrol ettiğimde farlar dönüyordu.)Far kumanda anahtarındaki yeşil düğme sürekli yanması gerekirken yanıp sönmeye başladı.Bu durum adaptif te bir sıkıntı olduğu anlamına geliyormuş.

Sizce sıkıntı nedir?Ampül değişimi ile bir alakası olabilir mi?Ya da tamamen tesadüf mü?Bilgisayara bağlandığında adaptif far modülünü görmüyor...Ampülü değiştirirken far motoruna zarar verilmiş olabilir mi?Sıkışan motor sigortayı attırmış olabilir mi? vs vs gibi ihtimaller geliyor aklıma.

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker    2.592
Oktay Toker

Tesadüf olasılığı agır basan bir durum gibi duruyor olsada far bu şekilde yerinden oynatılmış ve işlem yapılmış olduğu için aklıma altta yazdığım ihtimaller geliyor. 

 

Ampul takılırken fazla baskı yapılsada dönüş incelediğim farlardaki yapı gibi olduğunu varsayarak motora zarar verme olasılığı düşük ihtimal diyebilirim.Lakin bu zorlamada mercek şapkası yada merceğin dönüşünü engeleyecek bir şey oldu ise bir şekilde motor görevini yapmaz ve kontrol kartı bundan dolayı dönüş hizası sensöründen komut almayınca araızaya geçmiş olabilir. 

 

Kaldıki arıza ışığı yanıyor ise ve pc de egerki buna ait bir menü var ve görülemiyorsa paralelinde zaten bu kontrol kartı arızasıdır ve Kontrol kartı farın dış kasasında ise sökülüp sıvı teması olasılığını kontrol etmek gerekir.

 

Far soketi kontrol edilmeli ve wd40 yada silikon siprey ile temizliği yapılmalı.

 

Diğer far normal çalışıyor ise ve tek sigortaya baglı ise sigora atmamıştır diye düşünüyorum.Sağ sol ayrı sigorta var ise kontrolü gerekir.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post
Eren Köse    1
Eren Köse

Cevabınız için teşekkür ederim.Servisler bu duruma pek hakim değiller bu yüzden sadece far üzerine çalışan bir servise baktırmayı düşünüyorum.Diğer arkadaşların yorumlarına açığım.

İletiyi paylaş


Link to post

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap