İçeriğe Yönlendir
Kaan Bulut

BMW 5 E60 (2003-2010) bi-xenon halojen sorunu

Recommended Posts

Kaan Bulut

Merhaba;

Foruma yeni üye oldum burada çok güzel paylaşımlarda bulunuluyor ve ciddi bilgi birikimi var.Forumun çok güzel ve yararlı olduğunu düşünüyorum.Üye olmadan önce bir çok konu okudum.

Eğer konuyu yanlış yere açtıysam ve ya daha önce konuşuldu ise kusuruma bakmayın...

Forumda gezerken e65 7 kasa bmw si olan bir üyenin de benimle yakın sorunu yaşadığını fark ettim konuyu baştan sona okudum fakat tam aradığımı bulamadım.

Soruma gelecek olur isek ;

Bmw e60 5.30d 2005 model aracımda mercekli orjinal bi-xenon sistem bulunuyor fakat selektör attığım zaman sadece sarı olan halojen farlar yanıyor , uzunları yaktığımda ise bi-xenon perdesi kalkıp hem beyaz uzunlar hemde sarı halojenler yanıyor.Bunu selektör atarken de yapmanın bir formülü var mıdır var ise nedir nasıl yapılır .

Xenon farlarım çok az aydınlatma yapıyor yani önümü hiç göremiyorum diyebiliriz uzun yol yapıp bu hafta bodruma geldim resmen eziyet çektim.Bunun nedeni nedir far ampulü mü eskidi acaba mercek mi pis tam tecrübem yok bilemiyorum resim gerekiyorsa koyarım en kısa sürede yardımcı olabilecek birileri varsa sevinirim.Farlar d1s midir d2s midir tam bilemiyorum bilgisi olan varsa fiyatlar ile ilgili bilgide alabilirsem sevinirim.

Bunlar dışında keyfe keder olarak yuvarlak angellar turuncu yanıyor fakat çok az ışık veriyor farlar açıkken çok az belli oluyor bunların şiddetini arttırmanın bir yolu var mıdır .Yada turuncu led gibi bir şey yapılabilir mi .

Sorularıma yanıt verenlere şimdiden teşekkür ederim herkese iyi forumlar saygılar...

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut Akbulut

Kaan bey merhaba hoş geldiniz :flowers:

Araç D2S xenon sistemi kullanıyor bu nedenle farlar kapalı iken selektör sadece uzun halojenle tamamlanır.D2S in soğuk selektör özelliği yoktur.

Işık miktarı yetersiz ise ilk olasılık mercek kararmasıdır tek çözüm mercek değişimi , oem ampul kaynaklı aydınlatma sorunu çok sık yaşanmaz.

D2S Hella mercekler çifti 50/100 TL aralığında satılıyor.

Angel halkalara gelince turuncu değilde halojen sarısıdır o renk , eğer beyaz renk isterseniz güçlü cree led ampuller satılıyor , performansı ve ışık miktarı oldukça yüksektir...

  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post
Kaan Bulut

Mahmut bey çok teşekkür ederim cevaplarınız için.

D2S xenon sistemi var, dediğiniz gibi herhalde fakat benim sorunum farlar açıkken de selektör attığımda bi-xenon değil de halojen atıyor farlar açıkken uzunları açınca bi-xenon + halojen yanıyor yani yolda giderken selektör atınca sadece halojen yanıyor ama yolda giderken uzunları açınca mercek de kalkıyor ve halojenleri yakıyor bende çözüm olarak selektör kolunun kendime çekip bırakacağıma ileri itip hemen kendime çekiyorum flash etkisi için =)) ama tabi ki tam olmuyor eski aracım olan opel insignia da halojen falan yoktu çok güzel afl sistemli bi-xenon vardı ama oda çok yavaş selektör atıyordu selektör manyağı bir adam değilim ama bir kere attığım zaman sorun çözülsün istiyorum bunun bir çözümü var mıdır ?

Dİğer yanıtlarınız için çok teşekkür ederim saygılar...

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut Akbulut

Şöyle yapılabilir uzun far tesisatından paralel bir hat alıp mercek selenoidine araya diyot koyarak bağlarsanız farlar açıkken selektör yaptığınızda bi-xenon merceklerde çalışmış olur ...

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş

Bu bir sorun değil. Klasik bi-xenon farlar genelde bu şekilde. Görüntü olarak hoşunuza gitmeyebilir ancak uzun menzile daha fazla ışık göndermenin tek yolu bu. Mahmut'un dediği gibi, yapmak mümkün ancak ani iniş çıkışlarla henüz ısınmamış balastı ve ampulü yorarsınız. Sırf bunu yapabilmek için de D1S mercek/ampul montajı için değer mi tartışılır, elektrik tesisatında da bir sürü değişiklik yapılması gerekecek bu konuda cidden tecrübeli usta gerekir. Farların seviyesi düzgün mü kontrol ettirdiniz mi ? İkinci ihtimal elbette merceklerin isli olması, ki bu far sökülmeden anlaşılamaz, iyi işçilik gerektirir. Bir ihtimal de, xenon ampullerin yaşlanmadan dolayı performansının düşmesidir, 8 yaşındaki araçtan bahsediyoruz, gündüz de farlar açık kullanılmışsa en az %25 kayıp olur.

İletiyi paylaş


Link to post
Kaan Bulut

Herkese hayırlı forumlar ;

Önceki konumda e60 kasa bmw aracımdaki bi-xenon farların az aydınlatmasından ve selektör atarken sadece halojenleri yakmasından bahsetmiştim.Bu sorunu d1s mercek ve philips d1s ampül değişimi ile maslak oto sanayide iyi bir ustayla çözdüm.

Ayrıca selektör kablosu uzunlara bağlandı çok güzel oldu .

Far temizliğim de yapıldı Allah a şükür bir sıkıntım yok aydınlatma yeterliliği açısından.

Şimdi soruma gelecek olursak bi-xenon un yanındaki halojen sanırım h7 olması lazım.

Bu h7 halojen yerine power led olarak geçen ampüllerden takmayı düşünüyorum.

Oktay abinin bir insignia mercek ve power led modifiyesini araştırıp hayran kalmıştım.

Aşağıda vereceğim linklerdeki ampüller bana oktay abinin insignia'ya yaptığı gibi bir etki yapar mı sizlere danışmak istedim nasıl durur uyar mı değerli fikirlerinizi bekliyorum.

1. http://www.sahibinde...85497726/detay/

2. http://wwww.sahibind...176576429/detay

3. http://wwww.sahibind...162361542/detay

4. http://wwww.sahibind...177382457/detay

değişik fiyatlar mevcut hangisi doğru seçim olur bilemedim.

Saygılar...

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker

Linkteki konuda epey test deneyim yorum mevcut.Sanırım konuda buraya taşınabilir.

http://www.geceucusu...i/page__st__140

İnsignia'da her farda 3 tane ve her biri bu ilanlardakinden güçlü ledler ve bu ledler için imal edilmiş 30 derecelik lens kullanılınca durum farklı oldu.

Halojen tasa ampul gibi odak veremeyecek bir led alıp ve bu meblaları heba etmen sana kalmış fakat bunun yerine Philips mavi boyalı h1 ampul al bu ledlerden çok daha iyi etki elde edersin.

Tavsiye etmem ve Selçuk ustamda bana kızmaz ise bu uzun hüzme için sırf xenon tonunda olsun gerçi sen etki peşindesin ama aynı yere varacak bir yorum ve para önemli değil gibi görünen harcamalara üzülüyorum ama o kadar ikaza ragmen sürekli soruluyor olmasından dolayı sadece etkili olacagını düşündüğüm ve bu bahsi geçen led çalışması gibi çalışma olmayacaksa bir fikir olarak yazıyorum.

Bu ledler yerine H1 yada H7 hangisi ise sonu R ile biten xenon ampul al hatta oem d2s R alıp H7 formuna getirilirse daha iyi olur ve Selçuk ustamın satışa sundugu Hella D2s balastları alıp yada başka yerden veya Kyoto D2s balastı bulup temin edersen soketini kesip bu xenon soketlerine uyumlu hale getirirsen Etkili bir uzun hüzme olur.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Ercan Yılmaz

oktay abinin yaptığı uzun ların power ledli olduğu farları kullanıyorum gerçekten performans çok iyi...

  • Beğen 2

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker

Ercan o dükkana gidip önlerinde yapacaktın bu işlemi. :lol:

İletiyi paylaş


Link to post
Ercan Yılmaz

Videosunu gönderdim abi. Ne yapalım cahilliklerine verelim adam o farlara göstermez dedi sonra kalktı senin sis lerde baya gösteriyormuş diyor böyle tip adamlar var...

İletiyi paylaş


Link to post
Kaan Bulut

Ercan bey o selektörde kullandığınızın markası modelini varsa ilan linkini yollayabilir misiniz lütfen ?

İletiyi paylaş


Link to post
Ercan Yılmaz

Ercan bey o selektörde kullandığınızın markası modelini varsa ilan linkini yollayabilir misiniz lütfen ?

Farın montajı oktay abi ye aittir...

tarihinde Ercan Yılmaz tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş

Herkese hayırlı forumlar ;

Önceki konumda e60 kasa bmw aracımdaki bi-xenon farların az aydınlatmasından ve selektör atarken sadece halojenleri yakmasından bahsetmiştim.Bu sorunu d1s mercek ve philips d1s ampül değişimi ile maslak oto sanayide iyi bir ustayla çözdüm.

Ayrıca selektör kablosu uzunlara bağlandı çok güzel oldu .

Far temizliğim de yapıldı Allah a şükür bir sıkıntım yok aydınlatma yeterliliği açısından.

Şimdi soruma gelecek olursak bi-xenon un yanındaki halojen sanırım h7 olması lazım.

Bu h7 halojen yerine power led olarak geçen ampüllerden takmayı düşünüyorum.

Oktay abinin bir insignia mercek ve power led modifiyesini araştırıp hayran kalmıştım.

Aşağıda vereceğim linklerdeki ampüller bana oktay abinin insignia'ya yaptığı gibi bir etki yapar mı sizlere danışmak istedim nasıl durur uyar mı değerli fikirlerinizi bekliyorum.

1. http://www.sahibinde...85497726/detay/

2. http://wwww.sahibind...176576429/detay

3. http://wwww.sahibind...162361542/detay

4. http://wwww.sahibind...177382457/detay

değişik fiyatlar mevcut hangisi doğru seçim olur bilemedim.

Saygılar...

Madem önce açtığın konu var neden önceki konudan devam etmiyorsun ? Sorunun cevabı ise hayır, bu tip led çakması ampullerin görüntü dışında hiç bir faydası yoktur. Oktay'ın yaptığı çalışmayla bu ampulü karşılaştırmak motosikletle eşeği birbiriyle kıyaslamaya benziyor :)
  • Beğen 2

İletiyi paylaş


Link to post
Caner Gökalp

Merhaba 2006 Model E60 520d aracımın farlarında değişiklikler yapmak istiyorum bu konuda tavsiyelerinizi almak istiyorum.

 

Aracımda D2S Adaptif Bi-Xenon Mercek bulunmakta aslında güzel aydınlatıyor fakat bundan önceki aracım Polo GTi D3s Bi-Xenon'a göre daha zayıf aydınlatıyor.

 

Ampül değiştirerek görüş mesafesini arttırmam ne derece mümkün ? 

 

Angel ampüllerini Cree-Led ile değiştirmek istiyorum tavsiye ettiğiniz watt/lumen/marka var mı ? 

 

Ayrıca farlarım selektörde halojen yakıyor uzun yaktığımda mercek ile aydınlatma sağlıyor , selektör ampüllerini Led'e çevirip hem şimşek etkisi yaratmak hemde daha düzgün bir görüntü olmasını istiyorum bu konuda önerebileceğiniz ürün nedir ? Sıcaklık sorunu oluyormuş sanırım fakat sadece selektör amaçlı kullanacağım için kullanım saati çok düşük olacaktır diye düşünüyorum.

 

Tavsiyelerinizi bekliyorum , teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Caner Gökalp

Merhaba E60 5 kasa aracımın sağ farı sağa doğru bakıyor düzeltmeye çalıştım hiç bir zaman istediğim açıya gelmiyor nasıl bir işlem yapılabilir , kendim yapabileceksem kendim yaparım elim yatkındır sadece açıp kırıp dökmek istemiyorum , eğer profesyonel destek gerekiyorsa nerede yaptırabilirim ? 

 

Farlarım adaptif , sağ sol yukarı aşağı ayar yapmış olmasına rağmen bu konumda kalıyor.

Fotoğraftan görebilirsiniz.

1.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Mustafa Arıkan

Muhtemelen içerisinde kırık veya aşınmış bir parça var. İçini açmadan zor gibi görünüyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Caner Gökalp
4 dakika önce, Mustafa Arıkan yazdı:

Muhtemelen içerisinde kırık veya aşınmış bir parça var. İçini açmadan zor gibi görünüyor.

Hocam 2 adet ayar için yer var ayarlıyorum istediğim ayara gelmiyor sağa doğru dönüyor yine boşluk kalıyor fakat kastırıyor bu sefer yukarı kalkıyor karşıdan gelenleri kör ediyor..

İletiyi paylaş


Link to post
Gökhan Tongay

Aracın garantisi var ise değiştirin yoksa çıkma far alarak kullanın muhtemelen farın içinde kırık bir yer veya yerinden çıkmış bir yeri var.Far açılmadan bakılması zor ve o farlar zor açılıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut Akbulut

Farların ilk kalibrasyon hareketini gösteren kısa bir video yükler misiniz ? 

İletiyi paylaş


Link to post
Caner Gökalp
On 13.05.2016 at 19:21, Mustafa Arıkan yazdı:

Muhtemelen içerisinde kırık veya aşınmış bir parça var. İçini açmadan zor gibi görünüyor.

 

Kırık bir şey göremedim baktığım zaman hocam.. 

23 saat önce, Gökhan Tongay yazdı:

Aracın garantisi var ise değiştirin yoksa çıkma far alarak kullanın muhtemelen farın içinde kırık bir yer veya yerinden çıkmış bir yeri var.Far açılmadan bakılması zor ve o farlar zor açılıyor.

Garantisi yok hocam 2006 araç , işlem görmüş galiba far düzgün oturtamamışlar bana öyle geliyor.

11 saat önce, Mahmut Akbulut yazdı:

Farların ilk kalibrasyon hareketini gösteren kısa bir video yükler misiniz ? 

Mahmut bey buyrun ; https://youtu.be/j1K0ZoNURmE .

Bugün baktığımda ses çıkartarak döndüğünü fark ettim , bu far adam edilebilir mi ? edilirse maliyet tahminen ne olur. , Benimde babamında eli yatkındır söküp yapabileceğimiz şekildeyse yapacağız hocam bir fikir verin bize ona göre ya sökeceğiz yada far alacağız. 

 

Teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Mert Girgin

Eğer dediğiniz gibi far işlem görmüşse takarken far içindeki dişli veya mekanizma sanki tam ayarlı takılmamış gibi görünüyor.Yani dişlilerin ayarı kaçmış olarak takılmış.

İletiyi paylaş


Link to post
Caner Gökalp
4 dakika önce, Mert Girgin yazdı:

Eğer dediğiniz gibi far işlem görmüşse takarken far içindeki dişli veya mekanizma sanki tam ayarlı takılmamış gibi görünüyor.Yani dişlilerin ayarı kaçmış olarak takılmış.

İçi hafif tozlu işlem görmeden içine toz girmiş olamaz , eğer öyleyse düzeltilebilir yani ?

İletiyi paylaş


Link to post
Mert Girgin

Şimdi sadece videoyu izleyerek, reelde farı görmeden yorum yapıyoruz.Tabiiki farı açıp içini görmeden birşeyler söylemek yanlış ama  benim aracımda olsa ben açıp düzeltirdim.

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut Akbulut

AFL dc motoru sağa doğru dönmek istiyor , bunun birden fazla sebebi olabilir sağlıklı yorum yapabilmek için farın arka kapağını açarak AFL motor ve merceğin sabitlendiği düzeneğin fotoğraflarını eklermisiniz ...

 

Mercek dişlisi sıyırmış olabilir, mercek blok tırnakları yerinden çıkmış olabilir vs. Tamiri mümkün arızalar bunlar can sıkacak bir durum söz konusu değil ama acil müdahale edilmezse sisteme zarar verebilir ...

  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

×
×
  • Yeni Oluştur...