• Duyurular

    • Selçuk Keleş

      Merceksiz farlara xenon takılması ve H1/H4/H7 tipi xenon kitlerle ilgili mesajlar   22-12-2015

      Gece Uçuşu'nda merceksiz farlara xenon takılması ve H1/H4/H7 tipi xenon kitlerle ilgili hiç bir konuya ya da mesaja yer verilmemektedir. Merceksiz fara takılan xenon kitler diğer sürücülerin gözlerini kamaştırmakta ve trafikte tehlike oluşturmaktadır. Bu kitlerin aydınlatmaya da hiçbir katkısı yoktur. Xenona çevrim metodları ile ilgili detaylı bilgi Halojenden xenon / bi-xenona dönüşüm metodları linkinde bulunmaktadır. Bu kurala uymayan mesajlar silinecek, cevap yazmakta ya da mesaj göndermekte ısrar eden üyenin üyeliği iptal edilecektir. Bilgimizi ve tecrübemizi sadece D2S/D1S xenon mercek montajı üzerinde yoğunlaştıracağız. Vereceğiniz cevaplarda bu kurala uymanızı rica ederim.
    • Selçuk Keleş

      Gece Uçuşu stickerının dağıtımı devam ediyor   22-12-2015

      Gece Uçuşu stickerımız hazır. Camınızda yerini hazırlayın Sticker adresinize posta yoluyla ücretsiz olarak gönderilecektir. Önden yapışkanlı olup iç tarafa uygulanabilir. Ölçüleri 6x26 cm'dir. İstekleriniz için ad-soyadınızı, istediğiniz adedi ve adresinizi bu konuya mesaj atmanız yeterli.
    • Selçuk Keleş

      Mercek montajı için usta tavsiyesi istenen mesajlar   22-12-2015

      Gece Uçuşu'nda mercek montajı vb. işlemler için usta, montajcı, dükkan, web sitesi veya ticari amaçlı çalışan kişi tavsiyesi veya yönlendirmesi istenen mesajlara yer verilmemektedir. Gece Uçuşu, Araştır-Öğren-Uygula-Paylaş-Öğret-Geliştir prensibiyle, modifikasyonunu kendisi yapmayı amaçlayan diğer üyelere (ve misafirlere) bilgi verip, yol göstererek yardımcı olmayı hedefleyen, hiç bir çıkar gözetmeyen bir oluşumdur. Bu tip tavsiye ve yönlendirmeler forumu kullanım amacından dışarı çıkarmaktadır, bilginin ve tecrübenin birikimini, aktarımını engellemektedir ayrıca mesaj kirliliği oluşturmaktadır. Aydınlatma uygulamasını dışarıda yaptırmış üyeler - tavsiye veya yönlendirmeye girmeden - yaptıkları uygulamayı paylaşabilirler. Bu kurala uymayan mesajlar silinecek, mesaj göndermekte ısrar eden üyenin üyeliği iptal edilecektir. Bu konuya üyelerimizin dikkat etmesini rica ediyorum.
İsmail Hakkı Ay

TüvTürk Muayenesi, yasal uyumluluk, araç aydınlatmasında dikkat edilmesi gereken noktalar

Recommended Posts

İsmail Hakkı Ay    0
İsmail Hakkı Ay

Arkadaşlar bu işe bu siteyi ve yapılanları gördükten sonra bende merak sardım. Ama aklımı kurcalayan bir soru var. Bu değişikliği yaptıktan sonra arabamızı yeni vize işlemlerinden geçirebilirmiyiz? Bize sorun yaratırmı? Bu konuda bir araştırma yapan var mı? Ya da en azından benim gibi merak eden... Ben araştırdım ama rastlayamadım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Selçuk Keleş    1.646
Selçuk Keleş

Yeni muayene uygulamasını ben de merak ediyorum, trafikte sağı solu bozuk o kadar araç var ki. Mercek takan araçların ışık dağılımları zaten sorun teşkil etmeyecektir, ancak kit takılı farlar yasal sınırların üstünde olduğundan testten geçemeyebilirler.

Bildiğim kadarıyla belli bir limitten sonrası muayeneden geçemiyor ve bunları düzeltip yeniden muayeneye sokmaları isteniyor. Bir far ayar cihazıyla seviye kontrolü de yapılır herhalde.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İsmail Hakkı Ay    0
İsmail Hakkı Ay

Araştırdım ve bunları buldum

Kaynak: www.tuvturk.com.tr

Türkiye�de 2008 yılında 4 milyon adet motorlu aracın muayenesini gerçekleştirebilmeyi hedeflediklerini de belirten TÜVTURK yetkilileri, �Türkiye�de 2007 yılı sonu itibariyle 13 milyon adet motorlu araç bulunuyor. Bu araçların muayene edilmesinden elde edilen toplam gelirden, yaklaşık 7.3 milyar Amerikan Doları devlete ödenecektir.

4 farklı değerlendirme kriteri olacak, uluslararası muayene kriterleri uygulanacak!

TÜVTURK yetkilileri araç muayenesinde Kusursuz, Hafif Kusurlu, Ağır Kusurlu ve Emniyetsiz olarak 4 farklı değerlendirme kriterlerinin olduğunu ve Avrupa Birliği standartlarından taviz vermeden muayene işlemlerini gerçekleştireceklerini belirttiler. Bununla birlikte kusur derecelendirmesinde Türkiye�ye özgü bazı değişiklikler yaptıklarının da altını çizen yetkililer, � Örneğin cam çatlağı olan bir araç Almanya�da ağır kusurlu sayılmaktadır ama bunu Türkiye�de muayene sürecinin ilk geçiş döneminde hafif kusur kapsamına aldık. Böyle bir durumda olan aracın sahibine belli bir süre vereceğiz ve kendisinden bu sorunun çözmesini rica edeceğiz. Verilen süre sonunda çatlak onarılmış ise biz de kendisine onay ve plaka etiketi verebileceğiz� dedi. Emniyetsiz ya da ölümcül kusurlu olarak tespit edecekleri araçları ise trafiğe çıkmaması için Trafik ve Emniyet Kuruluşlarına bildireceklerini belirten yetkililer, muayene için geri gelmesi gereken araçları da bildirmekle yükümlü olduklarını da dile getirdi.

KONTROLÜ YAPILAN NOKTALAR

TÜVTURK�te araç muayenesi, elle tutulabilen gözle görülebilen ve ulaşılabilen aksamların muayene edilmesiyle gerçekleşir. Kapalı kutular içinde veya kaplamalar altında ulaşılamayan aksamlar kontrol edilmez. Gerekirse bu aksamların fonksiyon kontrolü yapılır.

1-Fren Tertibatı: Araç muayenesi ana başlıklarından biri olan ve ilk sırada yer alan fren tertibatının test edilmesi; trafikte seyreden her türlü araç ve yayalar için hayati önem taşır. Fren tertibatının periyodik aralıklarda kontrol edilmesi ve aşınan parçaların değiştirilmesi gerekir. Araç muayenesi açısından değerlendirildiği zaman önde fren pedalından başlayarak; mekanik, hareketli, sürtünen ve esneyen her aksam elle veya gözle kontrol edilir. Şlgili mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde, fren test cihazı ile aynı aks üzerinde bulunan tekerleklerin fren kuvveti sapma yüzdesi ile toplam araç ağırlığına göre fren verim yüzdesi hesaplanır.

2-Direksiyon Sistemi: Araçların yol ve seyir kontrolüyle istenilen yöne yönlendirmesini sağlayan direksiyon sisteminin kontrollerinde; direksiyon simidinden başlayarak sırasıyla; direksiyon mili, direksiyon kutusu ve bağlantı elemanlarıyla sistemi tekerleklere bağlayan direksiyon rot kollarının boşluk ve sağlamlıkları; elle, gözle ve boşluk test cihazlarıyla kapsamlı olarak kontrolden geçirilir.

3-Görüş Şartları: Temiz ve yeterli görüş, araç kullanıcıları için maksimum yol ve sürüş güvenliği sağlar. Bu sebeple aracın tüm dış camları, cam yıkama tertibatları, cam silecekleri, iç ve dış görüş aynaları titizlikle kontrol edilir.

4-Aydınlatma Sistemi: Araçların gece ve kötü yol şartlarında güvenle seyredebilmeleri için aydınlatma sistemlerinin faal olması ve ayarlarının trafikte seyreden diğer araç sürücülerini rahatsız etmeyecek

şekilde yapılmış olması gerekmektedir. Bu sebeple tüm iç-dış aydınlatma, fren, gösterge, sinyal, geri vites, plaka ve sınır lambaları titizlikle kontrol edilir. Uzun-kısa ve sis farlarının yükseklik ayarları cihazlar vasıtasıyla test edilir.

5-Aks, Jant, Lastik ve Süspansiyon Sistemi: Araçların yol tutuşunda ve güvenli seyrinde yürüyen aksam ve süspansiyon elemanları özel bir göreve sahiptir. Yay, amortisör gibi süspansiyon elemanlarının, aracın jant, aks ve lastikleriyle tam uyumlu çalışması sürüş güvenliği açısından son derece önemlidir.

6-Şase ve Şase Bağlantı Parçaları: Araç gövdesinin sağlamlığı hem sürüş anında hem de olası bir kaza durumunda yolcular açısından büyük öneme sahiptir. Bunun yanında şaseye bağlanmış bir çok parçanın da sağlam ve çalışır durumda olması gerekmektedir. Bunlar; sürücü kabini ve araç gövdesi, bağlantıları, merdiven basamakları, koltuklar, alt taban, egzoz boruları, susturucular, yakıt tankı ve boruları, stepne ve taşıyıcısı, kapılar ve kapı kilitleri, yan ilave korumalar, çekici römork ve treyler çeki kaplini ile kaplin mekanizmalarının kontrolünü kapsar.

7-Diğer Donanımlar: Pasif güvenlik sistemlerinin en önemlilerinden biri emniyet kemeridir. Bir kaza esnasında emniyet kemeri takılı olan yolcunun diğer yolculara göre hayatta kalma şansı her zaman daha yüksektir. Bu sebeple ön ve arka emniyet kemerleri ve kilit karşılıklarının fonksiyonelliği titizlikle kontrol edilir. Bunların yanısıra yangın söndürme tüpü, üçgen ikaz reflektörü ve ilk yardım çantası da kontrol edilir.

8-Çevreye Zarar Verme: Trafikteki araçların oluşturduğu çevresel gürültüler ile yaydıkları egzoz gazları insan sağlığı açısından son derece zararlıdır. Bu sebeple Şstasyonlarımızda gürültü seviyesi kontrolleri ile egzoz emisyon kontrolü gerçekleştirilecektir.

9-Yolcu Taşıyan Araçlar Şçin: Toplu taşıma araçlarına yönelik olarak; koltuk düzenleri, iç aydınlatma lambaları, ısıtma sistemleri ve havalandırma sistemlerinin seyahat eden yolcuların gereksinimlerini karşılayacak şekilde olup olmadığı kontrol edilir.

10-Araç Tanımları: Trafikte seyreden araçların üzerinde taşıdıkları plaka, tanıtım numaraları ile ruhsat üzerindeki tescil ve trafik bilgileri birebir aynı olmak zorundadır.

MUAYENE SONUÇLARI

Kusursuz: Muayene edilen araçta herhangi bir eksikliğin bulunmaması halidir.

� Bu durumda aracın ön plakasına ve muayene raporuna muayenenin geçerlilik süresini içeren etiket yapıştırılır.

� Ruhsat onaylanır, hologram yapıştırılır ve bir sonraki muayene tarihi yazılır.

� Yetkili kişi tarafından detaylı muayene raporu verilir.

� Raporun muayene geçerlilik süresi boyunca saklanması gerekmektedir.

� Bir sonraki muayeneye raporla gelinmesi gerekmektedir.

Hafif Kusur: Aracın yapılan muayenesi sonrasında, yeniden muayenesine gerek duyulmayan bir eksikliğin bulunması halidir.

� Bu durumda araç muayeneden geçmiş sayılır. Aracın ön plakasına ve muayene raporuna muayenenin geçerlilik süresini içeren etiket yapıştırılır.

� Ruhsat onaylanır, hologram yapıştırılır ve bir sonraki muayene tarihi yazılır.

� Yetkili kişi tarafından detaylı muayene raporu verilir. Raporun muayene geçerlilik süresi boyunca saklanması gerekmektedir.

� Bir sonraki muayeneye raporla gelinmesi gerekmektedir.

� Raporda belirtilen eksikliklerin tamamlanması gerekmektedir.

Ağır Kusur: Aracın muayenesi sonucunda, tamirine ihtiyaç duyulacak derecede eksiklikler tespit edilmesi halidir. Bu eksikliklerin giderilerek bir ay içinde aracın yeniden muayeneye gelmesi gerekmektedir.

� Aracın muayene raporuna geçici kusurlu araç etiketi yapıştırılır.

� Bir ay içinde raporda bulunan kusurlar tamir ettirilir ve raporla birlikte aynı istasyona gelinir.

� Bir ay içinde gelen araçlarda bir muayene tekrarı ücretsizdir.

Emniyetsiz: Aracın; can ve mal emniyeti ile trafik güvenliği açısından tehlikeli olacak derecede kusurlarının, eksikliklerinin tespiti halidir.

� Aracın durumu en yakın trafik zabıtasına bildirilir.

� Aracın emniyetsiz olduğuna dair rapor verilir.

� Bir ay içinde raporda bulunan kusurlar tamir ettirilir ve raporla birlikte aynı istasyona gelinir.

� Bir ay içinde gelen araçlarda bir muayene tekrarı ücretsizdir.

ARAÇ MUAYENESŞ ÖNCESŞNDE HAZIRLANMASI GEREKEN ZORUNLU BELGELER :

Tüm araçlar için;

� Ruhsat : Tescil ve Trafik Belgesinin aslı.

� Fenni Muayene Şzin Belgesi :

Vergi dairesi veya bürolarından alınan ve aracın vergi borcu, trafik cezası ve OGS geçiş borcu olmadığını belirten belgedir. Aracınıza ait ceza ve borç yok ise bu belge olmadan da TÜVTURK istasyonlarında muayene işleminizi başlatabilirsiniz.

� Trafik Sigortası (Poliçe) :

Mali Sorumluluk Sigortası akit belgesi (Şnsan taşımada kullanılmayan römorklar, kendilerini çeken motorlu aracın sigortasına dahildir. Bu araçlar için Mali Sorumluluk Sigortası akit belgesi talep edilmez.)

LPG veya CNG takılı araçlar için;

� Gaz Sızdırmazlık Raporu :

LPG veya CNG takılı araçlar için muayeneye gelmeden önce alınması gereken rapordur. LPG/CNG Ruhsatı, "Gaz Sızdırmalık Raporu" yerine kullanılamaz.

Tadilat (tespit) muayenesi yapılacak araçlar için ek olarak;

� Yetkili mühendis tarafından çizilen onaylı tadilat projesi ve hesapları

ARACINIZDA BULUNMASI GEREKEN ZORUNLU EKŞPMANLAR:

Tüm araçlar için:

� Şlk yardım seti: Traktörler, motosikletler ve motorlu bisikletler hariç tüm motorlu araçlarda en az 1 adet. (TS 4019�a uygun)

� Üçgen Reflektör: Motosikletler ve motorlu bisikletler hariç tüm motorlu araçlarda 2 adet.

� Yangın Söndürme Cihazı: Sayısı, cinsi ve kapasitesi araç sınıfına ve aracın kullanım amacına göre değişiklik gösterir.

� Stepne: Motosikletler ve lastik tekerlekli traktörler hariç bütün araçlar ile tarım orman römorkları da dahil olmak üzere tüm römorklarda her zaman kullanılabilir durumda bulundurulacaktır.

Araç sınıfına göre ek diğer zorunlu ekipmanlar:

� Taksi otomobiller: Her zaman kullanılır durumda taksimetre.

� Kamyon ve çekiciler: 1 adet Engel işareti. (E veya e onaylı)

� Otobüsler: 1 adet Engel işareti. (E veya e onaylı); pencere halindeki güvenlik çıkışlarının her birinin yanında en az bir adet kırma çekici

� Traktörler: Flaşörlü, yanıp sönen, sarı ışıklı, dönerli, uyarı lambası.

� Şehirlerarası yük veya yolcu nakliyatı yapan otobüs, kamyon ve çekiciler: Her zaman kullanılır durumda takograf.

� Römorklar (traktör römorkları dahil) ve kamyonlar: Uygun boyutlarda ve yeterli sayıda arka işaret levhası. (E veya e onaylı)

� Traktör römorkları: Azami hızı saatte 30 km�nin altında olanlarda 1 adet adet üçgen şeklinde arka işaret levhası. (E veya e onaylı)

� Karayolu Taşıma Yönetmeliğine göre yetki belgesi almış yolcu taşımacılığında kullanılan araçlar: Her 10 koltuk için en az 1 adet boyun korsesi.

� Motosikletler ve motorlu bisikletler: Kask ve koruyucu gözlük

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Selçuk Keleş    1.646
Selçuk Keleş

Teşekkürler bu iyi oldu.

Şu durumda seviye ayarına bakılacak ki çok gerekli bişeydi. Kontrol eden görevli farda xenon kit olduğunu kolayca ayırtedebilir ve bu durumda araç bu testten geçemez. Bekleyelim bakalım üyeler geri bildirimde bulunacaklardır, ne olcak göreceğiz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Coşku Arşiray    77
Coşku Arşiray
Teşekkürler bu iyi oldu.

Şu durumda seviye ayarına bakılacak ki çok gerekli bişeydi. Kontrol eden görevli farda xenon kit olduğunu kolayca ayırtedebilir ve bu durumda araç bu testten geçemez. Bekleyelim bakalım üyeler geri bildirimde bulunacaklardır, ne olcak göreceğiz.

xenon far açısından ne olur bilmiyorum ancak bu listedeki herşeyi test ettiklerine ve edeceklerine inanmıyorum açıkçası.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Selçuk Keleş    1.646
Selçuk Keleş

Açılan istasyonlarda testler full yapılıyor ve çoğu araç da muayeneden geçemiyormuş, bi yazıda okumuştum. Far seviye ayarlaması çok önemli bir kontroldü, halojen far bile gece ortalığı mahvetmeye yetiyor. Anadolu'da gece yolculuğu yapanlar daha iyi bilirler, araçların %90'ının farlarının ayarı bozuktur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Coşku Arşiray    77
Coşku Arşiray
Açılan istasyonlarda testler full yapılıyor ve çoğu araç da muayeneden geçemiyormuş, bi yazıda okumuştum. Far seviye ayarlaması çok önemli bir kontroldü, halojen far bile gece ortalığı mahvetmeye yetiyor. Anadolu'da gece yolculuğu yapanlar daha iyi bilirler, araçların %90'ının farlarının ayarı bozuktur.

far ayarı çok önemli. bu kesin.

muayene istasyonları ile ilgili olarak, ankarada ki muayene mekanı, eski usulde muayeneye devam edip sadece cam filmine ve aşırı modifiyeye takılarak muayeneyi tamamlıyor. TUV lenmemişmi acaba orası merak ettim şimdi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ahmet Kasapoğlu    7
Ahmet Kasapoğlu

izmirdeki muayenede bir tanıdığımın halojen farlı mercedes aracı vardı. aracı içereyi alıp uzunca bir süre hertürlü kontrolü yapmışlar. çıkışta formu verip eksikleri tamamla 1 hafta sonra tekrar gel muayene harcı yatırmadan eksik kontrol bölümüne gir demişler. ve verdikleri formda sadece bir maddede sorun var dedi. hangisi dedim. Far yükseklik ayarınız bozuk yazmışlar dedi.

yani sadece far yükseklik ayarı bozuk diye muayeneyi tamamlamamışlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özyürek    584
Mehmet Özyürek

Tüm istasyonlarda böyle galiba...

Nevşehir'de de far ayarından geri gönderdiklerini duyuyorum...

Olmalı da...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ahmet Kasapoğlu    7
Ahmet Kasapoğlu

yetkili servisçe takılmadığı sürece önemli parçalarda modifikasyon yapmak benim bildiğim yasaktı zaten senelerdir fakat adı bile yoktu. şimdi direk xenon takılı farlar geçemez bunu kabul ediyorum ama bu şekilde bakarsak bizim mercek modifiyelerininde muayeneden geçememesi gerek. çünkü kağıt üzerinde bakarsak mercekli xenon farlarda far yıkama olmak zorunda. hatta yükseklik ayarıda otomatik olmalı.

bu konuyu çok merak ediyorum. maddeler arasında cam yıkama silecek gibi kontrollerden bahsediliyor sürüş için gerekli önemli parçalar. o zaman mercekli xenon farın yıkamasınıda kontrol etmeleri gerek

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Sercan Keklik    2
Sercan Keklik

xenon farı olana far yıkama şart dıyorlar dıye gıttık far yıkamayıda aldık, şimdide xenon farı olana viraj denge cubugu üzerinden elektronik olarak yükseklik, alçaklık ayarı yapabılen zımbırtıyı şart koşuyorlarmış..!

Bu tüv delirticek adamı..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özyürek    584
Mehmet Özyürek
xenon farı olana far yıkama şart dıyorlar dıye gıttık far yıkamayıda aldık, şimdide xenon farı olana viraj denge cubugu üzerinden elektronik olarak yükseklik, alçaklık ayarı yapabılen zımbırtıyı şart koşuyorlarmış..!

Bu tüv delirticek adamı..

Evet şimdi doğruyu bulmuşlar...

Xenon farlarda far yıkama ve otomatik seviye ayarı üretim aşamasında şart...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Barış Günay    1
Barış Günay

sanki "devlet"in herşeyi tamda yolda giden arabaları denetlemeye kalkıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Sercan Keklik    2
Sercan Keklik

o yükseklik ayarınıda malesef ECU yu degiştirmeden yapamıyorsunuz bu kadar saçma bı konu olamaz... cogu passatta far yıkama yok xenon oldugu halde bu adamlar napıcak? arabayı götüremıcekmı yoksa dogus holdıng oldugu ıcın tuvler gecceklermı anlamadımkı ben bu devleti..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özyürek    584
Mehmet Özyürek

Passatlar mercekli ama. xenon değil.. Halojen H7...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Selçuk Keleş    1.646
Selçuk Keleş
o yükseklik ayarınıda malesef ECU yu degiştirmeden yapamıyorsunuz bu kadar saçma bı konu olamaz... cogu passatta far yıkama yok xenon oldugu halde bu adamlar napıcak? arabayı götüremıcekmı yoksa dogus holdıng oldugu ıcın tuvler gecceklermı anlamadımkı ben bu devleti..

Hella'nın otomatik seviye ayarlama kiti var universal olarak satılıyor. Manuelini ekliyorum. 220 euro fiyatı var, içinden çıkan motor bizim fara uyacak mı orası da meçhul.

autolevelingkit.pdf

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Göksel Bahadır    0
Göksel Bahadır
Passatlar mercekli ama. xenon değil.. Halojen H7...

Arkadaşımda 2000 model passat highline II var. Kısalar mecekli xenon, far yıkama var, otomatik yükseklik ayarı yok.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Sercan Keklik    2
Sercan Keklik

ocak ayına kadar sadece izmitte tüv yok arkadaşlar.. ocak ayından sonra oda tüv olacak ve tüm türkiye tüv e şartlanacak.. ben yarın ızmıtte yaptırıcam muaene şubatta normalde ama yarın gıdıp yaptırıcam

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ahmet Kasapoğlu    7
Ahmet Kasapoğlu
Arkadaşımda 2000 model passat highline II var. Kısalar mecekli xenon, far yıkama var, otomatik yükseklik ayarı yok.
yükseklik ayarının otomatik olmaması imkansız. ya bir yanlışınız var. yada sonradan far ve yıkama takılmış olabilir
o yükseklik ayarınıda malesef ECU yu degiştirmeden yapamıyorsunuz bu kadar saçma bı konu olamaz... cogu passatta far yıkama yok xenon oldugu halde bu adamlar napıcak? arabayı götüremıcekmı yoksa dogus holdıng oldugu ıcın tuvler gecceklermı anlamadımkı ben bu devleti..
far yükseklik işini idare eden ecu ayrı oluyor. aracın ecusunu değiştirmenize gerek yok. fakat bu ecu motorlar sensörler kabloları falan filan bunları almak çok pahalıya gelir. ve ayrıca her araç için kendine özel üretilmiş olması gereki. çünkü her aracın aksları aynı boyda olmadığı için aynı oranda hareket etmiyor. aks lar aynı bile olsa takılıcak olan noktanın tam olarak hesaplanması bana imkansız geliyor.birde passatlarda yıkama olmayanlarda xenonda yok. yanlış hatırlıyorsunuz.
sanki "devlet"in herşeyi tamda yolda giden arabaları denetlemeye kalkıyor.
tüv muayene sistemini kesinlikle savunuyorum ve kesinlikle olması gerektiğini düşünüyorum. ama bazı konularda gerçekten ya işlemler yanlış yapılıyor yada hiçbir olay tam olarak düzenlenmiyor.

istanbula falan bu muayene gelsin işte o zaman olucakları görücez :)

servislerin bayilerin çoğu orjinal araç faturasına xenon paketi diye ekleme yaparak çin malı xenonları çakma olarak çatır çatır takıyor. kimsede bu yasa dışı yapılan işleme birşey demiyor. yolda giden aracın denetlemek ne kadar zorsa. sadece bir yazı ile bu bayilerin servislerin yasaya aykırı şekilde araca xenon takmasını engellemekte o kadar kolay. ama bazı şeyler yapılmıyor işte.

muayeneler tam anlamıyla başlasın o zaman adam gidicek arabası muayeneden geçmemiş. gerekçe? xenon merceksiz. e elinde aracın orjinal faturası var adam opelden arabayı tamamen orjinal olarak o halde almış?? şimdi burda kim haklı? işini yapan muayene görevlisimi? yoksa dünyadan haberi olmayan aracını orjinal olarak aldığını zanneden vatandaşmı?

tarihinde BuTcHeR tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Sercan Keklik    2
Sercan Keklik
far yükseklik işini idare eden ecu ayrı oluyor. aracın ecusunu değiştirmenize gerek yok. fakat bu ecu motorlar sensörler kabloları falan filan bunları almak çok pahalıya gelir. ve ayrıca her araç için kendine özel üretilmiş olması gereki. çünkü her aracın aksları aynı boyda olmadığı için aynı oranda hareket etmiyor. aks lar aynı bile olsa takılıcak olan noktanın tam olarak hesaplanması bana imkansız geliyor.birde passatlarda yıkama olmayanlarda xenonda yok. yanlış hatırlıyorsunuz.

benım gördügüm xenonlu passatlar var merceklı belkı sonradan HID kıt taktırdılar bılmıyorum..

bızdekı sıstem ECU ıle baglantılı malesef.. Tüm far soketleri vs. herşey degişiyor hepsının cıkması var buldum fakat ECU degişmeden malesef uygulayamıyorsunuz..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Özgür Yıldız    0
Özgür Yıldız

2001 öncesiüretilen araçlarda far yıkama şart değildi bu nedenle önce yıllarda üretilmiş araçlarda far yıkama şartı aramıyorlar.

yani fabrika çıkışındaki donanımda var ama sizin aracınızda yoksa sorun çıkıyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ahmet Kasapoğlu    7
Ahmet Kasapoğlu
benım gördügüm xenonlu passatlar var merceklı belkı sonradan HID kıt taktırdılar bılmıyorum..

bızdekı sıstem ECU ıle baglantılı malesef.. Tüm far soketleri vs. herşey degişiyor hepsının cıkması var buldum fakat ECU degişmeden malesef uygulayamıyorsunuz..

bazu araçlardada balastın içinde oluyor haklısınız.

zaten aracın modeli neyse o model için üretilen far yükseklik sistemi parçalarını kullanmak lazım bunun içinde dediğiniz gibi ecu sorunu ortaya çıkıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Selçuk Keleş    1.646
Selçuk Keleş

Ford Club Türkiye forumundan alıntı :

Merhaba Arkadaşlar,

Öncelikle hepinizin geçmiş bayramınızı kutlarım, umarım güzel, sağlıklı ve kazasız geçmiştir. Bu konu hakkında ben TÜV TÜRK'e e-mail gönderdim. Far iç yapıları merceksiz ve XENON'a uyumlu olmayıpta XENON ampül takan araçlar aşağıda gelen mail'de de belirtildiği gibi "Hafif Kusurlu" sayılmaktaymış. TÜV TÜRK, ancak kanun'un belirttiği ve Kusur Tablosu'na göre değerlendirme yapıyor. Bu sebeple yapacak malesefki bir şey yok. Ben aldığım cevaba üzüldüm. Bu tip araçlar bence ağır kusurlu sayılmalı ama şu an için kanun bu şekilde. "Hafif Kusurlu" olarak rapor alacaklar ve göz almaya devam edecekler, ama belki muayene öncesi far ayarları düzeleceğinden göz almaları azalır diye ümit ediyorum.

Bilgiyi paylaşmak istedim. Şyi günler dilerim...

TÜV TÜRK'ten gelen cevap.

"Mete Gürer;

Öncelikle müşterimiz olarak tarafımıza iletmiş olduğunuz sorularınızın

bizler için bir gelişim fırsatı olduğunu belirtir, göstermiş olduğunuz ilgi

ve hassasiyet için teşekkür ederiz.

Tüvturk Araç Muayene istasyonlarında T.C. Ulaştırma Bakanlığı tarafından

belirlenen kusurlara göre değerlendirme yapılmaktadır.

Xenon farlar araçlara ECE-R48 teknik regülasyonuna uygun olarak tip onayı

alındıktan sonra takılabilmektedir. Onaysız olarak kullanılan farlar şu anki

kusur tablosunda hafif kusur olarak belirlenmiştir. Ayrıca far seviye

ayarlayıcısı ve far yıkama sistemleride hafif kusur olarak değerlendirilir.

Bu sebeple aşağıda bahsi geçen araçlarda kusur tespit edilirse bu durum

rapora yansıtılır. Hafif kusurlu araçların muayeneleri de onaylanır

Bilginize sunar, güvenli yolculuklar dileriz.

Saygılarımızla.

TÜVTURK A.Ş.

-----Original Message-----

From: mmm.gurer@isnet.net.tr [mmm.gurer@isnet.net.tr]

Sent: Thursday, December 04, 2008 3:43 PM

To: info@tuvturk.com.tr

Subject: Sonradan XENON Ampül takılan araçların muayenesi hk. soru.

Importance: Low

Sayın Şlgililer,

Araç muayenesi sırasında XENON far tipine uygun olmadığı halde H4 veya H7 vb

gibi halojen ampül yerine XENON ampül + balast takan araçları far

muayenesinde geçer raporu veriyor musunuz?

Bu sorumun sebebi Orjinal Halojen ampül tipindeki araç sahipleri, havalı

olsun diye XENON ampül + balast takıyorlar. Bu değişiklikten sonra XENON

ampül, aracın farları doğru ayarlansa bile insanın gözünü çok ama çok

alıyor. Bu göz alma sebebi bence far iç yansıtma ayarlarının Halojen'e göre

tasarlanması. Bence sonradan XENON takılan ve takıldığı far tipi XENON'a

uygun olmayan araçların aydınlatma kontrolünden OK raporu almaması

gereklidir.

Bu gibi durumlarda nasıl bir uygulamanız olduğunu bir vatandaş olarak çok

merak ediyorum. Cevabınızı bekliyorum.

Saygılarımla,

Mete GÜRER

Makina Mühendisi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap