• Duyurular

    • Selçuk Keleş

      Halojen farlara takılan H1/H4/H7/H11 tipi xenon kitler ve led ampullerle ilgili mesajlar   21-12-2015

      Gece Uçuşu'nda mercekli ya da merceksiz halojen farlara takılan H1/H4/H7/H11 tipi xenon kitler ve led ampuller, stop/sinyal lambalarına takılan P21 tipi led ampullerle ilgili hiç bir konuya ya da mesaja yer verilmemektedir.

      Güvenlik birinci önceliğimizdir.

      Bu xenon kitler ve led ampuller farın odak ve geometrisine tam uymadığından yeterli ve düzgün aydınlatma sağlayamamakta, diğer sürücülerin gözlerini kamaştırmakta, aracın elektronik sisteminde sorun çıkarmakta ve sürüş güvenliğini düşürerek trafikte tehlike oluşturmaktadır. 

      Bilgimizi ve tecrübemizi oem xenon/led mercek/yansıtıcı montajı üzerinde yoğunlaştıracağız. İç aydınlatmada led kullanımı konularında bir kısıtlama bulunmamaktadır. 

      Bu kurala uymayan mesajlar silinecek, cevap yazmakta ya da mesaj göndermekte ısrar eden üyenin üyeliği iptal edilecektir.
Fatih Özbaş

Xenon Titreme Sorunu

Recommended Posts

Fatih Özbaş    394
Fatih Özbaş

Arkadaşlar herkese merhaba. octavia marka aracımızda kullandığımız xenon kitimizde hiç bir problem yok. Kısaları yaktığımız zaman gayet güzel çalışıyor. Kit, sunpart D2S mercekli xenon fakat uzunları yaktığımız zaman sağ farda belirgin bir titreme var. uzunlar kapanınca titreme kesiliyor. bu nedendir? akım mı yetmiyor? yoksa ballastlarda mı sorun var?

İletiyi paylaş


Link to post
Servet Aydın    1.150
Servet Aydın

Fatih ilave eksi hattı çek balasta.

İletiyi paylaş


Link to post
Fatih Özbaş    394
Fatih Özbaş

Abi eksiyi nereden alayım? aküden mi? yoksa yakınlardan geçen bir şase kablosundan mı? bir de - hattını çektikten sonra daha önce kısa fardan bağladığımız eksiyi iptal mi edeyim? yoksa ikisi de bağlı mı kalsın? teşekkürler cevap için.

İletiyi paylaş


Link to post
Servet Aydın    1.150
Servet Aydın

Mevcut eksi kalsın, diğer eksiyide yakın biryerdeki şaseden alman kafi.

Ha kablo çekmeden önce uzunlar yanık iken kısa hüzme balastına gelen gerilimi ölçsene bi.

İletiyi paylaş


Link to post
Fatih Özbaş    394
Fatih Özbaş

abi az önce farı söktüm baktım. maşallah bunlarda far sökmek o kadar kolay ki, tek bir kancaya bakıyor iş :)

araç çalışmıyorken titreme falan olmadığını gördüm. titreme sadece araç çalışırken ve uzunları yakınca yapıyor. orjinal far sensörü açık da olsa, kapalı da olsa yapıyor.

Değerler:

araç çalışmıyorken (titreme yok) : 11,37

araç çalışıyorken (titreme başlıyor): 11,77 civarı...

nedendir abi bu? böylesi ilk defa başıma geliyor.

tarihinde Fatih Özbaş tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Servet Aydın    1.150
Servet Aydın

Bu gerililm ile xenon balastı çalışmalı ( sunpart 9-16 volt arası çalışır )

Ancak yinede gerilim çok güşük. Araç çalışmayınca 12.5 volr civarı, çalışınca 14 volt civarı olmalı. Şarj dinamosu tırt olmasın ? Aküyü ölç araç çalışırken

İletiyi paylaş


Link to post
Fatih Özbaş    394
Fatih Özbaş

abi zaten kısalarda sorun yok güzel çalışıyor. uzunlarda ise şöför tarafı çalışıyor fakat uzunları yakınca yolcu tarafı titreme yapıyor, kapatınca düzeliyor. kısa süreli selektörde de titreme yapıyor.

Aküyü ölçüp yazacağım abi.

İletiyi paylaş


Link to post
Mehmet Özyürek    603
Mehmet Özyürek

araç çalışmıyorken (titreme yok) : 11,37

araç çalışıyorken (titreme başlıyor): 11,77 civarı...

Ölçümler doğru ise..

Bu voltaj değerleri ile kısa süre içinde yolda kalırsınız...

İletiyi paylaş


Link to post
Fatih Özbaş    394
Fatih Özbaş

ölçümler doğru abi fakat benim anlayamadığım araç çok eski değil, 2009 model ve araçta alternatör lambası vs... hiç bir şey yanmıyor. bilgisayara bağlandığında hiç bir problemi yok. bugün tekrar ölçeceğim.

Bu arada ölçümler sadece kısa far ampulunün + ve -lerinden yapıldı. henüz aküyü veya başka bir yeri ölçmedim.

İletiyi paylaş


Link to post
Fatih Özbaş    394
Fatih Özbaş

arkadaşlar gerçekten hepinize çok teşekkür ederim. Bektaş, muhteşem bir açıklama olmuş bu. beni baya bir sevindirdin yoksa ben alternatör, dinamo, akü vs... girişecektim araca :) fakat senin bu dediğine göre sorun CAN BUS sistemine çıkıyor. doğru mu düşünüyorum?

ayrıca multimetre ile yaptığım ölçümlerde far soketinin voltajı neden düşük çıkıyor olabilir?

İletiyi paylaş


Link to post
Fatih Özbaş    394
Fatih Özbaş

peki o ballastı garantisinden değiştirsek sorun düzelir mi?

İletiyi paylaş


Link to post
Ali Can    0
Ali Can
gönderildi (düzenlendi)

Arkadaşlar hepinize merhabalar tekrardan. Gelir gelmez sorunla geldim bu konuda affınıza sığınıyorum. Yeni konu açıp forum kirliliğine neden olmak istemedim o yüzden sorunumu bu başlığa yazıyorum.

Aracım Lada Vega 2001 Model H1 mercekli farlara sahip. Aydınlatmayı güçlendirmek için H1 4300K xenon kiti alıp monte ettim kitin markası FORZA. Fakat dikkatimi çeken birşey oldu. Sağ far bozuk yollarda giderken hafif titreme yapıyor.

Sorunu şu şekilde özetleyeyim: Sorun sadece bozuk yolda giderken oluyor. Kesilme çizgisinde bir değişiklik olmuyor gibi yani titreme olayını daha berilerde hissediyorum ışık hüzmesinin gittiği yerde.. Sanki ampül çok hafif sallanırmış gibi...

Bu konuda yaptıklarım:

-Ampül farın içine tam oturmuş şekilde yani kımıldamasına imkan yok.

-Sol farı iyice inceledim onun merceği ne kadar kımıldıyorsa sağ farın merceği de o kadar kımıldıyor yani merceklerde aşırı bir hareketlilik söz konusu değil.

-Farı iyice inceledim sağ alttaki civatası takılmamıştı sallanıyordu ondandır dedim civata taktım iyice sıktım far kımıldamaz oldu ama çukurlara girince oluşan titremede azalma olmadı.

-Belki kaput fara basıyordur dedim kaputun altındaki takozu az kaldırdım yine değişen birşey olmadı.

Gözlemlerim:

-Rölantideyken farlarda kesinlikle en ufak bir titreme yok

-Araç çalışmıyorken farda en ufak bir titreme yok

-Düzgün yolda giderken yine farda en ufak bir titreme yok

Son olarak: Sağ balastı monte ederken öyle bir sakarlık yaptım ki farın içine civata somunu düşürdüm :( Balastı bir civataya monte etmek istedim orada olmadı geri sökerken civatanın somunu tam ucuna gelince sıkıştı bende çekene somun fırladı sanki kadar ayarlamış gibi kısa farın ordanfarın içine giriverdi... Aracı ilk kullanımdan sonra gözden kayboldu sanırsam uzun far tasının arkasında bir yerde sıkıştı. Çünkü araca her bindiğimde acaba nerde diye fara bakıyorum görünürde civata somunu yok..Bu somun böyle bir soruna neden olur mu acaba?

Diğer konu ise sağ balastı yan monte ettim diğerini dik bir şekilde monte ettim. Buradaki montaj şekli önemli mi? Ayrıca sağ balast (titreyen farın balastı) bariz bir şekilde sallanıyor ve arada (büyük çukurlarda) kasaya çarptığını da tahmin ediyorum. onu iyice sabitleyip sallanmaz hale getirsem sorun düzelir mi? Yani balastın sallanmas ve bir yerlere deymesi bu şekilde bir sorun oluşturur mu?

Yarın ilk işim içindeki civata somununa ulaşmak olacak.. Ama büyük ihtimalle farı sökmeden o somun orda kalacak :( İkinci iş olarakta farın balastını kımıldamaz hale getireceğim bakalım değişme olacak mı?...

SAĞDAKİ BALAST

t80mb.jpg

SOLDAKİ SORUNSUZ OLAN..

t80n1.jpg

tarihinde ali can tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut Akbulut    2.658
Mahmut Akbulut

Balastların yerlerini değiştirerek sorunun kaynağını bulmaya çalışın , sorun çok azda olsa ampulden kaynaklanabilir.Balastı mutlaka dik sabitleyin...

  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post
Ali Can    0
Ali Can

Teşekür ederim cevap için bugün fırsat bulabilirsem ilk işim balastları sağ sol değişim yapmak olacak.. Onun dışında sağdaki (yatay) balastı daha uygun bir yere alıp soldaki gibi dik monte edeceğim.. Değişimi ampullerle birlikte yapacağım ki en azından sorun devam ederse sorunu farda ararım..

İletiyi paylaş


Link to post
Ali Can    0
Ali Can

Balastları ve ampulleri yer değiştirdim. Bu arada bir durum dikkatimi çekti far merceğini ittirince aşağı yukarı şekilde milim oynamıyor ama ileri geri şeklinde dokununca bi tık atıyor iki mercekte.. Yani sağ sol ayarı yapan tırnak yanılmıyorsam biraz boşluk bıırakılmış bizim farda sorunu da buradan yapıyordu galiba..

Bu durumu minimuma indirmek için far içinde kalan kablo demetini (dışarı doğru) sonuna kadar çektim ve dışarda kalan kabloları hareket etmeyecek bir yere sabitledim. Akşam deneme sürüşü yaptığımda sonucu yazarım...

İletiyi paylaş


Link to post

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap