• Duyurular

    • Selçuk Keleş

      Halojen farlara takılan H1/H4/H7/H11 tipi xenon kitler ve led ampullerle ilgili mesajlar   21-12-2015

      Gece Uçuşu'nda mercekli ya da merceksiz halojen farlara takılan H1/H4/H7/H11 tipi xenon kitler ve led ampuller, stop/sinyal lambalarına takılan P21 tipi led ampullerle ilgili hiç bir konuya ya da mesaja yer verilmemektedir.

      Güvenlik birinci önceliğimizdir.

      Bu xenon kitler ve led ampuller farın odak ve geometrisine tam uymadığından yeterli ve düzgün aydınlatma sağlayamamakta, diğer sürücülerin gözlerini kamaştırmakta, aracın elektronik sisteminde sorun çıkarmakta ve sürüş güvenliğini düşürerek trafikte tehlike oluşturmaktadır. 

      Bilgimizi ve tecrübemizi oem xenon/led mercek/yansıtıcı montajı üzerinde yoğunlaştıracağız. İç aydınlatmada led kullanımı konularında bir kısıtlama bulunmamaktadır. 

      Bu kurala uymayan mesajlar silinecek, cevap yazmakta ya da mesaj göndermekte ısrar eden üyenin üyeliği iptal edilecektir.
    • Selçuk Keleş

      Gece Uçuşu stickerının dağıtımı devam ediyor   22-12-2015

      Gece Uçuşu stickerımız hazır. Camınızda yerini hazırlayın Sticker adresinize posta yoluyla ücretsiz olarak gönderilecektir. Önden yapışkanlı olup iç tarafa uygulanabilir. Ölçüleri 6x26 cm'dir. İstekleriniz için ad-soyadınızı, istediğiniz adedi ve adresinizi bu konuya mesaj atmanız yeterli.
    • Selçuk Keleş

      Mercek montajı için usta tavsiyesi istenen mesajlar   22-12-2015

      Gece Uçuşu'nda mercek montajı vb. işlemler için usta, montajcı, dükkan, web sitesi veya ticari amaçlı çalışan kişi tavsiyesi veya yönlendirmesi istenen mesajlara yer verilmemektedir. Gece Uçuşu, Araştır-Öğren-Uygula-Paylaş-Öğret-Geliştir prensibiyle, modifikasyonunu kendisi yapmayı amaçlayan diğer üyelere (ve misafirlere) bilgi verip, yol göstererek yardımcı olmayı hedefleyen, hiç bir çıkar gözetmeyen bir oluşumdur. Bu tip tavsiye ve yönlendirmeler forumu kullanım amacından dışarı çıkarmaktadır, bilginin ve tecrübenin birikimini, aktarımını engellemektedir ayrıca mesaj kirliliği oluşturmaktadır. Aydınlatma uygulamasını dışarıda yaptırmış üyeler - tavsiye veya yönlendirmeye girmeden - yaptıkları uygulamayı paylaşabilirler. Bu kurala uymayan mesajlar silinecek, mesaj göndermekte ısrar eden üyenin üyeliği iptal edilecektir. Bu konuya üyelerimizin dikkat etmesini rica ediyorum.
Metin Özdoğan

Kadran ledlerinin değişimi sonrası kalibrasyon nasıl yapılır ?

Recommended Posts

Metin Özdoğan    34
Metin Özdoğan

Arkadaşlar merhaba opel corsa D aracım var , bundan yaklaşık 2 ay önce standart sarı yanan kadran ledlerimi beyaza çevirdim her şey sorunsuz fakat gelelim yakıt göstergesinin kalibresiz olmasına.. nereden anladın derseniz aracım fazla yakıyormuş gibi gösteriyor ibre (Yani 150 tllik mazota 800 km giden arabam , led değişiminden sonra 150 lirak 670 km civarı gidiyor). Çeyreğin 1 milim altına inince ibre yakıt lambası yanıyor eskiden ibre kırmızı çizgiye gelince yanardı.Bazen yolda giderken ibrenin çok hafif aşağı yukarı yaptığını görüyorum. Şamandırada sorun yok her şey ledler değiştikten sonra ve ibreler takıldıktan sonra başladı. Aracın yol bilgisayarıda yok .Acaba ben ne yapmalıyım ? Bunun kalibrasyonu nasıl olur ? Bilgisayara mı bağlanmalı ? Şimdiden teşekkür ederim.

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker    2.591
Oktay Toker

İbrenin konumu yanlış kademede takılmış.

 

İbreler sökülmeden önce sanırım takılı ikenki yerlernin resmi yada durumu not alınmamış.Önceki durumu bilnmiyorsa İbre yeniden Sökülecek,kontak açılacak azzıcık beklenecek ve kontak kapanacak.İbre bu konumda iken 0 hizasında takılacak.Bu işlem bir kaç defa sürebilir.ibre motoru step motor olduğu için tur aralığı çok sıktır.Bundandolayı 0 hizasında taksakta bu az aşagıda,az yukarda olabilir.

 

Kalibre ibre sökülmeden işe yarar.Step motoru test edip kontrolünü yapar.Depo dolu boş hizasını yaparmı onu bilmiyorum.

  • Beğen 2

İletiyi paylaş


Link to post
Mustafa Arıkan    45
Mustafa Arıkan

Benzer durumu bende yaşadım. Aracımın yol bilgisayar ekranı soluklaştığı için değiştirdim. Ancak kadranı sökerken ibrelerin başlangıç noktalarını dikkate almadan söktüm. Önceden çekilmiş kadran fotoğraflarımı bulup onlara bakarak 3 aşağı 5 yukarı ayarladım ibreleri.

Daha sonra işlerimi halledip kadranı topladım. Ancak aynı senin ki gibi yakıt ve hareret göstergesinde sapma olduğunu tespit ettim.

Aracım Vag grubu olduğu için Vagcom ile biraz kurcaladığımda kadran test menüsü olduğunu gördüm. Kadranı tekrar söküp aracı vagcoma bağlayıp test menüsüne girdim.

Test esnasında her ibre sıra ile önce en sona kadar geliyor daha sonra ikinci defasında ibre skalasının tam ortasında duruyor. Eğer tam ortada durmaz ise kalibrasyon hatası var demek oluyor. Ona göre elle ibreyi olması gereken konuma getirerek ayarlayabiliyorsun. Bu şekilde yaptığımda milimetrik olarak çok rahat ayarladım.

 

Opel'de durum nasıl tam bilmiyorum ama opcom veya tech2 ile mutlaka kadran testi vardır. Bir şekilde ayar için imkan tanıyordur.

Kadran testi şu şekilde benim aracımda; https://www.youtube.com/watch?v=yZIZxVJ4MW8

  • Beğen 3

İletiyi paylaş


Link to post
Metin Özdoğan    34
Metin Özdoğan
1 saat önce, Oktay Toker yazdı:

İbrenin konumu yanlış kademede takılmış.

 

İbreler sökülmeden önce sanırım takılı ikenki yerlernin resmi yada durumu not alınmamış.Önceki durumu bilnmiyorsa İbre yeniden Sökülecek,kontak açılacak azzıcık beklenecek ve kontak kapanacak.İbre bu konumda iken 0 hizasında takılacak.Bu işlem bir kaç defa sürebilir.ibre motoru step motor olduğu için tur aralığı çok sıktır.Bundandolayı 0 hizasında taksakta bu az aşagıda,az yukarda olabilir.

 

Kalibre ibre sökülmeden işe yarar.Step motoru test edip kontrolünü yapar.Depo dolu boş hizasını yaparmı onu bilmiyorum.

Oktay hocam yorumunuz için teşekkürler. Aracı stop ettiğim zaman 5 dakika sonra sigorta kutusundan bir röle sesi geliyor ve bütün ibreler çok milimetrik bir oynama yapıyor . Acaba bu işlemi stop ettiğim zaman mı yapayım yoksa stop edip 5 dakika sonramı yapayım ?

35 dakika önce, Mustafa Arıkan yazdı:

Benzer durumu bende yaşadım. Aracımın yol bilgisayar ekranı soluklaştığı için değiştirdim. Ancak kadranı sökerken ibrelerin başlangıç noktalarını dikkate almadan söktüm. Önceden çekilmiş kadran fotoğraflarımı bulup onlara bakarak 3 aşağı 5 yukarı ayarladım ibreleri.

Daha sonra işlerimi halledip kadranı topladım. Ancak aynı senin ki gibi yakıt ve hareret göstergesinde sapma olduğunu tespit ettim.

Aracım Vag grubu olduğu için Vagcom ile biraz kurcaladığımda kadran test menüsü olduğunu gördüm. Kadranı tekrar söküp aracı vagcoma bağlayıp test menüsüne girdim.

Test esnasında her ibre sıra ile önce en sona kadar geliyor daha sonra ikinci defasında ibre skalasının tam ortasında duruyor. Eğer tam ortada durmaz ise kalibrasyon hatası var demek oluyor. Ona göre elle ibreyi olması gereken konuma getirerek ayarlayabiliyorsun. Bu şekilde yaptığımda milimetrik olarak çok rahat ayarladım.

 

Opel'de durum nasıl tam bilmiyorum ama opcom veya tech2 ile mutlaka kadran testi vardır. Bir şekilde ayar için imkan tanıyordur.

Kadran testi şu şekilde benim aracımda; https://www.youtube.com/watch?v=yZIZxVJ4MW8

Mustafa hocam yorumunuz için teşekkürler. Yarın Oktay beyin dediğini bir deneyeceğim eğer yine aynı sonuç  olursa internette araştırdım opcom cihazında tachometer speedometer özelliği varmış  artık ondan alıp öyle yapacağım 

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker    2.591
Oktay Toker
16 saat önce, Metin Özdoğan yazdı:

Oktay hocam yorumunuz için teşekkürler. Aracı stop ettiğim zaman 5 dakika sonra sigorta kutusundan bir röle sesi geliyor ve bütün ibreler çok milimetrik bir oynama yapıyor . Acaba bu işlemi stop ettiğim zaman mı yapayım yoksa stop edip 5 dakika sonramı yapayım ?

 

 

Kontak kapatıldığında ibreler genelde 0 pozisyonuna gelir,sadece depo ibresi yavaş iner,biraz beklemenizin istemememin sebebi bu.Belki bazı araçlarada hemen iniyor olabilir.Bunu ibre sökük iken yapacaksınız.İbre takılı iken yapmayın durum değişmez.

 

Role kapatılınca da olabilir fakat o esnada değilde kontak kapalı iken yapmanız bence doğru olur.

 

Mustafa'da güzel bir yöntem açıklamış.Yeni nesillerin çoğunda test modu vardır diye düşünüyorum.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
  • Beğen 2

İletiyi paylaş


Link to post
Coşku Arşiray    90
Coşku Arşiray

aynısı benimde başıma geldi. jeep kj nin tüm gösterge kalorifer raydo ampullerini cam göbeği led e çevirdim. yerlerini ezberlesemde toplayınca bir baktım ki hız göstergesi devir hararet vs hep y anlış yerlerde. tek tek söküp takarak ayarladım. daha sonra gösterge paneline kodlu olan kalibrasyon işini yaptırdım. düğmeye basılı tut sonra kontağı aç şeklinde. opel de de aynısı varsa ayarı düzeltiyor.

  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post
Metin Özdoğan    34
Metin Özdoğan
2 saat önce, Coşku Arşiray yazdı:

aynısı benimde başıma geldi. jeep kj nin tüm gösterge kalorifer raydo ampullerini cam göbeği led e çevirdim. yerlerini ezberlesemde toplayınca bir baktım ki hız göstergesi devir hararet vs hep y anlış yerlerde. tek tek söküp takarak ayarladım. daha sonra gösterge paneline kodlu olan kalibrasyon işini yaptırdım. düğmeye basılı tut sonra kontağı aç şeklinde. opel de de aynısı varsa ayarı düzeltiyor.

hocam tam anlayamadım biraz daha detaylı anlatabilirmisiniz acaba

İletiyi paylaş


Link to post
Coşku Arşiray    90
Coşku Arşiray

gösterge panellerinin kalibrasyon metodu vardır. onu bulup deneyin. jeep de km düğmesine basıp kontağı açıyorsunuz. göstergeler iler geri dönüp kalibre oluyorlar. tabiki alakasız yerlerde duran ibrelere  yapacak birşey yok söküp tekrar takmak gerekir.

  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap