İçeriğe Yönlendir
Barış Günay

Ford Fiesta 5 (2002-2008) için xenon far

Recommended Posts

Fatih Kurnaz

Selçuk bey bu fotografta Photon marka 4300k ampuller kullanmistim ve uzakdogu malı ucuz balastlar vardi. Bahsettiginiz maviye kayan renk bu yüzden olusmustur. Simdi Osram 4300k xenarc standart ampuller ve Hella Gen3 balastlar ile tamamen OEM bir kit hazirlanmis ve çok daha iyi bir renk ve aydinlatma saglanmistir. Ancak genel kullanimda etkisi yine de zayif kaliyor bana göre. Keyfininyasayabilmek icin ancak dar bir yolda ve kuru zeminde kullanmak gerekiyor. Çevresi boş ve uzunyol asfaltta acikcasi yanimdan gecen haloj3n aydinlatmali araclar bile fark atiyor izlenimi yasiyorum Gecen aksam islak zeminde farlarin bir an devredisi kaldigi kanisina vardim ancak az ileride agaclara vuran isigi gorunce anlayabildim calistiklarini. Yolda tehlike yasamamak icin bir adim ileriye tasimaliyim aydinlatma performansini.

 

Bugün Oktay bey ile gorusmemde yeni tip Hella mercege gecme konusunda bir neticeye vardik. Tüm denenebilecekler malesef mevcut mercegin durumunda takiliyor. Malesef ayni farin acilarak yeniden bir montaj yolu gorundu bize. Umuyorum sonucu verimli olur. Yeni fotograflari haftasonu paylasirim sizinle.

  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post
Fatih Kurnaz

Herkese merhaba.

 

Eski tip Hella mercekler ile yapmış olduğum uygulamadan sonra sonuç halojene göre çok iyi olmasına rağmen yine de beklediğim düzeyde performans bulamadım. Mahmut bey ve Oktay beyin yorumları ve yardımları neticesinde temel sorunun mercekte olduğu kanısına vardık. Hatta yeniden uygulama yapmamak için işi yüksek verimli ampullerle çözmeyi bile göze almıştım ancak bu seferde Selçuk bey bu tip ampullerin eski tip projektörlerde beklenen performansı vermediğini belirtti. Hatta kıyaslarsak maddi anlamda da en uygun seçenek merceklerin yenilenmesiydi. İlk uygulamadan kalan sarf malzemeleri de arttığından yeni ürünlerde gerekmiyordu. Bu yüzden yeniden iş başında koyulduk :)

 

Far tasına açılan deliklere kısmen uyum sağlaması, küçük boyutu ancak yüksek performansı sebebiyle Hella 'nın yeni tip merceklerinden araştırdım. Çiftini çok temiz ve sorunsuz olarak buldum ve satın aldım. Far camını ikinci defa açmak aklımdaki en büyük soru işaretiydi ancak şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki (tabi ki aynı model farlarda) eğer kaliteli bir silikon kullandıysanız yeniden açmak çok kolay ve zahmetsiz. Ben Sista 'nın Akvaryum Silikonunu kullanmıştım. İlk denemeye göre tek farkı açtıktan sonra donmuş olan silikonu temizliyorsunuz ve hiç bir sorun kalmıyor. Yani silikondan dolayı çok daha sert ve açılmaz bir hale gelmiyor. Rahatlıkla aynı yöntem ve sürelerde cam açılıyor.

 

Bu sefer tecrübeli olduğumuzdan hiç kırıp dökmeden tüm parçaları tek tek çıkardım. Yine merak edenlere; civatayla tutturulan merceklerin boş kalan kısımlarına aynı silikondan bol miktarda doldurarak destek amaçlı sürmüştüm. Merak edenlere söyleyeyim; silikonun kutusunda 200 dereceye kadar dayanıklı yazıyor ve far tasının dışında bile bu sıcaklık oluşmuyor anladığım kadarıyla. İlk uygulamadan hiçbir farkı yok çok sağlam duruyordu hatta ayırmak için silikonu maket bıçağı ile keserek far tasından ayırabildim. Yani silikon kullananlar rahat olsun. Yeni mercekteki iki delik çok rahat uyuyor sadece iki adet yeni delik açmak gerekiyor. Kurulan düzenek ile yeniden duvarda ince ayarlamalar yapıldı ve somunlar sıkılarak projektör montajı tamamlandı.

 

İlk uygulama da aklıma gelen ancak yapamadığım bir konuda hazırlıklıydım bu sefer. Motip marka ısıya dayanıklı mat gümüş renk sprey boya aldım. Tüm krom kaplamaları zımpara ve ıslak mendil ile temizledikten sonra üç kat boya uyguladım ve katlar arası kuruma sürelerine dikkat ederek en son tüm parçaları 200 derecede 15 dk fırına attım. Sonuç oldukça güzel oldu. Ayrıca aracımda sis farı yuvası hazır ancak kit yoktu. Yeni bir sis farı seti aldım ve onunda çerçevelerini belli etmek amacıyla aynı boya ile boyadım. Far camları hazır ayrıyken içini detaylı temizledim ve dış yüzeylerini kaliteli ürünler kullanan bir oto temizlikçide zımpara ve cila ile parlattırdım. Sararma hiç kalmadı ve koruyucu pastası ile bir yıl kadar idare edeceğini öğrendim. Merceklerin far tasına değen kısımlarına bu sefer çelik yapıştırıcı kullandım. Silikonun performansını önceden görseydim hem gerek duymazdım hemde geri dönüşü olduğundan yine kullanmayı tercih ederdim. Ancak almışken bu yapıştırıcı ürünü de kullanmak, denemek istedim. Far camlarını ısıtarak yeniden yapıştırdım. Üzerinde ki siyah ısıyarak eriyen conta yeterince olduğundan bu sefer kanala silikon kullanmadım. Sadece dışına zar gibi kapatması ve ek önlem almak bakımından ince ve çizgi boyunca uyguladım.Silikon kuruduktan sonra farları araca monte ederek tesisatı bağladım ve denedim.

 

Sonuç; aydınlatma performansında  inanılmaz derecede fark oldu. Eski merceğin mat yansıtıcı yüzeyi ve lensi ile yenisi arasında çok fark varmış. Artık ıslak yollarda bile (verim kaybı tabi ki oluyor) ışığı görebiliyorum. Önceki uygulama da hiçbir şekilde hissetmiyordum. Bu arada uzunlarda da performans arttı, odaklaması güçlü bir lensi var. Kesilme çizgisi biraz daha net ve perde hareketi daha hızlı. Ancak bana göre eski merceğin homojen ışık dağılımı daha iyiydi. Yeni mercekte kısa hüzme kullanırken yola vuran ışıkta merceğin reflektöründen kaynaklanan bir desen oluyor ama aydınlatma performansı göz önüne alındığında unutuyorsunuz. Sadece merak edenlere bilgi amaçlı belirtmek istedim. Bu uygulamanın ardından artık far donanımın da far içinden yapılabilecek bir dokunuş kalmadı. İleride (gerekirse) performans ampulleriyle kendimizi biraz daha iyileştirebiliriz ama dediğim gibi şu anda ihtiyaç yok. Kullandığım ekipman şöyle:

 

- Hella yeni tip mercekler + Çıkma kapakları + Hella montaj aparatları

- Osram Xenarc 66240 4150K D2S ampuller

- Hella Gen3 çıkma balastlar

- Röleli akü besleme kablosu

- Silikon, çelik yapıştırıcı, ısıya dayanıklı boya..vs gibi sarf malzemeleri

 

Yukarıda anlatılanlar belki aynı durumu yaşayanlar için yönlendirici olabilir. Yapılan uygulamadaki malzemelerin hem test sonucu hem de geri-sarım şeklinde açılması gibi algılanabilirse belki birilerine faydası olur düşüncesiyle paylaşıyorum. Yardım ve destekleri için Oktay Toker, Mahmut Akbulut ve Selçuk Keleş 'e çok teşekkürler.

20181222_213027.jpg

20181222_213046.jpg

20181222_213114.jpg

20190127_150009.jpg

20190127_150021.jpg

20190127_150047.jpg

20190127_150110.jpg

20190127_150119.jpg

20190127_150126.jpg

20181229_190250.jpg

20181229_190241.jpg

  • Beğen 3

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut Akbulut

Sonuç oldukça tatmin edici , işçilik ve görsel sonuç güzel , eline emeğine sağlık , iyi günlerde kullan :good1:

  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post
Hasan Uysal

Merhabalar 2007 fiesta aracim var far yuvalarini mercekli olarak yapmak istiyorum fakat nerede kime yaptirabilirim yardimci olirsaniz sevinirim

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş

Çok güzel olmuş, geri bildirim harika, güle güle kullan. Böyle çalışmalar görmek sevindirici. Belki ileride sinyali ledli hazır sinyallerle de değiştirebilirsin.

  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker

Elinize sağlık.İyi günlerde kullanınız.

Çalışma,kullanılan parçalar ve sonuç her şekilde iyi ben diğer orijinal parçaları seviyor olsamda özellikle mercek şapkasını daha çok sevdim..:good1:

 

  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post
Fatih Kurnaz

Herkese tekrar merhaba. Dönüşümden sonraki ilk araç muayene zamanı geldi :) H11 iki ampulüm vardı boşta. Onları Hella ampul tutucuya bağlayarak balastları iptal ettim ve aracın standart far bağlantısını ampullere taşıdım. Ancak araçta H4 ampule göre tesisat olduğundan şöyle bir durum oluyor; kısalarda sorun yok, aydınlatma tatminkar. Sinyal kolunu çekerek selektör yapıldığında uzunlar da tamam, merceklerdeki perde başarılı bir uzun aydınlatma sağlıyor. Ancak kolu tam çekerek uzun moda aldığımızda ampuller sönüyor. Bu normal bir durum farkındayım. Peki hangi metod ile uzunlardında yanması saglanır?

 

Örneğin H4 pin uçlarında kısa ve uzun arasıma kablo koysam araca zarar verir mi? Teoride olur gibi geliyor ama sizin tecrübenizle hareket edeceğim. Şimdiden teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Mehmet Özyürek
On 09.06.2020 at 18:12, Fatih Kurnaz yazdı:

Herkese tekrar merhaba. Dönüşümden sonraki ilk araç muayene zamanı geldi :) H11 iki ampulüm vardı boşta. Onları Hella ampul tutucuya bağlayarak balastları iptal ettim ve aracın standart far bağlantısını ampullere taşıdım. Ancak araçta H4 ampule göre tesisat olduğundan şöyle bir durum oluyor; kısalarda sorun yok, aydınlatma tatminkar. Sinyal kolunu çekerek selektör yapıldığında uzunlar da tamam, merceklerdeki perde başarılı bir uzun aydınlatma sağlıyor. Ancak kolu tam çekerek uzun moda aldığımızda ampuller sönüyor. Bu normal bir durum farkındayım. Peki hangi metod ile uzunlardında yanması saglanır?

 

Örneğin H4 pin uçlarında kısa ve uzun arasıma kablo koysam araca zarar verir mi? Teoride olur gibi geliyor ama sizin tecrübenizle hareket edeceğim. Şimdiden teşekkürler.

 

Kablo olmaz.. Kablo olursa kısaları yakınca uzunlar da yanar. 

Sigorta kutusundan çözeceksiniz. 

Uzun far rölesinin çıkış pininden kısa far rölesi tetiğine diyot bağlayacaksınız.. 

Bunu başaramazsanız, 

Çok güçlü bir diyotla uzun far ampulüne gelen elektriği kısa fara aktaracaksınız. 

 

 

 

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Onur Bulut

Herkese merhaba aracım için mercekli far aldım montajını yaptım fakat görüntü neden böyle anlamadım ? Ampulmu yanlış takılı mercektemi sorun var ? Hella Balast , Osram 66250 Xenarc Xenon takılı mercekte. Çözülebilecek birşeymi ?

7dmlrkb.jpgoq0flga.jpg13a4aka.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut Akbulut

Farlar uzunlarda takılı kalmış , ilk yaktığınızda normal yanıp selektör yapınca mı bu hale geliyor ?

 

Öyleyse çözümü kolay ...

İletiyi paylaş


Link to post
Onur Bulut
7 dakika önce, Mahmut Akbulut yazdı:

Farlar uzunlarda takılı kalmış , ilk yaktığınızda normal yanıp selektör yapınca mı bu hale geliyor ?

 

Öyleyse çözümü kolay ...

Direk normal kısalarda iken bu şekil aydınlatıyor. Uzun yapınca desen değişiyor. Işık bide çok önde 3 metre önüme düşüyor. Acaba mercekmi sorunlu ? D2R ampullerimi yanlış oturttum ? Farıda daha yeni aldım mercek montajı yapılmış şekilde geldi.

İletiyi paylaş


Link to post
Onur Bulut

Şimdi denedim uzunları sabit yaktığım zaman far yanmıyor ama selektör atarken çalışıyor çok zayıf şekilde kısalarda çok daha yoğun ışık 

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut Akbulut

 

 

Far soketine dışarıdayken elektrik vererek deneyin , önce kısaya sonra uzuna , sistem çalışıyorsa bu aşağıdaki diyot yöntemi ile sorunu çözebilirsiniz . Diyotu 10A kullanın .

 

 

w7MBOoG.jpg

 

 

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Onur Bulut
On 23.08.2021 at 21:13, Mahmut Akbulut yazdı:

 

 

Far soketine dışarıdayken elektrik vererek deneyin , önce kısaya sonra uzuna , sistem çalışıyorsa bu aşağıdaki diyot yöntemi ile sorunu çözebilirsiniz . Diyotu 10A kullanın .

Hocam sorun sanırım D1S mercege D2R xenon kit takıldığı için ampul böyle tutturulmuş.

 

7v3o45v.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut Akbulut

D2S tir o ampul D2R mercek için uygun değil , umarım takmamışlardır ..

 

D1S merceğe D2S uydurulması doğru değil ama şuan ki sorun bu değil , mercek kısa ve uzun görevini yerine getiriyor mu? getirmiyor mu ? Öncelikle bunu bilmemiz lazım .

 

Far soketini sistemden çıkarıp elektrik verin ve duvardaki yansımayı burada paylaşın . İlk önce kısa sonra uzun şeklinde ...

tarihinde Mahmut Akbulut tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Onur Bulut
30 dakika önce, Mahmut Akbulut yazdı:

D2S tir o ampul D2R mercek için uygun değil , umarım takmamışlardır ..

 

D1S merceğe D2S uydurulması doğru değil ama şuan ki sorun bu değil , mercek kısa ve uzun görevini yerine getiriyor mu? getirmiyor mu ? Öncelikle bunu bilmemiz lazım .

 

Far soketini sistemden çıkarıp elektrik verin ve duvardaki yansımayı burada paylaşın . İlk önce kısa sonra uzun şeklinde ...

Mercek uzun kısa yapıyor. Takılan ampul ve balast bu D2S ampul alsam sorunum çözülürmü acaba ? Bu balast d2s çalıştırırmı ?

ql5je38.jpeg

tmz3fh4.jpg

tarihinde Onur Bulut tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut Akbulut
50 dakika önce, Onur Bulut yazdı:

1- Mercek uzun kısa yapıyor.

 

2- Takılan ampul ve balast bu D2S ampul alsam sorunum çözülürmü acaba ?

 

3- Bu balast d2s çalıştırırmı ?

 

 

 

1- Mercek sağlam , bağlantı doğru , bunu eledik 👍

 

2- D2R ampul hiçbir mercek için  uygun değil , Volvo , Honda vs reflektörlü araçlarda kullanılıyor ve mutlaka uzun farı ayrıca vardır , D2S ampulde H4 far için uygun değil , soğuk selektörde bu balast işe yaramaz . 

 

3- Mevcut balast D2S/D2R için zaten .

 

Olması gereken D1S merceğe D1S xenon kit , çünkü farlarınız tek ampulden uzun/kısa yapmakta . Farlar kapalı konumda bunu sadece D1S ile yapabilirsiniz . Mevcut balastlada olur ama hem etkisiz bir atış yapar hemde balat ve ampul kısa zamanda arızalanır . 

 

 

 

  • Teşekkür et 1

İletiyi paylaş


Link to post
Onur Bulut
16 dakika önce, Mahmut Akbulut yazdı:

 

1- Mercek sağlam , bağlantı doğru , bunu eledik 👍

 

2- D2R ampul hiçbir mercek için  uygun değil , Volvo , Honda vs reflektörlü araçlarda kullanılıyor ve mutlaka uzun farı ayrıca vardır , D2S ampulde H4 far için uygun değil , soğuk selektörde bu balast işe yaramaz . 

 

3- Mevcut balast D2S/D2R için zaten .

 

Olması gereken D1S merceğe D1S xenon kit , çünkü farlarınız tek ampulden uzun/kısa yapmakta . Farlar kapalı konumda bunu sadece D1S ile yapabilirsiniz . Mevcut balastlada olur ama hem etkisiz bir atış yapar hemde balat ve ampul kısa zamanda arızalanır . 

 

 

 

Çok teşekkür ediyorum. D1S kit taktığımızda o zaman görüntü tamamen değişecek.

İletiyi paylaş


Link to post
Onur Bulut

@Mahmut Akbulut Hocam baya araştırdım şuan takılı olan mercekler Bosch AL mercek arka kısmındaki far oturan yeri (D1S) söküp direk D2S ampul alıp bu balastlar ile kullansam olmazmı ? Tutucu ve D2S ampul ile daha az maliyetli bu işi çözebilirmiyim ? Yardımcı olursanız sevinirim. 

tarihinde Onur Bulut tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut Akbulut

D1S ampul tutucu sökebilirsiniz ama bu seferde D2S ampulü nereye sabitleyecek siniz ?

 

D2S ampulü neyle ve nasıl tutturacaksınız , yarın öbür gün tekrar sökülmesi gerekirse sıkıntı çıkarabilir ...

 

 

 

  • Teşekkür et 1

İletiyi paylaş


Link to post
Onur Bulut
On 25.08.2021 at 00:40, Mahmut Akbulut yazdı:

D1S ampul tutucu sökebilirsiniz ama bu seferde D2S ampulü nereye sabitleyecek siniz ?

 

D2S ampulü neyle ve nasıl tutturacaksınız , yarın öbür gün tekrar sökülmesi gerekirse sıkıntı çıkarabilir ...

 

 

 

Ustam şunu söktüm

 

 flu7gjr.jpeg

 

4uhoars.jpg

 

D1S yuvayı sökünce mercek yuvası bu şekilde Ampul tutucu ile ampulu tutturamazmıyım D2S Leri ? Bu mercek ille D1S ilemi aydınlatma sağlar ? Şimdi Hella balast ve Osram ampulleri Çin işi D1S kite değişmek istemiyorum. Bosch'a uygun ampul tutucu yokmudur ustam ?

İletiyi paylaş


Link to post
Muhammed Andı

Madem orjinalden vazgeçmek istemiyorsunuz; o halde emanet olarak D2S ampul bulun ve D2R'lerin ilk takılı olduğu şekilde plastik kelepçe ile takarak test edin. İşinize yarıyorsa; o zaman bir takım D2S alıp plastik kelepçe yerine, ince metal kelepçeyle sabitleyerek yolunuza devam edin.

 

Yok eğer verim alamadıysanız; o zaman Hella için üretilmiş ampul tutucular var piyasada. Çok birşey değil, 30-50 lira arası tanesi. Tek bir tane alın ve elinizdeki D2R ampulü merceğe son fotonuzdaki şekilde tutturmayı deneyin. Olursa ne alâ...

 

* Bu iki seçeneğin şayet herhangi biri olursa, o halde soğuk(farlar kapalıyken) selektör yapamayacağınızı unutmayın.!

 

Gerisi D1S'e müracaat...

tarihinde Muhammed Andı tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
  • Teşekkür et 1

İletiyi paylaş


Link to post

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

×
×
  • Yeni Oluştur...