• Duyurular

    • Selçuk Keleş

      Halojen farlara takılan H1/H4/H7/H11 tipi xenon kitler ve led ampullerle ilgili mesajlar   21-12-2015

      Gece Uçuşu'nda mercekli ya da merceksiz halojen farlara takılan H1/H4/H7/H11 tipi xenon kitler ve led ampuller, stop/sinyal lambalarına takılan P21 tipi led ampullerle ilgili hiç bir konuya ya da mesaja yer verilmemektedir.

      Güvenlik birinci önceliğimizdir.

      Bu xenon kitler ve led ampuller farın odak ve geometrisine tam uymadığından yeterli ve düzgün aydınlatma sağlayamamakta, diğer sürücülerin gözlerini kamaştırmakta, aracın elektronik sisteminde sorun çıkarmakta ve sürüş güvenliğini düşürerek trafikte tehlike oluşturmaktadır. 

      Bilgimizi ve tecrübemizi oem xenon/led mercek/yansıtıcı montajı üzerinde yoğunlaştıracağız. İç aydınlatmada led kullanımı konularında bir kısıtlama bulunmamaktadır. 

      Bu kurala uymayan mesajlar silinecek, cevap yazmakta ya da mesaj göndermekte ısrar eden üyenin üyeliği iptal edilecektir.
Turgay Özdemir

Ledli stop için devre yardımı

Recommended Posts

Turgay Özdemir    0
Turgay Özdemir

Arkadaşlar golfüm için ledli stop yapmaya başladım.Şu an için stoplarla ilgili fiziksel çalışmalarım nerdeyse sorunsuz bitti.Yarın elektirk işine başlıyacağız.Led olarak 3mm super flux bkullanmayı planlıyoruz.Sorum şudur, bu FK nın golf için stoplarında (diğer modellerde de mevcut sanırım) bir kutu varmış arıza lambası yakmamak için.Bu kutununiçinde ne vardır bilen var mı?..Ayrıca bu amaçla ben başka ne tür bir devre yapabilirim?..Elektrik işini yapıcak arkadaşım, bir devreyle aracı yanıltmaya çalışabiliriz;stoplara gelen değeri ölçüp led sayısında oynama yaparak o değere ulaştırabiliriz dedi.Ancak led sayısı önceden belirlendi,değiştirmemiz gerekirse değiştirmek istemiyorum rakamı.Başka bir çözüm bulabilir miyiz acaba?..Yardımlarınızı bekliyorum.. :p:)

İletiyi paylaş


Link to post
Cem Temizsoylu    1
Cem Temizsoylu

Kutunun içinde direnç vardır muhtemelen, ledlerin çektiği akımı normal ampül seviyesine getirmek için.

Ledli stopta sinyaller de ledli mi olacak? Park ve fren aydınlatmasını PWM ile yapmak en güzeli.

İletiyi paylaş


Link to post
Turgay Özdemir    0
Turgay Özdemir
Kutunun içinde direnç vardır muhtemelen, ledlerin çektiği akımı normal ampül seviyesine getirmek için.

Ledli stopta sinyaller de ledli mi olacak? Park ve fren aydınlatmasını PWM ile yapmak en güzeli.

Evet Cem sinyaller de ledli olacak..Şimdi ledleri yerleştirdik,bir tarafın lehim işi falan bitti.Yarın bitiricez inşallah..PWM devresi yapıcaz Cem..Devreyi de dediğin gibi yapalım diyoduk,sen de aynı şeyi söylemişsin, artık kesin öyle yapıcaz :) bakalım yarın uğraşalım da,umarım halledebiliriz akşama kadar..fotoları ekliycem bitince :p

Bu arada, camları kapatırken özellikle tavsiye ettiğiniz bi silikon var mı?..sıcak silikon daha iyi galiba..

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş    1.851
Selçuk Keleş

Kapatacağın yerin şekli önemli. ben farlar için 404 sıvı conta kullanıyorum, ama silikon daha sert ve sağlam olur.

İletiyi paylaş


Link to post
Turgay Özdemir    0
Turgay Özdemir
Kapatacağın yerin şekli önemli. ben farlar için 404 sıvı conta kullanıyorum, ama silikon daha sert ve sağlam olur.

Yani hafif oval tabi..ama çıkarırken yapışkan tam açılmadığı için, kasada parçalar kaldı küçük küçük..silikon ideali olur sanırım...Şki gündür elleyemedim işten dolayı..cmtesi bitirmeyi planlıyorum.. :p umarım bi aksilik çıkmaz.. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Turgay Özdemir    0
Turgay Özdemir

Projem hala bitemedi :angry: ama bir çıkmaza girmesinden falan değil :D Led modülleri bitti.Ledlerin üzerine yapılacak kep malzemesi de nerdeyse bitti.Sadece birbirine tutturmak ve camları kapatmak kaldı.Bir de, bagaj kapağına park için kablo çekicem,5 dakikalık bir iş olduğunu tahmin ediyorum..Bu arada Cem PWM devresine gerek kalmadı zira zaten benim dıştaki stoplarım PWM li imiş.. :unknw: onu geçen farkettik..ölçtük, 5v ve 12v geliyor..dirençlerimizi ona göre koyduk,pwm de tamam oldu :soshelp: hafta içi elleyemiyorum,cmyesi bakıcaz artık..

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş    1.851
Selçuk Keleş
:unknw:

İletiyi paylaş


Link to post
Ahmet Kasapoğlu    7
Ahmet Kasapoğlu

Uzunca süredir led modifiyesi konusunda herkesin ortak şikayeti olan araçların ampul patlak uyarısı vermesine bir çözüm bulamadık.Bu konu hakkında en çok başvurulan nokta resimde gördüğünüz taş direnç uygulaması. fakat taş dirençlerin ne kadar yüksek watt lısını kullanırsanız kullanın ısınma kabul edilebilir seviyelerin üzerinde oluyor.Harcanması gereken enerjiyi taş dirençler sadece ısı kullanarak harcadığından bunun önüne geçmek neredeyse imkansız. Taş direnç yerine aracın eski orjinal ampullerini kullanmak ikinci çözüm. Bu durumda enerjinin küçük bir kısmı ışık olarak tüketildiğinden ısınma biraz daha az oluyor. Fakat ampulleride taş dirençler gibi izole etme şansımız olmuyor çünkü izole edilen ampul kendi içinde çok ısındığı için kısa sürede bozuluyor.Özetle bu konu hakkında yapılması gereken başka çözümler bulabiliriz. Şimdilik aklımda başka çözümler var vakit buldukça bunları denemek istiyorum. sizlerinde görüşlerini bekliyorum.

1. Bu enerjiyi başka tür aygıtlarla harcamak örneğin röle kullanarak. standart 12v araç röleleri yaklaşık olarak 2.5 watt enerji tüketirler. yani w5w park lambası yerine 2 adet röle bağlarsanız park lambası hatasından kurtulmuş olursunuz.

2. ilk yöntem fren lambalarında uygulanamıyor malesef. çünkü hatayı engellemek için gereken 21watt ı elde etmek için 8 adet röle bağlamak gerek ki buda olanaksız. o yüzden fren lambaları için gene taş dirençlere dönmek gerekiyor. şimdi aklımda taş dirençleri bilgisayar işlemcilerindeki heatsinkleri kullanarak soğutmak var. eğer o da yeterli olmazsa üstüne fanınıda takmaya kadar götürücem bu işi :)

Aklınıza gelen başka enerji tüketen aygıtlar varsa bekliyorum. Mesela bixenon merceklerde kullanılan perdeyi hareket ettiren solenoidler veya ufak DC motorlar bunlara örnek fakat multimetrem yanımda olmadığı için bunların tüketimlerini ölçtükten sonra buraya yazıcam.

1002312cf1.jpg

Bu arada unutmadan bu işe başlamadan önce yapılması gereken aracın kaç watt seviyesinden sonra hatayı kestiğini ölçmek. örneğin benim eski laguna fren lambaları için 15 watt tan sonra hata vermeyi keserdi. yani illaki 21watt a ulaşmak gerekmiyordu.

Sinyal lambaları içinse durum daha farklı. Eğer sinyal röleleri dijital olarak kontrol edilmiyorsa, yanıp sönme hızları üzerlerine düşen yük miktarına göre ayarlanır o yüzden sinyal ampulleri için tüketimi 20 watt seviyesine getirmek zorundayız.

EKLEME 01

Tüketimlesi gereken enerji, dirençlerin değerleri gibi hesaplarda kullanılan basit formülleri ekliyorum. Kendi kendine uğraşanlar zorlanmadan hesaplayabilir.

Genel olarak araçların ampul tipleri: (modellere göre değişiklik gösterir araç kılavuzundan ampul tipini öğrenebilirsiniz)

fren ampülleri 21watt

park ampülleri 5 watt. bazı araçlarda ikişer adet kullanılabiliyor.

sinyal ampulleri 21 watt

P=watt W

I=amper A

V=voltaj V

R=kullanıcağınız direncin Ohm cinsinden değeri

P=IxV

V=IxR

P=Ikare x R

örnek vermek gerekirse ilk formülü kullanarak ampule gelen voltajı 14volt kabul edersek. ve bize gereken yaklaşık 20 watt ise 20=Ix14 kullanarak amperin 1.43 olduğunu buluyoruz.

ikinci formulden 14=1.43xR kullanarak R değerini 9.8 Ohm olarak buluyoruz. yani fren lambası ampulü yerine yaklaşık olarak 9 Ohmluk bir direnç bağlarsak hata derdinden kurtulmuş oluruz.

fakat bu direncin normal ufak dirençlerden değil 20 watt gibi değerlere dayanabilicek taş dirençlerden olması gerekiyor. yukarıdaki resimde gördüğünüz yeşil dirençlerden uzun boylu olanların değeri mesela 16watt. fakat burdaki sorun bu değerler dirençlerin çalıştığı değerler. ısınmadığı değerler değil o yüzden bu dirençleri kullanarak ben 9 Ohm 40 wattlık direnci 20 watt gereken fren ampülüne taktığımda bile deli gibi ısınıyor. hele 20watt değerinde olanı taksam aracın plastik aksamını bile rahatlıkla eritebilir.

tarihinde BuTcHeR tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Can Ekin    6
Can Ekin

Kesinlikle çok yararlı bir başlık :)

YEni fikirlere sonuna kadar açığız :shok:

İletiyi paylaş


Link to post
Sercan Keklik    4
Sercan Keklik

Hımm bende Park ampullerimi söktüm xenon taktıktan sonra, sarı sarı yandıgı için, beyazı 50 ytl civarında oldugundan almayı düşünmedim, ayriyetten sadece tek xenon yanınca daha şık durdugunu düşünüyorum.

Park ampulleri olmadıgı için arıza lambası yanıyor (Ampul patlak oldugu zamanlarda yanan uyarı ışıgı) Bunun yerinede 2 röle taksak acaba ışıktan kurtulabilirmiyiz?

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş    1.851
Selçuk Keleş
2. ilk yöntem fren lambalarında uygulanamıyor malesef. çünkü hatayı engellemek için gereken 21watt ı elde etmek için 8 adet röle bağlamak gerek ki buda olanaksız. o yüzden fren lambaları için gene taş dirençlere dönmek gerekiyor. şimdi aklımda taş dirençleri bilgisayar işlemcilerindeki heatsinkleri kullanarak soğutmak var. eğer o da yeterli olmazsa üstüne fanınıda takmaya kadar götürücem bu işi :)

Aracın yazılımına girip uyarı vermesini engelleyemeyeceğimize göre, belki de "ampul patlak" lambasının bağlantısını kesmek daha mantıklı bir çözüm olabilir :)

Aslında farkındaysanız yapılan iş amacına uygun gitmiyor, daha az enerji tüketmek için kullanılan LED'ler için yine aynı enerjiyi aracın huysuzluğu yüzünden kaybetmek istiyoruz. Bu dirençleri soğutarak çalışmasını sağlamak bana daha kolay ve verimli bir çözüm gibi geldi. Fazla alan kullanmadan yapmak lazım bunu.

Genelde yurtdışı forumlarda direnç kullanılarak bu konunun çözüldüğünü görüyorum ancak ısı konusunda nasıl bir uygulama yapıldı karşılaşılan sorunlar nelerdir o kadar detaylı inceleyemedim. Hiç bu forumlarda araştırdın mı ?

İletiyi paylaş


Link to post
Mehmet Özyürek    605
Mehmet Özyürek
Aracın yazılımına girip uyarı vermesini engelleyemeyeceğimize göre, belki de "ampul patlak" lambasının bağlantısını kesmek daha mantıklı bir çözüm olabilir :)

Bence bu konunun üstüne gidilse bir sonuca ulaşılabilir gibi geliyor bana...

