Hakan Boskan

VW Golf 7 (2012-2019) xenon far

Recommended Posts

Hakan Boskan

Merhaba. İlk defa üye oldum sizin forumunuza. Böyle gelişi güzel başlık açtığım için üzgünüm ama yarın sabah arabam geliyor ve mercekli xenon üstünde yok.Sizden ricam parası önemli değil 700 liraya kadar kabulüm olan bir far söyleyin.

Araç golf 7 renk beyaz

Apaçi takılan ampullerden istemiyorum. Daha önce 2011 civic merceksiz ama xenon olan, ve mercekli scirocco kullandım onun gibi bana kalite ve aksamları yolda keyif verebilecek bir far kiti söylerseniz sevinirim.

Uyarı ışığı yakar mı önereceğiniz far ?

İlerde problem olur mu ? keser mi ?

Komple farı mı sökecekler ? buğu yapar mı ?

Sizler orjinal kalıcak sadece amacım aracın güzel ve iyi gözükmesi, karşıdan gelenin gözünü alıcak gibi olmasın yeter.

Max limit 750 tl.

Aşağıda görülen aracın aynısı

post-7936-0-38271100-1424011956_thumb.jp

tarihinde hakan boskan tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut Akbulut

Hasan bey hoş geldiniz :flowers: Aracınız hayırlı olsun iyi günlerde kullanın :good1:

Mercek montajı yapılacağı için farlar açılacak ve bu yüzden farlarınız garanti dışı kalacak bunu dikkate alın yada çıkma far tedarik ederek onun üzerinde uygulama yapın . 750 tl ye bi-xenon uygulanır istediğiniz gibi de olur arıza ışığı yakmaması için araca tanıtılması gerekir bunun için ekstra ücret ödersiniz...

İletiyi paylaş


Link to post
Hakan Boskan

Hocam yapma ya ben ampul takılır sandım. Bir komsunun arabaya yaptılar sadece sarı ampulu alıp beyaz taktılar ondan dedım onu açmadılar ama ,Ben pek sevmem böyle işleri mesaj için teşekkürler

İletiyi paylaş


Link to post
Taner Eviş

Hocam forumda çakma xenon ( merceksiz xenon kit ) onermiyoruz. Bahsettiğiniz fiyata mercekler dahil kit alırsınız. Kendiniz yaparsınız Mahmut abimin de dediği gibi garanti dışı kalacak fariniz. Buradaki hemen herkes ya yedek far aldı çalıştı ya da araçlarına birkacgun binmediler :)

İletiyi paylaş


Link to post
Fatih Özbaş

750 liraya golf mk7 icin ne yazikki bulamassiniz. Oncelikle aracin oem ledli bi xenon d2s farlari gelecek. Ardindan o farlara birebir uyacak kendi oem balastlarini ve ampullerini alacaksiniz. O is bittikten sonra farlardan on ve arka aksa tesisat cekilecek. Ondan sonra balast, aks sensorleri, farlardan cikan can bus low ve high kablolari aracin bcm unitesine girilecek ve kodlanacak. Kalibrasyon yapilacak. Tabi bu arada 2 adet araca uygun aks sensoru temin edilecek. Xenon far ve halojen farin soketleri farklidir cevirici aparat veya diagram bulunup soket yeniden duzenlenecek. Vag com dan ariza lambasi ve leveling icin kodlama yapildiktan sonra sistem calismaya baslar... keske araci alirken xenon opsiyonu ekletseydiniz zira muayenede far yikama da isyeyecekler onu da yapip kodlamaniz gerekecek.

Veya orjinal far açılıp mercek montaji yapildiktan sonra oem xenon kitle de kullanilir. O zaman muayenede sari ampul yakmaniz gerekir.

Biri 2000 3000 arasi mal olur, digeri 700 1000 arasi. Karar sizin. Kolay gelsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Bahri Bayram

merhabalar.

golf 7 aracımda orj halojen far vardı.

yurtdışından xenon far takımı getirip monte ettim.

h7 soket yapısına sahip . mercekli ve perdeli (bi-xenon ) ayrıca uzunlarda da mercek perdesiz halojen takılı.

sistem şu şekilde çalışıyor.

kısa yanmazken selektör mercekli uzun halojenden atıyor.

kısa yanıkken hem mercekli kısa da perde kalkıyor hemde mercekli halojen selektör atıyor.

2 ay kadar kullandım ve h7 philips 4200k dönüşüm kitin (canbuslu) aydınlatmasından memnun kalmadığım için

OSRAM 66240CBI d2s sıfır ampul aldım orjinal.

bunu h7 yuvaya takmak içinde h7 to d2s ring adapter aldım kesim işlemini ve montesini sorunsuz yaptım.

ancak 3 günlük kullanımda 10-30 dk arası kullanım sonunda önce sağ aç kapa yapınca da sol far yanmamaya başladı.

kontak kapatıp 2 dk bekleyince de normal yanmaya başladı.

bu 3 gün içersinde sürekli oldu. bağlantıları kontrol ettim kablo vs temasssızlık varmı diye herhani bi sorun yok.

sonunda söktüm tekrar h7 ye geçtim aynı balast ve tesisatla 3 gündürde hiç bi sorun yok.

sorum şu

1.philips balast mı sorun çıkarıyor. gördüğüm araştırdığım kadar dandik h7 balastla bile d2s orj ampul kullanılıyor.

2.ampul de sorun olabilirmi ?

3. osramd2s cbi ampul kaç voltta çalışıyor.

yardımcı olabilecek fikir verebilecek olursanız sevinirim.

balat tipi linkte

http://www.hid-online.com/products/Philips-Original-CanBus-Slim-Ballast-Pair.html

İletiyi paylaş


Link to post
Misafir

Balast sorunlu olsa h7 ampulle de çalışmaz. Tüm xenon ampuller 85 volt civarı gerilim ile çalışır. Ampuller sorunlu görünüyor

İletiyi paylaş


Link to post
Bahri Bayram

sabahtan beri aküye bağladım başka bir balastla osram ampulleri hiç sönmediler. aç kapa yaptım defalarca yine sönmediler.

yeni balastlarla bide deneyeyim araca bağlayıp.

golf 7 de de ampul değişimi ölüm. farı komple söküyorsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Bahri Bayram

balastın girişini ölçerim akşam.

ikisininde aynı anda gitmesi ilginç.

yanlız şöyle bi durum var.

3-5 saat aracı kullanayım sönmüyorlar. farları kapatıp açtığımda o sorun oluyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Bahri Bayram

açtığım konu neden buraya taşındı ?

benim sorunumla ne alakası var anlamadım.

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker

Konular sorun ile alakalı oluşturulmuyor.araç marka ve modeline göre aynı konu altından ilerleniyor.

Önceki balast ile şimki kullandığınız balastta ki cambus versiyonu farklı görünüyor.ayrıca çin malı balastlar hakkında yorum yapamıyoruz. Aracınız orijinal mercekli olunca çakma xenon kavramı niteliğini biraz yitiriyor lakin tasvip ettiğimiz söylenemez.kısmen yardımlarda bulunabiliyoruz.

Farları ilk açılış voltajınızı ölçün düşük geliyor ise bu hataya sebep verir.Çin balastları ilk açılışta akımları yüksek çekiyor.Philips balastlar oldukça stabil açılıyor.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Bahri Bayram

anladım.

şu anda philips balast takılı iken sorun oluyor. linkini vermiştim.

ampul bu şekilde sorun yaratırmı. org osram 66240cbi.

İletiyi paylaş


Link to post
Bahri Bayram

balast philips slim model. başka ampul markası yeaky 5500k ile normal çalışıyor.

başka bir balast ile denedim osramı orda problem yapmadı.

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Buğra

balast philips slim model. başka ampul markası yeaky 5500k ile normal çalışıyor.

başka bir balast ile denedim osramı orda problem yapmadı.

philips balastta çalışmaması garip geldi kaliteli bir balast sonuçta

İletiyi paylaş


Link to post
Bahri Bayram

kabloların ısınması normal mi. biraz ılık gördüm dün. özellikle balastın çıkış bağlantı soketi ısınıyor

İletiyi paylaş


Link to post
Bahri Bayram

resim nasıl yükleniyor. bulamadım

osramları çıkarıp yeaky 5500k h7 ampul taktım. şu anda sorun yok philips balast ile.

örnek resim

bu da yol resmi

post-8189-0-19913200-1433489552.jpg

post-8189-0-86245000-1433490443.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut Akbulut

kabloların ısınması normal mi. biraz ılık gördüm dün. özellikle balastın çıkış bağlantı soketi ısınıyor

Üzerinden ciddi akım geçiyor ısınması normal , sistemde sigorta olduğu sürece ısınması çok sorun olmaz ...

İletiyi paylaş


Link to post
Barış Sözüak

Isınan yer kablonun ucundaki konnektör ise normal değil, oksitlenme yada kablo bağlantı noktasında hasar var bu da hatalı yada kötü çalışma demek. Eğer kablonun balasta bağlandığı yerde ise içerideki güç katının ısınmasından dolayı olabilir büyük oranda normaldir ama az da olsa sorun olma ihtimali var.

İletiyi paylaş


Link to post
Bahri Bayram

düzeltiyorum balastın giriş konnektörü ısınıyor. sanırım pin lerde bi gevşeme var.

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut Akbulut

Arkadaşlar üzerinden sürekli akım geçen cisimler ısınır bu normaldir ama ısının miktarıda önemli tabi el yakacak seviyedeki ısınma sorun demektir yada sorun çıkaracak demektir...

İletiyi paylaş


Link to post
Barış Sözüak

Isınma olayını basitçe geçiştirmeyin. Konnektör kablo gibi bağlantıların ısınması o bölgede olmaması gereken bir sorunun göstergesidir. Birçok yangın bu şekilde çıkar. Bir konnektör tasarım amacına uygun değerlerle çalıştığında ısınmaz. Aşırı yüklenme yada temas direncinin artması artan akımla birlikte o bölgede birgüç kaybı demektir. yerine göre bu güç kaybı da yüke aktarılması gereken güçten çalıp sistemin düzgün işlememesine hatta ciddi maddi hasarlara yol açabilir. Aman dikkat zira yanıcı birçok etkenin bulunduğu motor bölümünde çalışan bir parçadan söz ediyoruz. Ortalama olarak xenon lambası 35 watt güç harcarken balastta 7-10 watt gibi gücü harcar ve ısıya dönüştürür. Genel olarak gövdede belli bir noktada ısınma olması normaldir ama tam konnektörde ve örneğin bu sistem gibi iki adet (çift far olmasından dolayı) çalışan bir sistemde aynı noktada birinde ısı var diğerinde yok ise o sorun demektir. Eğer imkan varsa balastı açıp bağlantıları lehim kısmından kontrol edin. Eğer sorun varsa ve şimdiden düzeltilmezse ileride o balastın çöp olmasına kadar gidebilir. Elimde bu şekilde (xenon balastı olmasa da) gevşek bağlantıdan yanmış elektronik güç kartları mevcut resim ekleyebilirim.

Bir de Mahmut bey o dediğiniz genelde aktif elemanlar yada direnci olan elemanlar için geçerlidir. Örneğin aynı balastın lambaya güç taşıyan hattı yada balasta güç taşıyan hattı (kablosu) ısınmazken lokal bir bölgede kablo-konnektörde ısı varsa o normal değildir. Balastın içindeki kondansatörler, transistörler, dirençler ve bobinler gibi sıfıra yakın direnci olmayan, akım geçen elemanlar ısınabilir ama kablolar ısınmaz, ısınıyorsa sorun vardır.

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş

Far ayarı bozuk veya H7-D2S çevrimi yaptığından odak bozuk. Bana aracın beyni bu balastları sevmedi gibi geliyor. :) Beyne tanıtılmış mıydı ?

İletiyi paylaş


Link to post
Gökhan Tongay

Yok odak uzaklığı tutmamış ve yolun ortası kenarlara nazaran daha çok aydınlanmış.Ayrıca kesilme çizgisi düzgün değil.

İletiyi paylaş


Link to post
Bahri Bayram

merhaba. sistem şu anda alındığı gibi h7 olarak kurulu.

d2s çevirim yaptım ancak balastlar sorun çıkardı. bu yüzden orj sisteme döndüm.

resim sağ şeritte kaldırıma yakın yol aldığım için sanki sağ taraf daha aydınlık sol karanlık gibi gözüküyor.

kaldırım ve asfalt renkleri farklı olduğu için sağ taraf daha aydınlık çıkmış.

kesilme çizgisi ise jilet gibi düz duvarda.

bi ara resim çekip koyarım.

İletiyi paylaş


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Misafir
Bu konuyu cevapla

×   Yapıştırdığınız içerik biçimlendirme içeriyor.   Biçimlendirmeyi Temizle

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız mesaja gömüldü.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi Temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.