İçeriğe Yönlendir
Toygar Egemen

Mini Cooper 1 (2000-2006) xenon'dan bi-xenon'a

Recommended Posts

Toygar Egemen

Herkeze merhaba arkadaşlar,

Aracım R53 Model Mini Cooper S, orjinal far setim fabrika çıkışlı,

Mercekli Xenon ( arabayı çalıştırdığımda bir aşşağı bir yukarı yapıp odaklanan bir aparatı var sanırım bu adaptif oluyor tam bilmiyorum )

Uzun farlar ise mercek yani kısa fark olan xenon'un altında standart halojen.

Bir arabada ne performans ne görünüm nede ses önde gelir benim için ama o bi-xenon far rahatlığını ve zevkini başka hiçbir şeyden alamıyorum.

Bundan önce BMW 3.20d kullanmıştım ve ilk bi-xenon deneyimim di, ondan sonrada bi-xenonsuz yamam dedim.

Bu aracımı geçen sene aldım alırkende zaten xenon'u var ben buna birde bi-xenon yaparım dedim ve içimi rahatlattım, fakat malesef yapılamıyormuş. Kime gitsem, kime sorsam, yalvarsam yakarsam, olmuyor. Gerçekten, arabayı satma durumuna kadar gidiyor nerdeyse, o kadar önemli benim için.

Hemen bunun üstüne bir araştırma yaptım ve belki özel bununla uğraşan farı merceği baştan yaratan her model arabaya uyarlayabilen bir far mühendisi birazda esnaf olmak kaydı ile arayışa geçtim :) ama bundada sonuca varamadım.

Ve sonunda sizi, burayı buldum ve öyle mutlu oldum ki içimde bir umut doğdu! Artık ustayı, yaptırmayı bıraktım geçtim bi-xenon için arabayı sök-tak desinler onu bile yapmaya hazırım. :)

Bu konuda yardımcı olabilecek saygı değer bilen,paylaşan arkadaşlarımıza danışmam gereken sorularım var. Umarım bana yardımcı olabilirsiniz ;

1. Far'ın resmini yazımın sonunda paylaşacağım acaba yapabilirmiyim ?

2. Eğer yapabiliyor isem, almam gereken ekstra hangi materyaller olacaktır ?

Eğer far olumlu ise ilk sorum bu olucak, şimdiden şükranlarımı iletirim...

 

 

 

post-6356-0-83458900-1355978024_thumb.jp

İletiyi paylaş


Link to post
Samet Daş

Hoş geldiniz. otomatik far seviye sensörü her çalıştırdığında arabanın eğimine göre faryükseklik ayarını tekrar yapıyor. ondandır yukarı aşağı yapması.

yaklaşık yarım saattir resme bakıyorum, gerçekten ilginç. aklıma gelen iki fikir mevcut.

1. eğer far ebatı şekli diğer mini modelleri ile uyumlu ise çıkma far alıp, bi-xenon mercek montajı ve ledler ile gündüz farı ayrıca sinyalizasyon yaparak anonim bir far oluşturabilirsiniz.

2. uzunlara mercek alıp sadece uzunları mercekli xenon a çevirebilirsiniz.

birinci seçenek beni daha çok heyecanlandırdı.söylemem gerek.

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş

Hoşgeldiniz. Bu model makyajlı olan model değil mi? 2006'ya kadar üretilen model yani. D1S ampul kullanılıyor ise bi-xenon olmaması çok tuhaf.

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut Akbulut

Toygar bey merhaba aramıza hoşgeldiniz :flowers:

Farlarınız Magnet Marelli olmalı arkadaşımın 2002 model mini sine bi-xenon yapmıştık onun far içi çok kısıtlıydı ama sizin farınız zaten mercekli o yüzden bi-xenon a çevirmek daha kolay olacaktır,yeni üyelere her zaman söylediğimizi size de söylemek isterim daha önce bu tarz işlerle uğraşmadıysanız ilk deneyiminizi mutlaka çıkma far üzerinde yapın.. :good1:

  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post
Murat Engin

Orjinal merceğinizin ebadındaki bi-xenon merceğinin selenoidine uzun far enerjisini vermek neden zor, anlayamadım

Bütün olay düzgün montajlı bir mercek işi...adaptif olayı da step motorlu bir mekanizma sonuçta,

belki sadece uzun-kısa perde mekanizması taşınarak bile olabilir bence.

Yedek farınız olsa ben bile yaparım.

İletiyi paylaş


Link to post
Samet Daş

Toygar bey merhaba aramıza hoşgeldiniz :flowers:

Farlarınız Magnet Marelli olmalı arkadaşımın 2002 model mini sine bi-xenon yapmıştık onun far içi çok kısıtlıydı ama sizin farınız zaten mercekli o yüzden bi-xenon a çevirmek daha kolay olacaktır,yeni üyelere her zaman söylediğimizi size de söylemek isterim daha önce bu tarz işlerle uğraşmadıysanız ilk deneyiminizi mutlaka çıkma far üzerinde yapın.. :good1:

ben saçmalamışım biraz. ayaklarıma kan gitmeyince düşünemiyorum sanırım. :fiuw: mercek değiştirmek en doğru seçim :good1:

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut Akbulut

Orjinal merceğinizin ebadındaki bi-xenon merceğinin selenoidine uzun far enerjisini vermek neden zor, anlayamadım

Bütün olay düzgün montajlı bir mercek işi...adaptif olayı da step motorlu bir mekanizma sonuçta,

belki sadece uzun-kısa perde mekanizması taşınarak bile olabilir bence.

Yedek farınız olsa ben bile yaparım.

Murat bey konuyu siz mi yanlış anladınız yoksa ben mi okuduklarımdan bir şey anlamadım :unknw: kafam karıştı kall geldi iyimii :dance2:

İletiyi paylaş


Link to post
Toygar Egemen

Arkadaşar iyi akşamlar,

Şimdi araştırdım ki benim üst far'a Xenon aşağıdaki uzun farımada H7 diyorlar, bu durumda uygulanabilirmi ?

Yani şimdi ben bir perdeli mercek alıp kendi merceğim ile onu değiştirsem H7 ampulude iptal etmeden (Arıza lambası için) sellektör atmak veya uzunları açmak istiyip kolu çekip ittirdiğimde Hem halojen ampulum hemde merceğimdeki perde açılacak ve xenon ampulumde uzakları gösterecek mi ? bu yeterli olur mu sizce ? arıza lambası yakmayacaktır heralde...

İletiyi paylaş


Link to post
Samet Daş

Arkadaşar iyi akşamlar,

Şimdi araştırdım ki benim üst far'a Xenon aşağıdaki uzun farımada H7 diyorlar, bu durumda uygulanabilirmi ?

Yani şimdi ben bir perdeli mercek alıp kendi merceğim ile onu değiştirsem H7 ampulude iptal etmeden (Arıza lambası için) sellektör atmak veya uzunları açmak istiyip kolu çekip ittirdiğimde Hem halojen ampulum hemde merceğimdeki perde açılacak ve xenon ampulumde uzakları gösterecek mi ? bu yeterli olur mu sizce ? arıza lambası yakmayacaktır heralde...

sizin far h7 free form çift reflektörlü farlar misali anladığım kadarıyla tek farkı kısalarda xenon mercek mevcut. bu yüzden hem halojen hemde bi-xenon uzunlar yanacak. arıza lambası konusunda fikrim yok. ama oem mercek ve balast yakmayacaktır diye tahmin etmekteyim. gece uçuşu ahalisi arkadaşlarımdan öğrendiğim kadarıyla.

tarihinde Samet Daş tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Osman Ermiş

sizin far h7 free form çift reflektörlü farlar misali anladığım kadarıyla tek farkı kısalarda xenon mercek mevcut. bu yüzden hem halojen hemde bi-xenon uzunlar yanacak. arıza lambası konusunda fikrim yok. ama oem mercek ve balast yakmayacaktır diye tahmin etmekteyim. gece uçuşu ahalisi arkadaşlarımdan öğrendiğim kadarıyla.

Ayni benim durum.

Benim kisalar h7 uzunlar h1. H7 ye bi-xenon mercek takacam. Uzunlari ne yapacam bilmiyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş
Arkadaşar iyi akşamlar,

Şimdi araştırdım ki benim üst far'a Xenon aşağıdaki uzun farımada H7 diyorlar, bu durumda uygulanabilirmi ?

Yani şimdi ben bir perdeli mercek alıp kendi merceğim ile onu değiştirsem H7 ampulude iptal etmeden (Arıza lambası için) sellektör atmak veya uzunları açmak istiyip kolu çekip ittirdiğimde Hem halojen ampulum hemde merceğimdeki perde açılacak ve xenon ampulumde uzakları gösterecek mi ? bu yeterli olur mu sizce ? arıza lambası yakmayacaktır heralde...

Evet. Gerçi soruma cevap alamadım ama önce şu anki xenon merceğin ampulü nedir onu netleştirmen lazım. D1S ya da D2S olabilir bi-xenon merceği o tipte alman gerekiyor ki eski ampulünü aynen takabilesin. Muhtemelen farların bosch marka olduğundan bi-xenon merceği de bosch marka alırsan daha rahat monte edersin.

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut Akbulut

Bi-xenon montajında mevcut olan D1S xenon kiti kullanın uzun fardan selenoid perdeye paralel hat çekin.Daha sonra isterseniz halojen uzunları dimleyerek halojen DRL olarak kullanın renk hoşunuza gitmez ise H7 led ampulde kullanabilirsiniz

tarihinde Mahmut Akbulut tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Misafir

mini cooperin merceği ford mondeo merceğinden çok az daha büyük. Arka planda uğraşmak gerekecek. d2s diye biliyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut Akbulut

Evet. Gerçi soruma cevap alamadım ama önce şu anki xenon merceğin ampulü nedir onu netleştirmen lazım. D1S ya da D2S olabilir bi-xenon merceği o tipte alman gerekiyor ki eski ampulünü aynen takabilesin. Muhtemelen farların bosch marka olduğundan bi-xenon merceği de bosch marka alırsan daha rahat monte edersin.

Abi bazı mini cooper ların farları Magneti Marelli ve D1S kullanıyor...

Magneti Marelli ile Boshc arasında organik bir bağ var mıdır?

Far bu şekilde...

post-4834-0-59902700-1356034195_thumb.jp

tarihinde Mahmut Akbulut tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Samet Daş

Ayni benim durum.

Benim kisalar h7 uzunlar h1. H7 ye bi-xenon mercek takacam. Uzunlari ne yapacam bilmiyorum.

yapan diğer arkadaşlar gibi sellektörünüz hem halojen hem bi-xenon yanacak değil mi Mahmut kardeşim. yanlış konuşmuyorum umarım. :soshelp:

  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post
Erkan Kahya

Arkadaşar iyi akşamlar,

Şimdi araştırdım ki benim üst far'a Xenon aşağıdaki uzun farımada H7 diyorlar, bu durumda uygulanabilirmi ?

Yani şimdi ben bir perdeli mercek alıp kendi merceğim ile onu değiştirsem H7 ampulude iptal etmeden (Arıza lambası için) sellektör atmak veya uzunları açmak istiyip kolu çekip ittirdiğimde Hem halojen ampulum hemde merceğimdeki perde açılacak ve xenon ampulumde uzakları gösterecek mi ? bu yeterli olur mu sizce ? arıza lambası yakmayacaktır heralde...

Eğerki mevcut sistem d1s ise h7yi kullanmayip sadece xenon kısmı kullanmanın yada role kullanarak kısa farlar kapalı iken h7 halojen açık iken sadece mercek yardımıyla sellektör ve uzun kullanmanın daha güzel olacağını düşünüyorum.

Bunun yanında arıza ışığı durumunuda değerlendirmek lazım tabiki bana kalsa sadece bi-xenon kullanırım ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Samet Daş

Eğerki mevcut sistem d1s ise h7yi kullanmayip sadece xenon kısmı kullanmanın yada role kullanarak kısa farlar kapalı iken h7 halojen açık iken sadece mercek yardımıyla sellektör ve uzun kullanmanın daha güzel olacağını düşünüyorum.

Bunun yanında arıza ışığı durumunuda değerlendirmek lazım tabiki bana kalsa sadece bi-xenon kullanırım ;)

mantıklı bencede uzun halojenlere ve parklara led takarak gündüz farı olarak dönüştürülebilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Murat Engin

Murat bey konuyu siz mi yanlış anladınız yoksa ben mi okuduklarımdan bir şey anlamadım :unknw: kafam karıştı kall geldi iyimii :dance2:

Sadeleştiriyorum o zaman...

çıkma bi-xenon merceğinin uzun-kısa perde mekanizması bu fara taşınabilir,

ya da çıkma bi-xenon merceğin tamamı taşınır, adaptif mekanizması (hıza, yüke göre yüksekliği değiştirme) yeni merceğe uygulanır.

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker

Mercek mekanızması nasıl taşınacak onu tam kavrayamadım.Bizim yaptıgımız gibi tası delip takma işlemini söylüyorsunuz.

Adaptif özellik tamam ama teferruatı çok fazla ve maddiyatta aynı oranda fazla olur.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut Akbulut

Sadeleştiriyorum o zaman...

çıkma bi-xenon merceğinin uzun-kısa perde mekanizması bu fara taşınabilir,

ya da çıkma bi-xenon merceğin tamamı taşınır, adaptif mekanizması (hıza, yüke göre yüksekliği değiştirme) yeni merceğe uygulanır.

Mercek mekanızması nasıl taşınacak onu tam kavrayamadım.Bizim yaptıgımız gibi tası delip takma işlemini söylüyorsunuz.

Adaptif özellik tamam ama teferruatı çok fazla ve maddiyatta aynı oranda fazla olur.

Murat bey merceğe perde taşıma işi farın iç yapısı müsade ediyorsa mümkün çünkü Cooper Boshc xenon mercek kullanıyor.Boshc xenon mercekten bi-xenon merceğe perde/lens mod işlemi çok kolay,buradaki sıkıntı merceğin altında selenoid için yeterli yer var mı?adaptif motorları nasıl konumlandırıldı?Resimlerden gördüğüm kadarı ile yer sıkıntısı var bu durumda farın iç yapısını yakından görmek lazım,bunları bilirsek herşey netleşecek...

2841540341_3305aa00db_o.jpg

Remove_Bulb_5.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker

Bende bu şekilde anladım ama kendime dogrulyamadım.Farklı bir şeyden bahsediyor gibi dedim.

Mercek kısmı vidalama ile ve aynen birbirine uyan versiyon Bosch dogru.Digerlerinde zor Hella perçinli açarken sıkıntı olabailir ama açmasıda o kadar zor degil.Valeo bin bir çeşit dükkanı gibi.

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş

Abi bazı mini cooper ların farları Magneti Marelli ve D1S kullanıyor...

Magneti Marelli ile Boshc arasında organik bir bağ var mıdır?

Far bu şekilde...

1999'da Magnetti Marelli ile Bosch birleşerek AL firmasını kurdular. Daha sonraki yıllarda MM tüm hisseleri aldı. Yönetim tarafı MM (italyan) teknik taraf ise Bosch (alman) ağırlıklı diye biliyorum. Bizdeki Mako firmasını da bir kaç sene önce satın alıp üretimin bazı kısımlarını buraya aktardılar.

  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post
Toygar Egemen

arkadaşlar tekrar iyi akşamlar,

2 adet seçeneğim var sanırım ve DS1 yada DS2 galiba benim xenon ampülüm,

1. Xenon merceğini söküp yerine perdeli bir bosch mercek takıp onu uzunların elektroniğine enjekte edip sellektör tuşu ile perdenin devreye girmesini sağlıyacağım.

2. Bu mümkünmü bilmiyorum H7 için mercek alıp o merceği 2. mercek olarak alta yerleştirmeye çalışıcam (sığması galiba biraz zor) ama H7 bir DS1 yada DS2 kadar aydınlatabilr mi onuda bilmiyorum.

Anladığım kadarı ile olay bu ama mesela 1. seçenekte dediğim gibi sellektör attığım zaman hem H7 hemde perdenin açılmasını nasıl sağlıyacağım sonuçta bu elektronik bir şey...

Teşekkürler...

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş

Murat bey merceğe perde taşıma işi farın iç yapısı müsade ediyorsa mümkün çünkü Cooper Boshc xenon mercek kullanıyor.Boshc xenon mercekten bi-xenon merceğe perde/lens mod işlemi çok kolay,buradaki sıkıntı merceğin altında selenoid için yeterli yer var mı?adaptif motorları nasıl konumlandırıldı?Resimlerden gördüğüm kadarı ile yer sıkıntısı var bu durumda farın iç yapısını yakından görmek lazım,bunları bilirsek herşey

+1

Adaptiflik konusu mümkün değil o işin içinden çıkmak imkansız. Bi-xenon merceğin perde ve motorunu aktarmak bence iyi fikir değil, mercek yapıları farklıdır. D1S bi-xenon bosch mercek alınıp yer değiştirilecek, halojen uzundan perde motoruna tetik çekilecek.

Farlar açıkken selektör yapıldığında hem halojen uzun + bi-xenon uzun devreye girecek.

Far kapalıyken sadece halojen uzun ile sellektör yapabilecek. Yanlışım varsa düzeltin, konunun sahibi nereye kayboldu yahu :)

İletiyi paylaş


Link to post
Toygar Egemen

+1

Adaptiflik konusu mümkün değil o işin içinden çıkmak imkansız. Bi-xenon merceğin perde ve motorunu aktarmak bence iyi fikir değil, mercek yapıları farklıdır. D1S bi-xenon bosch mercek alınıp yer değiştirilecek, halojen uzundan perde motoruna tetik çekilecek.

Farlar açıkken selektör yapıldığında hem halojen uzun + bi-xenon uzun devreye girecek.

Far kapalıyken sadece halojen uzun ile sellektör yapabilecek. Yanlışım varsa düzeltin, konunun sahibi nereye kayboldu yahu :)

Burdayım, son post'unuzdan bir önce postladım son cevabımı :)

İletiyi paylaş


Link to post

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

×
×
  • Yeni Oluştur...