• Duyurular

    • Selçuk Keleş

      Halojen farlara takılan H1/H4/H7/H11 tipi xenon kitler ve led ampullerle ilgili mesajlar   21-12-2015

      Gece Uçuşu'nda mercekli ya da merceksiz halojen farlara takılan H1/H4/H7/H11 tipi xenon kitler ve led ampuller, stop/sinyal lambalarına takılan P21 tipi led ampullerle ilgili hiç bir konuya ya da mesaja yer verilmemektedir.

      Güvenlik birinci önceliğimizdir.

      Bu xenon kitler ve led ampuller farın odak ve geometrisine tam uymadığından yeterli ve düzgün aydınlatma sağlayamamakta, diğer sürücülerin gözlerini kamaştırmakta, aracın elektronik sisteminde sorun çıkarmakta ve sürüş güvenliğini düşürerek trafikte tehlike oluşturmaktadır. 

      Bilgimizi ve tecrübemizi oem xenon/led mercek/yansıtıcı montajı üzerinde yoğunlaştıracağız. İç aydınlatmada led kullanımı konularında bir kısıtlama bulunmamaktadır. 

      Bu kurala uymayan mesajlar silinecek, cevap yazmakta ya da mesaj göndermekte ısrar eden üyenin üyeliği iptal edilecektir.
Ekmel Sulak

Park ve stop led yapımında sorun

Recommended Posts

Ekmel Sulak    0
Ekmel Sulak

merhabalar,

sorunumuz kısaca özetleyeyim:

motosikletimin arka park-stop lambası çift duylu ve 4 kablo geliyor sokette. bunlardan biri şase, biri parkın +, diğeri stop +

elimdeki led şeritin eksiyi şaseye, artıyı stopun artıya bağlayınca stop ile yanıyor

fakat ledin eksiyi şaseye, artıyı parkın artıya bağlayınca park yanmıyor. ledi parkın ve stopun artılarına bağlayınca ise park yanıyor. fakat bu durumda motorun arka farı da sokete takınca kısa devre yaparak bir müddet sonra sigorta yanıyor.

bu durumda o 3 kablo şase, park +, stop + değil yada ledin teknolojisi farklı nasıl oalcaksa artık :) seyyar lamba ile baktığımda şase ve parkın artısı uçlarında lamba yanıyor ama led yanmıyor o şekilde, bahsettiğim şekilde yanıyor ancak.

değerli bilgilerinize ihtiyacım var.

İletiyi paylaş


Link to post
Recep Yazıcı    6
Recep Yazıcı
merhabalar,

sorunumuz kısaca özetleyeyim:

motosikletimin arka park-stop lambası çift duylu ve 4 kablo geliyor sokette. bunlardan biri şase, biri parkın +, diğeri stop +

elimdeki led şeritin eksiyi şaseye, artıyı stopun artıya bağlayınca stop ile yanıyor

fakat ledin eksiyi şaseye, artıyı parkın artıya bağlayınca park yanmıyor. ledi parkın ve stopun artılarına bağlayınca ise park yanıyor. fakat bu durumda motorun arka farı da sokete takınca kısa devre yaparak bir müddet sonra sigorta yanıyor.

bu durumda o 3 kablo şase, park +, stop + değil yada ledin teknolojisi farklı nasıl oalcaksa artık :) seyyar lamba ile baktığımda şase ve parkın artısı uçlarında lamba yanıyor ama led yanmıyor o şekilde, bahsettiğim şekilde yanıyor ancak.

değerli bilgilerinize ihtiyacım var.

Toplamda 2 adet ayrı LED şerit kullanıyorsunuz değilmi ?

Eksi uç ortak olacak şekilde Stop ların yanıp , parkların yanmaması pek olası görünmüyor. Yani park kablosuna (+) elektrik geliyorsa ve yanmıyorsa polaritede bir sorun olabilir. Yani sizin şase olarak tanımladığınız uç park'ın (+) sı olabilir. Varsa ölçü aleti ile kontrol edin yada resimleyin elimizden geldiğince yorum yapalım.

İletiyi paylaş


Link to post
Ekmel Sulak    0
Ekmel Sulak

şase olarak belirlediğim ucu sorunu çözemeyince oto elektrikçiye gidip sordum şasede sorun yok.

evet iki led şerit kullanıyorum. led şeritlerin ikiside stpa bağladığımda çalışıyor ama parkda çalışmıyor. eksiler ortak geliyor zaten. ölçü aleti ile kontrol ettiğimizde şase ve park + sında ölçü aleti yanıyor, ama ledi bağlayınca led yanmıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Recep Yazıcı    6
Recep Yazıcı
şase olarak belirlediğim ucu sorunu çözemeyince oto elektrikçiye gidip sordum şasede sorun yok.

evet iki led şerit kullanıyorum. led şeritlerin ikiside stpa bağladığımda çalışıyor ama parkda çalışmıyor. eksiler ortak geliyor zaten. ölçü aleti ile kontrol ettiğimizde şase ve park + sında ölçü aleti yanıyor, ama ledi bağlayınca led yanmıyor.

Park lar açıkken kaç volt geliyor baktınızmı. Eğer 6V felan geliyorsa LED şerit çalışmayacaktır. Motor larda nasıldır bilemem ancak başka açıklaması yok.

İletiyi paylaş


Link to post
Ekmel Sulak    0
Ekmel Sulak

kaç volt olduğuna bakmadım fakat stop ve parkın + ları ledin uçlarına bağladığımda led park olarak yanıyor, şase bağlantısı olmadan nasıl yaznıyor onu da anlamış değilim.

İletiyi paylaş


Link to post
Ekmel Sulak    0
Ekmel Sulak

şöyle birşey geldi aklıma, bizim motorda aküden değil alternatörden geliyor akım yani gaz verme ile güçleniyor kesince sönükleşiyor, acaba DC değil AC geldiği için led yanmıyor olabilirmi? led'in böyle bir olayımı var acaba?

İletiyi paylaş


Link to post
Mustafa Bağseven    175
Mustafa Bağseven

Konuyu yarın yine düşüncem ama şu denemeyi yaparken hata yapıyorsun.

Hiçbir zaman ledlerin + ucuna park ve frenin + ucunu direk baglamamalısın.bu durumda sen frene bastıgın zaman belki frenden gelen akım hem lede dogru hemde parkın kablosuna dogru akarak park kablosundan da aracın sigortasına dogru akar.

Yine aynı şekilde parkları açtıgında elektrik hem ledlere hemde fren lambasının kablosuna akacaktır.

Kısaca park kablosuyla fren kablosunu sen burda birleştirmiş oluyorsun.

Gerçi senin sorunun çözümü bu degil ama bu işlemi yaparsan sigortan atar.

İletiyi paylaş


Link to post
Ekmel Sulak    0
Ekmel Sulak
Konuyu yarın yine düşüncem ama şu denemeyi yaparken hata yapıyorsun.

Hiçbir zaman ledlerin + ucuna park ve frenin + ucunu direk baglamamalısın.bu durumda sen frene bastıgın zaman belki frenden gelen akım hem lede dogru hemde parkın kablosuna dogru akarak park kablosundan da aracın sigortasına dogru akar.

Yine aynı şekilde parkları açtıgında elektrik hem ledlere hemde fren lambasının kablosuna akacaktır.

Kısaca park kablosuyla fren kablosunu sen burda birleştirmiş oluyorsun.

Gerçi senin sorunun çözümü bu degil ama bu işlemi yaparsan sigortan atar.

evet doğru diyorsun, deneme amaçlı bunu yapmıştım ama ordada şöyle bir gariplik var ikisi birleşmiş oluyor ama park ile iki sırada yanarken stopta sadece stopun sırası yanıyor. neyse asıl mesele bu değil, bu sadece ek bir bilgi öğrenme :)

asıl konu ledlerin çalışma prensibi, DC şartmı led için?

İletiyi paylaş


Link to post
Recep Yazıcı    6
Recep Yazıcı
evet doğru diyorsun, deneme amaçlı bunu yapmıştım ama ordada şöyle bir gariplik var ikisi birleşmiş oluyor ama park ile iki sırada yanarken stopta sadece stopun sırası yanıyor. neyse asıl mesele bu değil, bu sadece ek bir bilgi öğrenme :)

asıl konu ledlerin çalışma prensibi, DC şartmı led için?

Hayır AC ilede çalışır ancak ; Voltajı stabil tutmak için bie besleme devresi kullanmanız gerekir. Gaz verdiğinizde LED lerinde ışık şiddetinin azalıp çoğalmasını kimse istemez. Bu nedenlede rolantideki voltajı ölçüp bu değer üzerinden bir besleme devresi yapmak ve LED leri çalıştırmak gerekir.

İletiyi paylaş


Link to post
Ekmel Sulak    0
Ekmel Sulak

sorun AC den kaynaklanıyormuş arkadaşlar, biraz önce Tr deki led işi yapan firmalardan biri ile görüştüm ve Dc olması gerektiğini öğrendim. doğrultmaç kullanarak bu sorun çözülebilirmiş. aynı sorunu yaşayan arkadaşların bilgisine.

ayrıca ilgileriniz için teşekkürler. işlemi tamamladığımda fotoları sizinle paylaşacağım işine yarayan çıkar belki.

İletiyi paylaş


Link to post
Recep Yazıcı    6
Recep Yazıcı
sorun AC den kaynaklanıyormuş arkadaşlar, biraz önce Tr deki led işi yapan firmalardan biri ile görüştüm ve Dc olması gerektiğini öğrendim. doğrultmaç kullanarak bu sorun çözülebilirmiş. aynı sorunu yaşayan arkadaşların bilgisine.

ayrıca ilgileriniz için teşekkürler. işlemi tamamladığımda fotoları sizinle paylaşacağım işine yarayan çıkar belki.

Şerit LED muhtemelen yetersiz olacaktır. Madem yapacaksınız güzel bir şey olsun iyi LED ler kullanıp varsa tecrübeniz siz yapın yada birilerine yaptırın.

İletiyi paylaş


Link to post
Ekmel Sulak    0
Ekmel Sulak

sayın recep yazıcı,

topcase'de şeriti yerleştireceğim bölümde 1mm lik bile yer yok neredeyse şerit led de dahi potluk yaptı zor tutuyor vidalar. ama aydınlatması yeterince tatmin edici, iki çişit led şerit almıştım birisi ucuz birisi pahalı, ucuz olan dediğiniz gibi yetersiz ama diğeri neredeyse motorun orjinal lambası kadar aydınlatıyor buyrun:

üstteki park alttaki stop:

3213614.jpg

3213615.jpg

sorunum şu şimdide:

daha önce bahsettiğim gibi tam köprü diod'u aldım ve bağladım parklar çalıştı. aşağıdaki fotoda ilk bölümdeki gibi bağlayınca stoplar çalışmıyor, muhtemelen şase diod'dan çıktığı için. bunun için ikinci bölümdeki gibi iki tam köprü diod ile bağlantı yaptım. bu seferde parklarda stopda yanıyor, kısa devre oluyor. 4üncü yani stop için ayrı şase kablo çekmeden bu sorunu çözmenin bir yöntemi varmıdır?

3253921.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Recep Yazıcı    6
Recep Yazıcı
sayın recep yazıcı,

topcase'de şeriti yerleştireceğim bölümde 1mm lik bile yer yok neredeyse şerit led de dahi potluk yaptı zor tutuyor vidalar. ama aydınlatması yeterince tatmin edici, iki çişit led şerit almıştım birisi ucuz birisi pahalı, ucuz olan dediğiniz gibi yetersiz ama diğeri neredeyse motorun orjinal lambası kadar aydınlatıyor buyrun:

üstteki park alttaki stop:

Gece problem yok zaten. Gündüz fotolarını koyarsanız daha net anlaşılır.

İletiyi paylaş


Link to post
Ekmel Sulak    0
Ekmel Sulak
Gece problem yok zaten. Gündüz fotolarını koyarsanız daha net anlaşılır.

gündüzden ziyade gece asıl önemli aydınlatma, ikinci olarak ampul sığacak yer olmadığı için alternatif söz konusu değil.

asıl mesele, sıkıntı ne kadar aydınlattığında değil, nasıl olmasında. ama çözüm için önerisi olan yok sanırsam. mecburen aküden alıp araya anahtar koyarak alacağız bu gidişle.

İletiyi paylaş


Link to post
Recep Yazıcı    6
Recep Yazıcı
gündüzden ziyade gece asıl önemli aydınlatma, ikinci olarak ampul sığacak yer olmadığı için alternatif söz konusu değil.

asıl mesele, sıkıntı ne kadar aydınlattığında değil, nasıl olmasında. ama çözüm için önerisi olan yok sanırsam. mecburen aküden alıp araya anahtar koyarak alacağız bu gidişle.

Mesele gündüzden ziyade gece ise ve ne kadar aydınlattığıda değilse ; en azından benim önerim yok.

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker    2.592
Oktay Toker

daha önce bahsettiğim gibi tam köprü diod'u aldım ve bağladım parklar çalıştı. aşağıdaki fotoda ilk bölümdeki gibi bağlayınca stoplar çalışmıyor, muhtemelen şase diod'dan çıktığı için. bunun için ikinci bölümdeki gibi iki tam köprü diod ile bağlantı yaptım. bu seferde parklarda stopda yanıyor, kısa devre oluyor. 4üncü yani stop için ayrı şase kablo çekmeden bu sorunu çözmenin bir yöntemi varmıdır?

sorunun hala devam ediyormu bilmiyorum ama anladıgım kadarıyla regülatör devrende sorun var.diod baglamışsın ama kondansatör eklemedin ise düzgün çalışmaz yani .filtre olmadıgı için buda devrenin çalışmasını etkileyebilir.köprü diodun artı ve eksi ucuna 1000mf 25volt degerinde bir kondansatör baglaman gerekiyor.yoksa sorunun devam edebilir. çift diodlada olmadıgını yazmışsın olmaz zaten.

zaten stop ve park dizaynı olması gerek normal amoullü bir devre yokmu orada.varsaki yanlış anlamadıysam bunların içine monte etmişsin.diodun eksi ucunu ampul ucunun dış şasi olanı eksiye diodun artı artı ucunu içdeki uc artıya ama kondansatör şart.ve ledleride bagla sorun çıkmıyacaktır.aksinde ise baglantında hata var derim.aynı uygulamayı diger ampul duyusuna uygula.parçalar zaten almışsındır köprü diod 2amperlik olmasını tercih et ve 1000mf 25volt yeterli.bunlarda çok yer tutmaz ebatları oldukca küçük tipleri var.

bunu motordaki duyularda ac volt yazmışsın diye algılayarak yazdım.ager akü kullanıyor isen bu artı ucunu park ve fren butonlarının ortak ucuna baglamalısın direk ledlere zaten vermen hata olur.biraz daha detay verirsen daha dogru baglantı şekli sunulabilir.

sorun çıkıcagını sanmıyorum.her duyuya bu devreyi uygula.varolan duyunun uçlarını kullanman yeterli.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Mustafa Bağseven    175
Mustafa Bağseven

78XX serisi şayet araçta kullanılacaksa 12volt DC aküde kapasitör kullanmaya gerek olmadıgını düşünüyorum.

tarihinde Mustafa Ba?seven tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker    2.592
Oktay Toker
78XX serisi şayet araçta kullanılacaksa 12volt DC aküde kapasitör kullanmaya gerek olmadıgını düşünüyorum.

78xx 79xx serilerinde girişe 0,33mf.çıkışına ise 0,1mf.baglanması bu regulatörlerin product şemalarında tavsiye edilmektedir.yüksek kapasitöre ihtiyaç yoktur.

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker    2.592
Oktay Toker

sonuc nedir bilgilendirirmediniz.

İletiyi paylaş


Link to post

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap