• Duyurular

    • Selçuk Keleş

      Halojen farlara takılan H1/H4/H7/H11 tipi xenon kitler ve led ampullerle ilgili mesajlar   21-12-2015

      Gece Uçuşu'nda mercekli ya da merceksiz halojen farlara takılan H1/H4/H7/H11 tipi xenon kitler ve led ampuller, stop/sinyal lambalarına takılan P21 tipi led ampullerle ilgili hiç bir konuya ya da mesaja yer verilmemektedir.

      Güvenlik birinci önceliğimizdir.

      Bu xenon kitler ve led ampuller farın odak ve geometrisine tam uymadığından yeterli ve düzgün aydınlatma sağlayamamakta, diğer sürücülerin gözlerini kamaştırmakta, aracın elektronik sisteminde sorun çıkarmakta ve sürüş güvenliğini düşürerek trafikte tehlike oluşturmaktadır. 

      Bilgimizi ve tecrübemizi oem xenon/led mercek/yansıtıcı montajı üzerinde yoğunlaştıracağız. İç aydınlatmada led kullanımı konularında bir kısıtlama bulunmamaktadır. 

      Bu kurala uymayan mesajlar silinecek, cevap yazmakta ya da mesaj göndermekte ısrar eden üyenin üyeliği iptal edilecektir.
Gökhan Ekren

Bi-xenon mercekli farda kırpışma

Recommended Posts

Gökhan Ekren    28
Gökhan Ekren

Honda Civic aracıma bi-xenon far yaptırmıştım. Hatta forumda konusu da mevcuttur. Şöyle bir sorunum var. Yaptırdığımdan beri sağ far kilit açma kapama işlemi yaptığımda kırpışıyordu. Ben ampuldendir diyerek erteledim erteledim bu sorunu. Dün ampullerin yerini değiştirdim durum aynı. Kapılar kilitlenirken veya açılırken yine sağ taraf kırpışıyor. Sıfır balastları da üşenmedim değiştirdim aynen sağ far kırpışmaya devam ediyor. İşin garip yanı kablolarda bir sorun yok. Araç çalışırken veya çalışmazken içten açınca sorun yok. Sadece kapılar açılırken leaving home da karanlıkta devreye girdiğinde kırpışma yapıyor. Benim aklıma kapı açıldığında ayrıca aynalar da açıldığı için voltajdan mı sorun çıkıyor olması geliyor. Çünkü aynalar tam açılma veya kapanma yapar yapmaz far tam yanma durumuna geçiyor. Bu kırpışma olurken araçtaki tüm ışıklar da kırpışır duruma geliyor.

Aküm sıfır ancak Hondaların aküsü dar ve ters kutup olduğundan 45 a dan farklı akü bulmak çok zor. Tek aklıma gelen çözüm bixenonu direkt aküye bağlamak ancak bunu yaptırmak için hem işi bilen bir elektrikçi lazım hem de ortalarda kablo gezinmesini istemiyorum kaputun altında. Acaba bu sorunun kaynağı hakkında bilginiz var mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Halil Şahin    16
Halil Şahin

yazdıklarından anladığım kadarıyla bağantında sıkıntın var.önerim ise röle ile sistemi bağla.örneği sitede mevcut.harfiyen o semeyı uygula sorunun çözülecektir.Kolay gelsin..röle sistemi ile bağladıysan şaseni kontrol etmende fayda var..

  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post
Gökhan Ekren    28
Gökhan Ekren

röle sistemi yok. ancak bağlantıda sorun olsa içerden açınca da sorun olması gerekmez mi? sadece anahtar ile açınca aynalar tam açılana kadar kırpışıyor. mesela yoldan geldiysem yine kapatırken sorun yok kırpışma yok. akünün voltajı ile alakalı sanırım. röle sistemini araştıracağım.

İletiyi paylaş


Link to post
Misafir   
Misafir

Atesleyicilere harici olarak aküden direk eksi verin

İletiyi paylaş


Link to post
Gökhan Ekren    28
Gökhan Ekren

Servet bey bu konulardaki bilginize fazlasıyla güveniyorum ancak anlamadığım nokta şu. içerden farları yakınca (araç çalışmazken dahil) ateşlerken kilidi açınca hatalı ateşlemesi garip değil mi? eksi kutuptan olsa normal içerden yakınca da kırpışması gerekmez mi? bu soruyu tamamen düz mantık soruyorum. teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Misafir   
Misafir

Kilit ve aydınlatma aynı ana hat üzerinden besleniyor ise birbirine etki edebilir. Sizden ricam, farlar açıkken xenon balasta gelen voltajı ölçmeniz. Aynı anda merkezi kiliti aktif ederek voltaj ne kadar oynuyor ölçmeniz. Eğer dalgalanma varsa akü eskisinden harici kablo çekerek xenon eksisi ile birleştirip tekrar ölçmeniz. Bakalım neler olacak

İletiyi paylaş


Link to post
Gökhan Ekren    28
Gökhan Ekren

Şimdi olayı anladım. Eksiyi çekip deneyeceğim. Son sorum balastın gerisinde olan eksiye kabloyu sıyırıp mı eksiyi ekleyeyim yoksa eski bağlantısından komple keserek mi eksiyi bağlayayım?

İletiyi paylaş


Link to post
Misafir   
Misafir

Balast ı bağladığın yerde mutlaka ek yeri vardır. Orayı zaten voltaj ölçümünü oradan yapacaksın.

İletiyi paylaş


Link to post
Gökhan Ekren    28
Gökhan Ekren

Ölçümden sonra o ek yerinde bulunan eksiye aküden gelen eksiyi mi bağlayayım? Yoksa eski halinin üzerine mi eksiyi bağlayayım? Yani eski halini iptal etmeme gerek var mı? İki taraftan eksi almasının sakıncası oşmaz sanırım.

İletiyi paylaş


Link to post
Misafir   
Misafir

Gökhan, önemli :::Senin aracında öncelikle farların eksi ile mi sürülüyor, onu öğrenelim. Araç başında işlem yapacağın vakit beni ararmısın. Telefon trafiği daha sağlıklı olacaktır.

Çözüme ulaşınca burada paylaşalım. Keşke yakın olsan bana, çay eşliğinde bakardık beraber.

İletiyi paylaş


Link to post
Gökhan Ekren    28
Gökhan Ekren

Abi şimdi elimde ölçüm aleti yok. Dediğin şekilde balastın giriş hattına eksiyi girdim. Ancak sokete sıkıştırıp hem ayrı eksiyi hem de kendi eksisi bir arada oldu. Kırpışma kesildi ancak şöyle ki bir süre yanınca bu kırpışma bitiyordu zaten. Sistem soğukken yarın deneyeceğim ancak kırpışırken aküye eksiyi bağladım o saniyede sabitlendi. Olmadı yarın araç başında ararım seni.

İletiyi paylaş


Link to post
Gökhan Ekren    28
Gökhan Ekren

dün akşam geç saatte denedim. kırpışmadan direkt olarak ateşledi bir sorun olmadı. sorunum çözülmüş gibi görünüyor. ayrıca şu da var ; benim aracın orjinalinde ne merkezi kilit ile ayna katlama var ne de leaving home ile karanlıkta farların yanması. her iki özellik de modüller vasıtasıyla yaptığım değişiklikler. bundan dolayı belki bir çakışma yaşanıyordur. tam bilemiyorum.

tarihinde Gökhan Ekren tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Misafir   
Misafir

Demekki tümünü besleyen hattın kabloları ince kalmış. Sorun çözüldü ise bağlantı noktalarını iyileştirip kullanmaya devam :)

İletiyi paylaş


Link to post
Gökhan Ekren    28
Gökhan Ekren

Servet bey şu verdiğiniz fikri inanın oto elektrikçisi mümkün değil düşünemezdi. Eksi kablodan kimse şüphelenmez tahminimce.

İletiyi paylaş


Link to post
Gökhan Ekren    28
Gökhan Ekren

Evet sorun yine döndü dolaştı başa sardı. Tüm kabloları gizledim vs. bir kilitledim ki kapıyı yine aynı. Söktüm taktım fark yok. Konuyla alakalı video da çektim. Servet bey ne diyorsunuz bu duruma?

İletiyi paylaş


Link to post
Misafir   
Misafir

Voltajın düştüğü aşikar. Hangi semttesin ?

İletiyi paylaş


Link to post
Gökhan Ekren    28
Gökhan Ekren

Kadıköy. Bu arada eski ballastlarla deneme yaptım o hatta sorun var. Ben diyorum ki sigorta eskimiş vs. olabilir mi? En son bunu deneyeceğim. Çünkü sıkıntı sağda.

İletiyi paylaş


Link to post
Misafir   
Misafir

Voltajı ölçmeden bu işin nokta atışı olmayacak. Gebze organize sanayide yerim. Bana yarım saatte gelebilirsin. Eğer işin içinden çıkamazsan beklerim.

İletiyi paylaş


Link to post
Gökhan Ekren    28
Gökhan Ekren

Tamam aklımda olsun. Tavsiye edeceğiniz başka bir şey var mı? Duydan falan olabilir mi? İşin garibi içeriden selektör de yapıyorum herşey çalışıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker    2.601
Oktay Toker

Bu kırpışma olurken araçtaki tüm ışıklar da kırpışır duruma geliyor.

Bu cümleye göre far tesisatı ile alakalı bir durum bence söz konusu değil diye düşünüyorum.Yazılarınızdan anladığım kadarı ile haricen monte ettiğiniz ve kapı tetiklerini kullanan ve farları devreye alabilen modül hangisi ise bu radaki montajda ya sabit 12 volt yada şase montajı hatalı diye düşünüyorum.

Akü yeni yazmışsınız.Bu akü sorunsuz anlamı katmıyor ama bu durum araç çalışırkende oluyorsa akü ile alakalı degildir diye düşünüyorum ama kapı kilitlemeyi araç çalışırken yapılabilirse ne derece bu yapılabilir bilmiyorum ama ölçü aleti yok ise bunu deneyebilirsiniz.

Yada Servet ustamın yeni dergahına gidip anahtarı teslim etmeniz en ideal seçenekeler arasında görünüyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Misafir   
Misafir

Benzer sorun benim aracım liberty^de oldu geçen ay. Gerçi ben voltaj testi yapmadım çünkü çektiğim hat direk akü ile bağlantılı idi. Bedeki sorun, ampül soğuk iken kıvılcım atlaması gibi ses yapıp devreden çıkma idi. Bir kaç kere aç kapa yapınca yanıyordu. Sorun yan sanayi ampül kullanmamdan kaynaklı idi.

Sizin soruna benziyor. Buradaki tek sıkıntı balastlara gelen voltajı halen ölçmemiş olmanız

İletiyi paylaş


Link to post
Ozan Kar    12
Ozan Kar

ne kadar alakalı bilmiyorum ancak yazayım. Focusun oem xenon farına 2 tane şase geliyor, halojene 1 tane. xenonda olup halojende olmayan şase bağlanmazsa, far açıldığında xenon bir kaç sn aydınlatma yapmayacak kadar kırpışıp sönüyor. Ancak bu şaseyi halojene zaten gelen şaseyle birleştirincede sorunsuz çalışıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Gökhan Ekren    28
Gökhan Ekren

Araç çalışırken hatta çalışmazken içerden farı açınca sorun yok. Ayrıca aracı terkederken de yoldan far açık geldiysem sorun yok. Aradan 2 saat geçtiyse de sorun yok. Sanki sıcakken problem olmuyor gibi. Ancak ampul ve balastı da defalarca değiştirdim yerini sorun hep sağda

İletiyi paylaş


Link to post
Gökhan Ekren    28
Gökhan Ekren

servet bey tam olarak nerde yeriniz gebze sanayide? pazartesi günü ayarlayabilirsem gelmek isterim. ancak benim korkum oraya gelince bu arızayı yapmaması olur. o da şansımıza olur artık.

İletiyi paylaş


Link to post

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap