İçeriğe Yönlendir
Ahmet Göker Derya

Sararan ve Çizilen Farların Temizlenmesi

Recommended Posts

Ahmet Özbey

Ahmey bey merhaba far camı temizliği için yapılması gereken sırası ile su ile ıslatılarak 1500 kum-2000 kum-2500 kum-3000 kum zımparası,zımpara sonrasında far camı parlak hale gelene kadar cila uygulanacak...

yani cilayı uzun süre fara sürmek mi gerekiyor.? birde bu işlemleri el ile yaptım makina kullanmak gerekirmi?

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut Akbulut

yani cilayı uzun süre fara sürmek mi gerekiyor.? birde bu işlemleri el ile yaptım makina kullanmak gerekirmi?

Parlaklığı elde edene kadar cila işlemini yapmalısınız,makina eşit miktarda zımparalama ve cila için uygun olur,ama ellede iyi sonuçlar alındığını gördüm...

İletiyi paylaş


Link to post
Köksal Yılmaz

3000 e kadar sırasıyla zımparalayın (bol su sıkarak) ileri-geri şekilde dairesel değil. sonrasında plastx i bastıra bastıra istediğiniz netliği yakalayana kadar uygulayın. makine şart değil elle de olur ama daha çok uğraştırır tabi.

İletiyi paylaş


Link to post
Çağrı Sucu

zımparadan sonra farların üstündeki koruyucu madde gittiği için ciladan sonra farlara şeffaf film çekilse yine koruyuculuk sağlanabilirmi acaba? :) belki saçma bir soru oldu ama merak ettim

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut Akbulut

Bence mantıklı far camını her türlü dış etkenden korumuş olursun ama azda olsa aydınlatmada kayıp yaşanabilir,deneyip görmek lazım...

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş

Isıya dayanamayabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Köksal Yılmaz

Ben vernik atıp oluşacak portakal kabuğu görüntüsünü de zımpara+pasta ile gidermeyi planlıyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut Akbulut

Ben vernik atıp oluşacak portakal kabuğu görüntüsünü de zımpara+pasta ile gidermeyi planlıyorum

Köksal bey vernik zaten koruma amaçlı kullanılıyor,vernikten sonra cila olabilir ama zımpara yapmak verniğe zarar verecektir,yani tekrar başa dönmüş olacaksınız :unknw:

İletiyi paylaş


Link to post
Köksal Yılmaz

Mahmut hocam verniğin hepsini zımpara ile götürmicem, sadece üst kısımdaki portakal kabuğu görünümü alacak kadar ;) boyada yaptığım rötüş+zımparalardan tecrübem var. yapınca bol fotolu paylaşırım :)

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut Akbulut

Benim tereddütüm verniğin şefvaf cama uygulanıp zımpara atılması,kaportada yapılan zımpara izi cila ile kapatılabilir ama far camında aynı sonuç alınabilirmi?bu kafama takıldı.Sonucu merakla bekliyorum :unknw:

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker

Benim tereddütüm verniğin şefvaf cama uygulanıp zımpara atılması,kaportada yapılan zımpara izi cila ile kapatılabilir ama far camında aynı sonuç alınabilirmi?bu kafama takıldı.Sonucu merakla bekliyorum :unknw:

+1

İletiyi paylaş


Link to post
Köksal Yılmaz

Mahmut hocam telefonda da konuştuk ama belirtmeyi unuttum aslında ama aklıma gelmişken burdan da belirteyim. kaportadaki rötüş sonrası zımpara izini pasta ile alıyoruz, cila çizik kapatmıyor sadece korumaya yarıyor (kapatıcı özellikli cilalar da var elbet ama bendeki değil). yine fara attığım vernikteki zımpara izlerini pasta ile alıp cila ile de koruma altına almayı planlıyorum. şimdilik teoride ama deneyince daha net bilgi ediniriz hepimiz :)

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut Akbulut

Mahmut hocam telefonda da konuştuk ama belirtmeyi unuttum aslında ama aklıma gelmişken burdan da belirteyim. kaportadaki rötüş sonrası zımpara izini pasta ile alıyoruz, cila çizik kapatmıyor sadece korumaya yarıyor (kapatıcı özellikli cilalar da var elbet ama bendeki değil). yine fara attığım vernikteki zımpara izlerini pasta ile alıp cila ile de koruma altına almayı planlıyorum. şimdilik teoride ama deneyince daha net bilgi ediniriz hepimiz :)

Daha öncede belirttiğim gibi,benim tereddütüm verniğin zımpara ile zarar görmesi,sonucu ancak siz uygulama yapınca görücez :unknw:

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker

Zımpara 3000 de olsa verniği alır.sizin anlatımınız bana iyi bir işlem değil gibi geldi.Her halukarda vernik bozulacak çizikler gidecek tabiki fakat çizikleri hiç bir pasta yokedemez çünki vernik kalınlıgı var sadece çizk kenarları egim kazanıp pleksi boyutuna düzleniyor.Buda yeterli işlem gibi geliyor ma zamanla buralarda açılıp yeniden sorun teşkil edecektir.En ideali klasik her tarafına işlemi yapıp en son yüksek tazzikli vernik attırıp kullanmak olacaktır.

İletiyi paylaş


Link to post
Köksal Yılmaz

oktay abi sprey vernik aldım ama henüz denemedim. olup olmayacağı hususunda pratiğe dönüşmüş bi fikrim yok, teoriden gidiyorum :)

İletiyi paylaş


Link to post
Ergin Bay

bende kendi farlarıma giriştim sonuç baya iyi, bu kadar hiç beklemiyordum.

kullanılan malzemeler.

800, 1500, 2000, 2500, 3000 kum zımpara. hepsi sıra ile birini dikeyine diğerini yatayına olarak uyguladım.

Meguiars Plastx

2 adet microfiber bez

1 adet meguiars cila uygulama süngeri.

Resimlerden anlaşılır diye tahmin ediyorum.

 

toplamda 2 buçuk saat kadar sürdü. kollarım baya ağrıdı. ama sonuç gayet iyi :)

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut Akbulut

Ergin bey elinize sağlık :flowers: gayet başarılı bir temizlik olmuş,bir kat daha cila geçilse çok daha iyi olacağı kanaatindeyim :unknw:

İletiyi paylaş


Link to post
Turgut Oturmaz

Elinize sağlık güzel olmuş. Fakat biraz daha parlatılabileceğini düşünüyorum. :) Gökyüzüne bakan farlarda(Jazz, micra...) bu sorun bu derece ileri aşamalara gelebiliyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Hasan Kubilay

arkadaşlar merhaba

ben istanbuldan aranıza katılıyorum

uzun aramalar sonucu 2.el aracımı aldım

yalnız bir sorun var

Farlarım kirli binlerce taş deymiş gibi halı var nokta nokta olmuş.

İstanbul avrupa yakası nerede temizletebilirim?

2.sorum aracımda oto far yuk ayarı var orjinal hella on farlara sahip ve fabrıkasyon merceklı xenon lu.

ama diğer araçlarınkınden sönük duruyor sankı temizletirsem duzelirmi?

yada ampullemi alakalıdır

merceklerde kararma varsa değiştirmemi önerirmisiniz yoksa sadece far cam temizliğimi yaptırsam

resimi ekliyorum ama biraz uzaktan

teşekkur ederim

iyi forumlar.

qtz0s.jpg

qtz1c.jpg

tarihinde hasan kubilay tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut Akbulut

Hoş geldiniz Hasan bey :flowers: Aracınız hayırlı olsun iyi günlerde kullanın :good1:

Bmw 520 modelinde Bosch bi-xenon mercekler var aracın yaşına ve far kullanımına bağlı olarak lens ve reflektör kararmış/islenmiş olabilir , far cam temizliğinden önce mercekleri kontrol etmekte fayda var tabi ampulleride . 520 nin farları kolay açılır el beceriniz var ise değişimi kendiniz de yapabilirsiniz.Far cam temizliği de yine aynı şekilde kendi el becerinizle yapabileceğiniz profesyonellik gerektirmeyen bir işlemdir :good1:

tarihinde Mahmut Akbulut tarafından düzenlendi
  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post
Hasan Kubilay

@mahmut bey;

cok tesekkur ederim ama inanın daha hiç ampul bile değişmedim

bozmaktan ve far ayarını bozmaktan korkuyorum sanırım profosyonel yardım alıp biraz para harcıycam keşke elimden gelse :(

İletiyi paylaş


Link to post
Murat Türüt

Arkadaslar elimde aracimin yedek farlari var.

Mercek montaji yapacagim fakat hepsinden once camlari temizlemek gerek.

Sizce kalin zimpara kullanmam gerekir mi yoksa 2000-3000 grit yeterli mi?

İletiyi paylaş


Link to post
Doğukan Şenkal

kalın zımpara üzerindeki yanmış tabakayı alan şey. ince zımparalar ve pasta ise kalın zımparaların verdiği tahribatı azaltan şeyler aslında ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Samet Kayış

arkadaşlar bu yaz bu işi amatör öğrenci harçlığı çıkarmak mantalitesinde yapmaya başlayacağım ama işlemi yapmak isteyenler için bilgi vereyim.

far dıştan yıkanır (araçla nasıl yıkanıyorsa öyle çok bi esprisi yok)

sırayla ve farın matlaşma durumuna göre zımpara seçilir mesela far çok çizikli matlaşmış ve önü gözükmüyorsa 400 grit den başlamak bence uygun onun dışında ortalam bi farda 600 den başlanılabilir.

yani sırayla 400-600-800-1500-2000-2500-3000 gritt sulu zımpara uygulanır her zımparayı 5 dakika uygulasanız yeterli. (burada bi hususa dikkat çekmek istiyorum elinde polisaj makinesi olanlar 2000 e kadar zımpara yapıp ardından polisaj yapabilirler ama bence en iyi uygulama 3000 lik zımparayı da yapıp öyle polisaja geçmek )

her bir zımparayı (1 far için) 1 kibrit kutusu olarak kesip 2 tane kullanın yani her zımparadan 2 tane kibrit kutusu olsun (bunun amacı zımparayı rahat hareket ettirmek)

zımparayı dairesel hareketlerle değilde ileri geri yukarı aşağı şeklinde hareket ettirin bu uygulama yönsüz çiziklerin uygulamasını engeller

zımparayı uygulamadan önce mutlaka ama mutlaka farın çevresini kağıt bant ile bantlayın ki araç çizilmesin zımpara değmesin.

her zımparayı sırayla uyguladıktan sonra polisaj makinesi kullanacaklar nasıl yapacaklarını bilirler az çok ben 1 kat ağır aşındırıcı + yün ped ardından orta aşındırıcı + cutting (en sert) yada polishing (orta sert ped kullanıyorum)

zımpara izlerini elle gidereceklere tavsiyem sert bir el pedi kullanın yada elinizde yoksa ağ marketlereden tüysüz mikrofiber bezleri kullanabilirsiniz. aşındırıcı olarak markaların bu işler için ürettiği pastalar var onlar gayet iyi iş çıkartıyor onun dışında sizde kalın pasta + ince pasta diye gidebilirsiniz.

en son farı koruma ürünü mutlaka ama mutlaka bu işlemlerden sonra koruyucu ürün sürün (cila, wax, nano kaplama vs.) bu farın parlaklığını daha da uzatacaktır ve bu cilalama işlemini mümkün olduğunca ayda bir yada 2 ayda bir tekrarlayın.

onun dışında farınızı korumanın diğer yöntemide içeriğini bilmediğiniz benzinlik köpüklerinden uzak durun bazı kuruluşlar köpüğü kir çıkartsın diye kostik adlı maddeden koyuyormuş. bu da aracın farları sarartıyor. sararan far yoktur kullanıcısının parlatmadığı far vardır :)

tarihinde Samet Kayış tarafından düzenlendi
  • Beğen 2

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut Akbulut

Detaylı anlatım için teşekkürler :) keşke video yada aşama aşama resimler olsaydı arşivde saklardık.

Ayrıca bu cümle rusların bir sözünü hatırlattı :) Çirkin kadın yoktur , az votka vardır :))

"sararan far yoktur kullanıcısının parlatmadığı far vardır :) "

İletiyi paylaş


Link to post

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

×
×
  • Yeni Oluştur...