• Duyurular

    • Selçuk Keleş

      Halojen farlara takılan H1/H4/H7/H11 tipi xenon kitler ve led ampullerle ilgili mesajlar   21-12-2015

      Gece Uçuşu'nda mercekli ya da merceksiz halojen farlara takılan H1/H4/H7/H11 tipi xenon kitler ve led ampuller, stop/sinyal lambalarına takılan P21 tipi led ampullerle ilgili hiç bir konuya ya da mesaja yer verilmemektedir.

      Güvenlik birinci önceliğimizdir.

      Bu xenon kitler ve led ampuller farın odak ve geometrisine tam uymadığından yeterli ve düzgün aydınlatma sağlayamamakta, diğer sürücülerin gözlerini kamaştırmakta, aracın elektronik sisteminde sorun çıkarmakta ve sürüş güvenliğini düşürerek trafikte tehlike oluşturmaktadır. 

      Bilgimizi ve tecrübemizi oem xenon/led mercek/yansıtıcı montajı üzerinde yoğunlaştıracağız. İç aydınlatmada led kullanımı konularında bir kısıtlama bulunmamaktadır. 

      Bu kurala uymayan mesajlar silinecek, cevap yazmakta ya da mesaj göndermekte ısrar eden üyenin üyeliği iptal edilecektir.
    • Selçuk Keleş

      Gece Uçuşu stickerının dağıtımı devam ediyor   22-12-2015

      Gece Uçuşu stickerımız hazır. Camınızda yerini hazırlayın Sticker adresinize posta yoluyla ücretsiz olarak gönderilecektir. Önden yapışkanlı olup iç tarafa uygulanabilir. Ölçüleri 6x26 cm'dir. İstekleriniz için ad-soyadınızı, istediğiniz adedi ve adresinizi bu konuya mesaj atmanız yeterli.
    • Selçuk Keleş

      Mercek montajı için usta tavsiyesi istenen mesajlar   22-12-2015

      Gece Uçuşu'nda mercek montajı vb. işlemler için usta, montajcı, dükkan, web sitesi veya ticari amaçlı çalışan kişi tavsiyesi veya yönlendirmesi istenen mesajlara yer verilmemektedir. Gece Uçuşu, Araştır-Öğren-Uygula-Paylaş-Öğret-Geliştir prensibiyle, modifikasyonunu kendisi yapmayı amaçlayan diğer üyelere (ve misafirlere) bilgi verip, yol göstererek yardımcı olmayı hedefleyen, hiç bir çıkar gözetmeyen bir oluşumdur. Bu tip tavsiye ve yönlendirmeler forumu kullanım amacından dışarı çıkarmaktadır, bilginin ve tecrübenin birikimini, aktarımını engellemektedir ayrıca mesaj kirliliği oluşturmaktadır. Aydınlatma uygulamasını dışarıda yaptırmış üyeler - tavsiye veya yönlendirmeye girmeden - yaptıkları uygulamayı paylaşabilirler. Bu kurala uymayan mesajlar silinecek, mesaj göndermekte ısrar eden üyenin üyeliği iptal edilecektir. Bu konuya üyelerimizin dikkat etmesini rica ediyorum.
Hilmi Doğan

Kendi imalatım fren çakar devresi

Recommended Posts

Servet Aydın    1.150
Servet Aydın

kangoo 60 km hızın üstünde, ani frende araç ne kadar hızla durursa o kadar devrede kalıyor.

Sistemin prensibi 60ve üzeri hızlardan 10 km'ye kadar düşen hıza duyarlı olması.Ayrıca abs devreye giresede flaşör çalışıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Hilmi Doğan    0
Hilmi Doğan

kangoo 60 km hızın üstünde, ani frende araç ne kadar hızla durursa o kadar devrede kalıyor.

Sistemin prensibi 60ve üzeri hızlardan 10 km'ye kadar düşen hıza duyarlı olması.Ayrıca abs devreye giresede flaşör çalışıyor.

Ypamayı planladıgımız olayı öncelikli olarak butun araclara uyulu hale getırmem lazım.Benım aracım karadüzen toros,abs si yok.G guvvetine duyarlı bı devre da karar kılarsam her araca uyumlu olur

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut Akbulut    2.657
Mahmut Akbulut

Bence bu projenin olur tarafı yok,yani çok ciddi elektromekanik bilgisi şart.Aracın kaç km de ne kadar G kuvveti oluşturduğunu nasıl hesaplayacaksınız.Bu sensörün çalışma prensibi nedir?tetiklemeyi fren pedalından mı alacaksınız?

İletiyi paylaş


Link to post
Mehmet Özyürek    603
Mehmet Özyürek

kangoo 60 km hızın üstünde, ani frende araç ne kadar hızla durursa o kadar devrede kalıyor.

Sistemin prensibi 60ve üzeri hızlardan 10 km'ye kadar düşen hıza duyarlı olması.Ayrıca abs devreye giresede flaşör çalışıyor.

Fren destek sisteminden tetik alıyordur...

İletiyi paylaş


Link to post
Hilmi Doğan    0
Hilmi Doğan

devreyi araca fiziki olarak cok saglam bi sekilde sallanamayacak sekilde baglarsanız yapılamayacak birsey degil

post-5728-0-47239400-1328681544.jpg

post-5728-0-55008300-1328681548.jpg

post-5728-0-14241200-1328681553.jpg

post-5728-0-66369500-1328681556.jpg

post-5728-0-79411500-1328681561.jpg

post-5728-0-14440000-1328681567.jpg

post-5728-0-75168600-1328681570.jpg

post-5728-0-32229300-1328681574.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Mehmet Özyürek    603
Mehmet Özyürek

Servet, bakınız çalışma masası...

post-5728-0-79411500-1328681561.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Mehmet Özyürek    603
Mehmet Özyürek

Adam proje üretiyor...

Doğubanktan 10 liraya almaktansa 100'e kendim maletmeyi yeğlerim..

Niye köstek oluyorsunuz ki..

G okusun veya abs'den tetiklesin dedik ve verdik gazı adam çalışıyor...

İnşallah güzel bir şeyler yapar, yapamazsa da denemiş olur... Bu tarz olumsuz yaklaşımlar üreticinin şevkini kırar..

Reklam da yapıyorsa helal olsun..

Benim aracımda, gündüz farı, follow me home, otomatik far gibi devreler var. hepsi de el yapımı.. ebay'den çok ucuza tekli paket de alabilirdim...

Almadım..

Bu tür becerikli elleri desteklememiz gerekir..

Mustafa Bağseven de devre yapıyor.. fordclub'da ilan vermesi kurallara aykırı olmasına rağmen ben izin verdim konu açmasına..

Talip Eren adında bir arkadaşımız otomatik far yapıyor.. ilk ben aldım ve forumda tanıtımına ve satışına izin verdim..

Bugün otomatik far devresi yapan, gecikmeli follow me devresi tasarlayan, gelecekte elektrik tüketimini düşürecek devreler tasarlar...

Mesela Talip önce sadece otomatik far yapmıştı.. Geç devreye girsin dedik, bunu ekledi, geç devreden çıksın dedik bunu da ekledi.. Yetmedi, follow me li olsun dedik bunu da ekledi..

Bence destek olalım arkadaşlar...

Selçuk Keleş

Gönderim tarihi 02.02.2012 - 11:21

Bu forumda aydınlatmayla bağlantılı olmayan konulara yer verilmiyor.

Turgut yeni konu başlığı açtığı için mi konusu silindi,yani herhangi bir konu içerisinde aşağıdaki linki açsaydı silinmeyecekmiydi?Mesaj düzeltme yetkisi olan kişilerinde bu konuya müdahale etmesini beklerdim...

http://www.geceucusu...konum-silindi-mi/

Ben acil müdahale ekibindeyim.. Selçuk var ise ben müdahale etmem...

  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut Akbulut    2.657
Mahmut Akbulut

Ben forum üyesi olarak kimseye hakaret etmediğim,kimseyi aşağılamadığım,kimseye küfür etmediğim,kimseyi ötekileştirmediğim sürece iyi veya kötü yorumda bulunma hakkım var.Ben şahsi fikrimi söyledim yaptığım yorum beğenilmedi ise uyarı mesajı atarsınız veya tel.ararsınız veya silersiniz,bende mesajımı düzeltir özür dilerim.Ben kimsenin proje üretmesine karşı değilim bilakist memnun ve bahtiyar olurum.Köstek kelimesi olmadı Mehmet Abi... :(

İletiyi paylaş


Link to post
Mehmet Özyürek    603
Mehmet Özyürek

Ben forum üyesi olarak kimseye hakaret etmediğim,kimseyi aşağılamadığım,kimseye küfür etmediğim,kimseyi ötekileştirmediğim sürece iyi veya kötü yorumda bulunma hakkım var.Ben şahsi fikrimi söyledim yaptığım yorum beğenilmedi ise uyarı mesajı atarsınız veya tel.ararsınız veya silersiniz,bende mesajımı düzeltir özür dilerim.Ben kimsenin proje üretmesine karşı değilim bilakist memnun ve bahtiyar olurum.Köstek kelimesi olmadı Mehmet Abi... :(

Valla şu mesajın doğrultusunda yazdım... ;)

Hilmi Bey, gördüğüm kadarıyla çalışkan ve azimli birisi.. Şevkini kırdığını düşündüğüm için yazdım bunları...

Bence bu projenin olur tarafı yok,yani çok ciddi elektromekanik bilgisi şart.Aracın kaç km de ne kadar G kuvveti oluşturduğunu nasıl hesaplayacaksınız.Bu sensörün çalışma prensibi nedir?tetiklemeyi fren pedalından mı alacaksınız?
  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut Akbulut    2.657
Mahmut Akbulut

Mehmet Abi eğer Hilmi bey de sizin gibi düşünüyorsa kendisinden özür dilerim,bundan sonra yorumlarımı daha dikkatli yaparım ben kimsenin şevkini kırmak veya üzmek isteyen yapıda bir insan değilim,tam tersine iyi niyetli ve paylaşmayı seven biriyim ve bu yüzden buradayım... :flowers:

İletiyi paylaş


Link to post
Mehmet Özyürek    603
Mehmet Özyürek

Mehmet Abi eğer Hilmi bey de sizin gibi düşünüyorsa kendisinden özür dilerim,bundan sonra yorumlarımı daha dikkatli yaparım ben kimsenin şevkini kırmak veya üzmek isteyen yapıda bir insan değilim,tam tersine iyi niyetli ve paylaşmayı seven biriyim ve bu yüzden buradayım... :flowers:

Buradan öyle görünüyor... :)

Yazının mimiği yoktur, anlatılmak isteneni anlatmak zordur. Bu sebeple kelimeler daha dikkatli seçilmelidir..

Burada bir şeyler paylaşan insanlardan zaten aksi bir tutum beklenemez..

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut Akbulut    2.657
Mahmut Akbulut

Belki farklı düşünüyor veya olaya duygusal yaklaşıyor olabilirim,yanlış anlaşılmak istemem ama burada Turgut a haksızlık yapıldığını görüyorum ve müdahale edilmediği içinde tepki gösteriyorum... :nea:

İletiyi paylaş


Link to post
Mehmet Özyürek    603
Mehmet Özyürek

Belki farklı düşünüyor veya olaya duygusal yaklaşıyor olabilirim,yanlış anlaşılmak istemem ama burada Turgut a haksızlık yapıldığını görüyorum ve müdahale edilmediği içinde tepki gösteriyorum... :nea:

Konuyla bir bağlantısını göremedim ? :)

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut Akbulut    2.657
Mahmut Akbulut

Konuyla bir bağlantısını göremedim ? :)

Mehmet abi msn den konuşabilirmiyiz ?

İletiyi paylaş


Link to post
Hilmi Doğan    0
Hilmi Doğan

Şevkimin kırılması gibi birsey soz konusu degıl.Şu an g kuvveti ölçecek devrenın elemanları elımde var ancak çalısmaya baslamadım.Mahmut beyın taa en basda kı yorumlarını gördügümde sitede yeni oldugum için beni istemiyor yada yalnıs anlasıldı dıye dusunmusdum.Ben devremı paylasırken kullanı adımın hatalı olmasına takılması devreyle degıl konuyla ılgılendıgını gostermısdı.Hatamı özel olarakda soyleyebılırdı

Her neyse arkadaşlar.Şimdi elimde g kuvvetını olcecek farklı kalıtede farklı prensıplerde parcalar var.maliyetlerıde ona gore.gerı gerı gıderken bile - yondekı G kuvvetini gösteren ekıpmandan bunların yanı sıra arac kasise girdiginde bunu bile gösteren ekipmanlar var.Şimdi ortakca tam olarak ne istedigimize karar verelim istenilen devreyi yapayım

İletiyi paylaş


Link to post
Halil Şahin    16
Halil Şahin

şimdiii ben nacizane fikrimi belirteyim öncelikle :)

arac belirli bir hızla seyrederken aniden durmamız gerektiği hallerde(hayvan cıkması,kaza olması,vs vs) arakdan gelen sürücüleri uyarmak için(zincirlemeye bir nebzede olsa engel olmak için) dörtlülerin yanmasını saglayacak bir sistem..ancak sistem her frenlemede de çalışmamalı sadece panik anlarında falan çalışmalı..g kuvveti ni nasıl hesaplarsın bilmem ama cok hassas olmamalı..durmak için frene basınca da yanmasın...

umarım anlatabilmişimdir.. :unsure2:

bu arada Mahmut abi ifadelerin gercekten incitici..sahsen ben arkadaşın yerinde olsam tüm sevkim giderdi paylaşmak açısından..forum elbetteki paylaşım için ama forumda kuralları belirleyen,foruma sahip çıkan hatta sahibi olan biri var (Selçuk abi) yıllarca forumun tüm maddi manevi yükünü de o çekiyor.Dolayısıyla forum sahibi ne diyorsa o... ;)

:D

İletiyi paylaş


Link to post
Hilmi Doğan    0
Hilmi Doğan

Belirli bi hız kısmını şimdi bi yana bırakalım.Aranızda en boş araç benım aracım.Benim aracıma olan hepinizin aracına olur.Hızı katmayalım cunkı benım aracımda hız mekanık olarak gosterılıyor. Ben g kuvvetındekı degişim ivmesini baz alırım bu konuda anlasdıkmı?

İletiyi paylaş


Link to post
Halil Şahin    16
Halil Şahin

tamam ama bu sefer aracı park ederken falan da devreye girer sistem..sorun olmaz dersen oda olur...

ancak bana göre tüm bu işlemlerin yanında güvenlik de önemli..kısa devre,asırı ısınma vs yangın tehlikesine karsıda önlem alınmalı..

İletiyi paylaş


Link to post
Muhammed Andı    0
Muhammed Andı

Belirli bi hız kısmını şimdi bi yana bırakalım.Aranızda en boş araç benım aracım.Benim aracıma olan hepinizin aracına olur.Hızı katmayalım cunkı benım aracımda hız mekanık olarak gosterılıyor. Ben g kuvvetındekı degişim ivmesini baz alırım bu konuda anlasdıkmı?

:good1: aynen öyle. tam universal bir ürün olur bu sayede. bu ivmenin değişim aralığı kullanıcı tarafından ayarlanabirse de tadından yenmez. :wub:

tamam ama bu sefer aracı park ederken falan da devreye girer sistem..sorun olmaz dersen oda olur...

ancak bana göre tüm bu işlemlerin yanında güvenlik de önemli..kısa devre,asırı ısınma vs yangın tehlikesine karsıda önlem alınmalı..

Halil sen aracı çok mu haşin park ediyorsun neci? Zınk diye mi duruyorsun sen gözüm.! :D Bir de ustamıza sen niye hakaret ediyorsun bakim. yok aşırı ısınmaydı, yok yangın tehlikesiydi, nedir bu söylediklerin haa!? ivme sensörü gibi profesyonel bir devreyi tasarlayacak usta, sence bu tip şeyleri unutur yahut düşünmez mi dersin.! :bambam::tease3::biggrin:

İletiyi paylaş


Link to post
Halil Şahin    16
Halil Şahin

:good1: aynen öyle. tam universal bir ürün olur bu sayede. bu ivmenin değişim aralığı kullanıcı tarafından ayarlanabirse de tadından yenmez. :wub:

Halil sen aracı çok mu haşin park ediyorsun neci? Zınk diye mi duruyorsun sen gözüm.! :D Bir de ustamıza sen niye hakaret ediyorsun bakim. yok aşırı ısınmaydı, yok yangın tehlikesiydi, nedir bu söylediklerin haa!? ivme sensörü gibi profesyonel bir devreyi tasarlayacak usta, sence bu tip şeyleri unutur yahut düşünmez mi dersin.! :bambam::tease3::biggrin:

yok abi yaf ne ettin beni

arada ne bilim park ederkene biraz fazla bastığım oluyo frene :yahoo:

ne bilim abi ben hatırlatmak istedim neden hakaret edeyim :wub: ,gecen buralarda bir arac yanmış da durup dururken açıkçası sonradan bişi eklemek de çekiniyorum artık veya ek güvenlik alıyorum extra sigorta falan hele mustafanın gönderdiği devreye kendisi eklemiş bende sigorta ekledim tam oldu :D

  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut Akbulut    2.657
Mahmut Akbulut

Şevkimin kırılması gibi birsey soz konusu degıl.Şu an g kuvveti ölçecek devrenın elemanları elımde var ancak çalısmaya baslamadım.Mahmut beyın taa en basda kı yorumlarını gördügümde sitede yeni oldugum için beni istemiyor yada yalnıs anlasıldı dıye dusunmusdum.Ben devremı paylasırken kullanı adımın hatalı olmasına takılması devreyle degıl konuyla ılgılendıgını gostermısdı.Hatamı özel olarakda soyleyebılırdı

Hilmi bey biraz önyargılı davrandım galiba kusura bakmayın konuyu en baştan okuyunca yanlış cümleler kurduğumu farkettim Selçuk abi ilede bu konu üzerinde konuştuk maksadımın sizi incitmek olmadığını tekrar belirtmek isterim... :flowers:

bu arada Mahmut abi ifadelerin gercekten incitici..sahsen ben arkadaşın yerinde olsam tüm sevkim giderdi paylaşmak açısından..forum elbetteki paylaşım için ama forumda kuralları belirleyen,foruma sahip çıkan hatta sahibi olan biri var (Selçuk abi) yıllarca forumun tüm maddi manevi yükünü de o çekiyor.Dolayısıyla forum sahibi ne diyorsa o... ;)

:D

Arkadaşlar sizlerde kusura bakmayın,birdaha olmaması için gayret gösteririm,sürçü lisan için afedersiniz... :uuuw:

İletiyi paylaş


Link to post
Hilmi Doğan    0
Hilmi Doğan

Hilmi bey biraz önyargılı davrandım galiba kusura bakmayın konuyu en baştan okuyunca yanlış cümleler kurduğumu farkettim Selçuk abi ilede bu konu üzerinde konuştuk maksadımın sizi incitmek olmadığını tekrar belirtmek isterim... :flowers:

Çok incindim :( desensiz;odaklanması olmayan toros far camı 4 adet bulursanız(mercek takıcam ama camlar tırtıklı) anca barısırm yoksa küsdüm oynamıyorum :D:unknw:

tamam ama bu sefer aracı park ederken falan da devreye girer sistem..sorun olmaz dersen oda olur...

ancak bana göre tüm bu işlemlerin yanında güvenlik de önemli..kısa devre,asırı ısınma vs yangın tehlikesine karsıda önlem alınmalı..

bu cakar devresınde ters baglantı ıcın koruma amaclı dıyot vardı ama ısıtınca cıkartdım.yenı devreyede koymam polyester ısı tasıyor cunkı otomobılde az ısında tırda cok ısındı ancak benım aracım gıbı bı otomobıldede cok ısınır(154a sarj dınamosu,10farad cap,3 adet optima redtop aku,1 adet 72a aku)

park işine gelince parkdada sert fren yaparsan tabıkı yanar.3*-40 km hızla park yapıp küt diye durrusan yanar kısaca

tepkımeyı ayarlama kısmına gelınce ben pıc e bu degerler arasında bı G degısımı gorursen arka sınyallerı yak diyicem.simdi siz bunu bı potansla falan ayarlamak ıstıyorsunuz.bu olmaz degıl ama bence gerek yok.Ha illa olsun diyorsanız teorıdekınıpratıkde denemem lazım.

tarihinde Hilmi Doğan tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut Akbulut    2.657
Mahmut Akbulut

Çok incindim :( desensiz;odaklanması olmayan toros far camı 4 adet bulursanız(mercek takıcam ama camlar tırtıklı) anca barısırm yoksa küsdüm oynamıyorum :D:unknw:

Eyvallah kardeşim :bravo: yarın senin için sanayide bakınırım :biggrin:

İletiyi paylaş


Link to post
Hilmi Doğan    0
Hilmi Doğan

gozumden kacan bır baska ayrıntıda mosfetler n.sorulmus fakat görmemişim özür dilerim

İletiyi paylaş


Link to post
Halil Şahin    16
Halil Şahin

Çok incindim :( desensiz;odaklanması olmayan toros far camı 4 adet bulursanız(mercek takıcam ama camlar tırtıklı) anca barısırm yoksa küsdüm oynamıyorum :D:unknw:

bu cakar devresınde ters baglantı ıcın koruma amaclı dıyot vardı ama ısıtınca cıkartdım.yenı devreyede koymam polyester ısı tasıyor cunkı otomobılde az ısında tırda cok ısındı ancak benım aracım gıbı bı otomobıldede cok ısınır(154a sarj dınamosu,10farad cap,3 adet optima redtop aku,1 adet 72a aku)

park işine gelince parkdada sert fren yaparsan tabıkı yanar.3*-40 km hızla park yapıp küt diye durrusan yanar kısaca

tepkımeyı ayarlama kısmına gelınce ben pıc e bu degerler arasında bı G degısımı gorursen arka sınyallerı yak diyicem.simdi siz bunu bı potansla falan ayarlamak ıstıyorsunuz.bu olmaz degıl ama bence gerek yok.Ha illa olsun diyorsanız teorıdekınıpratıkde denemem lazım.

siz bana bakmayın yaw bendeki fazla ayrıntı arada bazen sert yanastırıyorum sert fren yapıyorum ondan demiştim :D

sanırım kafanda bir seyler netleşmeye basladı uygula da görek artık :D

İletiyi paylaş


Link to post

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap