Turgay Özdemir

Ledli stop için devre yardımı

Recommended Posts

Ahmet Kasapoğlu

bazı tüketim verileri

güçlü sayılabilicek printerlardan çıkarılan DC motorlar 1 watt

Hellanın bixenon merceklerde kullandığı solenoid 6-7 watt civarı.

İletiyi paylaş


Link to post
Mehmet Özyürek

Ben park lambasını led yapmış; devrede kullandığım direnci taş direnç seçmiş, aşağıdaki şekilde bağlamış ve uzun süre kullanmıştım...

Bence fanlı soğutmaya falan gerek kalmaz... Direnci bir metal parçasına sabitleyip ısıyı yaymak yeterli oalcaktır...

mercek_09.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Ahmet Kasapoğlu

ön farlarda bu sorun daha az. çünkü resimdeki gibi taktığınız direnç sonuçta motor bölümünde havadar olarak duruyor sonuçta.

ama bu olayı arka stoplara yaptığımız zaman hele birde park lambasını tek adet düşünürsek sizdeki gibi fren ve sinyal için toplam 8 adet birde park ile 9 adet bu şekilde direnci arabanın içinde biryerlre koymak baya ısı üretiyor.

ısıyı daha kolay yaymak için 4 adet direnç kullandım ohm ayarınıda tam 16 17 watt civarında ayarladım 21 e kadar çıkarmadım. ilk başta bu şekilde gayet güzeldi fakat 20 dakika sonra bu metallere el dokunmayacak hale geldi. bide düşünün bu sadece 1 adet ampul için. bunlara fren desek bunu aynısını birde sinyal için yapmak lazım. 2 tanede diğer taraf için tabi. arkada bunun gibi 4 tane parça nereye girer bilmem.

1002329yl0.jpg

tarihinde BuTcHeR tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Mehmet Özyürek

Elektronik bilgim azdır... Bu sebeple saçmalarsam kusura bakmayın...

Kondansatör bize çözüm olamıyor mu ... ?

İletiyi paylaş


Link to post
Ahmet Kasapoğlu

malesef kondansatör sadece ilk anda yük çeker daha sonra dolar ve devre açılmış olur. yani hiç yük çekmemeye başlar. eğer hemen dolmayacak şekilde çok büyük birkaç kondansatör koyalım deseniz bile süre ancak sinyal lambalarında yeterli olabilir ama ordada şu sorun olur sinyal sönünce bu sefer dolmuş olan kondansatör boşalır ve ledler belki 3 5 saniye daha kendiğilinden yanar.

İletiyi paylaş


Link to post
Orhan Yener

paylaşım icin tşk

İletiyi paylaş


Link to post
Mehmet Özyürek
malesef kondansatör sadece ilk anda yük çeker daha sonra dolar ve devre açılmış olur. yani hiç yük çekmemeye başlar. eğer hemen dolmayacak şekilde çok büyük birkaç kondansatör koyalım deseniz bile süre ancak sinyal lambalarında yeterli olabilir ama ordada şu sorun olur sinyal sönünce bu sefer dolmuş olan kondansatör boşalır ve ledler belki 3 5 saniye daha kendiğilinden yanar.

Haklısın.. sinyalde saçmalar bu..

İletiyi paylaş


Link to post
Can Ekin

çok enteresan bi şekilde elime bi parça geçti..

led li sinyal takımı aracın orjinal sinyallerine bağlamak için sanrım..

bu direnç olayına aynen soğutucu parça ile sararak çözüm bulmuş sanrm ama baya ufak bi parça..

en kısa zamanda fotoğraflarını koyarım..

İletiyi paylaş


Link to post
Ahmet Kasapoğlu

resimleri merakla bekliyorum. fakat daha öncede yazmıştım yurtdışı led satan sitelerdede sinyal hata engelleme parçası diye benim kullandığım direncin aynısını koymuşlar fakat acayip ısındıkları ortada. tahmin ediyorum ısınmasına aldırış etmeden kullanıyorlar. belki bi sorun yaratmıyacaktır ama ben o kadar ısınan bir parçayı aracın içinde bırakma niyetinde değilim.

yanlız şunu belirtmek isterim ben hep fren lambası için uğraşıyorum. sinyal sonuçta 1 saniye yanıyorsa 1 saniye sönüyor o yüzden ısınma olsa bile fren lambasındakinin yarısı kadar olur zaten.

park ve sinyali çözebiliriz bu dirençler ve soğutmayla ona eminim fakat frenlere bir çözüm bulamadım hala.

İletiyi paylaş


Link to post
Can Ekin

işallah yarın öğlen ekleyicem ;) gene geç oldu kusra bakmayın :) sabah erken iş başı..

walla etrafında soğutucu olduğuna göre illaki o taş direnç dediğiniz tarzda bişi warki soğusun die..

walla şekilli birşeyede benziyor ,iyi bir soğutucu her halde..

buarada dediğim parça ön tampona takıldığı için tamponun arkasında yeteri kadar boş alan oluşuyor hava sirkilasyonu için sanırım parçada ztn şaseye fln yapıştırılıyor herhalde(kutuda çift taraflı küçük kare bant ve plastik kelepçeler war)..

stoplarda özellikle öle bi boş alan arkada oluşamayacaktır tabi..

fren konusu dediğin gibi zor sanırım bir an normal trafiği düşünüp belli bir süreden fazla basmazsın dicektim ama bunun dur kalk trafiği varki ister istemez ayağın frende bekliyorsun :)

bide bnm gibi park +fren olan araçlar war :) (iş iyice zor)

İletiyi paylaş


Link to post
Ahmet Kasapoğlu

evet frende trafik durumunda ciddi derecede ısınıcak ben evde denemeleri 20 dakikadan yapıyorum trafikte bunu aralarda frenden kaldırarak en aşa 30 dakika sorunsuz gider şekilde diye düşünüyorum.

bide benim araç otomatik her durumda frene basmam gerekiyor.

makyajlı kasanın stoplarından bi alabilsem o zaman detaylı şekilde uğraşıcam bu konuyla ama yoğunum bu aralar ona bakamıyorum. ledleride aldım öyle duruyor. 3.stop u led yapıcaktım ilk olarak ama çıkarmak o kadar zorki arka bölümü sökmem lazım tamamen koltuklar yatmıyor o yüzden baya zahmetli bir iş ayrıca onun dirençlerini bagaja sallamam gerekirki bunuda yapamam.

İletiyi paylaş


Link to post
Can Ekin

imgp3624iv4.jpg

imgp3626jk9.jpg

ve boyutunu anlamanız için..

imgp3638jy9.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Ahmet Kasapoğlu

evet tam olarak benim led sitelerinde gördüğümün aynısı

üzerinde yazıyor zaten bu 25watt taş direnç.

sinyal ve parklarda kesin olarak iş görür ama fren lambasında gene olmayacağını düşünüyorum.

evde 12v akü falan varsa deneyebilirsin 1 2 dakikada falan ne kadar ısındığını

zaten bu işin sonunda fren lambasını yapmaktan vazgeçicem sanırım.

İletiyi paylaş


Link to post
Can Ekin

:)

yok yok stoptan vazgeçme abi ne gerek war..

ne güzel led li ledli stop..

çözümlerini bekliyoruz :)

tarihinde FoCuS_Rs tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Ahmet Kasapoğlu

makyajlı stoplardan bi satın alabilsem o zaman kesin bi yolunu bulucam. 10 15 gün içinde alıcam stopları heralde. o zaman iyice uğraşıcam. çünkü ön farlar gibi olmasından korkuyorum içlerini açamazsam zaten direk takıcam mecbur.

İletiyi paylaş


Link to post
Uras Tos
gönderildi (düzenlendi)

peltier device da denenebilir alternatif olarak. yüzeyi düzdür, daha kolay soğutulur.

sıcak tarafı ile soğuk tarafı arasındaki fark azalınca çektiği güç değişir mi bilmiyorum ama iki yüzü arasında heatpipe kullanarak kendi kendini soğutmasını bile sağlayabilirsin. tamamen elektrik israfı olur ama amaç da bu gibi zaten.

http://www.ledmar.com/peltier.html

tarihinde urastos tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Ahmet Kasapoğlu

zamanında peltierlede çok uğraşmıştım. peltieri kullanırken özellikle heatsinkleri sıcak kısımına koymak gerekiyor çünkü ısınan tarafı o kadar ısınıyorki soğuyan tarafı bile ılık hale getiriyor eğer ısıtıcı kullanılmazsa.

ama dediğiniz gibi heatpipe lı bir sistem olursa o zaman soğuyan kısmında kullanabliriz ama o zmanda özellikle nemli bölgelerde heatsinklerden önemli derecede su damlamaya başlıyor :p

İletiyi paylaş


Link to post
Uras Tos

alev almasındansa su damlatması bi derece tercih edilebilir diye düşünmüştüm :p

bu arada, pc kasasında kullanmak için heatpipe aramıştım da bulamadım zamanında. tek başına boru halde satılmıyor sanırım.

İletiyi paylaş


Link to post
Ahmet Kasapoğlu

evt o şekilde satılmıyor zaten yapmak istesek bile dediğiniz gibi çok zor olur kalın bakır tel ve eski pentium1 pc lerin işlemci heatsinkleriyle yapılabilir. ben hala tam olarak karar vermiş değilim. bmw nin ledli celis stoplarından alırsam sinyal ve frenlerini kendim ledli yapmak istiyorum. ama sonrada diyorum madem stopları açıp led yapıcam o zaman şu anda üzerindeki stopları led yapayım. celis olanların görüntüsü mükkemmel hata verme derdi olmicak fakat 400 ytl de çok para sadece park lambaları celis olucak diye. :p

İletiyi paylaş


Link to post
Uras Tos

arabanın akıllısı da başa belaymış :p

celis dediğin parkların çubuk şeklinde olduğu stoplarsa, bayağı güzel onlar evet. şeffaf stop alıp içini boşaltıp jaluzi çubuğuyla giresi geliyor insanın arabaya. ha o stopları aldığında da sinyalleri led yapınca nasıl olsa hata verecekse boştan yere 400 lira bayılmaya gerek yok bence.

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş

Hella'nın kataloğundan bir alıntı :

Arıza lambasını yakmaması için 2008 üçüncü çeyreğinde bir adaptör çıkaracaklarını belirtmişler.

**Note on light failure check

LED lights have a lower power consumption than conventional bulbs. When converting from bulb

to LED lighting technology, problems can occur with the light failure check function, if available.

Indicators: Since indicator checks are required by legislation, we recommend operating the lights

in combination with a vehicle electric system adapter (available from 3rd quarter 2008).

Comfort functions (not required by legislation): In some vehicles, further light functions are monitored.

Since faulty diagnosis can occur here, too, due to the lower power consumption of the

LEDs, we recommend operating the LED lights with a vehicle electric system adapter (available

from 3rd quarter 2008) in this case as well.

The functional ability of these light failure checks can only be established by the vehicle manufacturer.

İletiyi paylaş


Link to post
A.Ozheren
Hella'nın kataloğundan bir alıntı :

Arıza lambasını yakmaması için 2008 üçüncü çeyreğinde bir adaptör çıkaracaklarını belirtmişler.

**Note on light failure check

LED lights have a lower power consumption than conventional bulbs. When converting from bulb

to LED lighting technology, problems can occur with the light failure check function, if available.

Indicators: Since indicator checks are required by legislation, we recommend operating the lights

in combination with a vehicle electric system adapter (available from 3rd quarter 2008).

Comfort functions (not required by legislation): In some vehicles, further light functions are monitored.

Since faulty diagnosis can occur here, too, due to the lower power consumption of the

LEDs, we recommend operating the LED lights with a vehicle electric system adapter (available

from 3rd quarter 2008) in this case as well.

The functional ability of these light failure checks can only be established by the vehicle manufacturer.

Sanırım 3. çeyreği beklemek en iyisi. Ben de bir ara 2004 vectra için bayağı uğraşmış ama ikazı engelleyememiştim. led'li stop konusunda dünyanın en iyi markası olduğunu düşündüğüm Luxeon'dan demo ledler bile getirtmiştim. Ama onların sitesinden broşürleri indirdiğimde de, hepsinde heat transfer ayrı bir başlık olarak incelenmiş ve dikkat edilmesi en önemli husus olarak anlatılmıştı. Tabii, ledlerin yayılma açısı da başka önemli bir konuydu. Led'in uç kısmındaki mercek de ışığın görünme açısından çok önemli. Belli bir açıyla arkadan gelen sürücü de led'i göremez ise o da çok büyük tehlike :shok:

Uğraşan arkadaşlara kolay gelsin...

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş
Sanırım 3. çeyreği beklemek en iyisi. Ben de bir ara 2004 vectra için bayağı uğraşmış ama ikazı engelleyememiştim. led'li stop konusunda dünyanın en iyi markası olduğunu düşündüğüm Luxeon'dan demo ledler bile getirtmiştim. Ama onların sitesinden broşürleri indirdiğimde de, hepsinde heat transfer ayrı bir başlık olarak incelenmiş ve dikkat edilmesi en önemli husus olarak anlatılmıştı. Tabii, ledlerin yayılma açısı da başka önemli bir konuydu. Led'in uç kısmındaki mercek de ışığın görünme açısından çok önemli. Belli bir açıyla arkadan gelen sürücü de led'i göremez ise o da çok büyük tehlike :shok:

Uğraşan arkadaşlara kolay gelsin...

Led'ler hem elektriksel hem de optik açıdan olgunlaşma aşamasına gelemedi hala. Elektriksel kısmını halletsen bile düzgün dağılımı tutturman için çok pahalı yatırımlar yapman gerekiyor, dizayn yazılımları vs vs. Sürekli gelişen bi konu olduğundan önceden kalan birikimi de fazla değil. Led koymakla iş bitmiyor, ECE düzenlemelerini tutturmak o kadar kolay değil. Tutturanlar zaten üst sınıf araçlarda kullanılıyorlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Ahmet Bentbaşı

bencde komple değiştirmektense paralellerini yapsak daha uygun olmazmı? (Farlar hariç)

İletiyi paylaş


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Misafir
Bu konuyu cevapla

×   Yapıştırdığınız içerik biçimlendirme içeriyor.   Biçimlendirmeyi Temizle

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız mesaja gömüldü.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi Temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.