Can Yeşil

4300k d2c ampul gücü

Recommended Posts

Can Yeşil

Merhaba arkadaşlar,

aracımda bi xenon mercek uygulaması var. Geçen haftaya kadar philips 4300k 85122 ampullerim ile kullanıyordum. Özellikle selektör yaptığımda şimşek etkisi yapıyordu ve ben aydınlatmadan çok memnundum.

Ta ki ampullerden birisi yanmamaya başlayana dek. Arada renk farkı olmaması için mecburen çift olarak değiştirdim. Philips oem -sanırım çin malı- d2c 4300k ampullerden bir çift alarak değiştirdim. Bu ampullerin dip kısmı hem d2r hem d2s yapısına uyduğu için d2c olarak geçiyormuş.

Renk sorunsuz, aydınlatma oldukça güzel. Hatta son günlerde istanbul yağışlı, yine de oldukça sorunsuz görüşüm.

Gel gelelim selektör yaptığımda artık o şimşek çakma etkisi yok, halojen fardan bi farkı kalmadı? Sanki orijinal philips'in yarı gücü kadar gücü var bu ampullerin.

Bu kadar fark olması normal midir? Ampulün gücünü balast etkiler mi? Ya da ampul dışında bir sorun olabilir mi?

Not: Kesilme çizgisi sorunsuz...

tarihinde Can Yeşil tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş

Philips ampullerinin color shift denen bir alışma süresi var. Baştan sarı yanıp bir kaç yüz saat kullanımdan sonra normal beyazlığına dönüyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Can Yeşil

Cevap için teşekkür ederim selçuk bey.

Peki ışığın rengi gücünü bu kadar etkiler mi?

Yani ışık oldukça sarı yanıyor, o bölümde sorun yok da, sanki çok güçsüz, menzili çok kısa. Uzunları yaktığımda yeterli bir mesafede aydınlatma yapmıyor gibi...

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş

Bunu cevabını bakarak vermek mümkün değil. Lüxmetre ile eski ve yeni ampulün gücünü ölçmek lazım. "Color shift'te ışık gücü de az oluyor sonra artıyor" diye bir şey duymadım. Belki tecrübe edenler yazarlar.

Zaten eskisi gibi beyaz görünmeyen bir far -eskisi ile aynı lümeni verse bile- psikolojik olarak da "iyi aydınlatmıyor" olarak düşündürür. Zamanla alıştıkça bu psikolojik etki de ortadan kalkar.

İletiyi paylaş


Link to post
Can Yeşil

Bu akşam ampulün rengi biraz daha açılmış ve aydınlatması daha iyi olmuştu sanki. Renk sarıdan beyaza doğru dönüyor. Dediğiniz gibi bi süre daha beklemek belki de problemimi çözecektir.

Bu arada internet üzerinden biraz araştırma yaptım, 20-30$ civarına lüxmetre satın alınabiliyor. Acaba biraz daha beklemeli mi, yoksa bir lüxmetre satın almalı mıyım diye düşünmeye başladım.

Bu arada sis farları için 3000k sarı renk xenon ampuller gördüm, acaba bunları kullanan, sisli havalarda işe yarayıp yaramadığını tecrübe eden var mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş

Lüxmetre bende var, anadolu yakasındaysan bir akşam ölçüm yapabiliriz. Ama neyle kıyaslacağız, önceki ampulü ölçmedikten sonra ölçüm yapmanın anlamı da olmaz. Psikolojik etki kendisini göstermeye başlamış bile :) bir süre daha kullanın daha da iyi olacaktır.

3000K ampuller sarı olduğu için trafikte kullanılamaz, farda kullanılan ampul beyaz olmak zorunda. Sis farına takmak daha çok işe yarar.

İletiyi paylaş


Link to post
Can Yeşil

Ben avrupa yakasındayım ama ilk fırsatta gelmek isterim açıkçası :) Siz neredesiniz anadolu yakasında?

Kıyaslamak sorun değil, çünkü önceki ampullerimden sadece birisi yanmıyordu, diğeri sağlam ve bende :good1:

3000k olanları zaten sis farı için düşünüyorum. "Cahiliye döneminde" ben de h11 olan sis ampullerimden birisi yanınca, çiftine 80-90 lira istemelerinin de etkisi ile xenon taktırmıştım. Belki sene olmuştur sis farını yakıp yola çıkmayalı. Geçenlerde çok yağmur yağdığında buğu yapmışlardı, gündüz yakmıştım gitsin diye...

