• Duyurular

    • Selçuk Keleş

      Halojen farlara takılan H1/H4/H7/H11 tipi xenon kitler ve led ampullerle ilgili mesajlar   21-12-2015

      Gece Uçuşu'nda mercekli ya da merceksiz halojen farlara takılan H1/H4/H7/H11 tipi xenon kitler ve led ampuller, stop/sinyal lambalarına takılan P21 tipi led ampullerle ilgili hiç bir konuya ya da mesaja yer verilmemektedir.

      Güvenlik birinci önceliğimizdir.

      Bu xenon kitler ve led ampuller farın odak ve geometrisine tam uymadığından yeterli ve düzgün aydınlatma sağlayamamakta, diğer sürücülerin gözlerini kamaştırmakta, aracın elektronik sisteminde sorun çıkarmakta ve sürüş güvenliğini düşürerek trafikte tehlike oluşturmaktadır. 

      Bilgimizi ve tecrübemizi oem xenon/led mercek/yansıtıcı montajı üzerinde yoğunlaştıracağız. İç aydınlatmada led kullanımı konularında bir kısıtlama bulunmamaktadır. 

      Bu kurala uymayan mesajlar silinecek, cevap yazmakta ya da mesaj göndermekte ısrar eden üyenin üyeliği iptal edilecektir.
    • Selçuk Keleş

      Gece Uçuşu stickerının dağıtımı devam ediyor   22-12-2015

      Gece Uçuşu stickerımız hazır. Camınızda yerini hazırlayın Sticker adresinize posta yoluyla ücretsiz olarak gönderilecektir. Önden yapışkanlı olup iç tarafa uygulanabilir. Ölçüleri 6x26 cm'dir. İstekleriniz için ad-soyadınızı, istediğiniz adedi ve adresinizi bu konuya mesaj atmanız yeterli.
    • Selçuk Keleş

      Mercek montajı için usta tavsiyesi istenen mesajlar   22-12-2015

      Gece Uçuşu'nda mercek montajı vb. işlemler için usta, montajcı, dükkan, web sitesi veya ticari amaçlı çalışan kişi tavsiyesi veya yönlendirmesi istenen mesajlara yer verilmemektedir. Gece Uçuşu, Araştır-Öğren-Uygula-Paylaş-Öğret-Geliştir prensibiyle, modifikasyonunu kendisi yapmayı amaçlayan diğer üyelere (ve misafirlere) bilgi verip, yol göstererek yardımcı olmayı hedefleyen, hiç bir çıkar gözetmeyen bir oluşumdur. Bu tip tavsiye ve yönlendirmeler forumu kullanım amacından dışarı çıkarmaktadır, bilginin ve tecrübenin birikimini, aktarımını engellemektedir ayrıca mesaj kirliliği oluşturmaktadır. Aydınlatma uygulamasını dışarıda yaptırmış üyeler - tavsiye veya yönlendirmeye girmeden - yaptıkları uygulamayı paylaşabilirler. Bu kurala uymayan mesajlar silinecek, mesaj göndermekte ısrar eden üyenin üyeliği iptal edilecektir. Bu konuya üyelerimizin dikkat etmesini rica ediyorum.
Mehmet Özyürek

Follow Me Home Yapımı

Recommended Posts

Sercan Keklik    4
Sercan Keklik

abi okul malum yenı bıttı bu hafta :) bide diyet dönemi vardı oda bıtmek üzere :)

İletiyi paylaş


Link to post
Servet Aydın    1.150
Servet Aydın

bilgisayar diyetimi?? :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sercan Keklik    4
Sercan Keklik

yok abı kg başına agırlık diyeti :) -48 kg kaç hp yapıyo sen hesap et artık :)

İletiyi paylaş


Link to post
Servet Aydın    1.150
Servet Aydın

çok hp yapar :) senin araba şimdi hada hızlı kalkışta yapar ha??

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker    2.591
Oktay Toker
Edindiğim bilgiye göre, tetik kablosuna seri bağlamam yetermiş...

emmi ellerine saglık 99 mondeo 2010 modelleri yakalıyor sayende tebrik ederim.

evet foto diodu seri baglaman yeterli ama çeşitleri var uygun olanını bulman gerek.vaktim oludugunda bakarım yazarım.

