İçeriğe Yönlendir
İlter Kahraman

VW Golf 4'e (1997–2004) xenon, angel eye ve mercek

Recommended Posts

İlter Kahraman

Selam,

2001 model antrasit mavi bir Golf IV sahibiyim. Arabamın aydınlatmasının çok iyi olması için aracımda bir kaç değişiklik yaptım. Yaz başı çıkma Xenon kiti aldım. Merceksiz performansından memnun kalmadım. Bu sebeple yaz sonu gibi de FK siyah zemin angel eye aldım. Bununla birlikte aydınlatmanın çok daha iyi olması için HELLA microDE sis farlarını da satın aldım. Angel eye'ları taktırırken far içi sislere ampül taktırdım. Far ayarlarını da uzun uğraşlardan sonra hallettik. Ancak, yine de xenon performansından %100 memnun değilim. Diğer araçların Xenonlarını da çok uzun zamandır inceliyorum ve benım memnuniyetsizliğimin haksız olmadığını görüyorum. :p

Performansı arttırmak için başka neler yapabilirim.

Teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş

FK'nın farı H7 idi değil mi ? Taktığın xenon kit de H7 idi bu durumda. Aklıma gelen iki kuvvetli ihtimal var, birincisi farının iyi optiği olmayan bir H7 dizaynına sahip olması ki bu uzakdoğu üretimi farlarda genelde olan birşey. Şkincisi ise kullandığın kitin yine uzakdoğu olup renginin 6000 ya da üstü K değerinde olmasından dolayı ampulun ışık performansının düşük olması. Sen ne dersin ?

İletiyi paylaş


Link to post
İlter Kahraman

Evet H7 bunun ne önemi olabilir ki?

FK Alman malı belki uzakdoğuda üretiliyordur ama FK gibi bir marka da kalitesiz mal yapıyorsa biz napıcaz bilmiyorum? Gerçekten düşündürücü...

Aldığım xenonlar bmw den çıkma ben de tam bilmiyorum ama ya 4300 ya da 6000.Kesinlikle mavimsi yapmıyor, biliyorum.(Zaten istediğim de beyaz yanması) Bir de ampülerimin biri sanki daha bir beyaz yanıyor. Neden acaba?

Ben bir çok markanın xenonlarını ve de farlarını inceledim. Honda'larda bir fark gördüm. Honda dışındaki tüm markaların ampülle Mercek arasındaki sabit reflektörü mü diim set mi diim (neyse anladığını düşünüyorum) soldan düz başlıo, sağa doğru yükselerek bitiyor. Ama Honda' da ise bu set düz ve bence daha net görüş sağlıyor. Sen bunu farkettin mi? Ne düşünüyorusun? (Şşallah son kısmı anlatabildim)

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş
Evet H7 bunun ne önemi olabilir ki?

FK Alman malı belki uzakdoğuda üretiliyordur ama FK gibi bir marka da kalitesiz mal yapıyorsa biz napıcaz bilmiyorum? Gerçekten düşündürücü...

Aldığım xenonlar bmw den çıkma ben de tam bilmiyorum ama ya 4300 ya da 6000.Kesinlikle mavimsi yapmıyor, biliyorum.(Zaten istediğim de beyaz yanması) Bir de ampülerimin biri sanki daha bir beyaz yanıyor. Neden acaba?

Ben bir çok markanın xenonlarını ve de farlarını inceledim. Honda'larda bir fark gördüm. Honda dışındaki tüm markaların ampülle Mercek arasındaki sabit reflektörü mü diim set mi diim (neyse anladığını düşünüyorum) soldan düz başlıo, sağa doğru yükselerek bitiyor. Ama Honda' da ise bu set düz ve bence daha net görüş sağlıyor. Sen bunu farkettin mi? Ne düşünüyorusun? (Şşallah son kısmı anlatabildim)

aydınlatmada optik dizayn en önemli detaydır. ışık kaynağını yola döken şey bu çünkü. optik dizayn da kolay tasarlanabilen birşey değil, bu nedenle dünyada birkaç tane firma var kaliteli far üretebilen. uzakdoğu farlar daha çok görünüme hitap ettiğinden böyle bir endişeleri yok.

D2S kullandığına göre 4300K olan orjinal ampullerden kullanmışsındır. belki de ampuller aynı yaşta değil. ya da sokete düzgün oturtulmayan ampullerden kaynaklanıyor renk farkı.

merceğin gerisindeki siper ışığın fazla tarafını kesiyor, yukarı kısım karanlık aşağısı aydınlık olsun diye. ECE standartlarına göre sağa doğru 15 derece açı ile yükselmeli ışık. işaretler ve yayaları daha iyi görebilmek için. hondanın siperi düz olduğuna göre o da ABDnin DOT standartlarına göre üzretilmiş demektir, ülkemizde kullanılması ne derece yasal bilemiyorum ...

post-5-1135054027_thumb.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Işık Yılmaz

Merhaba daha önce kullandığım Golf 4 aracımda senin yazdığın problemi ben de yaşadım.Önce aracıma in-pro mercekli angel eye satın aldım ve daha önceden kullandığım kore veya tayvan malı kalitesiz h7 9000k çevrim kitini uyguladım.Performans alamadığım gibi far ayarlarım da tutmadı.Karşıdan gelenleri rahatsız etmesi de cabası oldu.

Neyse bu dandik xenonlardan birinin ballastının bozulması sonucu Philips 6000k h7 çevrim kiti uyguladık ve sonuç gerçekten de çok güzel oldu.

Tavsiyem farlarının orijinal üretimi h7 ampule göre olduğu için bu tip bir ampulle değiştirmen yönünde.

Çünkü her ne kadar gözle baktığında d2s ampuller h7 ile aynı görünse de oturtma yöntemiyle montaj yaptığınız için ampulün reflektör içindeki yeri tam doğru konumlanmamış olabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
İlter Kahraman

Evet olabilir.

Şu an yani bir sorunla karşı karşıyayım. Yaklaşık 1 haftadır sağ farlarım kırpıyo ve de sönuyor. Fena halde canımı sıktı bu konu... Yardım bekliyorum... :unsure:

İletiyi paylaş


Link to post
Cem Temizsoylu

Şlk yaktığın anda mı sönüyor, yandıktan bir süre sonra mı sönüyor? Röle ile mi bağladınız xenon kiti, eğer öyleyse rölenin beslemesini far tesisatından mı, yoksa direkt aküden mi aldınız?

İletiyi paylaş


Link to post
Guest blackjack

Merhaba arkadaşlar,

Siteyi uzun uzun inceledim ve yan sanayi mercekli farlar veya elle mercek montajının pek sağlıklı ve verimli olmadığını gözlemledim bu yüzden bende kendi çapımda bir ikilemde kaldım...

Sorum iki etaplı olacak;

Birincisi: Hella veya In-Pro(daha ucuz olduğu için tercihim) markalı mercekli farları aracıma uygulayıp herhangi kaliteli bir xenon dönüşüm kit ile nasıl bir verim alırım? Bunlar üzerinde halojen mercekleri var yanılmıyorsam, xenon uygulamalarında nasıl bir sonuç elde edilir?

Şkincisi: Bu kısım daha teferruatlı. Şöyle ki çıkma halde Golf IV xenon farlarını ebay.de sitesinden temin etme imkanım var...Fakat orjinal farlarda otomatik yükseklik ayarı var ve ben sadece farları alıp aracıma taktığım takdirde nasıl bir ayar yapma imkanım olacak? Veya ayar yapmak istemesemde bunları düzgün bir yükseklikte sabitlemenin bir imkanı olur mu?

Şöyle bir seçenek asıl benim istediğim aşağıdaki linkteki farları alıp, herhangi bir ayar mekanizması olmadan(manuele uyarlanabiliyorsa çok güzel olur tabi) takarsam problem yaşarmıyım?

ebay

1. Link Benzeri

Bu noktada yazımı editliyorum; Şlandaki açıklamada otomatik ayar mekanizmasının problem olmayacağını, bunun farların içinde olduğunu yazmış fakat daha fazla detay vermemiş. Eğer yanlış anlamadıysam sensörlü araçlar için yazılmış bu cümle, sensörsüz araçlarla ilgili birşey geçmiyor.

Eğer illaki ayar mekanizması gerekecekse aşağıdaki gibi bir ürün var, bunu da almam gerecekmi hemen yukarıdaki farlarla birlikte?

ebay2

Sensörleriyle satılan komple set halinde de çıkma farlar var, linki veriyorum.

ebay3

Şimdi linkte görüldüğü gibi komple bütün sensörler, farlar ve arkalarında sabit ballastları da mevcut. Bunu uygulamak kolay olurmu? Sensörleri akslara düzgün biçimde yerleştirebilecek bir usta varmıdır? Bu operasyon için arabanın altında veya içinde çok fazla sökme dağıtma gerekirmi?

Ayrıca linkte farlardan birinin arkasında ballast gözükmüyor. Bu da problem olacaktır zannediyorum...

Yani kısacası diyelimki bu ilk linkteki orjinal farlardan aldık, bunun ayarı nasıl olacak? Otomatik ayar mekanizması şartmı? Evet ise nasıl olacak?

Birde ilk linkteki farlar herşeyiyle tamam sanırım, yani ayar mekanizması sorunu çözüldüğü anda ampulu balastı herşeyi içinde tak ve çalıştır şeklinde...Bu kadar kolay olurmu?

Teşekkürler...

İletiyi paylaş


Link to post
Emre Ünaldı

Merhaba blackjack,

Öncelikli olarak volkswagen golf serisinin xenon kiti hella üretimidir (far sistemi ve far kutusu).Yükseklikle ilgili konuda ise , araçlar almanyada montaj esnasında ön tekerlerin aks ile helezon arasına yükseklik dingili ismi verilen bir mekanizmayla montajlanıyolar.Bu mekanizma senin her çukura girdiğinde veya aracın normal stabilizesinden farklı bir durum olduğunda geriliyor veya gevşiyor.Bundan dolayı bu mekanizmanın bağlı olduğu ölçüm ünitesi yola göre far kutusunda bulunan merceği aşağı veya yukarı hareket ettirerek yola uyum sağlamasını sağlıyor.(Golflerde fark ettiysen araç ilk çalıştığında xenon(yani mercek) aşağı ve yukarı hareketi yapıyor yola uyum sağlamak için) Bu sistem şu an senin arabanda mevcut değil.Serviste yükseklik dingili,xenon ve far kutusu yaklaşık 6.000 ytl ye tekabul ediyor.Ben bu yolu sana önermem.Ancak , araçta her daim mercek homojen ışık dağılımını sağlamak için çok mükemmel bir yöntem.Ben şimdi sana servisten far kutusu al desem (1.200 ytl iki tanesi) onlarında özelliği yükseklik dingiliyle birlikte sonuç vermesidir(onsuzda çalışır ancak parana yazık) Eğer yok ben yükseklik dingilli istiyorum dersen kazalı bir golfün(xenonlu olan) yükseklik dingilini alabilirsin ve eğer aracını sanayi ye sokmayı istiyorsan dene derim.Bence tuningcilerde satılan mercekli far kutularından iki tane edin , daha sonra iyi bir ustada xenonu montaj ettir.Sana yeterli tatmini verecektir.Bu modifikasyonda yükseklik ayarını normal araçlar gibi serviste yaptırabilirsin.Ebay den aldığın ürünlerde herhangi bir problem olma olasılığı olabilir.Gümrüğe takılma , parçanın arızalı olması gibi.Bence işini şansa bırakma.

Bilgilerine.

İletiyi paylaş


Link to post
Mustafa Sarı

bilkent arkadaşım blackjackin ebaydana lmak istediği orjianl xenon farlar bosch üretimi. bunların hella üretimide var hatırladığım kadar. ayrıca bunların çıkmasını bulmak hayli zor. çünkü türkiyeye bu farlar sadece gti lerde geliyordu zannedersem. yani hurdacılarda denkgelmesi biraz zor.

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş

Üyelerimiz artık çok bilinçliler canım ne güzeel, ne güzeel :lol:

Golf 4'ün halojen farı Hella, xenon farı Bosch tarafından üretiliyor diye biliyorum. Xenon far setini alıp taktırman zor olmaz ama üretici farklılıklarından dolayı manuel seviye ayarlı motorun xenon farına uymayacaktır büyük ihtimalle.

Bu yüzden komple çözüme giderek far seti+seviye sensorlarını da almalısın, montajda zorluk yaşayacağını sanmıyorum ne de olsa Almanlarda bu tip opsiyonlar için her zaman altyapı yükseltilebilecek şekilde modüler üretiliyorlar.

Sadece far setini alıp manuel ayarlı seviye motorunu kullanmayı da deneyebilirsin şansına oluyordur belki :wacko:

İletiyi paylaş


Link to post
Guest blackjack
Ben şimdi sana servisten far kutusu al desem (1.200 ytl iki tanesi) onlarında özelliği yükseklik dingiliyle birlikte sonuç vermesidir(onsuzda çalışır ancak parana yazık)

Şşte benim asıl sorduğum şey yükseklik sensörleri olmadan çalışıp çalışmayacağı ve ayarın nasıl yapılacağı...Elbette yükseklik sensörü olsun isterim fakat çok meşakkatli gözüktü gözüme, orjinal farları takmak istiyorum, kafamdaki tek soru işareti olası bir uyum problemi(ayar mekanizmalarıyla ilgili)

Eğer bu problem olmayacaksa direk alırım orjinal farları. Ebay.de den alışveriş etme şansım var, abim Almanya'da yaşıyor bende sık sık gidip gelirim bu yüzden problem olmayacak...Fakat serviste xenon ampul ve balastlar dahil orjinal farlar 1.200YTL ise gidipde 500 küsür ? ya Almanyadan getirtmenin bir alemi olmayacak gibi...Bu verdiğin fiyatlar ne kadar güncel? Ve servisteki farların içinde ampul ve balastlar dahil mi?

Şlgi için teşekkürler...

İletiyi paylaş


Link to post
Guest blackjack
Üyelerimiz artık çok bilinçliler canım ne güzeel, ne güzeel :)

Golf 4'ün halojen farı Hella, xenon farı Bosch tarafından üretiliyor diye biliyorum. Xenon far setini alıp taktırman zor olmaz ama üretici farklılıklarından dolayı manuel seviye ayarlı motorun xenon farına uymayacaktır büyük ihtimalle.

Bu yüzden komple çözüme giderek far seti+seviye sensorlarını da almalısın, montajda zorluk yaşayacağını sanmıyorum ne de olsa Almanlarda bu tip opsiyonlar için her zaman altyapı yükseltilebilecek şekilde modüler üretiliyorlar.

Sadece far setini alıp manuel ayarlı seviye motorunu kullanmayı da deneyebilirsin şansına oluyordur belki :)

Tabi haklısınız ama seviye sensörlerinin ayrıca maliyeti ve olası montaj zorluğundan korkuyorum...Ayrıca vediğim en son linkteki komple setteki farların birinin arkasında balastı göremedim, ordada bir sakatlık var...

Şuanda en çok kafama yatan bir takım ön farı (içnde ampulu, ballastı dahil bknz 1. ve 2. link) alarak bunu bir şekilde (sabitte olabilir) ayarlamak ve çalıştırmak...

Bunun oluru varsa o zaman Hella veya InPro seçeneğini eleyebilirim gönül rahatlığıyla...

InPro ürünleri nasıldır? Mercekleri veya ledli ürünleri? Arka taraf için celis'li stop düşünüyorum da inpro...

İletiyi paylaş


Link to post
Emre Ünaldı

Değerli blackjack,

Öncelikle şunu söyleyeyim,

Golf 4 için türkiye çıkışlı yükseklik kontrollu bir ünite olup olmadığını tam olarak bilmiyorum.Benim örnekle nitelendirdiğim golf 5.Ancak golf 5 de orjinal far kutusu, yükseklik dingilleri olmadanda çalışabiliyor.Volkswagen her daim araçları için universal beyinleme yaptığı için tahminimce orjinal far kutuları ve xenon golf 4 içinde uygulanılabilir.Unutmamalıdır ki , orjinal far kutuları her daim homojen ve sağlıklı aydınlatma için bu işin dizayn mühendisleri tarafından çizilmektedir.Bence zevkle kullanacaksın (ancak , montajını gerçekten vw yi iyi bilen bir elektrikçiye yaptır derim ben) çünki beyne arıza sinyali gönderebilme olasılığı olabilir xenon için.Onu programlıyorlar.

Bilgilerine

İletiyi paylaş


Link to post
Turgay Özdemir

VW de,dingillerdeki alıcılarla yükseklik ayarlama özelliği IV de değil de, V de kullanılmaya başladı benim bildiğim kadarıyla..Ve bu sistem de,ööle çukurlara girmeyle değil de,aracın daha uzun süreli yüklenmesinde görev yapıyo..ama bu sistemi xenonsuz bi arabaya uygulamak da hem zor hem de teferruatlı bi iş olur...

bilkent arkadaşımızın bahsettiği arıza lambasının yanması işi Golf V lerde oluyor.IV de de olur mu emin değilim..Ve servisler söndüremeyebilir...Ben Golf V ime,orjinal farlarla çıkma balast ve ampüller taktım,lambayı yaktı.Yükseklik ayarı için de,elektrikçiyle tekrar uğraşıcaz,sonucu bildiririm.Bort A dedikleri,elektrik kontrol ünitesi bu kodlamayı kabul etmeyebiliyo...Bknz benim araba :):)

İletiyi paylaş


Link to post
Guest blackjack

scooby,

Golf IVlerde başladı otomatik ayar sistemi, ilk mesajda verdiğim son linke bakabilirsin...

İletiyi paylaş


Link to post
Mustafa Sarı
name='blackjack' date='26.6.2006, 16:25' post='2528']

Eğer bu problem olmayacaksa direk alırım orjinal farları. Ebay.de den alışveriş etme şansım var, abim Almanya'da yaşıyor bende sık sık gidip gelirim bu yüzden problem olmayacak...Fakat serviste xenon ampul ve balastlar dahil orjinal farlar 1.200YTL ise gidipde 500 küsür ? ya Almanyadan getirtmenin bir alemi olmayacak gibi...Bu verdiğin fiyatlar ne kadar güncel? Ve servisteki farların içinde ampul ve balastlar dahil mi?

bosch mark orjnal xenonları ben biara 2001 boram için araştırmıştım. ben servise değilde bosch car service lere sormuştum yaklaşık 3-4 ay önce ve aldığım fiyatlar şunlar: ballast ve ampüllü 1460ytl, sadece farlar 1060 ytl civarı idi. golflerin farları da buna yakın bi fiyattır tahminimce.

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş

http://www.boschtr.com/automotive/fiyatlis...elektrikfrm.asp fiyat baktığımda eski model farların daha pahalı olduğunu görüyorum.

Bu linklerdeki farların bazıları aynı araçtan çıkma değil, kimisi Bosch, kimisi AL üretimi. Buna da dikkat etmek lazım.

2002'den sonraki Golf'lerde Gen4 ballastlar kullanılıyor anladığım kadarı ile.

1 305 305 911 Far / Sol (Xenon)

Elektrik VW Golf IV (97-02)

378,00

Euro

1 305 305 912 Far / Sağ (Xenon)

Elektrik VW Golf IV (97-02)

378,00

Euro

1 307 022 324 Far / Sol (Xenon)

Elektrik VW Golf IV (05.02- )

296,00

Euro

1 307 022 325 Far / Sağ (Xenon)

Elektrik VW Golf IV (05.02- )

296,00

Euro

İletiyi paylaş


Link to post
Guest blackjack

Hmm aslında yenilerinin toplamda 600€ olması Almanya'dan ikinci el alma seçeneğini eler nitelikte...Fakat +KDV gelirse olay ciddi şekilde değişiyor gibi...Ki gelecek...

Neyse ebay.de ye talim artık...

Fakat tek problem, ayar mekanizmasının uyumu ve nasıl olacağı?? Servislerin ellerindeki teknik çizimlerde falan elbet vardır bu sorunun cevabı ama...Bosch servisi zorlasam bişeyler elde edebilirmiyim acaba?

Not: Voltron verdiğin parça kodlarının hiç biri ebay'de satışta olanlarla tutmuyor...Bir karışıklık var ama nerde acaba...

Teilenummer : 1J 1 941 15 P ( Links )

1J 1 941 16 P ( Rechts )

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş

Yetkili servise parça temin eden yerlerden (Aksaray falan) aramak lazım, bulunabileceğini düşünüyorum fiyat epey farkedebilir.

Bosch çoklu satmadığı için son kullanıcıya yüksek fiyat verecektir. Ebay'in riski yüksek, seri numaralarının farklı olması dediğim gibi üretici farkından kaynaklanıyor olabilir.

Şimdi TecDoc kataloğundan baktım 15 P ve 16 P kodlu farlar Magnetti Marelli (AL) olanlarmış.

Halojen tarafında epey yan sanayisi varmış farlarının ... Ama bunlar OEM kalitesinde üretim yapan yan sanayi firmalarıdır çakma değil yanlış anlamayın :)

post-5-1151507153_thumb.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Guest blackjack

Aksaray kültürüm yoktur hiç, kimden soracaz ki bu farları...

O kadarda nadir bi parçaki...Şstanbulda Ferrari'den az var Xenon'lu Golf...

İletiyi paylaş


Link to post
Guest blackjack

http://bambergvr6.50megs.com/HID_wire.htm

Auto Leveling

http://bambergvr6.50megs.com/hid_auto_leveling_system.htm

http://homepage.ntlworld.com/dgace/xenon_-_oem.htm

Şu linkleri buldum, oldukça faydalı, fakat kesin olarak yükseklik seviye motorunun faal olduğunu anlayamasamda son linkteki son resimlerde bağlantılarını açıkça göstermiş. Bu iş olacak gibi...Tek eksik OEM xenon farlar :)

İletiyi paylaş


Link to post
Mustafa Sarı
http://bambergvr6.50megs.com/HID_wire.htm

Auto Leveling

http://bambergvr6.50megs.com/hid_auto_leveling_system.htm

http://homepage.ntlworld.com/dgace/xenon_-_oem.htm

Şu linkleri buldum, oldukça faydalı, fakat kesin olarak yükseklik seviye motorunun faal olduğunu anlayamasamda son linkteki son resimlerde bağlantılarını açıkça göstermiş. Bu iş olacak gibi...Tek eksik OEM xenon farlar :)

bişey önereceğim sana. benim boraya yaptığım gibi bi uygulama yapma şansın varmı? fk marka farları alsan(bunlara önceki farından çıkan far yükseklik motoru aynen uyuyo) ve bunlara valeo orjnl xenon merceklerini monte etsen olmazmı. valeolar çok zorluk çıkarmadan oturuyo fknın yuvasına. daha sonrada cıkma ballast ve ampüllerle işi bitirirsin. bu şekilde de orjinal xenon aydınlatmasına sahip olabilirsin. yani benim yaptığım uygulama gayet sağlıklı oldu hani orjinalden farksız diyebilirim aydınlatma açısından içerdeki far yükseklik ayarıda çalışıyo. sadece bir öneri düşünürsen.900 ytl ile 1000 ytl civarına halledersin bu şekilde.

İletiyi paylaş


Link to post
Guest blackjack

Öneri için teşekkürler fakat işte 500€ yani 1000YTL civarına direk orjinal farları uydurma imkanım olduğu için ona öncelik veriyorum...

Bir önceki mesajımda bir kaç link vermiştim, orada birebir düşündüğüm uygulama yapılmış fakat manuel yükseklik ayarının uyumuyla ilgili detay verilmemiş ne yazıkki...

İletiyi paylaş


Link to post
İlter Kahraman

Arkadaşlar Golf IV FK angelıma Bi-Xenon mercek taksak başarılı olabilir miyiz?

Uzunu kısayı çalıştırabilir miyiz? Kısacası Bi-Xenon elektroniğini becerir miyiz?

İletiyi paylaş


Link to post

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

×
×
  • Yeni Oluştur...