• Duyurular

    • Selçuk Keleş

      Halojen farlara takılan H1/H4/H7/H11 tipi xenon kitler ve led ampullerle ilgili mesajlar   21-12-2015

      Gece Uçuşu'nda mercekli ya da merceksiz halojen farlara takılan H1/H4/H7/H11 tipi xenon kitler ve led ampuller, stop/sinyal lambalarına takılan P21 tipi led ampullerle ilgili hiç bir konuya ya da mesaja yer verilmemektedir.

      Güvenlik birinci önceliğimizdir.

      Bu xenon kitler ve led ampuller farın odak ve geometrisine tam uymadığından yeterli ve düzgün aydınlatma sağlayamamakta, diğer sürücülerin gözlerini kamaştırmakta, aracın elektronik sisteminde sorun çıkarmakta ve sürüş güvenliğini düşürerek trafikte tehlike oluşturmaktadır. 

      Bilgimizi ve tecrübemizi oem xenon/led mercek/yansıtıcı montajı üzerinde yoğunlaştıracağız. İç aydınlatmada led kullanımı konularında bir kısıtlama bulunmamaktadır. 

      Bu kurala uymayan mesajlar silinecek, cevap yazmakta ya da mesaj göndermekte ısrar eden üyenin üyeliği iptal edilecektir.
Mustafa Bağseven

Ayna kontrol düğmesi tamiri

Recommended Posts

Mustafa Bağseven    175
Mustafa Bağseven

Arabamın ayna kontrol modülünde uzun süredir bir problem vardı. Aynalar sağave sola dönmüyordu

Dün düğmeyi söküp araç üzerinde kontrol lambasıyla kontrol ederken şase yaptırdım ve bu sefer aynalar yukarıda kalkmamaya başladı ve iş büyüdü

Dügmeyi söktüm.Sanayide çıkmasını ve sıfırını aradım bulamadım.Tamirini yapıp ugraşacak adamı zaten bulamadım..Oto elektrikçime sordum genelde vw grubunda bu tip bozulmalarda müşterilerine modülün yenisini aldırdıgını ve tamirinin imkansız degil fakat biraz zor oldugunu belki ugraşırsam yapabilecegimi söyledi. Hatta elinde hurdaya çıkmış olan belki 30 tane falan bu modülün benzeri vardı (bunu tamir edince onları da tamir etmem için bana vercek : )

Öyle deyince modülü tekrar aradım ve bir yerde çıkma buldum. Onu taktık denedik o da bozuk çıktı ve iade ettim.

Artık mecburen tamir edilmesi gerekiyordu.

Şimdi gelelim adım adım tamir aşamasına.,Modülümüz resimdeki oluyor.

xanki0.jpg

Bu aşamadan sonra modülün üstündeki dügmelere sırayla basarak ve aynayı sırayla L ve R konumuna alarak hangi bacakların birbiriyle birleştigini ölçüp buldum ve bi kagıda not aldım.Ve anladım ki aynaların sağa sola dönmeme nedeni modüle takılı olan soketin zamanla oksitlenmesiymiş.Dolaysıyla modülü durduk yere bozup aynaların yukarı kaldırmasını sağlayan yolu ve lehimi bozmuş oldum.Çünkü ölçü aletiyle modülü kontrol ettigimde sağa sola dönerken birleşmesi gereken bacaklar birleşiyordu.

Modülün arka tarafı numaralandırılmış bacakların oldugu kısım.Numaraları bacakların kenarında yazıyor

2co4mmq.jpg

Burda kagıda not ediyorum..Görüldügü gibi aynalar yukarı kalkacagında 2 ve 4 ile 2 ve 7 bacakların birleşmesi gerekirken bu bacaklar birleşmiyor yol tamamlanmıyor yani şase yaptırıp lehimlerden birini patlatmışım ama o lehim acaba nerde.

Bu bacakların birleşmesini gerektigini ise aynaları aşagı indirirken hangi bacaklar birleşiyorsa yukarı kaldırırken bu bacaklara ters akım gidecegini düşünerek anlıyorum.Neticede aynalar aşagı inebiliyor.Birde DC motorların çalışma ilkesini az çok bilmek gerekiyor.Ve kagıta bakarak da 2ve 5 nolu bacakların modülün besleme uçları oldugunu anlıyorum.2 ye devamlı olarak + gelirken 5 ise direk şaseye baglı.

mwfm8g.jpg

Lehimin attıgı kısım öyle bir yerdeydiki resimdeki metal şeyin bacaklarından biri tam deligin içinde kopmuş.Ölçü aletinin buzzer moduyla üstten kontrol ettigimde ölçü aletinin uçlarını birazcık bastırdıgım için çatlamış olan lehim o sırada birleşiyor ve beni yanıltıyordu.

htelhg.jpg

Aynı şekilde alttan lehimli bölgeden kontrol ettigimde ölçü aletinin prob uçlarını bastırdıgım için lehim yine birleşiyor benı yanıltıyor ve çatlamış olan lehimi bulamıyordum

Uzun ugraşlar sonucu ölçü aletinin prob uçlarına bastırdıgımı ve bunun benı yanıltabilecegini düşünerek prob uçlarına ince telefon kablosu takarak bastırmadan bu lehimin çatladıgı yeri buldum.Çatlak olan lehimi birleşmesi gereken yerle alttan ince bir kablo lehimleyerek köprü yaptım.Bu olayı çözmek yaklaşık olarak 8 saatimi aldı

2gxk7s8.jpg

Burdan çıkarılacak sonuç ise hassas ve küçük devrelerde ölçü aletini çok dikkatli ve doğru kullanmak oldu.Belki sıfırı 100 TL falandı bu modülün o da cebimizde kaldı.

tarihinde Mustafa Ba?seven tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker    2.592
Oktay Toker

Eline sağlık.Şyi uğraşmışsın ve sonuç başarılı. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Hüseyin Hoca    37
Hüseyin Hoca

Maşalahın var. Uğraşınca oluyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Ozan Kar    12
Ozan Kar

geçmiş olsun abi, altından kalkamıcağın devre yok :):D

Adaptif geri vites aynası

eklenmiş imzana ama baktım konu bulamadım bu çalışma sırasındamı gitti modul :) bittimi devammı :)

İletiyi paylaş


Link to post
Mustafa Bağseven    175
Mustafa Bağseven

Adaptif geri vites aynası şu an bir Reno kangoo üzerinde.Fakat yazılımında düzeltmeler yapmam gerektigi için konu açmadım.Yüzde 80i bitti.Kendi aracıma yapmak istemedim.Aracımın orjinal ayna modülüne gelen kablolar çok kısa oldugu için kablolar üzerinde fazla bi işlem yapamıyorum.Çok ugraştırır diye vazgeçtim.

Önümümüzdeki günlerde video ve resim eklerim.

İletiyi paylaş


Link to post
Anıl Berke Kavraal    5
Anıl Berke Kavraal
Adaptif geri vites aynası şu an bir Reno kangoo üzerinde.Fakat yazılımında düzeltmeler yapmam gerektigi için konu açmadım.Yüzde 80i bitti.Kendi aracıma yapmak istemedim.Aracımın orjinal ayna modülüne gelen kablolar çok kısa oldugu için kablolar üzerinde fazla bi işlem yapamıyorum.Çok ugraştırır diye vazgeçtim.

Önümümüzdeki günlerde video ve resim eklerim.

Mustafa neler yapıyorsun yine ya:) eline sağlık :good1:

İletiyi paylaş


Link to post

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap