Ali Fatih Kara 29 Gönderildi: Ağustos 19, 2012 mrb arkadaşlar forumunuz ile geçen hafta tanıştım çok güzel kaliteli bir forum gerçekten teşekkür ederim paylaşılan bütün bilgiler için... far ayarımı burdaki bir paylaşımdan yardım alarak yaptım bunun için paylaşım yapan arkadaşa ayrı bir teşekkür etmek istedim...lafı çok uzatmadan bikaç bişey paylaşıp bişey sormak istiyorum.... yardımcı olacak arkadaşlara tşk ederim...aracım 2000 model Rover 25...aldığımdan beri sitenizde olan bazı şeyleri yapmıştım... torpido ve pedal bölgesi aydınlatması bagaj ekstra aydınlatması kapı altları aydınlatması gibi şeyleri yaptım benim araç için kolay oldu MFU denen bir sistem var iç aydınlatmayı yavaşca karartıp söndüren çıkışları ordan aldım ve çok güzel oldu müsade ederseniz bir iki resim eklemek istedim...şimdi yapmak istediğimde yani araçlarda olan sinyalle veya direksiyon dönüşü ile sis farını aktif edip gidilecek yönü daha fazla aydınlatma olayını kendi aracıma yapmak istiyorum... yanlız ECU ya program atamam zaten nesli tükenmek olan bir araç hiç riske girmeyim aklımda ki sinyal den hat alıp bir röle ile sis farımı kısa bir süre beslemek bunu nasıl yapabilirim yada daha iyi bir çözüm fikri olan var mı? İletiyi paylaş Link to post
Mahmut Akbulut 2.741 Gönderildi: Ağustos 19, 2012 Ali bey merhaba hoşgeldiniz ; Yapmak istediğiniz uygulamada iki sis lambası için ikişer adet zaman rölesi,5 bacaklı röle ve diyot kullanmanız yeterli... İletiyi paylaş Link to post
Mustafa Bağseven 191 Gönderildi: Ağustos 19, 2012 bu projeyi yazılımli bir devre haricinde yapmak çok zor.Neden diye soracak olursan zaman rolesi ile olursa dörtlüleri yaktiginda sis lambaların da yaniyor olacak.yüksek hızda sinyal versen bile sollama yaparken sis lamban yaniyor olacak. Ben yapacak olursam sisteme fren lambasını referans olarak gösterirdim.fren lambası yandıktan sonra veya yanarken adam sinyal verirse muhtemelen hızı azalmış ve genelde dönüş yapacak demektir.işte o an dönüş farı olan sis yanmış olacak.fren lambası yanmadan sinyal verirse sisler yanmayacak.Ayrıca kontak çevrilip arac ilk çalıştığı anda adam 10 saniye içinde frene bassın veya basmasın sinyal verirse dönüş farı yine yanacak çünkü arac çalışır çalışmaz frene bassa da basmasa da verilen ilk sinyalde arac yine çok yüksek ihtimal dönecek demektir.tabi 10 saniye geçtikten sonra frene basmadan sinyal verirse yanmayacak .arac çalıştıktan sonra ilk 10 saniye için kontak referans olup ondan sonrasi için fren lambası referans olacak ve dörtlüler yandığında ise sisler yanmayacak.eğer uygulama bu şekilde olursa sinyal verildiğinde gereksiz yere sisler yanmayacak .çünkü her verilen sinyal arac dönecek anlamına gelmezbelki ve orjinal sistemin nerdeyse aynısı olur.yeni arac alırsam birkaç Ay sonra yaparım bunu.öbür türlü asla uğraşmam .ama bu dediğim sistemin devre kartı tasarımı da yazılımi da zor ve zaman alıcı olur 1 İletiyi paylaş Link to post
Mehmet Özyürek 619 Gönderildi: Ağustos 19, 2012 Sinyal işi karışık... Esp'li araçlarda direksiyon açısı okunuyor, bundan faydalanmak daha mantıklı.. İletiyi paylaş Link to post
Ali Fatih Kara 29 Gönderildi: Ağustos 19, 2012 cevaplar için tşk ederim karışık olan kafam iyice karıştı mustafa beyin söyledikleri daha bi karışık şaka bi yana evet yüksek hızda sollama için sinyal verince sis farıda aktif olacak... park lambalarından beslesem bu sefer yine aynı şey olacak... karman çorman oldu... İletiyi paylaş Link to post
Adil Can Akcan 12 Gönderildi: Ağustos 20, 2012 Bu konu benimde çok kafamı kurcalayan bir konu.. Peki her sis farı dönüş farı olarak kullanılmaya uygun mudur? yani bu şekilde üretilen araçlarda ışık deseni farkı var mı acaba? Yoksa bir nebze olsun kenarları aydınlatması için mi sis farı ile viraj aydınlatması sağlanıyor? Diğer soruda viraj aydınlatması olacak şekilde tasarlanmamış her hangi bir sis farı dönülen virajda aydınlatma yapabilir mi? İletiyi paylaş Link to post
Mehmet Özyürek 619 Gönderildi: Ağustos 20, 2012 sis farları geniş açılıdır.. Muhtemelen özel tasarlanmıştır ama, normal sis farları da aynı işi görebilir diye tahmin ediyorum.. İletiyi paylaş Link to post
Selçuk Keleş 1.928 Gönderildi: Ağustos 22, 2012 Sis farı statik viraj farı (dönüş farı) olarak kullanılabilir. Açısı uygun.Ancak üreticiler, bu fonksiyonu aracın hızı örneğin 40 km. 'den düşükse yanacak şekilde ayarlıyorlar.Dolayısıyla, tek sis farının dönüş farı olarak kullanılabilmesi için bir çok kriteri (hız, direksiyon/dönüş açısı, hatta G değeri ) hesaba katmanız gerekiyor. İletiyi paylaş Link to post
Adil Can Akcan 12 Gönderildi: Ağustos 22, 2012 Aracım 2006 Polo, özellik olarak sinyale sadece bastırıp çıt etmeden bırakınca otoban sinyali denilen 3 kere sinyal verip kesme özelliği var. Bundan farklı olarak çıt ederek dönüşte kullanılan direksiyon düzelene kadar ya da kol düzeltilene kadar sönmeyen standart sinyal özelliği var. Bunların kolda farklı bir sinyal yollama olayı varsa tam basılıp çıt ettikten sonraki sinyali tetik verirsem sadece bu şekilde sis farının yanması sağlanabilir. Diğer bir düşüncem ise mesela 4 saniye boyunca sinyal verilirse rölenin sis farını yakması gibi bir sistem olabilir mi? Nasıl belli bir süre sonra akımı yavaşça kesebilen sistem yapılıyorsa belli bir süre akım gelince sis farını açabilecek özellikli bir sistem kurmak mümkün olabilir.. 4lülerde sislerin yanması içinde 2 sinyal aynı anda akım gönderdiğinde akımı kesen bir röle vs varsa bu kullanılabilir... Fikri olan varsa memnuniyetle dinlemek isterim. Teşekkürler. İletiyi paylaş Link to post
Adil Can Akcan 12 Gönderildi: Ağustos 23, 2012 Aracım 2006 Polo, özellik olarak sinyale sadece bastırıp çıt etmeden bırakınca otoban sinyali denilen 3 kere sinyal verip kesme özelliği var. Bundan farklı olarak çıt ederek dönüşte kullanılan direksiyon düzelene kadar ya da kol düzeltilene kadar sönmeyen standart sinyal özelliği var. Bunların kolda farklı bir sinyal yollama olayı varsa tam basılıp çıt ettikten sonraki sinyali tetik verirsem sadece bu şekilde sis farının yanması sağlanabilir. Diğer bir düşüncem ise mesela 4 saniye boyunca sinyal verilirse rölenin sis farını yakması gibi bir sistem olabilir mi? Nasıl belli bir süre sonra akımı yavaşça kesebilen sistem yapılıyorsa belli bir süre akım gelince sis farını açabilecek özellikli bir sistem kurmak mümkün olabilir.. 4lülerde sislerin yanması içinde 2 sinyal aynı anda akım gönderdiğinde akımı kesen bir röle vs varsa bu kullanılabilir... Fikri olan varsa memnuniyetle dinlemek isterim. Teşekkürler.Konu bi anda değişmiş gözden kaçmasın diye tekrarlamak istiyorum.. İletiyi paylaş Link to post
Adil Can Akcan 12 Gönderildi: Ağustos 27, 2012 Kurmak istediğim sistem şu.. Sağ sinyal verince 3 sn sinyal devam ederse sağ sis farı yansın (aynı şey sol içinde geçerli tabi), 4lüleri yakınca yani iki sinyalde aynı anda olunca sis farları yanmasın( iki tetik aynı anda gelince sinyal kesecek röle vs bi sistem olabilir). Bir de sis farını açtığımda bu özellik devreden çıksın ki kısa devre yapmasın. Bunun sağlanması ile ilgili tavsiyesi veya bilgisi olan var mı? İletiyi paylaş Link to post
Mehmet Özyürek 619 Gönderildi: Ağustos 27, 2012 Orjinal olmayan bu sistemi sonradan adapte etmek çok zor... İletiyi paylaş Link to post
Adil Can Akcan 12 Gönderildi: Ağustos 28, 2012 Peki en basitinden bir switch açıp kapanacak şekilde tek tek sislere bağlanamaz mı? Dörtü yakma yada uzun yol vs durumlarında manuel devreden çıkartıp gerektiğince açarak kullanılabilir. Görsellikten ziyade aracımın farklı bir aydınlatma ekipmanı olarak kullanmak istiyorum. Sis farını zaten uzun yolda sis vs durumlarda kullanacağımdan diğer özellik olarak bunu da eklemek istiyorum. Birde yavaş yanıp yavaş söndürecek bir röle koyabilsek görsellik olarakta bana yeterli olacak.. İletiyi paylaş Link to post
Mehmet Özyürek 619 Gönderildi: Ağustos 29, 2012 Ön ve arka sisler kendi içinde paraleldir.. Bunları ayırırsanız ve bir geciktirici devre bağlanırsa olur...Ben bundan vaz geçmiyorum illada yapacağım derseniz viraj demirlerinden neresi uygun ise, hareket etmesi halinde anahtarı açacak bir düzenek, mekanik bir çalışma ile yapılabilir...Bence çok zor değil.. Elektronik kısmı zaten kolay.. Geri kalanı imkan meselesi.. İletiyi paylaş Link to post
Adil Can Akcan 12 Gönderildi: Ağustos 30, 2012 Önerileriniz için teşekkür ederim. İletiyi paylaş Link to post
Ali Fatih Kara 29 Gönderildi: Eylül 3, 2012 sonunda yaptım gayet güzel oldu video paylaşmak istedim sakıncası yoksa...ROVER 25 VİRAJ ASİSTsistemde kullanılan malzemeler :4 adet diyot2 adet 12v/20a tek kontak röle2 adet 10000u/36v kondansatör1 adet devre plakasılehim kablo elektrik bandı vs. 1 İletiyi paylaş Link to post
Adil Can Akcan 12 Gönderildi: Eylül 4, 2012 Eline sağlık.. Tam düşündüğüm ve istediğim olay.. Yalnız 4 lü yakınca sisler yanıyor mu? Ayrıca sistemi devreden çıkarak bir düğme daha eklenebilir mesela uzun yolda vs sollarken boşuna yanmaması adına.. Tabi bu arada farlar kapalıyken değilde farlar yanınca mesela parklardan tetik alacak şekilde yapılırsa daha amacına uygun olur sanırım. İletiyi paylaş Link to post
Misafir Gönderildi: Eylül 5, 2012 Yolda sollama yaparken yanması daha güvenli olur. Sol tarafta refüje yaklaşınca kör noktalar da aydınlanır. Bence bu şekilde kalsın. Çok güzel olmuş. İletiyi paylaş Link to post
Adil Can Akcan 12 Gönderildi: Eylül 5, 2012 Birkaç elektrikçiyle görüştüm. Kimse yapmak istemiyor. Nedenini çözemedim.. Kendim yapmaya kalkarsam muhtemelen kısa devre ile sonuçlanabilir.. Kullandığın şemayı da paylaşabilir misin? Şu an bu işe çok ısınmış durumdayım.. İletiyi paylaş Link to post
