• Duyurular

    • Selçuk Keleş

      Halojen farlara takılan H1/H4/H7/H11 tipi xenon kitler ve led ampullerle ilgili mesajlar   21-12-2015

      Gece Uçuşu'nda mercekli ya da merceksiz halojen farlara takılan H1/H4/H7/H11 tipi xenon kitler ve led ampuller, stop/sinyal lambalarına takılan P21 tipi led ampullerle ilgili hiç bir konuya ya da mesaja yer verilmemektedir.

      Güvenlik birinci önceliğimizdir.

      Bu xenon kitler ve led ampuller farın odak ve geometrisine tam uymadığından yeterli ve düzgün aydınlatma sağlayamamakta, diğer sürücülerin gözlerini kamaştırmakta, aracın elektronik sisteminde sorun çıkarmakta ve sürüş güvenliğini düşürerek trafikte tehlike oluşturmaktadır. 

      Bilgimizi ve tecrübemizi oem xenon/led mercek/yansıtıcı montajı üzerinde yoğunlaştıracağız. İç aydınlatmada led kullanımı konularında bir kısıtlama bulunmamaktadır. 

      Bu kurala uymayan mesajlar silinecek, cevap yazmakta ya da mesaj göndermekte ısrar eden üyenin üyeliği iptal edilecektir.
    • Selçuk Keleş

      Gece Uçuşu stickerının dağıtımı devam ediyor   22-12-2015

      Gece Uçuşu stickerımız hazır. Camınızda yerini hazırlayın Sticker adresinize posta yoluyla ücretsiz olarak gönderilecektir. Önden yapışkanlı olup iç tarafa uygulanabilir. Ölçüleri 6x26 cm'dir. İstekleriniz için ad-soyadınızı, istediğiniz adedi ve adresinizi bu konuya mesaj atmanız yeterli.
    • Selçuk Keleş

      Mercek montajı için usta tavsiyesi istenen mesajlar   22-12-2015

      Gece Uçuşu'nda mercek montajı vb. işlemler için usta, montajcı, dükkan, web sitesi veya ticari amaçlı çalışan kişi tavsiyesi veya yönlendirmesi istenen mesajlara yer verilmemektedir. Gece Uçuşu, Araştır-Öğren-Uygula-Paylaş-Öğret-Geliştir prensibiyle, modifikasyonunu kendisi yapmayı amaçlayan diğer üyelere (ve misafirlere) bilgi verip, yol göstererek yardımcı olmayı hedefleyen, hiç bir çıkar gözetmeyen bir oluşumdur. Bu tip tavsiye ve yönlendirmeler forumu kullanım amacından dışarı çıkarmaktadır, bilginin ve tecrübenin birikimini, aktarımını engellemektedir ayrıca mesaj kirliliği oluşturmaktadır. Aydınlatma uygulamasını dışarıda yaptırmış üyeler - tavsiye veya yönlendirmeye girmeden - yaptıkları uygulamayı paylaşabilirler. Bu kurala uymayan mesajlar silinecek, mesaj göndermekte ısrar eden üyenin üyeliği iptal edilecektir. Bu konuya üyelerimizin dikkat etmesini rica ediyorum.
Akın Gökbulut

Xenon ve led için röle ve direk akü bağlantısı

Recommended Posts

Akın Gökbulut    2
Akın Gökbulut

Standardinda halojen bulunan araca Xenon HID Kit uygulamasi yaparken bazi bilgi kaynaklarina gore elektrigin direk akuden alinarak baglanmasi gerektigi tavsiye ediliyor.

Sebebi ise

*halojenin ve kablo sisteminin (stock wiring harness) 12V akim sistemine gore tasarlanmis olmasi

*xenon sisteminin ise tamamen farkli bir teknik mantikla cok yuksek voltajla calismasi ve her ilk acilista ani yukseklikte akim cekmesi

olarak aciklanmis.

Dolayisiyla standart harness uzerindeki kablo, sigorta, role, vb komponentler baslangicta (veya belli bir sure) xenon kit sistemiyle sorunsuz gibi calisiyor gozukselerde bir sure sonra zincir (yani stock wiring harness) en zayif halkasindan problem yaratmaya baslayacakmis ve sorun artarak devam edermis.

Bu konu uzerinde oneri ve gorusleriniz nelerdir?

Ve sonucta HID Kit icin direk aku baglantisi en saglikli yaklasimmidir?

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş    1.849
Selçuk Keleş

Tabii ki. Şçinden aküden direk bağlantı için kablo çıkmayan kitlerden uzak durmak lazım. www.hid-online.com kitlerinde bu hep vardı zaten. Diğer kitlerde durum nedir diğer üyelerimizden bilgi alabiliriz.

2.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Utku Çay    1
Utku Çay

benim aracımda toyota avensisten çıkma balanslar var ve bağlantısı direk aküden değil. elektrik bağlantısını normal halojen için ayrılmış kablodan bağlamıştım. bu herhangi bir soruna yol açar mı ışık azlığı , kabloların aşırı ısıması vs....

İletiyi paylaş


Link to post
Guest foose   
Guest foose

benim 206ımda hella balast ve ve d2s ampuller vardı.direk akuden bağlantı değildi.ilk 3 hafta sorunsuz ve buyuk bir zevkle kullandım fakat 3.haftanın sonunda abs ve airbag işıkları deli gibi yanmaya başladı.bende gidip hemen sökyürdüm zenonları.ama aklım hala onlarda hiç bir kitin bu renk tadını ve bu aydınlatmayı sağlayabiliceğini sanmıyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Harun Karayel    1
Harun Karayel
Tabii ki. Şçinden aküden direk bağlantı için kablo çıkmayan kitlerden uzak durmak lazım. www.hid-online.com kitlerinde bu hep vardı zaten. Diğer kitlerde durum nedir diğer üyelerimizden bilgi alabiliriz.

Benim aldigim kitten boyle birsey cikmadi ama almis oldugum Fk'lerin yaninda boyle bir roleli sigortali baglanti kablosu cikti..

İletiyi paylaş


Link to post
Ahmet Göker Derya    3
Ahmet Göker Derya
Standardinda halojen bulunan araca Xenon HID Kit uygulamasi yaparken bazi bilgi kaynaklarina gore elektrigin direk akuden alinarak baglanmasi gerektigi tavsiye ediliyor.

Sebebi ise

*halojenin ve kablo sisteminin (stock wiring harness) 12V akim sistemine gore tasarlanmis olmasi

*xenon sisteminin ise tamamen farkli bir teknik mantikla cok yuksek voltajla calismasi ve her ilk acilista ani yukseklikte akim cekmesi

olarak aciklanmis.

Dolayisiyla standart harness uzerindeki kablo, sigorta, role, vb komponentler baslangicta (veya belli bir sure) xenon kit sistemiyle sorunsuz gibi calisiyor gozukselerde bir sure sonra zincir (yani stock wiring harness) en zayif halkasindan problem yaratmaya baslayacakmis ve sorun artarak devam edermis.

Bu konu uzerinde oneri ve gorusleriniz nelerdir?

Ve sonucta HID Kit icin direk aku baglantisi en saglikli yaklasimmidir?

Xenon kitler ilk açılış anında anlık olarak çok yüksek güç çekerler,bu sanıyeler içinde 35W seviyesine iner. Aracın orjinal elektrik sistemi sabit 55W akıma göre dizayn edilmiştir. Bağlantıyı direkt aküden yapılmadığı takdirde aracın elektrik sistemi bu yüksek akımı kaldıramayıp aracın elektrik sistemine bağlı olarak beyinde ve diğer elektrikli komponentlerinde ciddi arızalar çıkabilir ve çıkmıyor da değil.

Benim aldığım texon marka kitte aküden direk bağlantı kabloları mevcuttu.

İletiyi paylaş


Link to post
Serkan Sayın    0
Serkan Sayın

valla ilginç geldi. aküden bağlamak şart gibi gözüküyor

İletiyi paylaş


Link to post
Guest ArTiZz   
Guest ArTiZz

röle ile aküden bağlayınca da ampul hatası veriyor yol bilgisayarı.

buna da bir çözüm varmı peki?

galiba bir kondansatör ile yol bilg. aldatılabiliyormuş diye duymuştum.

ama nerde nasıl yapılıyor bilmiyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş    1.849
Selçuk Keleş
röle ile aküden bağlayınca da ampul hatası veriyor yol bilgisayarı.

buna da bir çözüm varmı peki?

galiba bir kondansatör ile yol bilg. aldatılabiliyormuş diye duymuştum.

ama nerde nasıl yapılıyor bilmiyorum.

Xenon Kit için Arıza Işığı Önleyici

İletiyi paylaş


Link to post
Guest ArTiZz   
Guest ArTiZz

bu konuyu önceden okumuştum. konuda yazan, xenon ampulunun 35w olan gücünü 55w olarak göstermek için kullanılan bir aparat olarak geçiyor.

biz direk aküden bağlantı yaparsak, haliyle normal tesisattan hiç güç çekilmeyecektir.

bu durumda bu aparat yeterli olacak mıdır?

kullanıp da söylecek biri varmı?

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş    1.849
Selçuk Keleş

E tamam işte. Kısa farı açtığın zaman röle tetiklenip aküden elektriği xenona veriyor. Ama aracın kısa far soketinden sürekli elektrik çekilmiyor anlık bir şey. Bu aparat ta orada sanki sürekli 55W geçiyormuş gibi gösteriyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Harun Karayel    1
Harun Karayel

Yazilanlari okudum. Yalniz kafama birsey takildi. Cok duz bir mantikla baktigimda aracin tum elektrik tesisati 12V'dan olusuyor. Buna gore balasta kadar gelen voltajda 12V, bana gore 24000V'u balast uretiyor ve cikis gucu olarak bunu ampule iletiyor. Bu durumda balast tarafindan cekilen guc 12V yani bir nevi balast inverter gorevi goruyor. Yani bana gore bundan dolayi tesisata bir zarari olmayacagini dusunuyorum. Tabi bu benim sahsi kanim elektrik/elektronik konusunda ihtisas sahibi birileri bizi konuda daha iyi aydinlatabilirse sevinirim..

Birde balastlarin ortalama isinma surecinde cektigi watt degerleri hakkinda bilginiz var mi? Ben henuz kitapcigi detayli inceleme sansim olmadi ama tekrar inceleyecegim..

İletiyi paylaş


Link to post
Guest ArTiZz   
Guest ArTiZz

blackwind arkadaşım düz mantık yürütmen gayet doğru fakat hata yaptığın yer "12V güç çekiyor" demen.

volt sadece potansiyel farkı birimidır.

güç ise bu gerilimde kablodan geçen akımı çeken elektrik yükünün harcadığı, yani (ampul için) ışık ve ısıya dönüştürdüğü enerjinin birim zamandaki adıdır.

balasta kadar 12v geldiği doğrudur. fakat normal ampul farlar yandığı andan itibaren sabit 55w lık bir güç çeker. basit hesapla (güç faktörlerini ve kayıpları yok sayarsak); 4,6A akım demektir bu. Xenon kit ise ilk yanışta ısınma esnasında, tam olarak değerini bilmiyorum ama soruna yol açacak kadar bir güç çekiyor (yani 55w'dan büyük). buda tesisatın tasarlandığı şekli olan 4,6A den daha fazla olacaktır. bu da zamanla tesisatta kablolara veya diğer elemanlara ısı veya magnetik sebeplerden dolayı zarar veriyor.

xenon ampul tamamiyle aktif hale geldikten sonra 35w gibi bir güç çeker ki bu da 55w dan düşük olduğundan tesisata zarar vermez.

zarar veren sadece ısınma sürecidir.

direk akü bağlantısı yapıldığı zaman tesisatı bu akımdan izole etmiş, ayırmış oluyorsun.

fakat benim kafama takılan da şudur,

aynı aracın (kendi aracımı düşünüyorum superb) hem h7, hemde xenonlu modeli mevcut. ikiside projektörlü, yani 2 tip far seçeneği var.

diyelim ki araçta xenon yok. fakat aynı bantta üretiliyorlar sonuçta.

bir tek xenon için adamlar farklı kablolama mı yapıyorlar? sadece kablolama da değil olay, sigorta kutusu falan komple sistem farkı oluşuyor.

bir tek xenon için adamlar tüm tesisatı değiştirerek mi yapıyorlar yani?

yoksa sadece kablo ucundaki soketler ve farlar değişip, diğer elemanlar ortak mıdır araçlarda? böyle ise sorun çıkmaması lzm mantık olarak.

voltron hocam bu soru sana :)

oto ayd. üstadı sensin

İletiyi paylaş


Link to post
Akın Gökbulut    2
Akın Gökbulut

Yaptığım bazı çevirilerle konuya dair teknik ve teorik açıklamalar şöyle :

Ekli resimde çift flamanli tipik önfar devresi var.

Eğer HID ballastlar direkt olarak kısa halojen ampullere bağlanırsa bazı araçlar ilk montajdan sonra normal olarak hiç bir problem çıkarmadan HID sistemine güç verip çalıştırabilir. Her ballast her ilk yüklenme esnasında max 13 ampere kadar güç çeker (sonra 4 ampere düşer), halbuki halojen sisteminde bu ilk yüklenme 7.5 amperdir. Araç fabrika çıkış parametresi olarak önfar devresi her ilk yüklenmesinde 7 amper ve sonrasında sürekli 4.5 ampere göre dizayn edilmiştir. HID sistemi kullanılırsa zaman içersinde konektör, çok fonksiyonlu switch, önfar switchi, kablolar ve sigorta yuvaları yavaş yavaş yorularak özelliğini kaybetmeye başlayacak ve daha fazla ısınacaktır. Arıza çıktığında ise konsol ve kaportanın çeşitli yerinde bulunan sistemin hangi parçasının ve hangi kablo demetinin doğru çalışmadığını bulmak bir hayli zordur. Onun için gücün direkt aküden alınması iyi bir önlemdir.

HID sistemi 42 watt kullanır (35 watt ampulu beslemek için ve artı 7 watt ballasttaki ısı kaybı için), halojen ise 55 watt kullanır. HID sistemi soğukken ilk çalışmasında ve akabinde ısınana kadar geçen ilk bir kaç saniye içinde ateşleyici devreyi çalıştırabilmek amacıyla normalin 3 katına kadar güç çekebilir. Ampuller ısındıktan sonra ise bu akım anca normal seviyeye düşer. Ballastın bir röle vasıtasıyla aküden direkt güç almasıyla, aracın orjinal önfar devresi aşırı yüklenme riskinden korunur. Röle extra bir parça olarak bir tür ağır yük switchtir, önfar switchinden gelecek çok düşük bir akım ile harekete geçer ve içindeki elektromıknatıs vasıtasıyla mekanik olarak içindeki kontakları kapatır ve HID ballast güç terminali direkt aküden güç almaya başlar. Böylelikle aracın orjinal harness sistemi korunmuş olur.

post-536-1168543292_thumb.jpg

  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post
Serkan Sefiroğlu    0
Serkan Sefiroğlu
Yaptığım bazı çevirilerle konuya dair teknik ve teorik açıklamalar şöyle :

Ekli resimde çift flamanli tipik önfar devresi var.

Eğer HID ballastlar direkt olarak kısa halojen ampullere bağlanırsa bazı araçlar ilk montajdan sonra normal olarak hiç bir problem çıkarmadan HID sistemine güç verip çalıştırabilir. Her ballast her ilk yüklenme esnasında max 13 ampere kadar güç çeker (sonra 4 ampere düşer), halbuki halojen sisteminde bu ilk yüklenme 7.5 amperdir. Araç fabrika çıkış parametresi olarak önfar devresi her ilk yüklenmesinde 7 amper ve sonrasında sürekli 4.5 ampere göre dizayn edilmiştir. HID sistemi kullanılırsa zaman içersinde konektör, çok fonksiyonlu switch, önfar switchi, kablolar ve sigorta yuvaları yavaş yavaş yorularak özelliğini kaybetmeye başlayacak ve daha fazla ısınacaktır. Arıza çıktığında ise konsol ve kaportanın çeşitli yerinde bulunan sistemin hangi parçasının ve hangi kablo demetinin doğru çalışmadığını bulmak bir hayli zordur. Onun için gücün direkt aküden alınması iyi bir önlemdir.

HID sistemi 42 watt kullanır (35 watt ampulu beslemek için ve artı 7 watt ballasttaki ısı kaybı için), halojen ise 55 watt kullanır. HID sistemi soğukken ilk çalışmasında ve akabinde ısınana kadar geçen ilk bir kaç saniye içinde ateşleyici devreyi çalıştırabilmek amacıyla normalin 3 katına kadar güç çekebilir. Ampuller ısındıktan sonra ise bu akım anca normal seviyeye düşer. Ballastın bir röle vasıtasıyla aküden direkt güç almasıyla, aracın orjinal önfar devresi aşırı yüklenme riskinden korunur. Röle extra bir parça olarak bir tür ağır yük switchtir, önfar switchinden gelecek çok düşük bir akım ile harekete geçer ve içindeki elektromıknatıs vasıtasıyla mekanik olarak içindeki kontakları kapatır ve HID ballast güç terminali direkt aküden güç almaya başlar. Böylelikle aracın orjinal harness sistemi korunmuş olur.

selam bende mtec xenon kit var.alırken akü bağlantı kablosu çıkmadı.sizin anlattığınıza göre aküye baglantı yaptırmakta fayda var.yalnız bu baglantının zararları olabilirmi.kısa devre falan sonra yangın falan çıkmasın vs. vs.

İletiyi paylaş


Link to post
Akın Gökbulut    2
Akın Gökbulut

Ülkemizde bilinçsizlik dizboyu. Satıcılar zaten nasıl etsem de gazlasam diye düşünerek 'bir şey olmaz' veya 'gerek yok' triplerinde cevap veriyor. Bir kaç detay soru sorunca ya düzgün cevaplıyamıyor ya da anında arazi oluyorlar. Alıcılar olarak aslında suçun bir kısmı da bizim omuzlarımızda, gerekli sorgulama ve araştırmayı yapmadan atlıyoruz.

Gelelim sorunun cevabına. Genelde HID Kit ler içinden bu kablo bağı çıkmıyor. Sadece hidonline.com malları hariç. Bazılarında ise isteğe bağlı olarak satılıyor ve sipariş esnasında alıcının bu parçayı da istemesi lazım.

Alacağınız HID Kit 'Standard Plug and Play Harnesses' var diyorsa bu kablolar yoktur. Eğer bilgilerde 'Complete Harness with Relay' var diyorsa zaten bu kablolar sistemi de gelir.

Öte yandan bu röleli direkt akü bağlantı kablo sistemi sonradan birilerince imal edilir ve kitin içine konur, dolayısıyla ehil kişilerce yapılmış olması lazım. Bir tek benim bildiğim hidonline.com veya therpmstore.com da satılanlar sanki daha güvenilir. Haricindekilere hep şüpheyle yaklaşmak lazım.

Sonuçta kuşkulanmakta haklısın. Her şey olabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Guest ArTiZz   
Guest ArTiZz

akingok elinde bu balastların ilk çalışma akım zaman grafiği veya ısınma aşamasındaki yüksek güç çekilen süreye dair bilgiler mevcutmudur?

aşağıdaki sorum hala cevap bulamadı:

fakat benim kafama takılan da şudur,

aynı aracın (kendi aracımı düşünüyorum superb) hem h7, hemde xenonlu modeli mevcut. ikiside projektörlü, yani 2 tip far seçeneği var.

diyelim ki araçta xenon yok. fakat aynı bantta üretiliyorlar sonuçta.

bir tek xenon için adamlar farklı kablolama mı yapıyorlar? sadece kablolama da değil olay, sigorta kutusu falan komple sistem farkı oluşuyor.

bir tek xenon için adamlar tüm tesisatı değiştirerek mi yapıyorlar yani?

yoksa sadece kablo ucundaki soketler ve farlar değişip, diğer elemanlar ortak mıdır araçlarda? böyle ise sorun çıkmaması lzm mantık olarak

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş    1.849
Selçuk Keleş
aynı aracın (kendi aracımı düşünüyorum superb) hem h7, hemde xenonlu modeli mevcut. ikiside projektörlü, yani 2 tip far seçeneği var.

diyelim ki araçta xenon yok. fakat aynı bantta üretiliyorlar sonuçta.

bir tek xenon için adamlar farklı kablolama mı yapıyorlar? sadece kablolama da değil olay, sigorta kutusu falan komple sistem farkı oluşuyor.

bir tek xenon için adamlar tüm tesisatı değiştirerek mi yapıyorlar yani?

yoksa sadece kablo ucundaki soketler ve farlar değişip, diğer elemanlar ortak mıdır araçlarda? böyle ise sorun çıkmaması lzm mantık olarak

Bu markaya göre değişebilen birşey bence. Hiç xenonlu/xenonsuz elektrik karşılaştırması yapmadım. Ama, üretici xenon koymak için değiştirilmiş ECU yazılımı, far yıkayıcı, otomatik seviye sensörü de takıyor araca, (manuel seviye switchi koymuyor) kablosu da farklı olsun artık di mi yani :) Fara daha farklı kablolar geliyordur tesisatın aynı olması mümkün değil.

İletiyi paylaş


Link to post
Akın Gökbulut    2
Akın Gökbulut

Halojen ve HID sistem karşılaştırmalı ballast akım zaman grafiğini ekledim.

Ayrıca 'Low Beam HID Harness for Dual Headlights' için harness kablolamasını kendisi imal etmek isteyenlere devre şeması ve ilgili bazı tercümeleri aşağıda iletiyorum. Belki birilerinin işine yarar :

Dual önfarlar deyince H4, 9004 veya 9007 kullanan orjinal ön lambalar kastedilir. Ekteki diagram çok karışık gibi görünebilir ve röle devresine harekete geçirmek için aracın orjinal önfar konektörünün neden kullanılmadığı akla gelebilir. Eğer röle direkt olarak önfar konektöründen gelecek akımla harekete geçseydi, uzunlar yakıldığında ballastlar kapalı kapanacaktı. Bu da HID sistemlerde tercih edilmemesi gereken bir durumdur çünkü kısalar tekrar açıldığında sitemin çalışmasında gecikmeler olurdu. Bunu önlemek için ekteki diagramda belirtildiği üzere röleyi harekete geçirecek sinyal uzun/kısa switchinden önce direkt röleye ulaşmaktadır. Aractaki orjinal önfar devre şemasını tek flamanlı şemayla birleştirerek ekteki diagram elde edilmiştir.

Not : Eğer isteyen varsa 'Low Beam HID for bi-Xenon Harness for Quad Headlights' şemasını da tercüme edebilirim daha sonra.

post-536-1168619162_thumb.jpg

post-536-1168619192_thumb.jpg

  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş    1.849
Selçuk Keleş
Ekteki diagram çok karışık gibi görünebilir ve röle devresine harekete geçirmek için aracın orjinal önfar konektörünün neden kullanılmadığı akla gelebilir. Eğer röle direkt olarak önfar konektöründen gelecek akımla harekete geçseydi, uzunlar yakıldığında ballastlar kapalı kapanacaktı. Bu da HID sistemlerde tercih edilmemesi gereken bir durumdur çünkü kısalar tekrar açıldığında sitemin çalışmasında gecikmeler olurdu. Bunu önlemek için ekteki diagramda belirtildiği üzere röleyi harekete geçirecek sinyal uzun/kısa switchinden önce direkt röleye ulaşmaktadır. Aractaki orjinal önfar devre şemasını tek flamanlı şemayla birleştirerek ekteki diagram elde edilmiştir.

Örnek verdiğin şema DOT standardına göre çalışan far örneği. DOT standardında uzunlar yakıldığı zaman kısalar sönüyor. Ancak bizdeki ECE normlu farlarda kısa+uzun şeklinde yandığından uygulama olarak bir engelimiz yok.

İletiyi paylaş


Link to post
Harun Karayel    1
Harun Karayel

Arkadaslar birsey danisacagim. Kablonun direncinin ne oldugunu nasil anlariz? Uzerinde yazanlardan bunu cikartabilmek mumkun mu?

Bir de bu grafige gore yaklasik 3 sn gibi bir sure yaklasik 2 kat fazla enerji cekimi var sonra degerler halojene gore daha asagiya dusuyor. Eger kablo zayif ise bu surec icerisinde kabloda bir isinma olmasi gerekiyor sanirim. Buradan da en azindan kablo ile ilgili bir yorum yapabilir miyiz? Ve son olarak havalarin soguk yada sicak olmasinin bir etkisi var mı bu olay uzerinde.. Eger bir isinma varsa havalar su an icin soguk oldugunda bu isinma surecine mutlak bir katkisi olacak diye dusunuyorum ama malum Izmir'in yazi felaket o zaman bir problem yasar miyim diye dusunuyorum..

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş    1.849
Selçuk Keleş

Şklimin etkisi olacağını sanmam. Peak akımın süresi uzun olmadığı için uzun vadede sorun çıkarma ihtimali zayıf. Astra'nın kablolaması iyidir sorun çıkarmaz bence. Eski araçlar için geçerli olabilir belki.

İletiyi paylaş


Link to post
Guest ArTiZz   
Guest ArTiZz

voltron astranın kablolaması iyidir diyosun da,

forumda bir arkadaş audi a3'ünde silecek motoru yakmıştı.

a3 te bile sorun çıkıyosa dikkat edilmesi gereken bi nokta bu akü bağlantısı.

bende tırsmaya başlıyorum hafiften, ilk fırsatta yaptırıcam direk akü zımbırtısını :)

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş    1.849
Selçuk Keleş

evet evet yaptırmak lazım

alman arabaları iyi değil canım, pejo gibi dünyanın en kaliteli otomobillerinden birini almış olsaydınız böyle sorunlarınız olmazdı :)

İletiyi paylaş


Link to post
Guest ArTiZz   
Guest ArTiZz

pejo? dünyanın en kaliteli otomobillerinden?

:)

İletiyi paylaş


Link to post

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap