• Duyurular

    • Selçuk Keleş

      Merceksiz farlara xenon takılması ve H1/H4/H7 tipi xenon kitlerle ilgili mesajlar   22-12-2015

      Gece Uçuşu'nda merceksiz farlara xenon takılması ve H1/H4/H7 tipi xenon kitlerle ilgili hiç bir konuya ya da mesaja yer verilmemektedir. Merceksiz fara takılan xenon kitler diğer sürücülerin gözlerini kamaştırmakta ve trafikte tehlike oluşturmaktadır. Bu kitlerin aydınlatmaya da hiçbir katkısı yoktur. Xenona çevrim metodları ile ilgili detaylı bilgi Halojenden xenon / bi-xenona dönüşüm metodları linkinde bulunmaktadır. Bu kurala uymayan mesajlar silinecek, cevap yazmakta ya da mesaj göndermekte ısrar eden üyenin üyeliği iptal edilecektir. Bilgimizi ve tecrübemizi sadece D2S/D1S xenon mercek montajı üzerinde yoğunlaştıracağız. Vereceğiniz cevaplarda bu kurala uymanızı rica ederim.
    • Selçuk Keleş

      Gece Uçuşu stickerının dağıtımı devam ediyor   22-12-2015

      Gece Uçuşu stickerımız hazır. Camınızda yerini hazırlayın Sticker adresinize posta yoluyla ücretsiz olarak gönderilecektir. Önden yapışkanlı olup iç tarafa uygulanabilir. Ölçüleri 6x26 cm'dir. İstekleriniz için ad-soyadınızı, istediğiniz adedi ve adresinizi bu konuya mesaj atmanız yeterli.
    • Selçuk Keleş

      Mercek montajı için usta tavsiyesi istenen mesajlar   22-12-2015

      Gece Uçuşu'nda mercek montajı vb. işlemler için usta, montajcı, dükkan, web sitesi veya ticari amaçlı çalışan kişi tavsiyesi veya yönlendirmesi istenen mesajlara yer verilmemektedir. Gece Uçuşu, Araştır-Öğren-Uygula-Paylaş-Öğret-Geliştir prensibiyle, modifikasyonunu kendisi yapmayı amaçlayan diğer üyelere (ve misafirlere) bilgi verip, yol göstererek yardımcı olmayı hedefleyen, hiç bir çıkar gözetmeyen bir oluşumdur. Bu tip tavsiye ve yönlendirmeler forumu kullanım amacından dışarı çıkarmaktadır, bilginin ve tecrübenin birikimini, aktarımını engellemektedir ayrıca mesaj kirliliği oluşturmaktadır. Aydınlatma uygulamasını dışarıda yaptırmış üyeler - tavsiye veya yönlendirmeye girmeden - yaptıkları uygulamayı paylaşabilirler. Bu kurala uymayan mesajlar silinecek, mesaj göndermekte ısrar eden üyenin üyeliği iptal edilecektir. Bu konuya üyelerimizin dikkat etmesini rica ediyorum.
Fatih Demirtaş

Geri vitese takınca 4'lülerin yanması

Recommended Posts

Fatih Demirtaş    59
Fatih Demirtaş

Büyük otobüslerden aklıma geldi.Geri vitese takınca 4lü flaşörler devreye girse nasıl olur.Bazı mercedes otobüslerde o sistem var..Benim hoşuma gitti.En azından ticari sınıfı için düşünmek lazım.Alt yapısı için ne yapmamız lazım.Aklıma daha çok yatarsa kangooya yapmak isterim..Sizin fikirleriniz nedir ?

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş    1.670
Selçuk Keleş

İkaz sesiyle olursa daha çok işe yarar. ( http://www.sanel.com.tr/geri-vites-ikaz.htm )

Geri vites lambasından tetik alınıp dörtlü sinyal ve bu küçük kornaya bağlanılabilir.

  • Beğen 2

İletiyi paylaş


Link to post
Fatih Demirtaş    59
Fatih Demirtaş

İkaz sesiyle olursa daha çok işe yarar. ( http://www.sanel.com...-vites-ikaz.htm )

Geri vites lambasından tetik alınıp dörtlü sinyal ve bu küçük kornaya bağlanılabilir.

Evet ikaz seside iyi fikir ama şimdilik flaşörler aklımda.Tetik olarak geri vitesin müşüründen alınabilirmi ? flaşör düğmesi vites yan yana.Bu konuda Servet abiminde fikrini merak ediyorum..

İletiyi paylaş


Link to post
Mustafa Bağseven    148
Mustafa Bağseven

Bir adet normal röle ve bir adet sinyal rölesi ile yapılabilecek basit bir iş

  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post
Servet Aydın    1.104
Servet Aydın

Ruhsatta kamyonet yazıyor diye 10 teker muamelesi göstermem kangoo'ya :) yakışmaz kangoo'ya.

  • Beğen 5

İletiyi paylaş


Link to post
Fatih Özbaş    390
Fatih Özbaş

aslında mantıklı. binek araçlara bile uygulanabilir. ikaz sesini boşverin ama mesela uzun yolda kısa mesafeli geri geri gitmek gerekirken hep 4lüleri açarım ben. bu yapılırsa açmaya da gerek kalmaz. ama kangoya geri vites düdüğü gereksiz :)

  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post
Fatih Demirtaş    59
Fatih Demirtaş

Fikirler için teşekkür ederim :) Ama gerekli bi iş bence .Aklımda.. Servet abi sende haklısın ama Kamyonet işte.. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Yakup Paçacı    0
Yakup Paçacı

konu dört sene olmuş açılalı ama kimse nasıl yapılacağı ile ilgili bilgi vermemiş malesef benimde şuan ihtiyacım olduğundan ararken bu çıktı karşıma yardımcı olacak varmı

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sırrı Polat    199
Sırrı Polat

geri vites lambasından , sinyallere 1 röle ve 1 flaşör kullanarak paralel çekerek yapabilirsiniz

  • Beğen 2

İletiyi paylaş


Link to post
Yakup Paçacı    0
Yakup Paçacı

bu role mini role var üçlü onlardan mı yoksa sinyaldeki faşörü kullanabilir miyim yada bağlantı şemasını reim halinde çizebilir misiniz kabaca

İletiyi paylaş


Link to post
Mustafa Bağseven    148
Mustafa Bağseven

Geri vites lambasının hattıyla sinyal ampülünü beslerseniz aracınız arıza ışıgı yakabilir.Geri vites lambasının sigortasını da attırabilirsiniz.

Tek röle ile dörtlü flaşör tuşunu tetikletirseniz belki olur.

  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post
Mert Girgin    22
Mert Girgin

Artık birçok  lamba  body control modül üzerinden çalışıyor body control modüle + veya - hangisi gidiyorsa röle ile yol vererek yapabilirsiniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Mürsel Balcı    104
Mürsel Balcı

Arkadaşlar boyle bir şey benimde aklıma geldi googleda arama yapınca da bu konuyu buldum. Nasıl yapıldığını sormuyorum onu bir şekilde hallederim sanirim. Bunun bir dezavantajı olurmu acaba ben genelde geri geri gelirken dörtlüleri açarım. Açmadığım bir yer varmı pek hatırlamıyorum. Bir de bu muayene açısından sıkıntı olurmu gerçi sıkıntı olsa bile muayeneye giderken iptal edilebilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut Akbulut    2.390
Mahmut Akbulut

Uygulama doğru yapılırsa hiçbir dezavantajı olmaz aksine daha güvenli olur . Muayenede sıkıntı çıkacağını sanmıyorum ama her ihtimale karşı önlem almak lazım...

  • Beğen 2

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş    1.670
Selçuk Keleş

Muayenede dörtlüler sürekli yakılıyor zaten :) 

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut Akbulut    2.390
Mahmut Akbulut

Evet abi benim de dikkatimi çekti , teknisyen araca biner binmez yakıyor dörtlü flaşörü :yes:

İletiyi paylaş


Link to post
Semih Tunca    119
Semih Tunca
gönderildi (düzenlendi)

 Evet yakıyorlar ama, bence hafif kusur olarak yazabilirler daha önce fren tamburuna  girerken araç sallanınca Elo'nun ani fren rölesi devreye girmişti 1. kademedeydi ve hafif kusur flaşör hatalı yanıyor diye yazdılar 

tarihinde Semih Tunca tarafından düzenlendi
  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post
Mürsel Balcı    104
Mürsel Balcı

Dün aksam sistemi biraz inceledim ve bir role hazırladım şöyleki araç sinyal koluna flasorden 3 kablo geliyor. Bunlardan 2 tanesi sağ ve sol sinyal hattı diğeri ise tetik . Tetigii hangisine değdirirsek o tarafın sinyali yanıyor. İkisine değdirince de 4lu gibi yanıyor. Aslında dörtlü flaşör düğmesini de inceledim. Ondada ayni şekilde 3 kablo flaşörden geliyor ve düğmeye basınca üç kablo birleşmiş oluyor. Elimde 1 tane 12 volt çift kontak role vardı. Buna simdilik ihtiyacım olacak şekilde kabloları lehimledim rölenin şasesi direk bağlayacağım. 12 voltu geri vites hattından alıp roleyi tetikleyecegim. Röle tetiklendiginde sağ ve sol sinyal hatları flasorun tetigiyle birleşmiş olacak ve geri vitese takınca dörtlüleri yanmış olacak geri vites hattına bir düğme koyup istemedigim zaman kapatmayı düşünüyorum.

a6ecae69c68db191abae2e27e63186c9.jpg9559a00b54cc28d98ffeac535fcbb694.jpgd393401466f43e91447605e406094095.jpg53c718cce5a9c1f6417a5bb7c88f1e59.jpg

ASUS_Z012D cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker    2.241
Oktay Toker
gönderildi (düzenlendi)

4 lü düğmesindeki iki ucu kısa devre eden buton uçları ile birleşim içi roleli tertibat olsada kartı ile uğraşılmasa daha mı zor olur?.Kartla uğraşınca farklı sıkıntılar ile karşılaşmak sürpriz olmaz diye düşünüyorum.Elektronik 4 lü sistemlerinde bu tip işlemler olmayacaktır.Buton uçları en ideal yol sanırım.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Mürsel Balcı    104
Mürsel Balcı
10 saat önce, Oktay Toker yazdı:

4 lü düğmesindeki iki ucu kısa devre eden buton uçları ile birleşim içi roleli tertibat olsada kartı ile uğraşılmasa daha mı zor olur?.Kartla uğraşınca farklı sıkıntılar ile karşılaşmak sürpriz olmaz diye düşünüyorum.Elektronik 4 lü sistemlerinde bu tip işlemler olmayacaktır.Buton uçları en ideal yol sanırım.

Oktay hocam bu dediğinizden pek bir şey anlayamadım. 

Benim yaptığım yöntemi söyleyeyim. sinyal koluna giden 3 tane kablo var bu kabloların 1 tanesi sol 1 tanesi sağ diğeri ise flaşör rölesinin tetik ucu. tetik ucu hangi tarafın hattıyla birleşirse o tarafın sinyali yanıyor. benim yaptığım rölede sağ ve sol sinyalleri aynı anda tetik ucuyla birleştiriyor. aslında daha önceden elonun otoban sinyalini taktığım için bu uçlar için direksiyon altına hat çekmiştim. geri vites için de kullandığım bir hat vardı.

Çift kontak rölenin artı ucunu geri vites hattına 

şase ucunu şaseye 

sağ ve sol sinyal hatlarını ise röle tetiklenince flaşörün tetik ucuyla birleşecek şekilde yaptım. yani röle çektiği zaman sağ sinyal ve sol sinyal hattı flaşörün tetik ucuyla birleşiyor ve dörtlüler yanmış oluyor. 

Biraz önce montajı bitirdim. 

 

  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker    2.241
Oktay Toker

4 lü düğmesindeki buton un 2 ucu var ve bu iki ucu kısa devre ediyor degilmi buton bu kısa devre olan 2 uçtan kablo çıkarılacak ve yine role ile geri vites tetiklemesi ile buton uları bilahire kısa devre edilip 4 lü çalışacak.

İletiyi paylaş


Link to post
Mürsel Balcı    104
Mürsel Balcı
4 lü düğmesindeki buton un 2 ucu var ve bu iki ucu kısa devre ediyor degilmi buton bu kısa devre olan 2 uçtan kablo çıkarılacak ve yine role ile geri vites tetiklemesi ile buton uları bilahire kısa devre edilip 4 lü çalışacak.
Yok oktay hocam tam olarak dörtlü düğmesi o şekilde çalışmıyor. Ben de ilk etapta dörtlü düğmesi üzerinden halledeyim dedim ama dörtlü düğmesine basınca toplamda 3+2 hat yani 5 kablo birleşiyor ayrıca 2 hat bağlantısı kesiliyor. 3 tanesi zaten sinyal kolunda da olan flaşörden gelen sağ sol sinyal ve tetik ucu diğer 2 hat kontak için.

ASUS_Z012D cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • Beğen 1
  • Teşekkür et 1

İletiyi paylaş


Link to post
Semih Tunca    119
Semih Tunca

Elinize sağlık güzel ve faydalı olmuş istenildiğinde iptal edilmeside muayene için gerekli olabilir

  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker    2.241
Oktay Toker
gönderildi (düzenlendi)
On 01.11.2017 at 15:09, Mürsel Balcı yazdı:

Yok oktay hocam tam olarak dörtlü düğmesi o şekilde çalışmıyor. Ben de ilk etapta dörtlü düğmesi üzerinden halledeyim dedim ama dörtlü düğmesine basınca toplamda 3+2 hat yani 5 kablo birleşiyor ayrıca 2 hat bağlantısı kesiliyor. 3 tanesi zaten sinyal kolunda da olan flaşörden gelen sağ sol sinyal ve tetik ucu diğer 2 hat kontak için.

ASUS_Z012D cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Bu kısımları biliyorum.Bir çok modlde tamir için uğraştım vakıfım.Lakin bu tarz işlem için hiç uğraşmadığım için sadece bilğim doğrultusunda fikir üretmeye çalışıyorum.

Benim bahsettiğim 4 lü düğmenin buton kısmı ve butona basınca iletişime geçen uçları.Anahtardan sonraki kart ünitesinden çıkış uçlarını demiyorum.Düğme buton değilde çoklu anahtar ise sözüm yok.Lakin bu çok nadir kullanılıyor.Genelde elektronik yarı yada tam dijital olan roleli tertibat mevcut.Sadece buton tipte anahtar ise bu anahtar ucunu kullanmaktan söz ediyorum.Anahtarsız buton ise tabi bunun içinde devre şart.

Senin yaptığın anladığım kadarı ile çıkış uçlarındaki rolelerin tetik hareketini geri vites artısı ile elektronik kart bölümünden yeniden tetikletme işlemi.Yanılıyormuyum?

Bu işlemdeki o 3 uç 4 lü düğmenin pinlerinden mi çıkıyor ve oraya baglıyorsun?

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Mürsel Balcı    104
Mürsel Balcı
Bu kısımları biliyorum.Bir çok modlde tamir için uğraştım vakıfım.Lakin bu tarz işlem için hiç uğraşmadığım için sadece bilğim doğrultusunda fikir üretmeye çalışıyorum.
Benim bahsettiğim 4 lü düğmenin buton kısmı ve butona basınca iletişime geçen uçları.Anahtardan sonraki kart ünitesinden çıkış uçlarını demiyorum.Düğme buton değilde çoklu anahtar ise sözüm yok.Lakin bu çok nadir kullanılıyor.Genelde elektronik yarı yada tam dijital olan roleli tertibat mevcut.Sadece buton tipte anahtar ise bu anahtar ucunu kullanmaktan söz ediyorum.Anahtarsız buton ise tabi bunun içinde devre şart.
Senin yaptığın anladığım kadarı ile çıkış uçlarındaki rolelerin tetik hareketini geri vites artısı ile elektronik kart bölümünden yeniden tetikletme işlemi.Yanılıyormuyum?
Bu işlemdeki o 3 uç 4 lü düğmenin pinlerinden mi çıkıyor ve oraya baglıyorsun?
Dörtlü düğmesini söktüm elektronik değil aracın dörtlü sistemi de elektronik değil bildiğiniz flaşör rölesi mevcut. Dörtlü düğmesi buton gibi yani basınca biraz iç kısımda kalıp çalışıyor tekrar basınca da yukarı kalkıp çalışmayı kesiyor. Dörtlü düğmesinin sokotte 8 kablo mevcut bunlardan 2 tanesi aydınlatma icin. 3 tanesi flaşörden gelen uçlar bunlardan 1 tanesi sağ sinyal hattı 1 tanesi sol sinyal hattı bi tanesi de role tetik ucu. Bu 3 tane uç düğmeye basınca birleşiyor. Kalan 3 tane uçtan 2 si düğme basili değilken birbirine bağlantılı vaziyette düğmeye basınca 2 uçtan birisi bağlantılı olduğu diğer uçtan ayrılıp kontak hattıyla birleşiyor.

Flaşörden gelen 3 tane uç yani sağ ve sol sinyal hattıyla tetik ucu ayni zamanda aracın sinyal koluna da geliyor. Tetik ucu hangi tarafla birleşiyorsa o tarafın sinyali yanıyor. İkisiyle birleşirse de dörtlü yanıyor.

Şimdi gelelim benim bu 3 tane ucu dörtlü düğmesinden değilde sinyal koluna gelen hattan almamın nedenine.

Ben zaten araca daha önce elonun otoban sinyalini taktığım için sinyal kolundan direksiyonun altına hat cekmistim. Elimde hazır çekili hat olunca bi daha dörtlü düşmesinden hat çekmeyip mevcut hatta yapmış olduğum çift kontak roleyi bağladım.

Rölenin şasesini şaseye bağladım 12 voltu ise geri vites hattına bağladım.
Geri vitese takınca röle tetikleniyor ve aracın sağ ve sol sinyal hattıyla tetik ucu ayni dörtlü düğmesinde olduğu gibi birleşiyor ve aracın dörtlüleri çalışmış oluyor.

Biraz uzun oldu kusura bakmayın :)


ASUS_Z012D cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap