• Duyurular

    • Selçuk Keleş

      Halojen farlara takılan H1/H4/H7/H11 tipi xenon kitler ve led ampullerle ilgili mesajlar   21-12-2015

      Gece Uçuşu'nda mercekli ya da merceksiz halojen farlara takılan H1/H4/H7/H11 tipi xenon kitler ve led ampuller, stop/sinyal lambalarına takılan P21 tipi led ampullerle ilgili hiç bir konuya ya da mesaja yer verilmemektedir.

      Güvenlik birinci önceliğimizdir.

      Bu xenon kitler ve led ampuller farın odak ve geometrisine tam uymadığından yeterli ve düzgün aydınlatma sağlayamamakta, diğer sürücülerin gözlerini kamaştırmakta, aracın elektronik sisteminde sorun çıkarmakta ve sürüş güvenliğini düşürerek trafikte tehlike oluşturmaktadır. 

      Bilgimizi ve tecrübemizi oem xenon/led mercek/yansıtıcı montajı üzerinde yoğunlaştıracağız. İç aydınlatmada led kullanımı konularında bir kısıtlama bulunmamaktadır. 

      Bu kurala uymayan mesajlar silinecek, cevap yazmakta ya da mesaj göndermekte ısrar eden üyenin üyeliği iptal edilecektir.
Rıdvan Kayacı

Motorsiklet led sis farı sorunu

Recommended Posts

Rıdvan Kayacı    1
Rıdvan Kayacı

Merhaba arkadaşlar,

 

Uzun zamandan bu yana forumu takip ediyordum. En sonunda ben de bir sis lambası aldım ve SYM marka motoruma taktim. Çok daha güzel oldu. Ancak önemli ve çok garip bir sorunum var. Uzman arkadaşlardan fikir veya yardım rica ediyorum.

 

Benim kullandığım led sis lambam çift devirli, yani üzerinden 2 canlı uç ve bir ortak - çıkıyor. Canlu uçlardan biri sürekli çakar olarak yakıyor, diğeri ise sabit yanmasını sağlıyor. Buna uygun 2 konumlu anahtar üzerinden gerekli artı bağlantısını yaptım.

 

Motor rolantide çalışırken 1 ve 2 konumlarında led sabit veya çakarlı olarak yanıyor. ancak azıcık gaz verdiğimde veya hareket ettiğimde sanırım gelen voltajta değişme oluyor sabit yanma konumundayken bile çakara geçiyor.

 

Voltajı düzenlemesi için tek lm7812 ile 2 led lambayı sürmeyi denedim. kısa bir süreliğine düzgün çalıştı. Ancak aşırı ısı yüzünden 4 tane 7812 yaktım.

 

öncelikle bu durumun neden yaşandığı konusunda sizden bilgi rica ediyorum. Zira voltaj fazla bile gelse ışık artar neden çakara geçiyor anlamadım.

 

diğer sorum ise normal yanmasını nasıl sağlayabilirim. benim motorumun özelliği sanırım elektrik sistemi biraz farklı konjektör yok yada yapısı farklı anlamıyorum.

 

Yardım için şimdiden teşekkürler.

tarihinde Rıdvan Kayacı tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Misafir   
Misafir

Alternatör gerilimi tam dc değil, kullanılan Led driveri sapıtıyor. Ledlerin besleme uçlarına 4700 uf, 20 volt civarı kondansatör koyun sorun düzelir.

 

İkinci alternatif ise 3 veta 4 adet 7812'yi paralel bağlayın. Ve yine girişlere 1000mf 16 volt, çıkışlara 470 mf 16 volt kondansatör koyun.

 

İki yöntemde işe yarar

İletiyi paylaş


Link to post
Rıdvan Kayacı    1
Rıdvan Kayacı

 2 ledi tek artı uçtan besliyorum. Tek kondansatör yeterli olur mu aceba? Ekstra dirence gerek varmıdır? Bir de kondansatörü nasıl bağlayayım artı ucunu giril voltajı, eksi ucunu da ledin artısına şeklinde seri mi yoksa eksi artı arası paralel mi?

İletiyi paylaş


Link to post
Rıdvan Kayacı    1
Rıdvan Kayacı
20 saat önce, Misafir yazdı:

Alternatör gerilimi tam dc değil, kullanılan Led driveri sapıtıyor. Ledlerin besleme uçlarına 4700 uf, 20 volt civarı kondansatör koyun sorun düzelir.

 

İkinci alternatif ise 3 veta 4 adet 7812'yi paralel bağlayın. Ve yine girişlere 1000mf 16 volt, çıkışlara 470 mf 16 volt kondansatör koyun.

 

İki yöntemde işe yarar

 

ne hikmetse kondansötür bağladığımda ve elektrik verdiğimde kısa devre yapıyor ve hiç bir far yanmıyor. bu çözüm olmadı maalesef. yüksek güçlü köprü diyot koyarak doğrultmayı deneyeceim.

İletiyi paylaş


Link to post
Misafir   
Misafir

Rıdvan, senin alternatör direk Ac gerilim çıkarıyor demekki.

İletiyi paylaş


Link to post

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap