Ahmet T

Jeep patriot ışıklarda azalma

Recommended Posts

Ahmet T

merhabalar

1 hafta önce 2010 model sıfır jeep patriot aldım!!gece yolda giderken halojen farların ışık kuvveti kısılıyor sonra artıyor normale donuyor aynı sekilde aracın pencereleri kapalı iken tekrar cam kapama tusuna basınca içerideki aytınlatma ışıklarının kuvveti oldukça azalıyor izmir has otomotive yetkili servise götürdüm akünün değerlerine baktılar fakat akünün

normal değerlerde oldugu soylendi!!dün araca xenon taktırdım h4 az önce yolda giderken birden kapanıp acıldı aynı sekilde ışıklarda azalma devam etmekte acaba neden bu şelikde olmakta sıfır almıs oldugum bir araç teşekkür ederim

İletiyi paylaş


Link to post
Mustafa Bağseven

Benzer sorun yakın bi akrabamın oglunda da var.Onda da yolda giderken ışıklar kısıla kısıla sönmüş.Arabasında kaçak var.Oto elektrikçi bulamıyor.

Aracın tamamen elektronik donanımlı ve modelli bi araç.Kaçak da olabilir.Elektronik tesisatında yada yazılımda bozulmada olabilir.

Hani aracın elektronik donanımlı olmasa işte o zaman akünün normal degerde diyemem.Çünkü kısılma varsa genelde sorun aküde olur.

Ama servis şayet "akün normal degerde"deyip üfürmediyse kesinlikle başka bir sorun var.

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş

Merceksiz xenon farlarla ilgili konular bu forumda tartışılmıyor. Söktürmenizi öneririm.

Gelelim diğer soruna, alternatörü kontrol ettirdiniz mi, aklıma ilk o geldi.

İletiyi paylaş


Link to post
Ahmet T
Merceksiz xenon farlarla ilgili konular bu forumda tartışılmıyor. Söktürmenizi öneririm.

Gelelim diğer soruna, alternatörü kontrol ettirdiniz mi, aklıma ilk o geldi.

genel olarak xenonlar ile ilgili bir şikayette bulunmadım ki ben ve yukarıda yazdığınız mesajda merceksiz xenonlar ile ilgili konulara burada yer verilmediğinin de farkındayım

servis akü ölçüm kağıdını bana gösterdiğinde AKÜ İYİ diye birsey yazıyordukaçak olup olmadığına baktık kaçak yok dediler

aracınız satılmadan önce uzun bir süre beklemiş olabilir dediler kullandıkça zamanla açılacaktır dediler! suan 1500 km yapmış bulunmaktayım ama bir değişiklik yok

alternatöre baktırmadımdirekt servise gidip şikayetimi belirttim onlarda kaçak olup olmadıgına ve akünün değerlerine baktıklarını belirttiler başıma bir sorun acar mı acaba bu şekilde gezmek suan tatildeyim bir de istanbula dönünce aracı aldığım çiftçilere bir göstericem

tarihinde Sel tarafından düzenlendi
Mesajlarınızda gereksiz

İletiyi paylaş


Link to post
Misafir

Xenon kit dahi sönüyorsa sistem gerilimi 9 volta kadar iniyor demektir.Bu gerilim altında aracın çalışması bile mucize.Bence varsa bildiğiniz bir yerde aracınız çalışır vaziyette iken farları klimayı ve ne kadar çalışabilecek donanım varsa çalışır vaziyette iken akü gerilimini ölçün.1500-2000 d.d. da 13.6 voltun altında gerilim olmaması gerekiyor.Eğer gerilim en az 13.2 voltun altında ise alternatör şarj edemiyor,alternatör kablo bağlantıları gevşek veya kopuk olabilir.

Uzun süre yatmış araç en fazla 5-6 saatlik aralıksız çalışınca aküsünü tam performanslı hale getirir.

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Muhammed Andı

kacak konusunda servisler bazen sallama is yapiyorlar. guvenilir bir akucuye gitmeniz daha faydali. annemlerin toyotasinda aku sorunu yasiyorduk. gitmedigimiz yer, servis, oto elektrikci kalmadi. en son tanidigim bi akucuye goturdum. seyyar lambavari bir devreyle kontrol etti ve kacak oldugunu soyledi. ve ilk baktigi yerde, teypte kacak oldugunu saptadi. teyp kapali gozuksede acik kaliyormus, teybi soktuk olay sona erdi. kacak konusunda tavsiyem isini iyi bilen bir akucu...

İletiyi paylaş


Link to post
Ahmet T
Xenon kit dahi sönüyorsa sistem gerilimi 9 volta kadar iniyor demektir.Bu gerilim altında aracın çalışması bile mucize.Bence varsa bildiğiniz bir yerde aracınız çalışır vaziyette iken farları klimayı ve ne kadar çalışabilecek donanım varsa çalışır vaziyette iken akü gerilimini ölçün.1500-2000 d.d. da 13.6 voltun altında gerilim olmaması gerekiyor.Eğer gerilim en az 13.2 voltun altında ise alternatör şarj edemiyor,alternatör kablo bağlantıları gevşek veya kopuk olabilir.

Uzun süre yatmış araç en fazla 5-6 saatlik aralıksız çalışınca aküsünü tam performanslı hale getirir.

izmir has otomotivde akü ölçüm kağıdında hatırladıgım kadarıyla 12.5 v bir de AKÜ ŞYŞ yazıyordu. sizin dediğiniz değerlerle karşılastırdığımda düşük bir değer

bir de gecen gün xenonlar birden kapanıp açılınca tam dediğiniz gibi ii ce düşüyor demektir bu volt peki alternatör de arıza var ise başıma bir sorun acar mi?

suan kusadaındayım ve tanıdıgım bir yer yok alternatörde sorun var ise daha sıkıntılı bir durum olusabilir mi?

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş
izmir has otomotivde akü ölçüm kağıdında hatırladıgım kadarıyla 12.5 v bir de AKÜ İYİ yazıyordu. sizin dediğiniz değerlerle karşılastırdığımda düşük bir değer

bir de gecen gün xenonlar birden kapanıp açılınca tam dediğiniz gibi ii ce düşüyor demektir bu volt peki alternatör de arıza var ise başıma bir sorun acar mi?

suan kusadaındayım ve tanıdıgım bir yer yok alternatörde sorun var ise daha sıkıntılı bir durum olusabilir mi?

Ahmet bey, öncelikle mesajlarınızda noktalama işaretlerine ve gereksiz yere ünlem kullanmamaya dikkat etmenizi rica edeceğim.

Akü ile alternatör farklı şeylerdir. Araç çalışırken alternatör vasıtasıyla elektrik üreterek farları ve diğer tüm elektrikli cihazları besler. Arta kalanıyla da aküyü şarj eder.

Siz aküyü değil alternatörü kontrol ettireceksiniz, tabi biz biraz da teorik konuşuyoruz ama sorun başka yerde de çıkabilir. Sorun teyp ve klima kapalıyken de oluyor mu belki bunlardan kaynaklı bir sorundur.

Elbette ki bozuk bir alternatör veya kaçak sorun çıkarabilir, aküyü düzgün şarj etmez bundan dolayı marş basmaz, ya da iniş çıkışlı beslemeden dolayı araçtaki cihazlara zarar verebilir.

Önce sorunu teşhis edin, belki basit bir çözümü vardır. Bulunduğunuz yerde uzun süre kalacaksanız ve anlayan elektrikçi bulamıyorsanız Aydın ya da İzmir'de yetkili servis dışında çözüm arayın.

Aracınızı da arızası giderilmeden gece kullanmayın.

İletiyi paylaş


Link to post
Ahmet T
Ahmet bey, öncelikle mesajlarınızda noktalama işaretlerine ve gereksiz yere ünlem kullanmamaya dikkat etmenizi rica edeceğim.

Akü ile alternatör farklı şeylerdir. Araç çalışırken alternatör vasıtasıyla elektrik üreterek farları ve diğer tüm elektrikli cihazları besler. Arta kalanıyla da aküyü şarj eder.

Siz aküyü değil alternatörü kontrol ettireceksiniz, tabi biz biraz da teorik konuşuyoruz ama sorun başka yerde de çıkabilir. Sorun teyp ve klima kapalıyken de oluyor mu belki bunlardan kaynaklı bir sorundur.

Elbette ki bozuk bir alternatör veya kaçak sorun çıkarabilir, aküyü düzgün şarj etmez bundan dolayı marş basmaz, ya da iniş çıkışlı beslemeden dolayı araçtaki cihazlara zarar verebilir.

Önce sorunu teşhis edin, belki basit bir çözümü vardır. Bulunduğunuz yerde uzun süre kalacaksanız ve anlayan elektrikçi bulamıyorsanız Aydın ya da İzmir'de yetkili servis dışında çözüm arayın.

Aracınızı da arızası giderilmeden gece kullanmayın.

aracın diğer ekipmanları kapalıyken yada değilken daha bir dikkatli bakıcam.marj basma işinde bi sıkıntı yok gibi duruyor artık tatili böyle geçirip servise baktırıcaz..teşekkür ederim

İletiyi paylaş


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Misafir
Bu konuyu cevapla

×   Yapıştırdığınız içerik biçimlendirme içeriyor.   Biçimlendirmeyi Temizle

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız mesaja gömüldü.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi Temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.