İçeriğe Yönlendir
Can Akaltun

VW Passat 6 (2005-2010) gündüz farı yapımı

Recommended Posts

Can Akaltun

MErhaba

oncelıkle ıkı tane sorum oldugunu soylemek ısterımbunlardan ılkı

aracım vw passat 2008 ve on sınylallerı beyınden programlayarak gunduz farı olarak acık kalmasını sagladım

yanı su anda

arac gunguz sınyaller sureklı calısır sekılde yanıyor (sınyal verdıgımde daha parlak olarak yanıp sonuyor)

ancak ampul tıpı H21W ve ampul cok ısınıyor

bu ampuller yerıne led ampul kullanmak ıstıyorum ama hıcbıryerde bulamadım yardımcı olursanız cok sevınırım

2. olarak yıne sınyallerde bır modıfıkasyona gıttım

ve ıkı tane sag ve son on sınyal aldım

sınyallerı arka kısmıyla camı dremelle bırlesme yerınden ayırdım

ve ıcınde bulunan sınyallerın turuncu olarak yanmasını saglayan cam parcaları cıkardım

cıkardıgım yere 3 adet 45 derecelık lens le ledlerı bagladım

ve yan yana dızerek sıcak sılıkonla camı kapattım

modıfgıkasyona ugrayan sınyalı aracıma taktım

ancak sınyal verdıgımde 3 4 kez yandıktan sonra sınyal vermıyor ve arac ampul agrızası verıyor

bunun ıcın bır yol gosterırsenız sevınırım

proje sonlanana kadar da led ampullerı temın etmek ıstıyorum

boylece ısınma sorununa cozum bulabılırım modıfıkasyon tamamlanana kadar

İletiyi paylaş


Link to post
Mehmet Özyürek
2. olarak yıne sınyallerde bır modıfıkasyona gıttım

ve ıkı tane sag ve son on sınyal aldım

sınyallerı arka kısmıyla camı dremelle bırlesme yerınden ayırdım

ve ıcınde bulunan sınyallerın turuncu olarak yanmasını saglayan cam parcaları cıkardım

cıkardıgım yere 3 adet 45 derecelık lens le ledlerı bagladım

ve yan yana dızerek sıcak sılıkonla camı kapattım

modıfgıkasyona ugrayan sınyalı aracıma taktım

ancak sınyal verdıgımde 3 4 kez yandıktan sonra sınyal vermıyor ve arac ampul agrızası verıyor

bunun ıcın bır yol gosterırsenız sevınırım

Direnç kullandınız mı ?

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker

mrb.ledleri ne tür kullandınız ve mehmet beyinde sordugu gibi drenç bagladınızmı daha dogrusu ledleri ne şekilde bagladınız baglantı montaj hk.detaylı bilgi verirsen ve varsa resim daha aydınlatıcı yorum alabilirsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Can Akaltun

oncelıkle ıkı turlu yontem ızledım

bunlardan bırıncısı surucu kullanarak

hı power led kullanmaktı ancak onu bıtıremedım

ve

serıt ledlerden kullandım

metrelık yanan resıt lensler

3 lu gruplar halınde kesılebılıyordu

3 lu kestım ve dırek 12 w vermeyı denedım ledlerın ustune de merceklerı gecırdım

ac den besleyınce sorunsuz calıstı ancak arabada olmadı

dırec falan kullanamdım

acıkcası kullanmam gerektıgını bıle bılmıyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker
oncelıkle ıkı turlu yontem ızledım

bunlardan bırıncısı surucu kullanarak

hı power led kullanmaktı ancak onu bıtıremedım

ve

serıt ledlerden kullandım

metrelık yanan resıt lensler

3 lu gruplar halınde kesılebılıyordu

3 lu kestım ve dırek 12 w vermeyı denedım ledlerın ustune de merceklerı gecırdım

ac den besleyınce sorunsuz calıstı ancak arabada olmadı

dırec falan kullanamdım

acıkcası kullanmam gerektıgını bıle bılmıyorum

bu şerit ledlerde kullanmanız gerekmiyor zaten uzerinde mevcuttur.resim varsa ekleyebilirmisin bu şerit ledlerin

ac derken neyi kastettiniz şerit ledlerin ac olanı piyasada satılmaz özel getirtrilir. 3 lü olarak bulamazsınız zaten dc olmalıdır ve alınmayın ama artı eksi olayını ters baglamış olabilirmisiniz.yoksa çalışmaması imkansız diyebilirim yanık degillerse.

İletiyi paylaş


Link to post
Can Akaltun
bu şerit ledlerde kullanmanız gerekmiyor zaten uzerinde mevcuttur.resim varsa ekleyebilirmisin bu şerit ledlerin

ac derken neyi kastettiniz şerit ledlerin ac olanı piyasada satılmaz özel getirtrilir. 3 lü olarak bulamazsınız zaten dc olmalıdır ve alınmayın ama artı eksi olayını ters baglamış olabilirmisiniz.yoksa çalışmaması imkansız diyebilirim yanık degillerse.

pardon direct current

yanlıs yazmısım

3 lu grplar halınde kesılebılıyor

12 vbaglayınca adaptorle calısıyor

arabada 12 v hıc bır sorun olmadan calısmaı lazım ama 2 3 kere yandıktan sonra sonuyor

fotografını eklerım en kısa zamanda

İletiyi paylaş


Link to post
Mustafa Bağseven

*paralel direnç baglamalısın.

*sıcak silikonla kapattıysan emin ol yazın havalar ısınınca silikon erime yapıp gevşeyecektir.

Ben smd lede mercek taktıgımda merceksiz halinden pek bir farkını göremedim.Sarı smd ledler çok kötü

İletiyi paylaş


Link to post
Recep Yazıcı

Herkeze merhaba ,

Her gün ziyaret eden üyeler için uzun bir ara sayılırdı. Bol paylaşımlı sohbetler .

Philips in ürettiği aliminyum kasalı DRL kiti. Her bir tarafta 8 ad. LED bulunmakta. Sürücü devresi direk olarak sigorta barasında uygun bir yerden enerji alıyor. Ayrıca parklar açıldığında işık şiddetinin düşmesi içinde ayrı bir tetikleme kablosu mevcut. Bunuda park uçlarına saplıyoruz.. Videoda kameradan olsa gerek işiklar kıpraşıyor gibi görünüyor olması sizi yanıltmasın bir kıpraşma vs söz konusu değil. Aracı stop ettikten sonrada 2-3 sn kadar yanık kalıyor.

Video :

http://www.lighting....ighting〈=en

İletiyi paylaş


Link to post
Turgut Oturmaz

Elinize sağlık. Güzel olmuş. Keşke benim panjurlarım da bu şekilde olsaydı. Benimkine takmak için kesmek gerekiyor. :(

İletiyi paylaş


Link to post
Recep Yazıcı

Elinize sağlık. Güzel olmuş. Keşke benim panjurlarım da bu şekilde olsaydı. Benimkine takmak için kesmek gerekiyor. :(

Evet uygun sayılır ancak yinede dramel ile kesik biçmek gerekiyor.

IMAG0338.jpg

IMAG0344.jpg

IMAG0343.jpg

IMAG0345.jpg

IMAG0364.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sinan Altuğ

güzel olmuş, elinize sağlık :) benim sis ızgaralarım parabolik geldiği için benim böyle bir üniversal ürün alma şansım pek yok malesef :/

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker

İyi günlerde kullan gayet güzel olmuş.Ellerine cebine saglık.Ledler power led değil gibi geldi bana.

İletiyi paylaş


Link to post
Ozan Kar

orjinalden farksız olmuş elinize sağlık

İletiyi paylaş


Link to post
Misafir

Recep parklardan aldığın tetiğin hattına seri diod gir, çıkışına paralel yüksek değerde kondansatör bağla, farları kapatınca Follow me olarak kullan...

İletiyi paylaş


Link to post
Mehmet Özyürek

Çok güzel görünüyor...

İletiyi paylaş


Link to post
Recep Yazıcı

İyi günlerde kullan gayet güzel olmuş.Ellerine cebine saglık.Ledler power led değil gibi geldi bana.

Oktay hocam ,

high-power LUXEON Led kullanılmış.

Recep parklardan aldığın tetiğin hattına seri diod gir, çıkışına paralel yüksek değerde kondansatör bağla, farları kapatınca Follow me olarak kullan...

Üstat ,

Zaten aracı kapatınca 3 sn kadar yanıyor LED ler. Ayrıcada benim araçta orjinal Follow me , Coming Home vs var ancak ben kullanmadığım için kapalı tutuyorum. O anlamda en azından benim ihtiyacım olmuyor diyebilirim :)

İletiyi paylaş


Link to post
Uğur Kamil

Videoda uygulamada çokgüzel olmuş...

İletiyi paylaş


Link to post
Yavuz Bahçekapılı

Elinize sağlık çok güzel olmuş. Güle güle kullanın. Bende Citroen C5-II aracıma aynı sizin kullanmış olduğunuz Philips Daylight DRL8 modelini kullandım. Izgaralarda güzel durmayacağı ve birbirlerine çok yakın olacağı için dramel ile sis farlarının altını oyarak monte ettim. Nitekim Citroen farkında olmadan gündüz farı için bırakmış o oyukları diye de düşündüm. :)

Birde ben parklar yerin kısa farlara bağladım. Parklara bağlayınca akşam far otomatik devreye girdiğinde hiçbir şekilde tam güç yanmıyor. Bu şekilde en azından sadece parkları açınca yine tam güç yakabiliyoruz.

IMG_7658-up.jpg

Yalnız bende şöyle bir durum oluyor arkadaşlar. Gerçi hoşuma gidiyor ama elektriksel bir problem olup olmadığını merak ediyorum.

Örneğin kumandadan kapıları açınca ledler 3 sn tam güç yanıyor ve sönüyor. Sonra kapının birini açınca tekrar yanıyor ve sönüyor. Birde yine stop ettikten sonra 3 sn yanıp sönüyor ancak bir 3 sn sonra tekrar 3 sn yanıp sönüyor. Hatta bunu iki kez tekrarladığı da oluyor. Bu ledlerin gücünü aküden direkt almasının bir sonucu mudur?

tarihinde Yavuz Bahçekapılı tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Recep Yazıcı

Kitin içinden çıkan besleme devresinde 3 adet kablo mevcut. Bunlardan ikisi direk olarak sigorta barasına ( + , - ) bağlanmalı. Diğer uç ise tetikleme için park ampulinden ek almalı. Böylelikle araç çalıştığında %100 şiddetinde ışık verip , parkları açıncada %50 ye düşmeli. Olması gereken bu zaten. Parklar yada farınız açıkken %50 şiddetle yanmalı.

İletiyi paylaş


Link to post
Yavuz Bahçekapılı

Ok bu konuda sorun yok. Kısa farlar yanınca daha doğrusu far sensörü otomatik devreye girdiğinde yarım güce düşüyor zaten. Ben farklı olarak sadece manuel olarak park lambalarını yaktığımda tam güç yanmasını istedim. Bu yüzden bahsetmiş olduğunuz ek kabloyu park ampülü kablosuna değil kısa far ampülü kablosuna bağladım.

İletiyi paylaş


Link to post
Yavuz Bıyık

cok güzel bi calışma.yanlız zaten sis farı mevcut olan araçlarda bu sekildeki uygulamaları pek uygun görmüorum.

bu sekilde olması bence daha makbul(cok hızlı oldu örnek göstermek için idare edin ;))

950.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Recep Yazıcı

Ancak sis farı zaten ayrı bir olay.. Değilmi ? :)

tarihinde Recep Yazıcı tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Yavuz Bahçekapılı

Sis farı tamamen farklı bir olay.

Birincisi yönetmelikte sis farı sis haricinde kullanılamaz ibaresi vardır. Yani sis farı gündüz farı yerine sürekli yakılamaz.

Sistemsel olarak baktığınızda da sis farı ancak parklar ya da kısalar yandığında çalışabilir. Gündüz farı ise araç marşa basıldığı andan itibaren çalışır.

Olması gereken sistemi Philips ve birkaç marka yapıyor. Yani normal farlar yandığında gündüz farları karşı tarafı rahatsız etmemek için yarı güce düşüyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Yavuz Bıyık

teknik konuda verdiğiniz bilgiler için saolun arkadaslar.benımki biraz görüntü anlamında yapılan bi yorumdu. orginalinde olmasını da uygun görüyorum( mesela audi opel vb gibi far içi).

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş

Sis farı tamamen farklı bir olay.

Birincisi yönetmelikte sis farı sis haricinde kullanılamaz ibaresi vardır. Yani sis farı gündüz farı yerine sürekli yakılamaz.

Sistemsel olarak baktığınızda da sis farı ancak parklar ya da kısalar yandığında çalışabilir. Gündüz farı ise araç marşa basıldığı andan itibaren çalışır.

Olması gereken sistemi Philips ve birkaç marka yapıyor. Yani normal farlar yandığında gündüz farları karşı tarafı rahatsız etmemek için yarı güce düşüyor.

Gündüz farını normal far zannederek dolaşan (şekil olsun diye yapmadıklarına eminim) sürücüler görüyorum. Aslında far sensörü araçlarda standart hale gelmeli ve karanlıkta gündüz farıyla gezmeye izin verilmemeli. Ancak bunun standart olması için epey zaman geçmesi ve veri toplanması gerekiyor belki de bu durum 5-10 yıl sonra gündeme gelir.

İletiyi paylaş


Link to post

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

×
×
  • Yeni Oluştur...