Oktay Toker 2.631 Gönderildi: Ağustos 16, 2018 (düzenlendi) Öncelikle yükseklik ayarı orijinalde yükseklik mesafesine göremi agırlığa göremi çalışıyor bunun tespiti lazım.Yükseklik sensörlü ise yolda giderken akşam farların egimli,yokuş bir alanda farların hareketini gözlemleyebilirsiniz.Arka tekerlerde sensörde sorun yoksa yokuşta çalışması gerekir.Sadece tek bu öndeki sensör bilğisi alıyor ise sensör değişimi şart. Agırlık sensörlü ise arka kısıma agırlık koyup duvara karşı far yükseklik hareketi kontrolü yapılmalı.Agırlık bir defada kontak açık değilken konmalı ve kontak açılınca farla beraber çalışması gerekiyor. Her iki far için tek sensör mü mevcut bilmiyorum.Lakin tesisatlık bir durum olsa aşagı yukarı kendi testindede sorunlu olabilme ihtimali mevcut olması lazım diye düşünüyorum. Anlatımınıza göre farlar manuel olarak ayarlı olmayabilir.önce bir far ayarı kontrolü yaptırın.Far ayarı manuel olarak aşagıda ise her şekilde aşagıda kalır.Sadece ciddi iyi bir yokuşda yukarı oynayabilir diye düşünyorum.aşagı hareketi olmayacaktır.Zaten yük sensörü ise hiç oynamaz Araca göre mantık sadece sensör türüne göre farklı olacaktır.Diğer türlü çalışma prensibi aynıdır. Sensörün yerini biliyorsunuz kendiniz söküp temizleyin.Durumu gözlemleyin. Ağustos 16, 2018 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi İletiyi paylaş Link to post
Soner Kayahan 3 Gönderildi: Ağustos 16, 2018 Parça adı ön ayar yükseklik kaptörü olarak geçiyor. Genel olarak eriştiğim bilgiler ön ve arka aksa bağlı 2 adet sensör olduğu ve bunların yük durumuna göre farları ayarladığı yönünde. Her iki far da bu sensörlerün verisine göre beraber hareket ediyor. Yokuş yukarı, aşağı, bagaj yüklü, boş ne durumda olursa olsun farlar sabit bir ayarda hiç bir ayarlama yapmıyor. Yani arkaya yük binince 4 mt değil de 5 metre ileriyi aydınlatıyor. Tesisatta gördükleri sıkıntı ise ön sensöre giren soketteki oksitlenme, bu açılıştaki testin yapılmasına engel olur mu bilmiyorum. Bu arada AFL çalışıyor. farlar direksiyon hareketine göre sağ sol yapıyor ama yukarı aşağı tık yok. Otoparkta akşam ayarları manuel olarak yapacağım yine sonucu paylaşırım. İletiyi paylaş Link to post
Oktay Toker 2.631 Gönderildi: Ağustos 16, 2018 (düzenlendi) Arka sensör çalışıyor demektir.O zaman ilk etapta öndeki sensörün soketine wd40 veya silikon sprey le güzelce temizlik lazım.Wd 40 sıkın içine sonra bir kaç defa sök tak yapın sonra sabitleyin bu esnada kontak açık olmasın araç tam kapı kilidinde olsun derim.Ne olur ne olmaz. Far bu şekilde tam aşagıda ise yukarı manuel ayarı kısıtlı olacaktır.Dikkatli çevirin ayar vidası hassatır.Bir yeri düzelteyim derken birini heç etmemeye gayeret edin. Kolay gelsin. Ağustos 16, 2018 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi İletiyi paylaş Link to post
Soner Kayahan 3 Gönderildi: Ağustos 19, 2018 Bilgi olarak bırakayım. Soketler temizlendi herhangi bir değişiklik olmadı. Manuel olarak farlara ayar yaptım. Sonrasında bilgisayara bağlanarak hatalar silindikten sonra otomatik yükseklik ayarı çalışmaya başladı. İletiyi paylaş Link to post
Oktay Toker 2.631 Gönderildi: Ağustos 19, 2018 (düzenlendi) Eline sağlık.sevindirici haber.İyi günlerde kullan. Hata kodu silinmeden kontrol ünitesi Aktif etmemiş.Normal. Far ayarını yeniden kontrol etmelisin. Ağustos 19, 2018 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi İletiyi paylaş Link to post
Soner Kayahan 3 Gönderildi: Ağustos 27, 2018 Otomatik yükseklik çalıştıktan sonra tekrar far ayarı yaptım. Şehirlerarası bir yolculuk ve farlar çok keyifliydi. Gittiğim yerde yol bozuk ve oldukça tozluydu. Dönüş yolunda hava kararınca ne göreyim farlar yine yere bakmakta. Büyük ihtimal bir temassızlık oldu veya içi toz doldu tekrar temizleyip bilgisayara bağlatacağım. Yine düzelirse soket için bir izolasyon ve sıkıştırma işi düşünmeliyim. 1 İletiyi paylaş Link to post
Soner Kayahan 3 Gönderildi: Ağustos 30, 2018 Tekrar merhabalar. Sorun soketten kaynaklanıyor, gevşediğini düşünüyorum. Söküp takınca kendine geldi. Bu soketi sağlamlaştırmak ve yalıtımını sağlamak adına bir öneriniz var mıdır acaba? 1 İletiyi paylaş Link to post
Oktay Toker 2.631 Gönderildi: Ağustos 30, 2018 Pas sökücü yada balata spreyi ile pinleri sıkıp soketi bir kaç defa tak çıkar yaparak temizleme yapılabilir.Pinlerde dişi taraf olan kısmınde genişleme olduysa cımbız ile yapılabiliyorsa sıkılaştırma yapılmalı.En son çare hurdacıda aynı model araç veya bu soketlerin olduğu tesisattan kesilip takılması olacaktır. 1 İletiyi paylaş Link to post
Soner Kayahan 3 Gönderildi: Ağustos 30, 2018 11 saat önce, Oktay Toker yazdı: Pas sökücü yada balata spreyi ile pinleri sıkıp soketi bir kaç defa tak çıkar yaparak temizleme yapılabilir.Pinlerde dişi taraf olan kısmınde genişleme olduysa cımbız ile yapılabiliyorsa sıkılaştırma yapılmalı.En son çare hurdacıda aynı model araç veya bu soketlerin olduğu tesisattan kesilip takılması olacaktır. Teşekkürler deneyeceğim İletiyi paylaş Link to post
Mahmut Akbulut 2.741 Gönderildi: Eylül 9, 2018 On 30.08.2018 at 10:35, Soner Kayahan yazdı: Tekrar merhabalar. Sorun soketten kaynaklanıyor, gevşediğini düşünüyorum. Söküp takınca kendine geldi. Bu soketi sağlamlaştırmak ve yalıtımını sağlamak adına bir öneriniz var mıdır acaba? WD40 sıkın , diğer temizleyiciler kablo ve pinlere zarar veriyor ... İletiyi paylaş Link to post
Yavuz Bıyık 0 Gönderildi: Mayıs 13, 2019 Herkese iyi forumlar. 2012 Model xenon farlı megan 3 aracımın sağ farı uzunda takılı kaldı perde hareket etmiyor. aracımında muayenesi geldi. bikaç elektrikciye götürdüm anlamadılar.bu problemi hallettirmem lazım bu konuda yardımlarınızı bekliyorum. şimdiden teşekkür ederim... İletiyi paylaş Link to post
Selçuk Keleş 1.928 Gönderildi: Mayıs 15, 2019 On 13.05.2019 at 11:07, Yavuz Bıyık yazdı: Herkese iyi forumlar. 2012 Model xenon farlı megan 3 aracımın sağ farı uzunda takılı kaldı perde hareket etmiyor. aracımında muayenesi geldi. bikaç elektrikciye götürdüm anlamadılar.bu problemi hallettirmem lazım bu konuda yardımlarınızı bekliyorum. şimdiden teşekkür ederim... Far ustasına götürdünüz mü ? Belki farı açmadan arkadan merceğe müdahele edebilirler. Olmuyorsa mecburen far açılacak, mercek aynısıyla değiştirilecek. İletiyi paylaş Link to post
Abdulbaki Davarcı 0 Gönderildi: Haziran 21, 2019 Selamun aleykum megane 3 aracımın kısa farlarına mercek koymak istiyorum elim yatkın bi cesaretle giriştim ama pek bilgim yok d2s gibi xenon koyma niyetim yok h7 ledleri koyup devam edicem alacağım malzemeler ve montaj hakkında bilgi verebilecek varmı hayırlı günler İletiyi paylaş Link to post
Bünyamin Baş 7 Gönderildi: Haziran 22, 2019 Bi-led mercek kullanmak isterseniz var elimde bmw nin İletiyi paylaş Link to post
Abdulbaki Davarcı 0 Gönderildi: Haziran 22, 2019 3 saat önce, Bünyamin Baş yazdı: Bi-led mercek kullanmak isterseniz var elimde bmw nin Meganeye uyarsa çok iyi olur numaranızı atarmısınız whatsapdan yazayım İletiyi paylaş Link to post
Çağatay Üsküdar 0 Gönderildi: Ekim 7, 2019 On 16.08.2018 at 16:29, Soner Kayahan yazdı: Herkese merhabalar. 2012 Megane bi-xenonlu aracım var. Araçta bir problem var görüşlerinizi almak istedim. Aracı çalıştırdığımda xenonlar otomatik olarak yüksekli ayarlarını vs yapıp en alta konumlanıyor ve hiç bir yol-yük şartında pozisyonunu değiştirmiyor. Servis bilgisayara bağlayarak ön akstaki yükseklik kaptörünün arızalı olduğunu sokette de oksitlenme olduğunu sensörü 1000 lira gibi bir fiyata değiştireceklerini çözülmezse tesisatı komple söküp yenileyeceklerini söyledi ve açıkçası kaçtım oradan. Şimdi size sorum bu sensörü veya tesisatı yenilerini bağlayıp denemek dışında test etme ve doğru sonuca ulaşma şansım var mıdır? Ayrıca farlar şu anda yere baktığı için çok emin değilim ama sanki aydınlatması biraz az gibi görünüyor. Bu farlarla ilgili bilginiz var mı? Merhabalar, aynı sorun bende de mevcut. 2012 Megane 3 1.5 DCI aracım var. Geçtiğimiz aylarda büyük ve sertçe bir çukura düştükten sonra farlarım yükseklik ayarı yapmamaya başladı. Sanırım sizinle aynı sorunu yaşıyorum. Araç ilk çalıştığında far yukarı-aşağı oynuyor fakat daha sonra en alt pozisyona geçiyor ve orada sabit kalıyor. Sağa sola dönmesinde sorun yok ancak yukarı aşağı hareketinde sorun var. Bugün sol farım titreşim yaparak tamamen söndü. Yeni far arayışım için araştırırken bu forumu keşfettim. Daha sonra mesajları okurken benim sorunumun aynısını yaşadığınızı gördüm Kalıcı bir çözüme ulaşabildiniz mi ? Bir de ampül olarak hangisini kullanıyorsunuz ? Öneriniz var mı ? İletiyi paylaş Link to post
Mehmet Özyürek 619 Gönderildi: Ekim 9, 2019 On 07.10.2019 at 22:25, Çağatay Üsküdar yazdı: Merhabalar, aynı sorun bende de mevcut. 2012 Megane 3 1.5 DCI aracım var. Geçtiğimiz aylarda büyük ve sertçe bir çukura düştükten sonra farlarım yükseklik ayarı yapmamaya başladı. Sanırım sizinle aynı sorunu yaşıyorum. Araç ilk çalıştığında far yukarı-aşağı oynuyor fakat daha sonra en alt pozisyona geçiyor ve orada sabit kalıyor. Sağa sola dönmesinde sorun yok ancak yukarı aşağı hareketinde sorun var. Bugün sol farım titreşim yaparak tamamen söndü. Yeni far arayışım için araştırırken bu forumu keşfettim. Daha sonra mesajları okurken benim sorunumun aynısını yaşadığınızı gördüm Kalıcı bir çözüme ulaşabildiniz mi ? Bir de ampül olarak hangisini kullanıyorsunuz ? Öneriniz var mı ? İlk bakmanız gereken yer soketler.. Wd40 veya benzeri bir oksit temizleyici sprey sıkın.. 1 İletiyi paylaş Link to post
Oktay Toker 2.631 Gönderildi: Kasım 9, 2019 Farlar Bosch versiyon.Bosch model mercekli yapıda yükseklik sabitleme tırnagı diyeyim biraz ve bence fabrikasyon hata diyebilirim yerinden çıkıyor ve far aşagı düşüyor.Motor kısımı merceğe iyi konumlu ve işlevini yapıyor sadece bu dediğim tırnaklı kısım sorunlu ve en sert şekildeki darbede yerinden çıkmış olma olasılığı yüksek. Far içinde sag sol konum sensörü mevcut lakin yükseklik için araç üzerinde.Anlatılan hataya göre aşagı yukarı hareketi yapması sensörlerin saglam olduğuna işaret,konum aşagıda olması mantık olarak sadece bu tırnagı gösteriyor.Yinede pc de sensör hatası varsa bu es geçilmemeli.Saglamlık kontrolü sadece sensör değişimi ile olur.Tesisatla alakalı bir sıkıntı olacağını yazılanlara göre sanmıyorum. İletiyi paylaş Link to post
Abdullah Balcı 0 Gönderildi: Ocak 8, 2020 merhabalar, 2015 Model Megane GT line aracım var. Halojen ampülleri LED ve veya LED XENON ile değiştirmek istiyorum. Tavsiye ve yönlendirmelerinize ihtiyacım olacak. İletiyi paylaş Link to post
Oktay Toker 2.631 Gönderildi: Ocak 8, 2020 (düzenlendi) Tavsiyemiz Kullanılan halojen ampullerinin performans serilerini incelemeniz. http://www.geceucusu.com/forum/8-halojen/ Ocak 8, 2020 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi İletiyi paylaş Link to post
Abdullah Balcı 0 Gönderildi: Ocak 9, 2020 7 saat önce, Oktay Toker yazdı: Tavsiyemiz Kullanılan halojen ampullerinin performans serilerini incelemeniz. http://www.geceucusu.com/forum/8-halojen/ Sanırım LED veya LED XENON ile değişme sıcak bakmıyorsunuz. bir sorum daha olacak, mercekli farlarda kararma sorunu olma ihtimali varmıdır ? İletiyi paylaş Link to post
Oktay Toker 2.631 Gönderildi: Ocak 9, 2020 Mercekli yada merceksiz islenme her zaman olan bir sorundur. İletiyi paylaş Link to post
Abdullah Balcı 0 Gönderildi: Ocak 10, 2020 8 saat önce, Oktay Toker yazdı: Mercekli yada merceksiz islenme her zaman olan bir sorundur. Bu anlamda LED veya halojen farketmiyor demek islenme için. İletiyi paylaş Link to post
Selçuk Keleş 1.928 Gönderildi: Ocak 10, 2020 10 dakika önce, abdullah balcı yazdı: Bu anlamda LED veya halojen farketmiyor demek islenme için. İslenme ampulün yaydığı ısı ve farın bu ısıyı nasıl sirküle ettiği ile alakalı. Farın dizaynı iyi ise halojen ampul ile de uzun süre islenme yapmaz. Led ampuller daha az ısı yaydıklarından islenme riski daha az. Odak uyumsuzluğu vb. nedenlerle led ampulleri önermiyoruz. İletiyi paylaş Link to post