Gökhan Ekren

Bi-xenon mercekli farda kırpışma

Recommended Posts

Samet Kayış

Kusura bakmayın konuyu dağıtmak istemiyorum ama söylemem gerek aynı sorun bende de var konuyu okuyana kadar pek önemsemiyirdum ama içime kurt düştü rahatsız oldum benim için öyle olması sorun değil fakat arabaya bir zararımolur mu kısa yada uzun vadede bir önlem almam gerekirmi ? Sorun şu sağ far hafif kırpışarak yanıyor araç astra g çin balastı kullanıyorum ama çöp olanlarından değil kaliteli bişey ampullerim photon. Ve aracın elektrik tesisatı + yönlendirmeli. Ayrıca tesisatı direk kısalara bağladım h4 tesisatına benzer akülü röleli bir tesisat yok.

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş

Sağ ve sol balastı değiştirerek çemberi daraltabilirsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker

Aklıma gelen bir sorun çözümü.İnsignia far montajında yaptığım role sistemi aracın tesisatında ki açılış volatjı korumalı olduğu için düşük voltajda başlıyor ve yükseliyor buda rolelerin tetiğini kırpıştırıyordu.Bunu gündüz ledi voltajındada yaşamıştım ve geçenlerde scirocco aracındada yaşadım.Çözümüde minik 20 amperlik kart montaj rolesi diyeyim seri bağlayarak yani far tetiğini bu küçük roleye verdim ve kontaklarınıda aküden gelen 12 volt ile besleyerek büyük roleye bağladım.

Büyük rolelerin tetik voltajı 11.50 voltun altında tırlama yaptırıyor.Minik rolelerin tetiği 9 volta kadar ben 8 volttada denedim sorunsuz denilebilecek şekilde tetik alıyor.

Kısaca büyük rolelerin tetik volatjı bu kırğıştırmaya yol açabiliyor ve balast orjinal ise kendini korumaya alacak kadarda bir soruna yol açabiliyor.

Yanılmıyorsam sizlerde role kullanarak balastları çalıştırıryorsunuz öyle anlıyorum.Bu dediğimi isterseniz deneyin.

Minik Roleler buna benzer tipte olanalar ama kare olanı.

http://elektrocelebi.com/urunler/2012-01-04_15.07.05.jpg

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Misafir

Bugün Gökhan geldi.

Sırası ile balast voltajı ölçüldü. İlk yanma anında besleme gerilimi 10.5 volta iniyor. Balast, 9-32 volt arası olduğundan sorun olmuyor bu kadar düşük gerilim. Balastı eledik.

Sonrasında standard h3 xenon ampül bağladık. Sorun gitti. Tamam D2S replika ampül sorunlu dedik ve ampülleri değiştirdik. Sonuç yine sağ taraf ara ara yanmıyor.

Tek kalan D2S adaptör. Onu denedik ve mutlu son.

D2S adaptör içerden kaçak yapıyor ve ara ara gerilim çöküyor. Soket bulunup takılınca sorun kalmayacak inşallah.

Uzun hüzmedeki H1 ledler harika, gündüz görüş ledleri de harika :good1:

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Gökhan Ekren

Bugün Gökhan geldi.

Sırası ile balast voltajı ölçüldü. İlk yanma anında besleme gerilimi 10.5 volta iniyor. Balast, 9-32 volt arası olduğundan sorun olmuyor bu kadar düşük gerilim. Balastı eledik.

Sonrasında standard h3 xenon ampül bağladık. Sorun gitti. Tamam D2S replika ampül sorunlu dedik ve ampülleri değiştirdik. Sonuç yine sağ taraf ara ara yanmıyor.

Tek kalan D2S adaptör. Onu denedik ve mutlu son.

D2S adaptör içerden kaçak yapıyor ve ara ara gerilim çöküyor. Soket bulunup takılınca sorun kalmayacak inşallah.

Uzun hüzmedeki H1 ledler harika, gündüz görüş ledleri de harika :good1:

öncelikle böyle güzel ağırladığınız için teşekkürler tekrar. sorunu bulduğunuza çook sevindim. çünkü bu tip sorunları teşhis tamirden daha zor.

bu arada elektronik bilginize dayanarak bir soru daha sormak istiyorum. aslında keşke aklıma gelse de beraberken sorsaydım. benim sağ ayna da :) akü bitikken aksıyordu. yani bazen açılıp bazen açılmıyordu. akünün bitik olduğunu biliyordum ve aküyü değiştirmiştim ve bu sorun bitmişti. şimdi geçen gün kendi başıma farın denemelerinde de aküyü bayağı zorladım. ayna yine arada aksıyordu ancak şarj olunca geçer dedim ancak şu an yine arada açılmadığı oluyor. mekanik bir sorun yok gibi çünkü aynanın tetiklenmesi olmadığından açılma işlemine başlamıyor. mesela araç çalışırken sorunsuz açılıyor. yine tahminim akünün voltajıyla alakalı bir sorun. bununla ilgili bir tahmininiz varmı?

İletiyi paylaş


Link to post
Misafir

İlgili kablo hattı mutlak suretle kalınlaştırılacak, bağlantı noktaları eğer düzgün değilse lehimleme ile sağlamlaştırılacak, uzun kablolar var ise mümkün mertebe kısaltılacak. O vakit sorun gidebilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Gökhan Ekren

Soketlerim bugün geldi ve denedim. İçerden açmalarda sorunum tamamen bitti. Ancak anahtarla açınca yine kırpışma var :) Ben problemi sanki buldum gibi sizin de fikriniz ne olur bilmiyorum. Şu an mesela aynalardan sağda olanı kapalı kalıyor arada. Alternatör aküyü şarj etmese uyarı verir araç ancak eksik veya yanlış şarj ediyor olabilir. Çünkü aküyü sıfır aldığımda ne aynada ne karşılama ışığında sorun vardı. Kablo ile çözdük aydınlatmayı ancak bu olay için bir öngörünüz var mı? Alternatör olma ihtimali var mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Gökhan Ekren

abi bir suçlu daha buldum : balast :) balas bende biri kabloların üstüne bağlı diğeri şaseye yani kaportaya. bildiğin o taraftaki balastın orası kaynamış kıvılcımdan. sağolsun balastı aldığım yer yenisini gönderdi. arada kıvılcım atlamalarını yapıyormuş şaseye. şimdi tek farı diğer balastla o tarafa aldım sorun yok. bu arada voltaj ölçme işini ben neden çok kafaya taktım ki :) araçta obd cihazı var telefona bağlı. anlık gösteriyor herşeyi zaten :)

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş

abi bir suçlu daha buldum : balast :) balas bende biri kabloların üstüne bağlı diğeri şaseye yani kaportaya. bildiğin o taraftaki balastın orası kaynamış kıvılcımdan. sağolsun balastı aldığım yer yenisini gönderdi. arada kıvılcım atlamalarını yapıyormuş şaseye. şimdi tek farı diğer balastla o tarafa aldım sorun yok. bu arada voltaj ölçme işini ben neden çok kafaya taktım ki :) araçta obd cihazı var telefona bağlı. anlık gösteriyor herşeyi zaten :)

Ben demiştim :p

İletiyi paylaş


Link to post
Gökhan Ekren

Ben demiştim :p

yaw komik olacak ama yine durum aynı :D arabayı yakmak kalıyor geriye. şu anda yeni balast ve kablolar ile eski yerine döndü arada kırpışma ancak dediğim gibi farı açıp kapatınca sorun yok kesinlikle. ben artık kesinlikle sorunu kilitler açıldığında tetik veren modüle veriyorum. onun da çözümünü modülü sis farlarına vererek çözmeyi düşünüyorum. kapılar açılınca varsın sisler yansın. önemli olan zaten aydınlatmak.

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut Akbulut

Mantıklı :good1:

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş

Alakasız ama olabilir :)

İletiyi paylaş


Link to post
Gökhan Ekren

zaten kurcalamaktan farın ayarının da içine ettim galiba :) far deseni diye bir şey kalmadı :)

post-6792-0-67232700-1403738929_thumb.jp

post-6792-0-61478900-1403738906_thumb.jp

İletiyi paylaş


Link to post
Misafir

Ayarda sıkıntı yok. Yakın mesafede iki çizgi görünecek. Tam doğru ayarda yaklaşık 50 metreden sonra tek kesilme çizgisi kalacak ortada.

İletiyi paylaş


Link to post
Gökhan Ekren

kırpışmayı bulduk bugün ve şans eseri diyebilirim olaya. bugün modülü takan arkadaşa gittim. modülü bu arkadaşın babası takmıştı. bu çocuk daha bilgili. ben dedim böyle böyle sorunum var sislere alalım modülü dedim. o arada aklına bir şey geldi. parkları modülden ayırdı ve sonuç. kırpışma tamamen durdu. far yanarken de kırpışma kesildi. ilginç bir şekilde bu sorunu da çözmüş olduk.

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş

Gözünüz aydın :)

İletiyi paylaş


Link to post
Gökhan Ekren

teşekkürler. sanıyorum modülün rölesinin kapasitesiyle alakalıydı durum.

İletiyi paylaş


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Misafir
Bu konuyu cevapla

×   Yapıştırdığınız içerik biçimlendirme içeriyor.   Biçimlendirmeyi Temizle

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız mesaja gömüldü.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi Temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.