Ali Fatih Kara 29 Gönderildi: Eylül 5, 2012 (düzenlendi) devreyi en kısa sürede paylaşırım...@ adil can bey : sistemin tetiğini sinyalden beslemesinide park lambalarından aldım... tabi park lambalarının sigortasını 15A yaptım...birde dediğiniz gibi bi buton koymayı düşündüm içerden sonra vazgeçtim lambalarım açıkken yansın istedim... belki ilerde bi buton koyabilirim yada sensör sadece hava kararınca yanması için...devre içinde; bilg.da ubuntu işletim sistemi kullanıyorum vardı bi devre similasyon prog. ama şu aralar çalışmıyor... düzenlediğimde eklerim... ama kabaca bi resim ekleyim isterseniz...iki ayrı devre kuruyorsunuz sağ ve sol için... 4 diyottan ikisini devre de 2 sini sislere girdiğiniz noktanın hemen önüne koyuyoruz yoksa iki sis birden yanıyor birde uygun olursa diğer forumda ki projeleri paylaşmak isterim linkleri ekleyim... forum kurallarına aykırı ise silebilirsiniz... http://www.mgroverturk.com/forum/viewtopic.php?f=103&t=17207http://www.mgroverturk.com/forum/viewtopic.php?f=103&t=17326 Eylül 5, 2012 tarihinde ali fatih kara tarafından düzenlendi İletiyi paylaş Link to post
Fatih Özbaş 397 Gönderildi: Eylül 6, 2012 güzel çalışma... elinize sağlık. keşke aynı sistem araçların orjinallerindeki gibi sinyal değil de direksiyon açısına göre de çalıştırılabilse. bizim araçta araç dururken sinyale göre, yolda giderken direksiyon açısına göre çalışıyor ve azalarak sönüyor. ama sizin çalışmanızda orjinal gibi olmuş. güle güle kullanın. İletiyi paylaş Link to post
Adil Can Akcan 12 Gönderildi: Eylül 6, 2012 Tekrar elinize sağlık gayet açıklayıcı olmuş devre.. Yalnız merak ettiğim 2 şey kaldı.. 4lüleri yakınca sislerin 2side yanıyor mu? Diğeri de sis farları normal açıkken sinyal verince elektriksel bir sıkıntı oluşabilir mi? İletiyi paylaş Link to post
Ali Fatih Kara 29 Gönderildi: Eylül 6, 2012 @fatih özbaş bey... tşkler yorum için... bizde çin malını yaptık sizin araçlardakinin 2000 model araçta böyle bişey gayet şık oldu...@adil can bey... evet 4lüleri yakınca park lambam açıksa iki sis birden yanıyor... aslında böyle olmayacaktı sinyal kollarından tetiklemeyi alacaktım flaşör rölesinden önce ama çok fazla kablo olmasın diye sinyal girişlerinden aldım...sis farı açıkken devre diyotlar olduğu için geri besleme yapmıyor bu yüzden sıkıntı olmadı...ama sisleri yakabilmek için park lambasının sigortasını 15A yaptım 10A idi İletiyi paylaş Link to post
Adil Can Akcan 12 Gönderildi: Eylül 6, 2012 (düzenlendi) O zaman bu sistem gayet güzel.. hatta şuan sis farlarım olmadığı için montajını yaptırırken bi düğme bu 2 röleye aynı anda tetik verecek şekilde bağlatarak sisleri direk buradan kontrol edebilirim. 2. düğme ile de sistemi tamamen devreden çıkartabilmek istiyorum.. Sanırım biraz karışık bir iş.. Daha önceden bu tarz bir deneyimim yok ama kimse bu tarz bir işi yapmaya gönüllü olmadığı için iyice araştırıp kendim de yapabilirim.Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. Güle güle kullanın..Ekleme: Sis farlarını sadece uzun yolda sis vs durumunda kullanırım buda yılda birkaç kez ortalama 1 2 saat açık kalabileceği durumlar olabileceğini gösteriyor. 2 sisi de bu şekilde kullanmam röle ve diyotlarda önemli bir ısınma yada yan etki yaratır mı yoksa onları normal bir şekilde mi bağlamak lazım. ? Eylül 6, 2012 tarihinde Adil Can Akcan tarafından düzenlendi İletiyi paylaş Link to post
Mahmut Akbulut 2.741 Gönderildi: Eylül 8, 2012 Eline sağlık kardeşim gayet güzel bir çalışma,iyi günlerde kullan İletiyi paylaş Link to post