Şehirdışına pek çıkmadığımdan ihtiyacım da olmuyor...

Şimdi 3000k ampuller ile değiştirip, en azından sisli bir havaya hazırlıklı olurum diye düşünmüştüm. Fakat resimleri dışında şahsen görmediğimden, üstündeki sarılık boya gibi geldi ve dökülür mü diye düşündüm?

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş

Sis farında xenon olmaz normal ampul kullanın, onların sarı olanları da var. Bana kalırsa biraz daha beklemen gerekecek ampullerin color-shiftinin tamamlanması için.MSN'e eklersen ordan görüşebiliriz.

İletiyi paylaş


Link to post
Can Yeşil

Biraz geç oldu cevap yoğunluktan, kusura bakmayın.

Ben msn vb mesajlaşma programlarını kullanmıyorum malesef. Yetişemiyorum cevap yazmaya yoğunluktan, engelleyince de insanlar darılıyor. E posta programım sürekli açıktır ve 5 dk aralıkla gelenleri kontrol eder ;)

Bu arada geçen haftasonu gidip bu ampullerdeki sıkıntım ilettim satın aldığım yere. Zaten yabancı değillerdi ve ampulleri philips olanlar ile değiştirdiler. Resmen şifre çözüldü, görüntü geri geldi :)

Kesinlikle söyleyebilirim ki d2c denilen hem d2s hem d2r çentikleri bulunan ampullerden uzak durun arkadaşlar. Hiç bir işe yaramıyor, halojen far kadar bile aydınlatmıyorlar.

Yani sorunum psikolojik değilmiiş :)

Sis farı olayına gelince, bilgi almak amacıyla soruyorum sislere neden 3000k xenon olmaz?

Ben sislerdeki beyaz xenonları kesin sökeceğim de, söktüğümde takacaklarım gerçekten beni sisli havalarda yolda bırakmasın istiyorum. Benim oturduğum yere yakın bir baraj gölü olduğundan, bazen inanılmaz sis bulutları oluşuyor.

Düşündüğüm alternatifler;

1 osram all sesion

2 sarı renkli 80-100w civarı ampuller.

Misalen bu -yurtiçi siteden kısayol vermek sanırım yasak, o sebeple örnek olması açısından bu kısayolu ekliyorum-

http://www.dealextreme.com/p/hod-h11-100w-yellow-car-light-bulbs-2-pack-dv-12v-33344

Bu arada aslında kısa bir süre sonra d1s'e geçmek gibi bir niyetim var. Yurtdışından oem bir set -sıfır- getirtmeyi düşünüyorum.

Baktğım kadarıyla aklıma en çok yatan hella gen5 oldu. Bu konuda öneriniz olabilir mi?

Yazacak başka şeyler de var ama bir konu içinde daldan dala konmyayım, biraz başlığa sadık kalayım diye farklı başlıklarda yazayım :)

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş

Aldığın D2C ampullerin philips olduğunu belirtmiştin ilk mesajında, yanlış mı anlıyorum ? Osram aldım deseydin o sarımsı ışık hiç beyaz olmayacaktı :) D2S düzgün çalışıyorsa D1S neden ?

Sis farının optik yapısı kısa far gibi uzun mesafeli değildir, kısa mesafeli ve yere yakın olduğundan çok yüksek güçte ampul takman pek bişeyi değiştirmez. -> http://www.geceucusu.com/index.php?showtopic=2413 'de detaylı bilgi var. Ayrıca merceksiz xenonla düzensiz ışık dağılımı yüzünden -normal farda olduğu gibi- trafiği daha da fazla rahatsız edersin. Yapılması gereken şey bu durumu olduğu gibi kabul edip olması gereken şeyi yapmaktır.

İletiyi paylaş


Link to post
Can Yeşil

Evet bana da öyle olduğunu -philips- söylemişlerdi. Fakat buradaki sıkıntı konuştuğum kişi ile ampulü takan kişilerin ayrı kişiler olması malesef.

Aslında montajı yapan arkadaşın cehaleti de diyebiliriz. Çünkü takmadan önce sormuştum ve bana philips olduğunu söylemişlerdi.

Bi tanesini takarken kırdıklarından, bi tane d2r taktıklarından, sonrakini çok sorgulamamıştım açıkçası. Tabi bu kadar kötü performans göstereceğini bilsem...

O kadar ki, ben daha önce d2r ampul görmemiştim ve takarken yanlardaki o bantların ne olduğunu sordum. Bana koruma bantları abi o dedi. Ben de saf, demek ki cam bölüme montajı yapanın eli değmesi diye bişey diye düşünmüştüm :)

Zaten bu son seferde sağ ve sol ampullerin bile aynı olmadığı çıktı, farklı farklı takmış!...

Neyse ki bu sorunu çözdüm, artık eskisi gibi harika bir aydınlatmam ve şimşek etkisinde selektörlerim var.

Benim yaşadığım sıkıntıyı başka arkadaşlar yaşamasın diye ayrıntılı olarak paylaşmak istedim :)

Yorum ve cevaplar için çok teşekkür ederim.

D1s olayına gelince, uzun hikaye, ama anlatayım.

Aslında benim philips ampulümün patlamasının sebebi ateşleme kablosunda ark meydana gelmesi ve ampulün dibini eritmesiymiş. Ampulün halini görünce ben kabloları da değiştirmek istedim, fakat kendi mtec balastlarıma uygun kablo bulamadım. Farlar yanmadan da dolaşamayacağımdan, mecburen ellerindeki kabloya uygun balastları da alıp, hepsinin montajını yaptırdım.

Yani şimdi hiç haz etmediğim çin malı balastlar çalıştırıyor d2s'leri.

Ben pek radyo dinlemesem de, geçenlerde radyo açık kalmış ve arabayı çalıştırıp farları yaktığımda çok şiddetli bir hışırtı geldi radyodan. Daha önce kalitesiz balastların bu tür sıkıntılara sebep olabileceğini okumuştum.

Şimdi bu balastlardan kurtulmak adına, geçmişken d1s'e geçip, hella'nın oem balastlarını alayım, sorunsuz kullanayım diyorum. Bi xenon'un keyfine ve konforuna alıştıktan sonra daha aşağısı ile yetinmek imkansız. D2s'in keyfini sürdüm, şimdi farlar yanmıyorken de selektör yapabilen d1s ile kaliteli aydınlatmayı yaşarım diye düşündüm.

Sis farı ilgili bilgi için de teşekkür ederim. En kısa sürede -zaten hiç kullanmadığım- sis farlarındaki xenon ampulleri sökerek, yerine iyi bir sarı ışık veren ampul takacağım. Önerilere açığım...

tarihinde Can Yeşil tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş

Şanssızlık, neyse ki sorun düzelmiş. Bu konularda bilinçli usta bulmak zor.

Hella G3 balast neden kullanmıyorsun ? Selektörün hızında tek etken ampul değildir, ampulün ısınma hızını aslında balast ayarlar. Zaten şu anda mtec balastla yaptığın selektörü hella g3 ile rahatlıkla yapabilirsin. "D1S daha hızlı ısınıyor" lafı biraz fazla abartılıyor şartlanmak anlamsız, D1S'in D2S 'ten ne kadar hızlı ısındığını hiç kimsenin ölçmüş olduğunu sanmam, koito gibi bazı balastlar da gayet hızlı selektör yaptırabiliyor.

Sis farı için tercihim Osram Allseason.

İletiyi paylaş


Link to post
Can Yeşil

Hella g3 neden kullanmıyorum, bilmem :) Aslında o da yok elimde, o yüzden kullanmıyorum. Yani her halükarda satın almak zorundayım. Satın alırken ürünün ne kadar kullanıldığını bilmenin imkanı yok. Hele ürün birkaç nesil önceki versiyon ise, her durum mümkün. Balastın kendisi olmasa da, ateşkeyici kablosunun sıkıntılı olma ihtimali var diye düşünüyorum.

Bu sebeplerden olmuşken gen5 olsun diye düşünmüştüm, yoksa çok özel bişey bildiğimden değil :)

Bunun dışında hella d1s kitlerin internet üzerinden gördüğüm resimlerinde, yalıtımlı ateşleyiciye giden kablonun diğer oem kitlerden daha uzun olduğu izlenimini edindim. Sanırım 30-35 cm civarı uzunlukta. Bu da montaj kolaylığı sağlayacaktır.

Bununla birlikte d1s balast alınca, şimdi aldığım d2s ampullerim boşa çıkacak, bu biraz can sıkıcı. Yeniden ampul masrafına da girmem gerekecek gibi. Gerçi internet üzerinde d2s ampulleri d1s ampulü çeviren ateşleyici ünitenin ayrıca satıldığını görmüştüm. Ne kadar sağlıklı olur bilmiyorum ama, böyle bir alternatif de var.

Şöyle bi baktım, hiç bir yerde h11 allseason bulamadım :(

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş

H11 allseason yok doğru, zaten bu ampuller yoğun olarak üretilmiyor.

Şu anki merceğin D2S soketli olduğundan bunu D1S'e değiştirmen imkansız, merceği de değiştirmen gerekecek. Zaten bi-xenon mercek kullanıyorsun, sorun yokken bütün bunları değiştirmek bana mantıklı gelmiyor ama sonuçta senin kararın tabi. G3 balastları oldukça temiz olarak bulmak ta mümkün. BMW parçacılarında kutulu sıfır da bulunabilir. Hella'nın Karaköy'de toptancısı vardı orada da bulunabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Misafir

Sislerde yüksek watlı ampül kullanımı parlaklığı arttırıp sis veya karlı havada önünde perde oluşmasına neden olur.

Benimde her daim tercihim Allseasons'dan yana ..

İletiyi paylaş


Link to post
Can Yeşil

O zaman benim başka bir alternatif bulmam lazım, çünkü sis farlarım h11 ampul kullanıyor.

Şimdi doğru mu anladım? Rengin sarı olmasının yanında gücünün de fazla olmaması gerekiyor sis farının, kontrolsüz güç güç değildir mi oluyor? :)

Şu ikisinden birisini alayım o zaman ben, fikir paylaşan olursa sevinirim :)

http://www.dealextreme.com/p/h11-55w-6500k-car-golden-light-bulbs-pair-dc-12v-47114

http://www.dealextreme.com/p/hod-h11-100w-2800k-super-bright-car-yellow-light-bulbs-pair-dc-12v-47775

Merceklerim hella g3, d1 ve d2 ampullere uyumlu olduğunu sanıyordum, yanılıyor muyum?

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş

Evet öyle.

Bunlardan yedekli almak lazım.

http://www.dealextre...ir-dc-12v-47775 -> 100W olduğundan önermiyorum.

http://www.dealextre...ir-dc-12v-47114 -> Olabilir:

Bir de bu var -> http://www.dealextre...ir-dc-12v-47946

Merceğin balastla direk ilgisi yok, ne ampul kullandığın önemli.

D2S soketli bir merceğe D1S ampulü takamazsın ampulün arkası kare olduğundan sabitlemen imkansız gibi.D1S merceklerin arka tarafı da karedir ve tutturma telleri buna göredir. http://www.geceucusu.com/index.php?showtopic=970 'de mercek tipleri hakkında bilgi ve fotoğraflar var.

İletiyi paylaş


Link to post
Can Yeşil

h11 ampul önerileri için teşekkürler, birini sipariş vereceğim. :good1:

Benim merceklerimin arka telli değil, ampuller için ayrıca sabitleme aparatı var :)

Aynen şu şekilde, zaten mercekler de bunlar...

post-5368-0-49616000-1319880277.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş

Teli örnek olarak yazmıştım, bu merceğe D1S takman sağlıklı olarak mümkün değil.

İletiyi paylaş


Link to post
Can Yeşil

Narva h11 siparişimi verdim, yakında elimde olur sanırım :)

Yine öğrenmek adına soruyorum; neden ampul soketi uyuyor olmasına, her yerde uyumlu olduğu yazmasına rağmen hella g3 merceğe d1s ampul takamıyorum?

Bu arada canbus tabir edilen balastlardan bulma ve deneme şansım var. Sanırım her halükarda şu an kullandıklarımdan daha iyidir. Deneyeyim mi?

Ne çok soru soruyorum, cevaplar için şimdiden teşekkürler :)

İletiyi paylaş


Link to post
Mehmet Özyürek

Narvar 55 watt mı, 100 watt mı ?

İletiyi paylaş


Link to post
Can Yeşil

55 watt gücünde. Yalnız "6500K golden light" yazıyor. hem 6500k, hem golden light olması biraz düşündürdü beni.

Diğeri 2800k idi ama 100 watt olduğundan tercih etmedim.

İletiyi paylaş


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Misafir
Bu konuyu cevapla

×   Yapıştırdığınız içerik biçimlendirme içeriyor.   Biçimlendirmeyi Temizle

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız mesaja gömüldü.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi Temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.