Ford'un yazılımda çoğu şeyi açıp kapatabiliyorsun mesela... Belki bu da vardır...

İletiyi paylaş


Link to post
Ahmet Kasapoğlu    7
Ahmet Kasapoğlu

araç yazılımından bunu iptal etme şansımız büyük ihtimaller vardır fakat bunu servislerdeki araçların en ayrıntılı noktalarına kadar okuma yapan bilgisayarlarla bile standart olarak yapmak mümkün değildir bence. o bilgisayarlar için bile internetten bulunabilicek bu iş için yapılmış programlar gerekir çünkü normalde böyle bir işlemi yapmak anlamsızdır yani legal bir iş olduğunu zannetmiyorum. sizinde dediğiniz gibi sırf bu huysuzluk yüzünden boşu boşuna enerji tüketiyoruz. halbuki bu dert olmasa gece park ettiğim yerlerde imkanı yok parkları kapamam. hem uyarı olur yakından geçene hemde aküden hiçbir kaybımız olmaz.

arıza ışığının bağlantısını kesmek aslında en kolay çözüm bu benim aklıma gelmemişti çünkü eski laguna aracımdada yeni bmwdede ampul uyarıları tek bir lamba ile gösterilmiyor. hele şimdiki BMW de bilgisayar ekranında arka plaka lambası patlak yazısını bile gördüm o derece detaylı şekilde ekranda yazı olarak gösteriyor. zaten benim bu işe başlamadaki en önemli amacım bu. eğer tek bi gösterge içerde yanıyo olsa hiç önemsemem bile valla yansın dursun nolcak. ama dediğim gibi önümdeki bilgisayar ekranında devamlı 5 6 satır ampul uyarılarının hatalarını gong sesiyle beraber dinlemem gerek. hatta şu anda lastik basınç sisteminde bir hata var aracı her stop ettiğimde "TYRE CONTROL INACTIVE" yazısı gong eşliğinde geliyor o bile ne kadar rahatsız ediyor her seferinde unutup aa nooldu diye bakıyorum ekrana hep aynı hata. lastiklerin sökülmesi gerektiği için kış lastiklerini çıkarıncaya kadar yaptırmayı düşünmüyorum.

ebayde falanda satılan bu şekilde hazır direnç kitleri var. hella resistor pack adı altında hellanın bile ürünleri var fakat hellanınki nasıl çalışıyor onu bilmiyorum. diğer sitelerdekini inceledim hatta yabancı araçlar için led satışı yapan siteleride inceledim ordaki hata önleme kiti diye satılanlar benim resmini koyduğum dirençlerden farklı değil. sanırım izolasyonu iyi şekilde yaparak ısınmasına aldırmadan kullanıyorlar.

Aşağıdaki linkte benim araç için sonradan xenon takıldığı zaman çıkan "CHECK LOW BEAM LIGHTS" hatasını gidermek için hellanın kitine benzer şekilde yapılan bir kitin detayları var. dikkat ederseniz xenon farların standart halojen ampulden eksik olarak tükettikleri 20watt enerjiyi p21w ampul ekleyerek çözmüşler. fakat o yaptıkları kutunun içinde 21watt ampulun kutuyu eritmeden yanmasına imkan yok. ben ön parkları ledli yaptığım zaman w5w ampulleri neyin içerisine koyarsam koyayım eritmişlerdi. 21watt ampullerin metal harici bir kutuya konmasına imkan yok. metal kutuya koyuncada zaten ısınma aynı düzeyde devam ediyor bi anlamı kalmıyor.

bu arada hellanın kitide 180$ gibi bi fiyatlara satılıyor sanırım. eğer hella mecbur kalıp alabiliriz biraz para kazanalım diye düşünmediyse bu ürünün bu fiyatlarda olması için içerisinde elektronik bir devre tasarım gibi detayları olduğunu düşünüyorum..

neyseki benim araç orjinalden xenonluda birde onun hata uyarısıyla uğraşma derdim yok. zaten olsaydı bende 21watt ampul ile motoru aydınlatarak çözerdim :)

tarihinde BuTcHeR tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Can Ekin    6
Can Ekin
Hımm bende Park ampullerimi söktüm xenon taktıktan sonra, sarı sarı yandıgı için, beyazı 50 ytl civarında oldugundan almayı düşünmedim, ayriyetten sadece tek xenon yanınca daha şık durdugunu düşünüyorum.

Park ampulleri olmadıgı için arıza lambası yanıyor (Ampul patlak oldugu zamanlarda yanan uyarı ışıgı) Bunun yerinede 2 röle taksak acaba ışıktan kurtulabilirmiyiz?

ya bnmde beyaz dı arabayı aldığımda ne güzel parklarım,fabrika saolsun, ama 2 gün önce soldaki gitti..

dipli ler osramda 43 ytl gözüküyor ama dipsiz h6w ler nekadr bilmiorum..

40 küsür lira 2 tane parka vermem, elbet wardır diğer parkların fiyatında beyaz yanan parklar..

mesela mtec in parkları war onlar philips ten daha ucuz olmalı..

bnmde arızalar tek tek yazıyor,bu yüzden onlarıda tektek susturmanın beyinden bi yolu olsa güzel olur tabi :)

tarihinde FoCuS_Rs tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Ahmet Kasapoğlu    7
Ahmet Kasapoğlu
ya bnmde beyaz dı arabayı aldığımda ne güzel parklarım,fabrika saolsun, ama 2 gün önce soldaki gitti..

dipli ler osramda 43 ytl gözüküyor ama dipsiz h6w ler nekadr bilmiorum..

40 küsür lira 2 tane parka vermem, elbet wardır diğer parkların fiyatında beyaz yanan parklar..

mesela mtec in parkları war onlar philips ten daha ucuz olmalı..

bnmde arızalar tek tek yazıyor,bu yüzden onlarıda tektek susturmanın beyinden bi yolu olsa güzel olur tabi :)

h6w ampullerden anlayamadığım bir fiyat var nedense. cool blue olanları dediğin gibi 40 50 ytl. standart olanları bile çifti 10 15 ytl arası satılıyor. normal w5w ampuller 25-30 kuruş arasıyken bunların bu derece pahalı olmasını anlamış değilim. mtech ürünleri arasında h6w olan için beyaz yananları göremedim. eğer varsa dediğiniz gibi fiyatı daha uygundur. zaten h6w ömrü kısa olan bir ampul. 40 50 ytl verip almak çok çok mantıksız. night breakerlerın bile çifti 30 40 ytl iken.

İletiyi paylaş


Link to post
Sercan Keklik    4
Sercan Keklik
h6w ampullerden anlayamadığım bir fiyat var nedense. cool blue olanları dediğin gibi 40 50 ytl. standart olanları bile çifti 10 15 ytl arası satılıyor. normal w5w ampuller 25-30 kuruş arasıyken bunların bu derece pahalı olmasını anlamış değilim. mtech ürünleri arasında h6w olan için beyaz yananları göremedim. eğer varsa dediğiniz gibi fiyatı daha uygundur. zaten h6w ömrü kısa olan bir ampul. 40 50 ytl verip almak çok çok mantıksız. night breakerlerın bile çifti 30 40 ytl iken.

işte o yüzden bende söktüm :) ama Patlak ampul uyarısı alıyorum :) ve gayette normal bi uyarı hangisinin yanmadıgını vs.. göstermeyen sadece göstergede sarı ampul yanan bi uyarı:)

İletiyi paylaş


Link to post
Ahmet Kasapoğlu    7
Ahmet Kasapoğlu

hesabım doğruysa 2 adet röleyle bu işi çözmen lazım. ama ampul başına tabiki yani 4 adet röle eder ki bunuda 20 30 ytl falan tutar buda anlamsız olur. beyazını bulursak ucuza bende bi takıp denemek istiyorum angellar nasıl görünür acaba

İletiyi paylaş


Link to post
Mehmet Özyürek    605
Mehmet Özyürek

Bu uyarı hayati bir uyarı değil... Benim arabalarım böyle bişey yapsa uyarı ampulünü söker kurtulurdum heralde... Çünkü bu uyarı lambası bildiğim kadarıyla çok amaçlı değil.. ?

İletiyi paylaş


Link to post
Can Ekin    6
Can Ekin

bir dakka dün gece nette h6w lere baktım ve dipsiz tabir edilenini görmedim..

bnm arabayı 0 aldığımda üzerinde takılı gelen coolblue parkların soket şekli bildiğiniz w5w lerden..geçen yanmış olanı çıkarıp üzerine baktığımda yazılar çok silikleştiğinden okuyamadım ama nette bakıorum h6w nin w5w lere benzeyenini göremedim..

kitapçıkta h6w yazıyor ama yine değişmiş olabilir çnkü uzunlarımda h7 yazıyor ama h1..

ama 156 da bilemicem..

İletiyi paylaş


Link to post
Sercan Keklik    4
Sercan Keklik

o uyarı lambası çok amaçlı aracın neresindeki ampul patlaksa (uzunlar haric) gösteriyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Mehmet Özyürek    605
Mehmet Özyürek
o uyarı lambası çok amaçlı aracın neresindeki ampul patlaksa (uzunlar haric) gösteriyor.

Demek istediğim bu işte... Yani sadece ampul... Onun kontrolünü bizde yapabiliriz...

Focusta bir uyarı ışığı vardır. Bu ışık: abs'yi, airbag'i, emniyet kemerini gösterir... Yani bunun gibi bir ışık değil... Sadece ampuller...

İletiyi paylaş


Link to post
Ahmet Kasapoğlu    7
Ahmet Kasapoğlu
Demek istediğim bu işte... Yani sadece ampul... Onun kontrolünü bizde yapabiliriz...

Focusta bir uyarı ışığı vardır. Bu ışık: abs'yi, airbag'i, emniyet kemerini gösterir... Yani bunun gibi bir ışık değil... Sadece ampuller...

evet zaten yukardaki mesajımda demiştim bende öyle tek bir ışık yaksa kesinlikle önemsemem yada gösterge tablosunu açar iptal ediveririm olur biter.

ama bizim araçlardaki durum çok daha gelişmiş. onları iptal etme şansımız yok. fakat bi kaç deneme yaptım şimdilik ilerleme var gibi. yakında buraya yazıcam.

fren lambasını işlemci soğutmasına koyduğum 4 adet w5w ampulle çözebilicem gibi.

yada bir fikrim daha var. fren ampülünden mesela 3 adet seri bağlarsam ampul başına 4V düştüğü için ampuller çok az ısınıyor. bir kutu yapıp içine 4 adet fren ampülünden koyarak kesin olarak çözebilirim.

İletiyi paylaş


Link to post
Ahmet Kasapoğlu    7
Ahmet Kasapoğlu

Fren lambasını genede garanti olsun diye sağlam sert bir plastik kutuya 4 adet koyarak yaptım.

Gördüğünüz gibi ampuller son derece sönük yanıyor zaten her birine 3V anca düşüyor.

Ama yaklaşık 10 15 dakika yaktıktan sonra kullandığım sağlam kutuda ampulun dokunduğu yerler hafif şekil değiştirmeye başladı.

3V la çalıştırırken bile bu derece ısınıyorlar bide 12V tek ampule versem kutu içinde kimbilir neler olucak.

Bilgisayar işlemcilerindeki büyük soğutma heatsinklerinden kullanmaktan başka çare kalmadı malesef.

Fakat ampulleride o heatsinklere monte etmek mesele. Açabilirsem heatsinklere w5w ampuller giricek şekilde yandan delik açarak içlerine koymayı düşünüyorum.

1002327nr7.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş    1.851
Selçuk Keleş

Abi ben ampul yakma konusuna sıcak bakmıyorum. Heatsink+fan kombinasyonu ile dirençler uzun süre düzgün çalışacaksa bence en iyi yöntem bu. Hella bile kocaman bir kutuyla bunu çözebildiyse aynı mantıkla dirençlerle sorunu çözmek bana daha mantıklı geliyor. O trafonun içinde neler varmış, seri numarasını falan öğrenebildin mi?

İletiyi paylaş


Link to post
Ahmet Kasapoğlu    7
Ahmet Kasapoğlu

hellanın ürünü daha inceleyemedim daha doorusu netten bi türlü araştıramadım.

heatsink ve fan kullanırsak kesin olarak çözülür sonuçta o fan 90 100 derecelere gelen işlemcileri bile soğutabiliyor fakat fan çözümüde çok sağlıklı değil sonuçta fan bu ses yapıcak bozulucak ayrıca çoğu araçta arkada fanın rahat çalışıcağı şekilde bu parçayı koycak yer olmayalabilir. örneğin lagunada öyle bir parçayı koyabiliceğim bir yer yoktu.

İletiyi paylaş


Link to post

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap