İçeriğe Yönlendir
Akın Gökbulut

Xenon ve led için röle ve direk akü bağlantısı

Recommended Posts

Hasan Alıcı

bu durum da çok önemli,bilgi için sağolun.bu arada direnç ölçümünü hangi ayaklardan yapıyoruz.teşekkürler

İletiyi paylaş


Link to post
Barış Günay

farketmez iki ayak da aynı

İletiyi paylaş


Link to post
Hasan Alıcı

merhaba;

röle bağlantısı yaparken şaseyi direkt akünün - kutbuna bağladım bir sorun olur mu? teşekkürler

İletiyi paylaş


Link to post
Mehmet Özyürek

Olmaz...

İletiyi paylaş


Link to post
İsmail Fidan

Xenon montajının detaylı olarak şemasını forumda bulamadım.yani balast şurdan şuraya baglanır, aküden şuraya şu gider gibi..ayrıca xenon kitten röle çıkmaması durumunda röle fln nereye, nasıl baglanıyor?bunu detaylı olarak anlatacak bi arkadaş varmı?

ayrıca yakın zaman içinde bi xenon projem var bi xenon projektörden çıkan kabloları nereye baglamamız lazım?

İletiyi paylaş


Link to post
Mehmet Özyürek

Normalde roleye ve aküden elektrik çekmeye gerek yoktur..

Ampule giren kablolar direk balastın girişine bağlanır, Balast çıkışı direk xenon ampule başlanır..

Bağlantısı da kısaca şöyledir;

Aküden alınan +12V Rolenin 30 nolu bacağına

Herhangi bir yerden alınan şasi rolenin 85 nolu bacağına

Far ampulünden alınan elektrik rolenin 86 nolu bacağına

Rolenin 87 nolu bacağından alınan +12V elektrik xenon balastın +12V girişine bağlanır

Role bağlantı şeması aşağıdadır..

mercek_xenon_baglanti.JPG

İletiyi paylaş


Link to post
İsmail Fidan

çok teşekkürler.orjinal farlarım H4.Bi Xenon Projektörün kablolarını bagladıgımda projektörler dogru çalışacakmı?Çünkü H4 ün çalışma prensibi biraz daha farklı :good2:

İletiyi paylaş


Link to post
Mehmet Özyürek

Hd bi xenonunda çeşitleri var..

Tek balastlı ve motorlu tipmi..

Motorlu tip ise tek ampuldür, kısaları balasta gireceksiniz, uzunları motora.. ama yakından incelemedim hiç..

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş
Hd bi xenonunda çeşitleri var..

Tek balastlı ve motorlu tipmi..

Motorlu tip ise tek ampuldür, kısaları balasta gireceksiniz, uzunları motora.. ama yakından incelemedim hiç..

H4 kitten bahsetmiyor Mehmet. O apayrı bir konu H4 kit projektörde zaten kullanılamaz.

Dediğin gibi, fara gelen kısa ucu -> balast elektrik girişi, uzun ucu projektör motoruna.

Far H4 ise aşağıdaki linkleri inceleyip ordan devam etmelisin. H4 farlarda uzunlar açılınca kısaların sönmesi gibi bir hadise var.

http://www.geceucusu.com/index.php?showtopic=1861

İletiyi paylaş


Link to post
İsmail Fidan

Selçuk bey başlıkları inceledim.Araçta tek reflektör bulunuyor ve bu reflektörde bi tane H4 ampul çalışıyor.Bu durumda uzunları yakınca kısalar sönmüyor.başlıklardan anladıgım kadarıyla baglantı şöyle olacak;

H4 ampule 3 tane kablo girişi var.Uzun far kablo girişini BiXenon un kablolarına, kısa far kablosunuda röle yardımıyla balasta baglayacagım?3. kabloda şasi kablosu sanırım?Rölenin tetiklemesini kısa yada parklardan almam bişey degiştirmemesi lazım bu durumda?

Bu arada baglantı kablolarını alırken elektrikçiden ne kablosu olarak istemem lazım?kalınlıgı, özelligi vs. varmı bu kablonun?

Özyürek baglantıyla ilgili anlayamadıgım bi yer var.H4 ampüle 3 tane kablo gidiyor.bu 3 kablodan hangisini Rölenin 86 numaralı bacagına baglamalıyım?86 numaralı bacaga baglanan kablo "tetikleme" dedigimiz kablo oluyor sanırım?bu durumda bu 3 kablodan hangisi "park lambasının" kablosu ise 86 numaralı bacaga onu baglamalıyım degilmi?Peki Bi xenon un baglantısını nasıl yapacagım?Projektörden çıkan 2 kabloyu bu boşta kalan 2 kabloyamı baglamalıyım?biraz daha ayrıntılı anlatırsan çok memnun olurum.elektrik baglantısından pek anlamadıgım için bu konu benim için biraz sıkıntılı.

anladıgım kadarıyla paintte bir şema çizdim.Rölenin 86 numaralı bacagı boşta kaldı

tarihinde Sel tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş

H4 farlarda yapı olarak selektör yaptığında (ya da uzunu yaktığında) kısaların elektriği kesiliyor. O linklerde bunu engellemek için tartışılan konular var. Sen de bu sorunla karşılaşacaksın muhtemelen.

Kısa far kablosunu direkt olarak balasta girebilirsin, röle kullanman şart değil. Sen mevcut bağlantını kullanacaksan röle gerekmez, ancak aküden yeni hat çekeceksen farın kablolamasını kullanmayacaksan gerekir. Fara bağlayacağını söylersin abartmaya gerek yok çok kalın olması gerekmez.

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş
Özyürek baglantıyla ilgili anlayamadıgım bi yer var.H4 ampüle 3 tane kablo gidiyor.bu 3 kablodan hangisini Rölenin 86 numaralı bacagına baglamalıyım?86 numaralı bacaga baglanan kablo "tetikleme" dedigimiz kablo oluyor sanırım?bu durumda bu 3 kablodan hangisi "park lambasının" kablosu ise 86 numaralı bacaga onu baglamalıyım degilmi?Peki Bi xenon un baglantısını nasıl yapacagım?Projektörden çıkan 2 kabloyu bu boşta kalan 2 kabloyamı baglamalıyım?biraz daha ayrıntılı anlatırsan çok memnun olurum.elektrik baglantısından pek anlamadıgım için bu konu benim için biraz sıkıntılı.

anladıgım kadarıyla paintte bir şema çizdim.Rölenin 86 numaralı bacagı boşta kaldı;)

Ayrıca Bu H4 yapının çalışması tam olarak nasıl?benim bildigim kadarıyla ampul bir motor yardımıyla geri/ileri yapıyor.bu şekilde selektör yapmış oluyoruz..

Bu arada Audi Q7 den çıkma Valeo D2S BiXenon Projektör buldum.Bu mercegin performansının Hella BiXenon dan daha iyi oldugu biliniyor ama forumda bu mercegi aracına uygulayan bi örnek göremedim henuz?

Parkları açtığın zaman balastı çalıştırmak istiyosan switchden park için gelen + ucunu, kısayı açtığın zaman balastı çalıştırmak istiyosan switchden kısa için gelen + ucunu bağlıyacaksın. 85-86 kontak yapınca 30 ile 87 kontak yapar ve balasta elektrik gider.

H4 kitle senin bağlantını karıştırma ampul H4 kitlerde ileri geri gider.

Senin yapacağın şey, bi-xenon siperini açmak için switchden uzun için gelen + ucu ve şase kablosunu motora bağlayarak motoru hareket ettirmek.

İletiyi paylaş


Link to post
İsmail Fidan

Switch derken şuanda aracımın farına giden 3 kablodan bahsediyosun dimi voltron?Tamam ya anladım sanırım..herhangi yanlış bi baglamada balastı bozma, ampülü patlama gibi bi durum olabilirmi:)

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş
Switch derken şuanda aracımın farına giden 3 kablodan bahsediyosun dimi voltron?Tamam ya anladım sanırım..herhangi yanlış bi baglamada balastı bozma, ampülü patlama gibi bi durum olabilirmi:)

H4 ampule taktığın konnektörde sonlanan üçlü kablodan bahsediyorum. Kısa+Uzun+Şase. Ya da park ampulüne taktığın konnektördeki ikili kablo. Park+şase.

Burdaki kısa + ya da park + uçlarından istediğini röle 86'ya bağlarsın. Uzun + ise bi-xenon motoruna.

Ters bağlarsan balast çalışmıyor zaten.

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş
Selçuk abi çok teşekkürler, artık dogru baglantıyı yapabilirim sanırım.Tek bi sorum daha var; her balast için ayrı Rölemi kullanayım, tek röleye giriş yapsam sorun olurmu?

abi bu dedigini anlayamadım?ayrıca şu resim nedir?benim mercekte böyle bişey yok:)

Kaliteli bir röle kullan ucuz alma. Gücü yeterlidir, abartmaya gerek yok, bir tane de olur.

İletiyi paylaş


Link to post
İsmail Fidan

Sigorta olarak özyüregin belirttigi gibi 30A ve 15A sigorta kullanacagım..gerçi başka bir konuda 25A kullanın demişler ama..

İletiyi paylaş


Link to post
Özgür Ertan

arkadaşlar. 407lerde xenon takılamıyomuş. röle ile bağlantı yapılırsa, araba tesisatından ayırdığımız için bir sorun olmaz gibime geliyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Yusuf Gür

röle için

30 a direkt ve ya kontak ceyranı bağlıyorsunuz. (+)

85 e şaseyi bağlıyorsunuz (-)

86 ile tetik veriyorsunuz. (düğmeden ve ya neyden tetik veriyorsanız onun kablosu)

87 ye de çalıştırmak istediğiniz zımbırtının + sını bağlıyorsunuz bu kadar :)

İletiyi paylaş


Link to post
Emre Fırat Bilici

Şyi günler arkadaşlar foruma yeni üye oldum oldukça meraklıyım elde yapılan işlere el becerimde vardır az çok. :) Önceden murat 131 aracımız vardı silecekleri ağır çalışıyordu ve far rölesi bağlatmıştık hızlanmıştı baya şimdi elimizde 94 model şahin S araç var SLX tip silecekler var ve oldukça ağır çalışıyor elimde far rölesi var bunu nasıl bağlayabilirm anlatırsanız çok sevinirim şimdiden teşekkür ederim iyi günler. :) bu arada yaşım 17 bi sorun olurmu üye oldum ama.

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş

Aramıza hoşgeldin, bir mesaj yukarıda impress anlatmış olayı.

İletiyi paylaş


Link to post
Güven Özer

Cesaret edip bağlayamadığım ve elektikçileri nasıl olduysa ikna edemediğim.Ancak sizlerden edindiğim bilgi ve gene bu sayede kazandığım cesaretle bugün parklardan tetik alarak xenonlarımı bağladım.Şu anda benim için sorun olan uzunları yaktığımda sönen kısalarım artık sönmüyor.Öncelikle forumda bıkmadan bu konuyla igili cevap yazan bütün arkadaşlara ve ayrıntılı şemasıyla ışık tutan ÖZYÜREK arkadaşıma teşşekür ediyorum.Bu arada sağlam olması için otomobil anfilerine çekilen kırmızı elektirik kaplosundan kullandım sizce nasıl bi terçih?BUARADA FARLARIMI BANA YAPAN romeoilker ARKADAŞIMADA TEŞEKÜRLER.Dünaymı aydınlattı :)

tarihinde Falcon93 tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Mehmet Özyürek

Bu kadar kalın kabloya gerek yoktu ama.. Sağlam kablodan zarar gelmez.. iyi etmişsin..

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş
Cesaret edip bağlayamadığım ve elektikçileri nasıl olduysa ikna edemediğim.Ancak sizlerden edindiğim bilgi ve gene bu sayede kazandığım cesaretle bugün parklardan tetik alarak xenonlarımı bağladım.Şu anda benim için sorun olan uzunları yaktığımda sönen kısalarım artık sönmüyor.Öncelikle forumda bıkmadan bu konuyla igili cevap yazan bütün arkadaşlara ve ayrıntılı şemasıyla ışık tutan ÖZYÜREK arkadaşıma teşşekür ediyorum.Bu arada sağlam olması için otomobil anfilerine çekilen kırmızı elektirik kaplosundan kullandım sizce nasıl bi terçih?BUARADA FARLARIMI BANA YAPAN romeoilker ARKADAŞIMADA TEŞEKÜRLER.Dünaymı aydınlattı :)

Sana, Mehmet'e, İlkere ve diğer arkadaşlarımıza bravo o zaman.

Burda böyle şeyler olması normal bişey artık.

:D

İletiyi paylaş


Link to post
Serkan Engin

Arkadaşlar öncelikle merhaba herkese

Araç 92 model serçe orjinalleri H4 buna H7 mercek montajı yapıldı bundan dolayı uzun ve kısa yapma şansım ortadan kalkmıştır

sadece kısalar yanıkken uzunlar açabiliyoruz onuda merceğin içindeki bir motor yardımıyla yapıyorum ama farlar sönükken sellektör yapamıyorum bunun için bir röle bağlantısı gerekliymiş

BU BAĞLANTI ŞİMDİ BAĞLI OLAN ŞEKLİ

(BU BAĞLANTIDA SELLEKTÖR YAPAMIYORUZ SADECE KISALAR YANARKEN UZUNLARI DEVREYE SOKABİLİYORUZ)

mdkbalanti.jpg

BU BAĞLANTIDA OLMASI GEREKEN BAĞLANTI

olmasigerekenbalanti.jpg

AMA RÖLENİN NASIL BAĞLANDINI VE NE TÜR BİR RÖLE BAĞLANACAĞI HAKKINDA BİR BİLGİM YOK BU KONU HAKKINDA BİLGİSİ OLAN ARKADAŞLARIN YARDIMINA İHTİYACIM VAR... :rolleyes::blush:

tarihinde serkan tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Muhammed Andı

Bu islemi diyotla da yapabilirsiniz. Diyotun boyali tarafi uzun +'ya gelecek sekilde resimdeki rolenin oldugu yere 1N4007 diyot baglayabilirsiniz.

Ama role ile yapmak isterseniz de; 12v 25-30 amperlik bir role alin. 86 ve 87 nolu bacaklari uzun +'ya baglayin. 85'i eksi kabloya, 30 nolu ucu da kısa +'ya baglayin.

İletiyi paylaş


Link to post

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

×
×
  • Yeni Oluştur...