• Duyurular

    • Selçuk Keleş

      Merceksiz farlara xenon takılması ve H1/H4/H7 tipi xenon kitlerle ilgili mesajlar   22-12-2015

      Gece Uçuşu'nda merceksiz farlara xenon takılması ve H1/H4/H7 tipi xenon kitlerle ilgili hiç bir konuya ya da mesaja yer verilmemektedir. Merceksiz fara takılan xenon kitler diğer sürücülerin gözlerini kamaştırmakta ve trafikte tehlike oluşturmaktadır. Bu kitlerin aydınlatmaya da hiçbir katkısı yoktur. Xenona çevrim metodları ile ilgili detaylı bilgi Halojenden xenon / bi-xenona dönüşüm metodları linkinde bulunmaktadır. Bu kurala uymayan mesajlar silinecek, cevap yazmakta ya da mesaj göndermekte ısrar eden üyenin üyeliği iptal edilecektir. Bilgimizi ve tecrübemizi sadece D2S/D1S xenon mercek montajı üzerinde yoğunlaştıracağız. Vereceğiniz cevaplarda bu kurala uymanızı rica ederim.
    • Selçuk Keleş

      Gece Uçuşu stickerının dağıtımı devam ediyor   22-12-2015

      Gece Uçuşu stickerımız hazır. Camınızda yerini hazırlayın Sticker adresinize posta yoluyla ücretsiz olarak gönderilecektir. Önden yapışkanlı olup iç tarafa uygulanabilir. Ölçüleri 6x26 cm'dir. İstekleriniz için ad-soyadınızı, istediğiniz adedi ve adresinizi bu konuya mesaj atmanız yeterli.
    • Selçuk Keleş

      Mercek montajı için usta tavsiyesi istenen mesajlar   22-12-2015

      Gece Uçuşu'nda mercek montajı vb. işlemler için usta, montajcı, dükkan, web sitesi veya ticari amaçlı çalışan kişi tavsiyesi veya yönlendirmesi istenen mesajlara yer verilmemektedir. Gece Uçuşu, Araştır-Öğren-Uygula-Paylaş-Öğret-Geliştir prensibiyle, modifikasyonunu kendisi yapmayı amaçlayan diğer üyelere (ve misafirlere) bilgi verip, yol göstererek yardımcı olmayı hedefleyen, hiç bir çıkar gözetmeyen bir oluşumdur. Bu tip tavsiye ve yönlendirmeler forumu kullanım amacından dışarı çıkarmaktadır, bilginin ve tecrübenin birikimini, aktarımını engellemektedir ayrıca mesaj kirliliği oluşturmaktadır. Aydınlatma uygulamasını dışarıda yaptırmış üyeler - tavsiye veya yönlendirmeye girmeden - yaptıkları uygulamayı paylaşabilirler. Bu kurala uymayan mesajlar silinecek, mesaj göndermekte ısrar eden üyenin üyeliği iptal edilecektir. Bu konuya üyelerimizin dikkat etmesini rica ediyorum.
Devrim Babacan

Renault Clio 3 (2005-2012) Sis Farı Montajı

Recommended Posts

Devrim Babacan    1
Devrim Babacan

Merhaba tekrar. (Bu konuda Clio III araçlarımıza sis kit'i montajı yer almaktadır. Bu konuda uzun süredir Clio sitemizde yayındaydı. Ancak aktarabildim buraya ve yine 21 adetten fazla fotoğraf göstertemediğim için özetleme yaptım.)

Bugün var mıdır bilmem ama o dönemde Clio için orijinal sis farı kiti bir türlü bulamamıştım. Servis'in verdiği fiyat da yüksek gelmişti. Dolayısıyla ben de ebay'den Modus modeli için satılan bu kit'i almıştım (Şngiltere'den Konya'ya kargo dahil toplam 200 TL.). Araştırma ve soruşturma işleri neticesinde sadece far kapaklarının farklı olduğunu öğrenmiş, montaj işine girişmiştim. Bu konu da o zamanın bir ürünü.

Buyurun operasyona...

MALZEMELER

Bu Modus sis farı kitindeki, buton paneli, far sabitleme plastiği, bazı vidalar ve Modus'un tamponuna uyumlu far kapakları gibi bazı elemanları kullanmama gerek kalmadı. Kutudaki diğer kablo ekipmanları ve farların tipi bizim araçlara direkt uyumlu. Sadece benim (ve sis farı olmayan) araçta kapalı durumda bulunan tampondaki sis farı kapaklarını delmem gerekti o kadar.

Sis Farı Kiti:

  • Modus sis kiti kutusu,
    devrim_clio3_sismontaj_1_malzemeler-1.jpg
    Şki adet Valeo sis farı, far elektrik kabloları, röle ve sigorta ve kabloları, buton (anahtar), röle, vida ve klipsler, buton (anahtar) kabloları ve far tampon kapakları.

Araç ve Gereçler:

  • Tornavida (Aslında bir tornavida seti gerekebilir),
  • Lehim seti,
  • Şzolasyon bandı,
  • Pense,
  • Klips (cırt-cırtlı)

***

ŞŞLEMLER

1) TAMPONUN SÖKÜLMESŞ

Bu işlem konumuz dışında olduğu ve forum'umuzla ilgisi olmadığı için kırptım. Clio III tampon sökümüyle ilgili bilgi isteyenlere seve seve yardım edebilirim.

2) FARLARIN MONTAJI

  • 1) Öncelikle tampondaki sis farının yerleşeceği yerdeki plastik kapaklarını çıkartıyoruz (bu işlemi de kırptım).
    2) Ürün kutusu içinde yer alan metal klipsleri gerekli yerlere yerleştirin (düz tarafı arkaya bakmalıdır).
    devrim_clio3_sismontaj_3_farlar-3.jpg
    3) Ve farları vidalayın, o kadar.
    devrim_clio3_sismontaj_3_farlar-4.jpg
    devrim_clio3_sismontaj_3_farlar-5.jpg
    4) Farların kablolarını takıp fotoğrafta görülen yere sabitleyerek döşeyin. Tamponun kendi üzerinde kablo sabitleyebilmek için tutaçlar mevcuttur.
    devrim_clio3_sismontaj_3_farlar-6.jpg
    5) Bu noktada, daha sonra zorlanmamak için, röleye bağlanacak olan kabloyu, röleye girecek soketi yukarda tutarak, farlara giden ucunu akünün sağ tarafındaki boşluktan aşağı bırakın ve farlardan gelen sokete bağlayın (Bu işlemi arada derede yaptığım için fotoğraf çekmeyi unutmuşum). Röle soketini geçici olarak akünün üzerine bantlayabilirsiniz. Bu arada, tamponu indirirken çıkarttığımız kablo kabını tekrar takın. Bu işlemler için tamponu mümkün olduğunda gövdeye yaklaştırmanız gerekli. Tek kişi yapabilir ama belki ikinci bir kimsenin yardımı da gerekebilir.
    devrim_clio3_sismontaj_3_farlar-7.jpg
    6) Son olarak tamponu yerine yerleştiriyoruz. Tamponu üst ve logo etrafındaki ızgaralardan kavrayarak ve büyük farları gözlemleyerek kabaca oturttuktan sonra, tamponun üst bölümüne bastırdığınızda iki adet klipsin oturma çıtırtılarını duymalısınız. Zaten şöyle bir yokladığınızda tampon kolayca gelmemelidir. Eğer tamponun iyi şekilde oturtuğundan eminseniz artık vidaları geri takabilirsiniz.
    devrim_clio3_sismontaj_3_farlar-8.jpg

3) KAPAK ŞŞŞ! :)

Dediğim gibi benim sis kiti Clio'ya ait olmadığından "kapak işi" yapmam gerekti. Doğal olarak Modus'un kapakları aracıma uymuyor. Ben de kendi aracımdaki delik olmayan kapakları "bir şekilde" deldim. Ek detay olarak paylaşayım dedim. :))

  • Daha önce park sensörü kutusuyla gelen matkap ucunu kullandım bu işlemde. Önce normal uç ile kılavuz delikler açtım. Sonra geniş ucu takarak büyük delikler açtım. Bu şekilde orta kısmı çıkartmış oldum. Keskin bir bıçak ile papatya gibi görünen uçları kestim. Son olarak da balık sırtı şekilli eğe (törpü) ile oval şekli verdim.
    devrim_clio3_sismontaj_4_kapak-2.jpg
    devrim_clio3_sismontaj_4_kapak-3.jpg
    devrim_clio3_sismontaj_4_kapak-4.jpg
    Bence güzel de oldu.
    devrim_clio3_sismontaj_4_kapak-6.jpg

4) KABLOLAMA/BAĞLANTILAR

Zurnanın zırt dediği yer. Buraya kadar olan işlemleri kendim yaptım. Olaya daha hakim olsaydım elektrikçiye gerek kalmayacaktı ama yine de iyi oldu. Çocuk, sürücü bölümünden motor kısmına kabloyu geçirdi ve kabaca neyin nereye bağlanacağını hemen buldu.

  • 1) Şlk iş, içerden motor kısmına gerekli kabloyu çekmek. Aşağıda görülen fotoğrafta, (sonunda beyaz plastik olan) kalın kablo motor kaputu açma kablosudur. Eleman, hemen solundaki noktadan kalın bir metal tel sokarak motor kısmındaki ECU'nun arkasından çıkartmayı başardı. Telin ucuna gri kablo bağlayarak geri içeri çekti. Bu şekilde içeriye kabloyu almış olduk.
    devrim_clio3_sismontaj_5_kablolama-4.jpg
    2) Konsolun sol kapağını açın. Fotoğrafta görünen kablo benim park sensörüne aittir, dikkate almayınız. :good1:
    devrim_clio3_sismontaj_5_kablolama-1.jpg
    3) Biz içerden müdahale ederek buton panelini çıkarttık. Gerçi tornavida ucu ile nazik davranırsanız da paneli çıkartabilirsiniz. Ürün kutusundan buton ile buton kablolarının bağlı olduğu soket ayrı çıkar. Panelde, butonu takacağınız yerde bulunan düz plastiği (yalancı buton) çıkartın ve gerçek butonu yerleştirin. Kablo+soketi butona takmadan önce bağlantıları gerçekleştirin.
    BAĞLANTI #1: Sokete bağlı gri kablo ile, motor kısmından gelen gri kabloyu birbirine bağlayın.
    BAĞLANTI #2: Sokete bağlı olan kırmızı kablo, aynı zamanda buton üzerindeki led'in elektrik kablosudur. Kırmızı kabloyu, hemen soldaki far yükseklik ayarı soketine gelen mavi kabloya ulayın. Bu şekilde, parklar kapalı olduğunda buton üzerindeki led çalışmayacaktır.
    devrim_clio3_sismontaj_5_kablolama-2.jpg
    BAĞLANTI #3: Son olarak, hemen oradaki şase somununu sökerek siyah kabloyu oraya monte edin.
    devrim_clio3_sismontaj_5_kablolama-3.jpg
    Ve panelimiz hazır!.
    devrim_clio3_sismontaj_5_kablolama-5.jpg
    4) Motor bölümündeki bağlantılar. Aşağıda çalışma anını görüyorsunuz. Fakat fotoğrafla anlatılacak bir şey değil tabii ki.
    devrim_clio3_sismontaj_5_kablolama-6.jpg
    O yüzden baktım ki yazıyla fotoğrafla olmayacak, (internet'te onlarca yüzlerce benzer şemalar olsa da) ben anladığım şekilde bir şema oluşturdum. Daha faydalı olacaktır sanıyorum.
    devrim_clio3_sismontaj_shema.gif
    Görüldüğü üzere;
  • Sigortanın bir ucundaki kırmızı kabloyu akünün pozitif kutbuna (sigorta ile röle soketi zaten bağlıdır) bağlayın.
  • Sis farlarına giden beyaz kabloyu tamponu monte ederken zaten bağlamıştık. Fakat beyaz kablonun yanındaki siyah kabloyu şaseye (veya akü-negatif'e) bağlayın.
  • Gri kabloyu, içerden gelen kabloya bağlayın.
  • Son olarak mavi kabloyu, park lambasına giden mavi kabloya ulayın. Park lambası arkasına 7 kanallı ama 6 kablosu olan bir soket girer. Ulaşmak oldukça zordur. Ben, sol tekerlek davlumbazını ayırıp sağ elimi (kolumu) sokarak ve diğer elemandan "az sağa abi, o değil yukarıdaki, hah o işte!" şeklinde tarif alarak bulup sökebildim soketi. ÖNEMLŞ: Mavi kablo mutlaka bu şekilde bağlanmalıdır. Eğer direkt olarak aküye veya aküden gelen bir kabloya ulanırsa, aracın elektrik sisteminden tam bağımsız olarak çalışır. Yani, eğer sis anahtar düğmesi (butonu) açık kalırsa, park'ları kapatsanız da sisler yanmaya devam eder. Hatta (yine eğer sis anahtar düğmesi açık unutulursa) kontak anahtarını kapatıp çıkartsanız bile sisler yanmaya devam eder! Akünün bitmesi tehlikesi!... Ama yok ayrı çalışsın derseniz, mavi kabloyu aküden sigortaya giden kırmızı kabloya ulayabilirsiniz.
    devrim_clio3_sismontaj_5_kablolama-7.jpg
    Yalnız bir noktayı aktarmak istiyorum. Modus'un şemasında, şu ünlü gri kablo sorunsalı yok gibi. Yani içerdeki gri kablo, yine oradaki bir sokete bağlı olan gri kabloyla birleştiriliyor. Ve motor kısmındaki gri kablo ise, yine (eğer yanılmıyorsam) park'lara giden demetin içindeki bir gri kabloya ulanıyor. Yani bu durumda kablo çekilmesine gerek kalmıyor. Fakat çalıştığım elektrikçi de servisteki elemanlar da, döşeli bir kablonun olmadığını, bir adet kablonun içerden dışarıya çekilmesi gerektiğini söylediler. Yapabilirsem, bizim araçlardaki o gri'leri bulup, ölçer cihazıyla kontrol edeceğim. Eğer tahmin ettiğim gibiyse, harbiden güzel bir buluş yapmış olurum. Hadi bakalım...

THE END!

devrim_clio3_sismontaj_sonuc.jpg

Yukarıdaki fotoğraf, farları taktığım andaki durumdur. Daha sonra serviste ayarlarına baktılar...

Umarım bu yazı birilerine faydalı olur. Çünkü o dönemde bu iş nasıl yapılıyor diye bir hayli can çekişmiştik. Bari bundan sonrası için bizim faydamız dokunsun...

Teşekkürler.

  • Teşekkür et 1

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker    2.241
Oktay Toker

Şşçilik ve anlatım çok iyi.Elinize sağlık.Şyi günlerde kullanmanızı diliyorum. :)

Kapı kenarındaki kaynak izleri orjinalmi?astar veya pas boyası yok. :good1:

Clio'nun havası çok değişmiş. :)

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Devrim Babacan    1
Devrim Babacan

Teşekkür ediyorum.

Kaynak izleri orijinal. Astar veya pas boyası olmaması ne anlama geliyor acaba?

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker    2.241
Oktay Toker
Teşekkür ediyorum.

Kaynak izleri orijinal. Astar veya pas boyası olmaması ne anlama geliyor acaba?

Paslanma yapması demektir.Sanırım iç mekan olunca gerek duyulmamış. :)

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Vural Dumlu    3
Vural Dumlu

Elinize sağlık. Çok güzel olmuş :) Güle güle kullanın :)

İletiyi paylaş


Link to post
Servet Aydın    1.104
Servet Aydın

Üslup yönünden güzel anlatım. Şşlem yönünden güzel çalışma.

Belki atladım, Hangi mesleği icra ediyorsunuz ? Ona göre yoruma devam adaceğim :)

İletiyi paylaş


Link to post
Halil Şahin    16
Halil Şahin

merhaba öncelikle tebrikler

bende modus aracımıza sis düşünüyordum merak ettiğim nokta düğme oldu bizde sis için far acma kolunda..suan o kısım aktif değil.bunu aktif eden bir şey cıkıyor mu kutunun içinden.far kolu gibi??birde mumkunse link falan alabilir miyim?

İletiyi paylaş


Link to post
Devrim Babacan    1
Devrim Babacan

Pas hakkındaki bilgi için sağ olun Oktay Bey.

Üslup yönünden güzel anlatım. İşlem yönünden güzel çalışma. Belki atladım, Hangi mesleği icra ediyorsunuz ? Ona göre yoruma devam adaceğim :D

Çok teşekkürler. Akademisyenim. Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar'dayım.

merhaba öncelikle tebrikler bende modus aracımıza sis düşünüyordum merak ettiğim nokta düğme oldu bizde sis için far acma kolunda..suan o kısım aktif değil.bunu aktif eden bir şey cıkıyor mu kutunun içinden.far kolu gibi??birde mumkunse link falan alabilir miyim?

Teşekkürler. Yukarıdaki 4) Kablolama & Bağlantılar kısmındaki beşinci fotoğrafı aşağıya da yerleştirdim. Fotoğrafta görülen kontrollerin bulunduğu konsola yerleştirilen anahtarı kullandım. (Aslında Modus için gelen konsol kapağı, ilk fotoğraftakidir - açık gri renkteki. Fakat ben aracımda bulunanı kullandım). Dediğiniz o far kolundaki sis fonksiyonu bende de kapalı. Daha doğrusu geriye çevirince arka sisler yanıyor. Öne çevirince ise ön sislerin yanması gerek fakat öne çeviremiyoruz işte; kol o fonksiyona sahip değil. Bu sebeple yeni bir kol alarak masrafı artırmak istemeyerek fotoğraftaki anahtarı kullandım. Eğer sizin koldaki sis bölümü öne doğru "dönüyorsa", sanırım yetkili servise gidip bir bilgisayar bağlantısıyla ön-sis fonksiyonu aktif edilebilir.

Link'ten kastınız bu ürünü aldığım yer ise buyrun: Maximus1750 @ Ebay.co.uk. Buraya tıklarsanız İngiltere ebay'deki Maximus1750 adlı kullanıcının satış sayfasına ulaşabilirsiniz. (İleriki tarihlerde bu adrese girenler ürüne ulaşamazlarsa bilinki bu kullanıcı tüm kit'leri satmış demektir. Ama kullanıcı ile özel mesajlaşarak edinmek mümkündür sanırım).

devrim_clio3_sismontaj_5_kablolama-5.jpg

tarihinde Devrim Babacan tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Servet Aydın    1.104
Servet Aydın
Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar'dayım.

Yorum yok :D

Güzel ve işlevsel bir özellik kazandı aracınız.

İletiyi paylaş


Link to post
Hasan Ali    0
Hasan Ali

Resimleri niye göremiyoz..?

İletiyi paylaş


Link to post
Mürsel Balcı    104
Mürsel Balcı
Resimleri niye göremiyoz..?
Konunun üstünden 6 yıl geçtiği için olabilir.

ASUS_Z012D cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut Akbulut    2.390
Mahmut Akbulut

Üyenin kendisi yada kullandığı resim yükleme programı resimleri kaldırdığında , bazende forum yenileme sürecinde bu tarz sıkıntılar yaşanabiliyor ...

İletiyi paylaş


Link to post

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap