• Duyurular

    • Selçuk Keleş

      Merceksiz farlara xenon takılması ve H1/H4/H7 tipi xenon kitlerle ilgili mesajlar   22-12-2015

      Gece Uçuşu'nda merceksiz farlara xenon takılması ve H1/H4/H7 tipi xenon kitlerle ilgili hiç bir konuya ya da mesaja yer verilmemektedir. Merceksiz fara takılan xenon kitler diğer sürücülerin gözlerini kamaştırmakta ve trafikte tehlike oluşturmaktadır. Bu kitlerin aydınlatmaya da hiçbir katkısı yoktur. Xenona çevrim metodları ile ilgili detaylı bilgi Halojenden xenon / bi-xenona dönüşüm metodları linkinde bulunmaktadır. Bu kurala uymayan mesajlar silinecek, cevap yazmakta ya da mesaj göndermekte ısrar eden üyenin üyeliği iptal edilecektir. Bilgimizi ve tecrübemizi sadece D2S/D1S xenon mercek montajı üzerinde yoğunlaştıracağız. Vereceğiniz cevaplarda bu kurala uymanızı rica ederim.
    • Selçuk Keleş

      Gece Uçuşu stickerının dağıtımı devam ediyor   22-12-2015

      Gece Uçuşu stickerımız hazır. Camınızda yerini hazırlayın Sticker adresinize posta yoluyla ücretsiz olarak gönderilecektir. Önden yapışkanlı olup iç tarafa uygulanabilir. Ölçüleri 6x26 cm'dir. İstekleriniz için ad-soyadınızı, istediğiniz adedi ve adresinizi bu konuya mesaj atmanız yeterli.
    • Selçuk Keleş

      Mercek montajı için usta tavsiyesi istenen mesajlar   22-12-2015

      Gece Uçuşu'nda mercek montajı vb. işlemler için usta, montajcı, dükkan, web sitesi veya ticari amaçlı çalışan kişi tavsiyesi veya yönlendirmesi istenen mesajlara yer verilmemektedir. Gece Uçuşu, Araştır-Öğren-Uygula-Paylaş-Öğret-Geliştir prensibiyle, modifikasyonunu kendisi yapmayı amaçlayan diğer üyelere (ve misafirlere) bilgi verip, yol göstererek yardımcı olmayı hedefleyen, hiç bir çıkar gözetmeyen bir oluşumdur. Bu tip tavsiye ve yönlendirmeler forumu kullanım amacından dışarı çıkarmaktadır, bilginin ve tecrübenin birikimini, aktarımını engellemektedir ayrıca mesaj kirliliği oluşturmaktadır. Aydınlatma uygulamasını dışarıda yaptırmış üyeler - tavsiye veya yönlendirmeye girmeden - yaptıkları uygulamayı paylaşabilirler. Bu kurala uymayan mesajlar silinecek, mesaj göndermekte ısrar eden üyenin üyeliği iptal edilecektir. Bu konuya üyelerimizin dikkat etmesini rica ediyorum.
Ahmet Hatipoğlu

Ford Focus 1 (1998-2005) far durumu ve iyileştirme

Recommended Posts

Ahmet Hatipoğlu    0
Ahmet Hatipoğlu

Merhaba, uzun süredir burayı takip ediyorum öncelikle oldukça yararlı bir site olduğunu söylemeliyim. Sormak istediklerim ise:

3-4 ay kadar önce 99 focus aldım farların durumu pek iyi değil, ampulundeki sıkıntıdan ziyade farın cam bölümünde deforme olmuş yani yapışkan bir madde sürülmüş gibi bir durum var, pasta, cila gibi bir madde ile geçen gün sitede biraz uğraştık çıkıcak gibi ama bi daha deneyemedim, sormak istediğim böyle bir durum temizlik vs ile giderilebilir mi? ya da yeni far almak kaçınılmaz mıdır?

diğer bir sorum ise aydınlatmayı iyileştirmek istiyorum, özellikle geceleri sanki farım yanmıyormuş gibi geliyor hatta inip baktığım bile oldu :) H4 ampul kullandığımı öğrendim fakat bir sitede satıştaki ampuller için H4 uzun ya da kısa gibi ibareler bulunduğunu gördüm, ampül almayı düşünüyorum ama tek bir H4 ile oluyor mu yani aracımın farları tek ampul üzerinden mi uzun kısa çalışıyor? ve özellikle philips lere baktım, almayı istiyorum fakat diamond veya gt150'ydi sanırım bunlar uygun olur mu?( bu arada amacım görüntü deil sadece iyi bir aydınlatma, tabi beyazımsı bir ışık olması da hoş olur.) ve yukarıda yazdığım gibi farlarımın bu durumunda sadece ampulleri değiştirisem iyileştirmeyi farkedebilir miyim?

şimdiden teşekkürler, saygılarımla.

Ahmet, İZMİR

İletiyi paylaş


Link to post
Ahmet Hatipoğlu    0
Ahmet Hatipoğlu

merhaba ,teşekkürler Gökhan, aracımın farının içi gayet temiz sıkıntı cam bölümünde, bu durumu nasıl geçireceğimi bilmiyorum yani olur olmadık şeylerle temizlemeye kalkıp da bozmak da istemiyorum ama bakalım bişeyler deneyeceğim, bu konuda su ankini halini fotoğraflayıp eğer geçirebilirsem son halini de koymak isterim buraya, teşekkürler...

(camı temizleme konusunda deneyimi olan varsa bana fikir verirse sevinirim.) :)

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş    1.670
Selçuk Keleş

Bu ürün işine yarar : Cillit Bang - Eser kalmaz kirden !

Şaka bir yana tiner vb. bişey de camı temizleyebilir. Aydınlatman için de zaten alacağın ampulü seçmişsin bile. :)

Belki ilerde çift reflektörlü Focus farı taktırırsın, çıkma arasan bulursun temizlerinden ...

focus1-h4-h71.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Ahmet Hatipoğlu    0
Ahmet Hatipoğlu

Teşekkürler. tineri deneyeceğim. çıkmalara baktım özellikle çift reflektörlü için ama uymaz dediler diye almamıştım, burda bir arkadaşın uygulamasını gördüm bağlantılar halledilince oluyormuş, uygun denk getirisem almayı düşünüyorum, 2-3 ay önce tanesine 100 demişti bi çıkmacı sizce bu fiyat nasıl? (çift ref.)

İletiyi paylaş


Link to post
Cem Temizsoylu    1
Cem Temizsoylu

Çıkma için tanesi 100TL pahalı. Visteon olanların sıfır fiyatı o civarda, farda Ford amblemi yok sadece, kalitesi orjinal far ile aynı. Depo marka olan farlar daha da ucuz, ancak zamanla reflektör kısmında kararma oluyor onlarda.

İletiyi paylaş


Link to post
Ahmet Hatipoğlu    0
Ahmet Hatipoğlu

ok. tesekkurler. burası harika bu siteyi bulduguma cok sevindim gercekten nasıl yaparım ederim diye düsünürken herseyin cevabı burda, almaya kalktıgım zaman yazacagım buraya, hoscakalın...

İletiyi paylaş


Link to post
Mehmet Özyürek    584
Mehmet Özyürek

Makyajlı focus farlarını çıkma olarak 75 liraya kadar bulabilirsiniz..

Yan sanayi olupta sıfır olanlarda 80-100 lira civarında satılıyormuş, ama far yükseklik ayarı yokmuş, diye duydum..

İletiyi paylaş


Link to post
Enes Akduman    0
Enes Akduman

benimde 99 model bir focusum var yakın zmanda farını değiştirmiştim farımın birinde yükseklik ayarı var diğerinde yoktu meğerse farın içinde yükseklik ayarı için motorlar varmış farındeğiştirdiğimiz zaman eski farın içindeki motoruda yeni fara takmanız gerekiyor.

xenon far ile alaklı beni biraz aydınlatabilir misiniz rica etsem. şu anki far düzeneğimde H4 ampul kullanmam gerekiyor bildiğim kadarıyla H4 ampul kullanılan yerlerde uzun farlar daha verimli çalışıyormuş yanlız ben farlarımı değiştireceğim yani makyajlı focus farı taktırmayı düşünüyorum. Asıl problemim yeni focus farına xeonun taktırdığımda sadece uzun farlarım beyaz yanacak yoksa uzun da kısada beyaz mı yanacak H+ de olduğu gibi

İletiyi paylaş


Link to post
Mehmet Özyürek    584
Mehmet Özyürek

H4 focus farında kısada uzun da ölüdür...

Çünkü uzuna geçince kısalar söner...

makyajlı focus farı takınca iki reflektör ve iki ampulün olacak...

Kısalar H7 uzunlar H1...

Kısalara takacaksın xenonu, uzunlar sarı yanacak...

İletiyi paylaş


Link to post
Hasan Murat Sarıkaya    0
Hasan Murat Sarıkaya

Merhaba 2001 kasa focusumda philips diamond vision ampullerim vardı.görüntü güzeldi fakat performanslarından cok memnun değildim.geçtiğimiz gün küçük bir kaza sonucu farlarım kırıldı yenilerini taktırmak zorundayım şimdi.Makyajlı focus farı taktırmayı düşünüyorum.Aklımda birkaç soru var

Makyajlı kasanın merceksiz farlarına xenon uygulaması yapabilir miyim?merceksiz farlarda cok sağlıklı olmadığını duymuştum.

Bir de uzunlara da xenon uygulayabilir miyim bu farı taktırırsam?

İletiyi paylaş


Link to post
Mehmet Özyürek    584
Mehmet Özyürek

Oldu olacak sis varsa onlarada takki.. Gözü sağlam kimse kalmasın karşıda.. :)

Makyajlı farların kısalarına xenon taktırabilirsiniz... Aracınız açısından bir sorun olmaz...

Ancak

Madem farlar kırık...

Mercekli far al... Mercekleri de değiştir... Xenonuda tak... Dört dörtlük hemde etik olsun... Kimsede kör olmasın...

İletiyi paylaş


Link to post
Erkin Ak    0
Erkin Ak

arkadaşlar kısa farlar için sis için tamamiyle beyaz halojenlerden varmı fiyat aralığı nedir bunların.benim sislere adamlar 10 liraya beyaz taktık dediler tam bembeyaz değil ama kısa farlardan beyaz focus sedan araba

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş    1.670
Selçuk Keleş

Halojen ampulün tamamen beyaz olanları fazla akım çeken ampuller (100W vs) olarak bulunabiliyor. Onlar da fara zarar veriyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Ömer Öz    0
Ömer Öz

siteye yeni üye oldum baya okudum halojen kısmındaki konuları fakat benim aracımla direk alakalı konu göremedim.bu model araçta kullanmak için önereceğiniz ampul markası ve modeli nedir?benim için şu renk olsun diye bir takıntı yok önemli olan işlev aydınlatma performansı.xenon kit kullanmayı da düşünmüyorum.tavsiyelerinizi bekliyorum.mümkünse örnekleri resimli olarak verirseniz daha da çok sevinirim...

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş    1.670
Selçuk Keleş

Farların orjinal mi ? Ampullerin en son ne zaman değişti ve ne takılı ? 88 model bir aracın mercekleri ya da reflektörleri kararmış olduğundan performans ampullerinden beklediğin sonucu alamaman muhtemeldir.

İletiyi paylaş


Link to post
Ömer Öz    0
Ömer Öz

farlarım orjinal.3 senedir üniversitede olduğum için arabada babamda olduğu için en son ne zaman değiştiğini bilmiyorum.üzerinde standart osram H1 ampul var.yakın zamanda farlara gerekli temizliği yapmayı düşünüyorum.angel eye uygulama fikrim var.bunlarla birlikte bakımı ele almışken ampullerede el atmak istiyorum.durum bu şekilde önerilerinize göre bir seçim yapmak istiyorum...

İletiyi paylaş


Link to post
Yasin Öcal    0
Yasin Öcal

arkadasım forumda konu açmıştım.. bosch plus50 extra life diye bir ampül çıkarmış benim hoşuma gitti ömrü konusunda bişey diyemem ama hem plus50 olmasından dolayı hemde uzun ömürlü bir model olarak çıkarmış olmalarından dolayı sanırım 1 yıl rahat gider.. aydınlatmaya gelince ben osram NB ampülleri söküp bosch taktım gözüme daha hoş geldi sanki bosch daha fazala ışık veriyomuş gibime geldi, belki psikolojiktir belki osramlar eski diye olabilir

İletiyi paylaş


Link to post
Batuhan Yüksel    0
Batuhan Yüksel

öncelikle herkese merhabalar arkadaşlar sitenize yeni üyeyim. farlarla ilgili her türlü konu konuşuluyormuş benimde aklımda bir kaç soru vardı gireyim sorıyım dedim.. 2005 model ford focus sedan aracım var şimdi ben buna xeon taktırcakdım ama bi arkadaşım dedi xeonlara 62 ytl cezai uygulama başlamış. benden bu haberden sonra caydım sonrasında bana osram nb yada bosch plus doksan (+90) performans ampulu al diye tavsiye etti 2 günden beri araştırıyorum.. herkes bosch plus'dan daha memnun osram'a göre yaa ben yanlış biliyorum..(Forumlardan Okuduğumca) Gel Gelelim Aklma takılan 2. soruda bu farlara h1? h2? h7? vs. hangilerini uzun farlara alıcam, hangilerini kısa farlara alıcam? hangilerini sislere alıcam?(bu arada bu farlar sislerede takılıyormu onuda sorcakdım) yani anlayacağınız aklım karışık pek fazla bilgimde olmadığı için bileemiyorum zonguldak'ın karadeniz ereğli ilçesinde oturuyorum.. 2 tane tuning var onlarda bu farlarla ilgili bi bilgiye sahip değiller.. internette bi sitede buldum..sitenin adını vermiyorum reklam olur diye (: ama güvenilir bi site.. Şşde sizden istediğim yardım bu arkadaşlar.. deneyimlerinizi,fikirlerinizi benle paylaşırsanız çok sevinirim.. bu arada farları daha hiç bir araç üstünde görmedim? aydınlatması nasıl onuda merak ediyorum arabasında olan varsa resmini çekipde koyarsa çok çok teşekkür ederim.. aracım eski kasa focuslardan ama makyajlı kasa.. ben altına fotoğrafımı koyuyorum..

i698618_resized-image.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş    1.670
Selçuk Keleş

Bu farlarda kısada H7, uzun ve siste H1 tipi ampul var.

Daha uzun ömürlü olmasını istiyorsan +%50 ampulleri kullanmanı öneririm.

Aydınlatmada farın optiği çok önemli olduğundan her farda her ampul aynı performansı göstermeyebilir, bu nedenle yorumlar kişiden kişiye göre değişir.

Her ampulün başarılı olduğu farklı noktalar var, kimisi yolun a kısmına kimisi de b kısmına fazla ışık verir. Bunları ancak hassas ölçüm cihazları ile tespit etmek mümkündür.

Yani "en iyisi budur" demek net olarak mümkün değil. O yüzden kutu üzerinde yazan rakamların etkisine kapılmadan senin için ideal ampulü seçmen daha mantıklı olur.

Halojen kısmında bir çok ampul hakkında yorumlar var bunları incelemeni öneririm.

İletiyi paylaş


Link to post
Mehmet Özyürek    584
Mehmet Özyürek

Mesajınızda bahsettiğiniz far kelimesi galiba ampulu işaret ediyor.. Yani ampul demek istediğinizi varsayıyorum..

Ama yinede yanlış yorumlamış olabilirim düşüncesi ile bildiklerimi paylaşmak istiyorum.. Performans için, bu araca farklı bir far takmanıza gerek yok..

Aracınızın farları oldukça başarılı.. Bu sebeple xenona zaten ihtiyaç yok.. Selçuk'un önerdiği gibi +50 ampuller sizi memnun edecektir..

Siz farları orjinal kalsın... Mevcut hali ile gayet yeterli ve başarılıdır...

Uzun farlarınız için de bir şey yapmanıza gerek yok...

Sadece kısa farlarınız için +50 veya +90 ampul takabilirsiniz...

İletiyi paylaş


Link to post
Batuhan Yüksel    0
Batuhan Yüksel

Tavsiyeleriniz Şçin Teşekkür Ederim.. Önceleri Xeon Alcakdım Araştırdım Bayaa.. Mercekli Far Gerekiyormuş.. Ondan Sonra Vazgeçtim.. Maliyeti Çok Geliyordu.. Sadece Xeon'da Takılmıyormuş Cezası Varmı Bir Kaç Arkadaşımda Uyardı Beni.. Bir Arkadaşım Bu Ampülleri Önerdi.. Bi Şnternet Sitesinden Buldum Almışken Uzun-Sis-Kısa Hepsine Taktırayım Diyorum Çünkü Kısalarda Olupda Sislerde Olmayınca Görüntü Bir Farklı Olur Gibime Geliyor..Selçuk Abi Son Defa Soruyorum Sana Ona Göe Haftaya Siparişini Vericem.. Şimdi Kısalar Şçin http://www.oto-parca.net/H7-AMPUL-CIFT-PLU...ISI,PR-523.html Uzun ve Sisler Şçinde http://www.oto-parca.net/H1-AMPUL-CIFT-PLU...ISI,PR-520.html bunlardan Sipariş Ettircem Değilmi Son Defa Bi Yardım Et Bana.. Ereğlide Bi Arkadaşımda Far Rölesi Filan Dedi Bunları Takarken Takdır Kesinlikle Dedi Anlamadım.. Şimdi Bunları Sipariş Ettirdim Geldi.. Ben Aracımı Ford Yetkili Servisinden Başka Hiç Bir Yere Götürmüyorum.. Gene Onlara Götürsem Takabilirler Herhalde Değilmi? Bu Farları Taktıkdan Sonra Başka Bişeylere Gerek Varmı? Bilmediğim Şçin Soruyorum Kusurumada Bakmayın.!! Bu Linkini Koyduğum Sitedede Ucuz mu Yoksa Pahalı mı? Fiyatlarınıda Bilmiyorum.. Şimdiden Teşekkürler.!!

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş    1.670
Selçuk Keleş

Sen %90'lık ampuller seçmişsin, bunlar uygun. Ömrü +50'lere göre kısa olabilir bunu gözönünde bulundurmalısın.

Ek bir parça, röle falan gerekmez, elektrikçi de, sen de, servis te kolayca takabilirsiniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Batuhan Yüksel    0
Batuhan Yüksel

Abi Kısa Ömürlü Dediğinden Kastın Ne? 1-2 Sene Gitmezmi?

İletiyi paylaş


Link to post
Mehmet Özyürek    584
Mehmet Özyürek

Daha kısa...

Osram night breaker'in ömrü 200 saat...

İletiyi paylaş


Link to post
Mustafa Tüfekçi    9
Mustafa Tüfekçi

Bak tam yerinde sormuşsun :good1:

amaç aydınlatma performansı ise +90 en iyisi denilebilir. ama beyaz görüntü istiyorsan sen coolblue gibi camı boyalı (ama çin işinden az çok iyi) ampul takcan gibi geliyor

İletiyi paylaş


Link to post

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap