Ahmet Köseoğlu

Otomatik cam kaldırma modülü

Recommended Posts

Kaan Kara

Renault 19 da sol camda otomatik açma kapatma özelliği vardı. usta bunu karıştırmış olabilir mi?

İletiyi paylaş


Link to post
Murat Karabulut

11233414_10153743213199715_8950206195095364973_o.jpg?dl=1

hocam dün akşam uzun uzun 2 kapıyıda söktüm inceledim.

sağ camdaki motora giden soldaki ve sağdaki düğmelerin resmini çizmeye çalıştım.

düğmeler boşdayken pozisyonları bu şekilde.

motorun her iki ucuna her daim (+) gidiyor.

düğmenin durumuna göre işlem değişiyor.

yani sağ cam (-) tetik çalışmış oluyor.

sol camdaki düğme ise termikli röleli otomatik düğme. o farklı çalışıyor.

onda da motorun her iki ucunada sürekli (-) gidiyor. düğme duruma göre bitarafa (+) veriyor ve çalışıyor.

ne yapacağımı bilemedim.

sağ camı da (+) tetik çalıştırayım diye soldaki düğmedeki bağlantıyı terse çevirdim. bu sefer de sağ kapıda ACC bulamadım sağ camın düğmesine +12 veremedim. sonra iptal ettim.

İletiyi paylaş


Link to post
Mürsel Balcı

Normalde cam motorlarındaki mantık şudur.

Motorun her iki çıkışına da şase gider.

bunları birinci şase ve ikinci şase diye ayırırsak

düğmeden kapatmaya bastığınız zaman düğme motora giden 1. şasedeki kabloya şaseden ayırarak + 12 volt vermeye başlar ve motor hareket eder.

eğer açma tuşuna basarsak bu sefer 2. şaseyi ayırıp +12 volt vermeye başlar ve motor ters hareket eder.

cam kaldırma modülleri de bu mantığa göre hareket eder. cam açma kapatma düğmelerine gelen kablolardan kapatmaya bastığımızda hangi kabloya +12 volt geliyorsa bu kabloyu keseriz kablonun cam butonu tarafına modüldeki buton kısmına bağlanacak ucu, motor kısmına ise modüldeki motor kısmına bağlanacak ucu takarız. bu şekilde modül tetiklendiği zaman motora giden kabloya +12 volt vererek cam kapatmaya başlar. termikli olduğu için de zorlandığı zaman elektriği keser.

cam kaldırma modüllerindeki eksi tetik veya artı tetik denen kısmın motorlara giden +12 voltla alakası yoktur. bu eksi tetik tamamen modülün harekete geçirecek tetik sistemiyle alakalıdır. yani siz kumandadan kapatmaya basınca modülün bunu anlaması lazım. bazı kumanda sistemleri kapatmaya basınca + 12 verir bazı sistemler ise şase verir. sizin araçtaki kumanda kapatmaya basınca hangisini veriyorsa onu modüle bağlayacaksınız.

Eğer siz kendi aracınızda sol taraftaki motorun her iki ucunda normalde şase yerine +12 volt var sağ taraftaki motorda ise şase var diyorsanız. araya bir tane röle koyarak yapabilirsiniz.

Şöyleki sağ cam butonuna modülü normal bir şekilde takacaksınız. sol cam motoruna bağlayacağınız kablo normalde motora +12 volt verecek ve değişen bir şey olmayacağı için bu araya bir tane röle koyarak + 12 voltu şaseye çevirmeniz gerekiyor. yani motor yerine kabloyu röleye takacaksınız kablodan gelen enerjiyle röle çekince de +12 volt yerine şase vermiş olacak.

Yalnız bu şekilde yaptığınızda modüldeki termik büyük ihtimalle çalışmaz bunu deneyip test etmeniz gerekir. termik çalışmazsa cam kapalı olsa bile modül camı açık zannedip belli bir süre cama elektrik vermeye devam eder bu da cam motorlarına zarar verir. eğer röle takınca da termik çalışmaya devam ediyorsa sorun olmaz.

İletiyi paylaş


Link to post
Murat Karabulut

Normalde cam motorlarındaki mantık şudur.

Motorun her iki çıkışına da şase gider.

bunları birinci şase ve ikinci şase diye ayırırsak

düğmeden kapatmaya bastığınız zaman düğme motora giden 1. şasedeki kabloya şaseden ayırarak + 12 volt vermeye başlar ve motor hareket eder.

eğer açma tuşuna basarsak bu sefer 2. şaseyi ayırıp +12 volt vermeye başlar ve motor ters hareket eder.

cam kaldırma modülleri de bu mantığa göre hareket eder. cam açma kapatma düğmelerine gelen kablolardan kapatmaya bastığımızda hangi kabloya +12 volt geliyorsa bu kabloyu keseriz kablonun cam butonu tarafına modüldeki buton kısmına bağlanacak ucu, motor kısmına ise modüldeki motor kısmına bağlanacak ucu takarız. bu şekilde modül tetiklendiği zaman motora giden kabloya +12 volt vererek cam kapatmaya başlar. termikli olduğu için de zorlandığı zaman elektriği keser.

cam kaldırma modüllerindeki eksi tetik veya artı tetik denen kısmın motorlara giden +12 voltla alakası yoktur. bu eksi tetik tamamen modülün harekete geçirecek tetik sistemiyle alakalıdır. yani siz kumandadan kapatmaya basınca modülün bunu anlaması lazım. bazı kumanda sistemleri kapatmaya basınca + 12 verir bazı sistemler ise şase verir. sizin araçtaki kumanda kapatmaya basınca hangisini veriyorsa onu modüle bağlayacaksınız.

Eğer siz kendi aracınızda sol taraftaki motorun her iki ucunda normalde şase yerine +12 volt var sağ taraftaki motorda ise şase var diyorsanız. araya bir tane röle koyarak yapabilirsiniz.

Şöyleki sağ cam butonuna modülü normal bir şekilde takacaksınız. sol cam motoruna bağlayacağınız kablo normalde motora +12 volt verecek ve değişen bir şey olmayacağı için bu araya bir tane röle koyarak + 12 voltu şaseye çevirmeniz gerekiyor. yani motor yerine kabloyu röleye takacaksınız kablodan gelen enerjiyle röle çekince de +12 volt yerine şase vermiş olacak.

Yalnız bu şekilde yaptığınızda modüldeki termik büyük ihtimalle çalışmaz bunu deneyip test etmeniz gerekir. termik çalışmazsa cam kapalı olsa bile modül camı açık zannedip belli bir süre cama elektrik vermeye devam eder bu da cam motorlarına zarar verir. eğer röle takınca da termik çalışmaya devam ediyorsa sorun olmaz.

Hocam olayım ve işleyiş bizzat anlattığınız gibi.

Röle koymayı düşündüm ama termik çalışmıcak bu sefer de. modülün üzerindeki röle nin bacaklarında bi değişiklik yapsam dicem bu da olmicak termiği ne kontrol ediyor bilemedim.

normalde her cam için tetik ucu seçici modüller de var keşke onlardan olsaydı bendeki

mesela bu modül (XROLL 2li cam kaldırma modülü)

r8z9sk.jpg

bu modül tam benlik miş ama şu an satılmıyor bide tekrardan masraf yapmak istemiyorum.

bi çözüm bulsam mutlu olacağım.

İletiyi paylaş


Link to post
Yaşar Akgün

Arkadaşlar merhaba. Forumda bulamadım aracımın sol ön camı özellikle soğuk havalarda yavaş kaldırıyor. Söküp lastikleri temizledim kızağı wd 40 ile yağladım biraz düzeldi fakat yine yavaş. Sorum araya mini röle bağlasam faydası olurmu?

tarihinde Yaşar Akgün tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Mehmet Bozz

Kızağı wd40 ile değilde kaydırıcı özelliği olan silikon içerikli bir spreyle yağlarsanız daha iyi olur wd40 yağlama özelliği az olan bir spreydır daha çok pas sokucudur.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Yaşar Akgün
1 saat önce, Mehmet Bozz yazdı:

Kızağı wd40 ile değilde kaydırıcı özelliği olan silikon içerikli bir spreyle yağlarsanız daha iyi olur wd40 yağlama özelliği az olan bir spreydır daha çok pas sokucudur.

 

Teşekkürler.Wd 40 ile daha önce yağlamıştım. Bugün fırsat buldum iki tarafada silikon sprey uyguladım şimdi baya seri oldu camlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker

Akünüzde mutlaka kontrol ettirin.

İletiyi paylaş


Link to post
Halil Can
On 31.01.2016 at 00:55, Yaşar Akgün yazdı:

Teşekkürler.Wd 40 ile daha önce yağlamıştım. Bugün fırsat buldum iki tarafada silikon sprey uyguladım şimdi baya seri oldu camlar.

Aynı sorun bende var wd40 gecici oluyo. silikon spreyi nerden aldınız ismi felan nedir ? 

İletiyi paylaş


Link to post
Misafir

Camı kaldırır iken cam morotuna gelen voltaja bakın, imkan var ise cam kaldırma motoru içindeki dişli sistemi yağını değişin. Dişli sistemi gres yağı katılaşıyor, fitilleri yağlamak gewçici çare

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut Akbulut

Würth silikon sprey kullanın kış aylarında çok işe yarar hem cam hem de kapı contalarına sıkıldığında yapışmayı önler . Cam motoru yanmaları ve kapı fitil yırtılmaları yaşanmaz ...

tarihinde Mahmut Akbulut tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Yaşar Akgün
On 02.02.2016 at 20:57, Halil Can yazdı:

Aynı sorun bende var wd40 gecici oluyo. silikon spreyi nerden aldınız ismi felan nedir ? 

Mahmut hocam belirtmiş ben yedek parça satan yerden aldım. Winkel marka kapı fitillerine camlara ve emniyet kemerlerinede  uyguladım kemerler toplamıyordu şimdi seri oldu camlarda aynı şekil takılma geçti.

İletiyi paylaş


Link to post
Yaşar Akgün
On 01.02.2016 at 21:42, Oktay Toker yazdı:

Akünüzde mutlaka kontrol ettirin.

Teşekkürler.Aküyü yeniledim cam kablolarından diye düşünüyorum çünkü araç çalışırken daha seri kapanıyor camlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Orhan Serdar Çetin

arkadaşlar gruba yeni girdim konuyu yanlış yere açtıysam şimdiden özür dilerim otomatik cam kaldırma modülü aldım 2 cam için olandan aracım spring 1993 model ön iki cam otomatik cam kaldırma var arkalar manuel onları otomatik hale getiricem inşallah modülün içinden çıkan kablolara bakarak kendi çapımda bir şema çizdim sizden istediğim bu şemaya bakarak yanlış yaptığım yerler hakkında yardımcı olmanız şimdiden teşekkürler

 

Yeni Bit Eşlem Resmi (3).jpeg

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker

Hoş geldiniz.

 

Motor kısmı için bilahire şemayı büyütmen durumu karışık hale getirmiş gibi duruyor.

 

Orijinal şemayıda ekleseydiniz daha iyi degerlendirme olabilirdi.Şimdilik ben düğmeler kısmında hata göremedim.

 

Role kısmı için ilave olarak kontak kapanınca otomatik camları kaldıran bir tetiklemede ilave edebilirsin.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Orhan Serdar Çetin

Hocam bu şemanın orjinali yok ben aldığım 2 li motor şemasına göre 4 cama uyarladım 

bide hocam ben bu elektrik işlerinden anlamıyorum şemaya göre 2 tane şase bağlantılısı oldu bu olabilir mi 1 i roleden şase diğeri sürücü kısmındaki düğmelerden şase

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker

Şemada sadece roleye şase var ve bu rolenin çalışması için şart.Zaten bir yerde bu paralel oluyor 2 ayrı şase olmuyor.

düğmeye giden şasede anladığım kadarıyla sadece motor için.Düğmelerde ışık varsa ayrıca ona baglıdır.anahtarlama artı ile yapılıyor görünüyor.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Ali Mustafa İlhan

merhabalar forumda aradım ama bulamadım otomatik cam modülü ile ilgili bilgisi olan var mı  aracımın camlarının   bir basınca tam kalkmasını tekrar basında durmasını istiyorum bazı araçlarda oldugu gibi yanı sıra örnegin kolumuz filan arasında kaldıgında biraz zorlandıgında otomatik durmasını istiyorum böyle bişey  için ne yapabilirm şimdiden herkese tesekkür ederim

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker

Mustafa Bagseven arkadaşımız konuyu okuyunca yazacaktır.

İletiyi paylaş


Link to post
Ali Mustafa İlhan

tesekkür ederim abicim

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut Akbulut

Bunun için hazır satılan 2 li yada 4 lü cam kapama modülleri var , sunroof kapatan modelleride mevcut . Uygulama profesyonellik gerektiriyor bilginize ...

İletiyi paylaş


Link to post
Ali Mustafa İlhan
2 saat önce, Mahmut Akbulut yazdı:

Bunun için hazır satılan 2 li yada 4 lü cam kapama modülleri var , sunroof kapatan modelleride mevcut . Uygulama profesyonellik gerektiriyor bilginize ...

tesekkür edrim anlatamadım galiba cam kapamak için degil normal araç içinde camı aöıp kapamak için istiyorum ben

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut Akbulut

Ben eksik anlattım sanırım , bu modüller camları tek tuşla açıp kapatır , sıkışmayı önler , uzaktan kumanda ile araç dışından açıp kapatabilir ...

İletiyi paylaş


Link to post
Ali Mustafa İlhan
45 dakika önce, Mahmut Akbulut yazdı:

Ben eksik anlattım sanırım , bu modüller camları tek tuşla açıp kapatır , sıkışmayı önler , uzaktan kumanda ile araç dışından açıp kapatabilir ...

hımm ben  sadece kumandayla   kapattıgını biliyordum eger o varsa bence olu gayt iyyimiş kendim  yapmayı isterdim ama bi yedede hazır olması daha iyi biraz araştırıyım ben  internette satılan bulursam hemen alırım

İletiyi paylaş


Link to post
Ali Mustafa İlhan

vslls bu gitti gidiyorlarda filan çıkıyor ordada sadece kapatma yazıyor :(

 

İletiyi paylaş


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Misafir
Bu konuyu cevapla

×   Yapıştırdığınız içerik biçimlendirme içeriyor.   Biçimlendirmeyi Temizle

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız mesaja gömüldü.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi Temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.