İletiyi paylaş


Link to post
Mehmet Özyürek    603
Mehmet Özyürek
emmi ellerine saglık 99 mondeo 2010 modelleri yakalıyor sayende tebrik ederim.

evet foto diodu seri baglaman yeterli ama çeşitleri var uygun olanını bulman gerek.vaktim oludugunda bakarım yazarım.

Bak ve al :)

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker    2.591
Oktay Toker
Bak ve al :)

konya sk.gidince alayım yollayım.yada sana drek arkadasım kargolasın.yarın konuşurum.

cam tüplü germanyum yapıda olucak devreye seri baglı ve muhakkak seri drençle baglı olması gerekiyor 4.7kohm ile 15kohm arasında her hangi bir drenç.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker    2.591
Oktay Toker

msn den yazıştım hazır devreli olan da varmış şemasıyla yollatıcam yarın.aksilik olmazsa.

İletiyi paylaş


Link to post
Teoman Öztürk    0
Teoman Öztürk

tek kelimeyle şahane olmuş.

İletiyi paylaş


Link to post
Mehmet Özyürek    603
Mehmet Özyürek
msn den yazıştım hazır devreli olan da varmış şemasıyla yollatıcam yarın.aksilik olmazsa.

msn'den görüşelim...

İletiyi paylaş


Link to post
Anıl Berke Kavraal    5
Anıl Berke Kavraal
msn'den görüşelim...

foto diyot işinde bir gelişme var mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Mehmet Özyürek    603
Mehmet Özyürek
foto diyot işinde bir gelişme var mı?

Diyotları Oktay benim için buldu ve aldı...

20 Haziran'da Bursa'da FordClubTr.com toplantısında buluşacağız ve orda alırım dedim... Fuzuli 7-8 lira kargo parası vermeyelim...

Ondan sonra bakacağız, göreceğiz neymiş, nasıl olurmuş...

İletiyi paylaş


Link to post
Mustafa Bağseven    163
Mustafa Bağseven

10 temmuzdan ben de bu fotodiyot olayına açıklık getirecem.Şu an zamanım çok kısıtlı ugraşamıyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker    2.591
Oktay Toker
10 temmuzdan ben de bu fotodiyot olayına açıklık getirecem.Şu an zamanım çok kısıtlı ugraşamıyorum

çok basit tasarımı var standard bi tasarım ama sen bunu pic ile degişik versiyonlara çevirebilirsin.mesala son yıllarda özellikli lcd tv lerde ışık ortamı renk tonu ve kontras ayarında foto diodu pic ile kullanıp tv lerde yer alıyor artık.tüplü versiyonlardada vardı ama pic li degil.en basiti sokak lambalarda yanılmıyorsam kullanılıyor ve yeni üretimlerde pic tasarımlı üretiliyor gerçek zaman saatine görede uyumlu oluyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Anıl Berke Kavraal    5
Anıl Berke Kavraal
Diyotları Oktay benim için buldu ve aldı...

20 Haziran'da Bursa'da FordClubTr.com toplantısında buluşacağız ve orda alırım dedim... Fuzuli 7-8 lira kargo parası vermeyelim...

Ondan sonra bakacağız, göreceğiz neymiş, nasıl olurmuş...

10 temmuzdan ben de bu fotodiyot olayına açıklık getirecem.Şu an zamanım çok kısıtlı ugraşamıyorum

sonuçları merakla bekliyorum ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Yusuf Güneş    1
Yusuf Güneş

mehmet bey diyot kullanmanızın sebebini tam oalrak acıklayabilirmisiniz

İletiyi paylaş


Link to post
Mustafa Bağseven    163
Mustafa Bağseven
mehmet bey diyot kullanmanızın sebebini tam oalrak acıklayabilirmisiniz

Kapıları kilitlediginde veya açtıgında sadece akşamları hava karardıgında sisleri yada farları yakması için

İletiyi paylaş


Link to post
Mehmet Can 2    0
Mehmet Can 2

Meraba arkadaşlar kolay gelsin hepimiz olmasa da kurtlar vadisi pusu izlemiştir polat beyin range rover ın farları kendisi aracı kilitledikten sonra kapanıyor böyle bi sistem yapmayı düşünüyorum ve aynı zamanda camların kaldırılmasını istiyorum farlarla birlikte fikirleri olan arkadaşlar paylaşsınlar yardımcı olursanız sevinirim ve maliyet ne olur

tarihinde Mehmet Can 2 tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker    2.591
Oktay Toker
Meraba arkadaşlar kolay gelsin hepimiz olmasa da kurtlar vadisi pusu izlemiştir polat beyin range rover ın farları kendisi aracı kilitledikten sonra kapanıyor böyle bi sistem yapmayı düşünüyorum fikirleri olan arkadaşlar paylaşsınlar yardımcı olursanız sevinirim ve maliyet ne olur

mrb.

verdigim limkteki çalışmayı far düzenegi içinde uygulanabilir bir çalışma fikir verecektir.

http://www.geceucusu.com/index.php?showtopic=3826

İletiyi paylaş


Link to post
Mehmet Can 2    0
Mehmet Can 2

hacı abi ilk resimde ki switch gibi olan cihaz zaman rolesi mi

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker    2.591
Oktay Toker

zaman rolesi degil normal role orjinalde sis için bu role yok onun için eklenmiş.zaman ayarı için beyaz kutuda bulunan devre kullanılmış.

zaman roleleride mevcut piyasada.

İletiyi paylaş


Link to post
Mehmet Can 2    0
Mehmet Can 2

meliyet ne olur peki

İletiyi paylaş


Link to post
Ozan Kar    12
Ozan Kar

bende bu işi yapmaya karar verdim :muhaha:

çok tembel biri olarak gerekli malzemeleri internetten temin edebileceğim bi yer varmı?

http://www.hepsiburada.com/Liste/sanel-12v...goryId=20007189

bu sanel kalitelimi? tam bu işi yapıcak bi röle :D

hatta arabada sis farı yok, yani röle ve düğme ile takılcak, acaba tek röle ile yapılırmı?

tarihinde Ozan Kar tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Muhammed Andı    0
Muhammed Andı

sanel iyi bir urun. ancak birincisi bu sitede pahali, piyasada 10-15 tl'ye bulursun, ikincisi ise kontaklari dogru baglaman lazim, aksi halde ters baglantida urun cok kolay bozuluyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Ozan Kar    12
Ozan Kar

teşekkür ederim. ozaman sanırım sokaklara çıkma vakti :muhaha:

izmirde tavsiye edebilecğiniz bi yer varmı?

şimdi devreyi en basite indirgersek şöyle bi sonuca varıyorum doğrumu bilmiyorum(ek).

bu şemada diğer bağlantılar filanda var tabii ancak onları karıştırmıyım şimdilik neler almam gerektiğini ortaya çıkarıyorum :D

burda görünen 2 röle var Sanel üzerinden gidersek, 1.si önceki linkteki gecikmeli röle, kontak ve kilitten tetik giricek, sis farına + uç çıkıcak(bu - olabilir yardımcı olurmusunuz)

diğer rölede sis farı rölesi, anahtar ve kontak tetiği var giriş, sis farına + uç çıkış var

bu devrede eksik olan diyotlar, anahtarı ve röleleri korumak için kullanılcak diyottan 2 röle içinde gerekli demi?

bunun haricinde kilitten veya kontaktan hat alırken başka bi diyota ihtiyacım varmı?

bu 2 rölenin çıkışlarında bi çakışma durumu yok sanırım(biri açık kontak istiyo biri kapalı) bu yüzden röle çıkışlarında diyot ihtiyacı yok sanırım.

sonuç olarak şu aşamada almam gereken parçaları netleştirebilirsek çok iyi olucak.

izmirde Çankayada elektronik parça satan yerler var orlaramı gitmem lazım, yoksa sanayide oto elektrik işi yapan yerlermi?

post-3381-1283294528_thumb.png

tarihinde Ozan Kar tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap