• Duyurular

    • Selçuk Keleş

      Halojen farlara takılan H1/H4/H7/H11 tipi xenon kitler ve led ampullerle ilgili mesajlar   21-12-2015

      Gece Uçuşu'nda mercekli ya da merceksiz halojen farlara takılan H1/H4/H7/H11 tipi xenon kitler ve led ampuller, stop/sinyal lambalarına takılan P21 tipi led ampullerle ilgili hiç bir konuya ya da mesaja yer verilmemektedir.

      Güvenlik birinci önceliğimizdir.

      Bu xenon kitler ve led ampuller farın odak ve geometrisine tam uymadığından yeterli ve düzgün aydınlatma sağlayamamakta, diğer sürücülerin gözlerini kamaştırmakta, aracın elektronik sisteminde sorun çıkarmakta ve sürüş güvenliğini düşürerek trafikte tehlike oluşturmaktadır. 

      Bilgimizi ve tecrübemizi oem xenon/led mercek/yansıtıcı montajı üzerinde yoğunlaştıracağız. İç aydınlatmada led kullanımı konularında bir kısıtlama bulunmamaktadır. 

      Bu kurala uymayan mesajlar silinecek, cevap yazmakta ya da mesaj göndermekte ısrar eden üyenin üyeliği iptal edilecektir.
Nuri Genç

Merkezi Kilit 4lü Flaşör Çıkışını Parklara Bağlama

Recommended Posts

Nuri Genç    1
Nuri Genç

Kilidi açıp ya da kapadığımda parkların en az 10sn. yanmasını istiyorum.Sonradan takılma merkezi kilit sistemi var aracımda ve 4lü flaşör çıkışı var.Bu çıkışı nasıl parklara bağlayabilirim?

İletiyi paylaş


Link to post
Muhammed Andı    0
Muhammed Andı

bu is icin flasorden tetik alip devre kullanman lazim. forum icinde follow me home olarak ararsaniz konuyla alakali bircok baslik mevcut.

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker    2.592
Oktay Toker

parklar içinde sis ler içinde muhammed beyin tavsiyesi ile burdaki linkte faloow me home çalışması mevcut incele derim.

kendin ugraşacaksanda verdigim linkteki devreden farklı olmuyacak düzenek aynı olucak.

http://www.geceucusu.com/index.php?showtopic=3826

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Mustafa Bağseven    175
Mustafa Bağseven

E270 CDI'da kumandaya basınca park+sis yanıyor.

Ben işi biraz daha abarttım.Artık kumandaya bastıgımda park+sis yanıyor.15 saniye sonra önce sisler sönüyor arkasından parklar sönerken azalarak sönüyor.Sonra da kapı kolundaki ledler azalarak sönüyor.Fakat devre biraz büyüdügü için istedigim gibi olmadı.PC ortamında küçültmeye çalışıyorum.

Bir de parklar için diyot falan kullanman gerekli.

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker    2.592
Oktay Toker
E270 CDI'da kumandaya basınca park+sis yanıyor.

Ben işi biraz daha abarttım.Artık kumandaya bastıgımda park+sis yanıyor.15 saniye sonra önce sisler sönüyor arkasından parklar sönerken azalarak sönüyor.Sonra da kapı kolundaki ledler azalarak sönüyor.Fakat devre biraz büyüdügü için istedigim gibi olmadı.PC ortamında küçültmeye çalışıyorum.

Bir de parklar için diyot falan kullanman gerekli.

koruma diodunu s geçme çok önemli biliyorsun.rolede kullan

İletiyi paylaş


Link to post
Mustafa Bağseven    175
Mustafa Bağseven

Röleye paralel koruma diyotu zaten var.

Fakat parklar içinde ayrı diyot gerekli.Devreden parklara giden kablolara da diyot gerekli.Onu kastedmiştim

İletiyi paylaş


Link to post
Mustafa Bağseven    175
Mustafa Bağseven

Tek röle üzerinden hem sis hemde parklar yancaksa diyot gerekli.Yoksa dedigin gibi oluyor.Parkları açınca sisler de yanıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Mehmet Özyürek    605
Mehmet Özyürek
E270 CDI'da kumandaya basınca park+sis yanıyor.

Ben işi biraz daha abarttım.Artık kumandaya bastıgımda park+sis yanıyor.15 saniye sonra önce sisler sönüyor arkasından parklar sönerken azalarak sönüyor.Sonra da kapı kolundaki ledler azalarak sönüyor.Fakat devre biraz büyüdügü için istedigim gibi olmadı.PC ortamında küçültmeye çalışıyorum.

Bir de parklar için diyot falan kullanman gerekli.

Sen aştın artık :D

mustafa bana yardımcı olabilirmisin sen belki bilirsin benim güneşik paneline koyduğum ledler voltaj dalgalanması hatası yaşıyor ne yapmalıyım ? fikrin varmı msn varsa ekliyeyim mail at bana.

Aracınızda sorun olabilir mi.. ? Yada kullandığınız ledde.. ?

Aracınızın rolanti devri bozuk olsa bile, voltajın sabit olması gerekir.. Sabit voltaj ile de ışıkta dalgalanma yaşamamanız gerekir..

İletiyi paylaş


Link to post
Mustafa Bağseven    175
Mustafa Bağseven

Bektaş Talay;

Mesajlarını yeni gördüm.7812 regülesini çak dicem ama 7812 iç aydınlatmada verimli degil.Nedeni ise araç stop haldeyken akü zaten 12v oldugundan bu sefer 7812 kendisine düşen görevi yerine getirmeyip voltajı 10volta kadar düşürüyor.

Çok mazisi var bende 78XX serisinin:)Özellikle şu yukarıda bahsettigim olayı farkettigimde aldıgım 7812 lerin hatalı oldugunu düşündüm.Gittim degiştirdim..Olmadı bu sefer adaptörümü degiştirdim,yine olmadı bu sefer ölçü aletimi degiştirdim.Ve en sonunda anladımki 7812 serisinin giriş gerilimi enaz 13,5-14volt olmalı...Ben bunu tesadüfen keşfettim.FAkat katalog degerlerinde bu zaten yazıyormuş.

Ben o nedenle iç aydınlatmada şerit led kullanırsam 7812 falan kullanmıyorum.Ledler patlarsa patlasın.Zaten iç aydınlatma devamlı kullanılmadıgından ve genelde araç stop haldeyken kullanıldıgından regüleye gerek yok..Çünkü benım bagaj aydınlatmam da regüle olmamasına ragmen 1 yıldır problem yok.

Sen güneşlik paneline led takmışsın.ŞAyet aracın stop haldeyken ledler normal yanıp aracı çalışıtırınca ledlerin ışık şiddeti artıyorsa bu zaten normal bi durum.Çünkü akü 13,5volt oluyor.Ama araç çalışınca aracın devrine göre yani vites boştayken ayagını gaz pedalına attıp gaza basıp çektiginde ledin ışık şiddeti çok belirgin degişiyorsa işte o zaman oto elektrikçiye götürmen gerekli..

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker    2.592
Oktay Toker
Bektaş Talay;

Mesajlarını yeni gördüm.7812 regülesini çak dicem ama 7812 iç aydınlatmada verimli degil.Nedeni ise araç stop haldeyken akü zaten 12v oldugundan bu sefer 7812 kendisine düşen görevi yerine getirmeyip voltajı 10volta kadar düşürüyor.

Çok mazisi var bende 78XX serisinin:)Özellikle şu yukarıda bahsettigim olayı farkettigimde aldıgım 7812 lerin hatalı oldugunu düşündüm.Gittim degiştirdim..Olmadı bu sefer adaptörümü degiştirdim,yine olmadı bu sefer ölçü aletimi degiştirdim.Ve en sonunda anladımki 7812 serisinin giriş gerilimi enaz 13,5-14volt olmalı...Ben bunu tesadüfen keşfettim.FAkat katalog degerlerinde bu zaten yazıyormuş.

Ben o nedenle iç aydınlatmada şerit led kullanırsam 7812 falan kullanmıyorum.Ledler patlarsa patlasın.Zaten iç aydınlatma devamlı kullanılmadıgından ve genelde araç stop haldeyken kullanıldıgından regüleye gerek yok..Çünkü benım bagaj aydınlatmam da regüle olmamasına ragmen 1 yıldır problem yok.

Sen güneşlik paneline led takmışsın.ŞAyet aracın stop haldeyken ledler normal yanıp aracı çalışıtırınca ledlerin ışık şiddeti artıyorsa bu zaten normal bi durum.Çünkü akü 13,5volt oluyor.Ama araç çalışınca aracın devrine göre yani vites boştayken ayagını gaz pedalına attıp gaza basıp çektiginde ledin ışık şiddeti çok belirgin degişiyorsa işte o zaman oto elektrikçiye götürmen gerekli..

+1

İletiyi paylaş


Link to post
Mehmet Özyürek    605
Mehmet Özyürek
Bektaş Talay;

Mesajlarını yeni gördüm.7812 regülesini çak dicem ama 7812 iç aydınlatmada verimli degil.Nedeni ise araç stop haldeyken akü zaten 12v oldugundan bu sefer 7812 kendisine düşen görevi yerine getirmeyip voltajı 10volta kadar düşürüyor.

Bu sorunu ben 3. fren lambasında yaşadım... Motor çalışmazken fren lambası kısık yanıyordu.. Ha fren motor çalışmazken neye lazım o da ayrı bir konu ama.. Sorun sorundur.. Kesinlikle 7809'a göre devre kurulmalı..

İletiyi paylaş


Link to post

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap