• Duyurular

    • Selçuk Keleş

      Merceksiz farlara xenon takılması ve H1/H4/H7 tipi xenon kitlerle ilgili mesajlar   22-12-2015

      Gece Uçuşu'nda merceksiz farlara xenon takılması ve H1/H4/H7 tipi xenon kitlerle ilgili hiç bir konuya ya da mesaja yer verilmemektedir. Merceksiz fara takılan xenon kitler diğer sürücülerin gözlerini kamaştırmakta ve trafikte tehlike oluşturmaktadır. Bu kitlerin aydınlatmaya da hiçbir katkısı yoktur. Xenona çevrim metodları ile ilgili detaylı bilgi Halojenden xenon / bi-xenona dönüşüm metodları linkinde bulunmaktadır. Bu kurala uymayan mesajlar silinecek, cevap yazmakta ya da mesaj göndermekte ısrar eden üyenin üyeliği iptal edilecektir. Bilgimizi ve tecrübemizi sadece D2S/D1S xenon mercek montajı üzerinde yoğunlaştıracağız. Vereceğiniz cevaplarda bu kurala uymanızı rica ederim.
    • Selçuk Keleş

      Gece Uçuşu stickerının dağıtımı devam ediyor   22-12-2015

      Gece Uçuşu stickerımız hazır. Camınızda yerini hazırlayın Sticker adresinize posta yoluyla ücretsiz olarak gönderilecektir. Önden yapışkanlı olup iç tarafa uygulanabilir. Ölçüleri 6x26 cm'dir. İstekleriniz için ad-soyadınızı, istediğiniz adedi ve adresinizi bu konuya mesaj atmanız yeterli.
    • Selçuk Keleş

      Mercek montajı için usta tavsiyesi istenen mesajlar   22-12-2015

      Gece Uçuşu'nda mercek montajı vb. işlemler için usta, montajcı, dükkan, web sitesi veya ticari amaçlı çalışan kişi tavsiyesi veya yönlendirmesi istenen mesajlara yer verilmemektedir. Gece Uçuşu, Araştır-Öğren-Uygula-Paylaş-Öğret-Geliştir prensibiyle, modifikasyonunu kendisi yapmayı amaçlayan diğer üyelere (ve misafirlere) bilgi verip, yol göstererek yardımcı olmayı hedefleyen, hiç bir çıkar gözetmeyen bir oluşumdur. Bu tip tavsiye ve yönlendirmeler forumu kullanım amacından dışarı çıkarmaktadır, bilginin ve tecrübenin birikimini, aktarımını engellemektedir ayrıca mesaj kirliliği oluşturmaktadır. Aydınlatma uygulamasını dışarıda yaptırmış üyeler - tavsiye veya yönlendirmeye girmeden - yaptıkları uygulamayı paylaşabilirler. Bu kurala uymayan mesajlar silinecek, mesaj göndermekte ısrar eden üyenin üyeliği iptal edilecektir. Bu konuya üyelerimizin dikkat etmesini rica ediyorum.
Selçuk Keleş

Gündüz farı nedir ve nelerden oluşur ?

Recommended Posts

Selçuk Keleş    1.692
Selçuk Keleş

Farım da açık, yolum da !

Çoğumuz bu sloganı hatırlıyoruzdur. Gündüz araç sürerken yanmakta olan farların gelen sürücünün dikkatini çektiği bilinen bir gerçek. Peki bu ne kadar doğru bir metod ?

Önce optik açısından ele alalım. Kısa farların ışık dağılımı gelen sürücünün (sol üst köşe) gözünü almayacak şekilde tasarlanır. Işık gücü yüksek olduğundan bunu yapmak zorunludur. Demek ki gece kullanımına göre dağılımı ayarlanan kısa farlar gündüz kullanımında çok da etkili olmayacaktır.

Ayrıca tüketim açısından da incelenecek olursa, plaka lambasından tutun da gösterge ışıklarına kadar gün ışığında hiç bir işe yaramayacak olan lambalar da yanacak elektrik tüketimi 150W’a kadar çıkabilecektir. Bu da daha fazla yakıt tüketimi ve artan çevre kirliliği anlamına gelir.

post-5-1293997117.jpg

Bir süredir Kanada ve bazı kuzey Avrupa ülkelerinde gündüz kısa farların yakılması zorunluluktu. Yapılan araştırmalar sonucunda gündüz kısa farların yakılmasının,

  • Normal ve kötü hava koşullarında, kontrastın az olduğu gölgeli yollarda (orman içindeki yollar vb.) görünürlüğü artırdığı,
  • Dikiz aynasında görünen gerideki araçlarla ara mesafenin daha net tahmin edilebildiği,
  • Yayaların ve bisikletli-motosikletlilerin bu araçları daha erken farkettiği

tespit edilmiştir. Bunun sonucu olarak ölümlü kaza oranının %5’e kadar azalacağı tahmin edilmiştir.

Bunun üzerine otomobil ve far üreticileri son yıllarda bu konudaki çalışmalarına hız verdiler ve bu zorunluluğun tüm Avrupa ülkelerine getirilmesi için ön hazırlıklar yapılmaya başlandı.

Hazırlık safhasında,

  • Şdeal ışık dağılımı
  • Uygun ışık kaynakları (halojen-led)
  • Uzun çalışma ömrü
  • Düşük güç tüketimi
  • Düşük maliyet
  • Estetik tasarım

gibi bir çok kriterin bir arada değerlendirilmesi gerekiyordu. Bunların yasal düzenlemelerde yer alması da bütün bu çalışmalarla şekillenecekti.

Bu alanda ilk çalışma örneği Audi A6 üzerinde oldu. Farın içine yerleştirilen gündüz farında 21W halojen ampul kullanılmıştı. Bu örnekte tüketim biraz yüksek olmuştu, ampulün ömrü ise yeteri kadar uzun olmayacaktı. (200 saat)

Daha sonraki geliştirme çalışmaları daha uzun ömürlü ve daha az güç tüketen ışık kaynakları üzerine yoğunlaştırıldı. Gelişen teknoloji sayesinde daha verimli ve güçlü hale gelen led’ler 10000 saate varan ömürleri ile gündüz farları için de ideal bir ışık kaynağı haline gelmiş durumdadır. Maliyet olarak geleneksel farlardan daha pahalı olan led’li farlar bazı üreticiler tarafından son bir kaç yıldır kullanılmaya başlandı bile.

Gündüz farlarının 2011 yılından itibaren üretilecek araçlarda bulunması zorunluluğu getirilmesi sonucunda üreticiler de araçlarında standart bir donanım haline getirmeye başladılar.

Otomobilin çalıştırılması ile otomatik olarak yanan gündüz farı, kısa farların yakılması ile otomatik olarak sönecek şekilde tasarlanmaktadır. Tercihe göre, tampon ızgarasında, farın içinde led’li ya da halojen ampulle, çift flamanlı H15 ampul ile uzun fara entegre şekilde uygulanabilmektedir.

post-5-1293989961.jpg

post-5-1293990223.jpg

post-5-1293990233.jpg

post-5-1293990373.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Hakan Arıbaş    10
Hakan Arıbaş

Çok güzel bir bilgilendirme olmuş, teşekkürler! :-)

İletiyi paylaş


Link to post
Lokman Ceritlioğlu    148
Lokman Ceritlioğlu

Bilgiler için çok teşekkürler. gösterge panelini değiştiriyorum o iş bitsin bu işe el atacaz artık.

İletiyi paylaş


Link to post

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap