Barış Günay

Ford Fiesta 5 (2002-2008) için xenon far

Recommended Posts

Fatih Kurnaz

Selçuk bey bu fotografta Photon marka 4300k ampuller kullanmistim ve uzakdogu malı ucuz balastlar vardi. Bahsettiginiz maviye kayan renk bu yüzden olusmustur. Simdi Osram 4300k xenarc standart ampuller ve Hella Gen3 balastlar ile tamamen OEM bir kit hazirlanmis ve çok daha iyi bir renk ve aydinlatma saglanmistir. Ancak genel kullanimda etkisi yine de zayif kaliyor bana göre. Keyfininyasayabilmek icin ancak dar bir yolda ve kuru zeminde kullanmak gerekiyor. Çevresi boş ve uzunyol asfaltta acikcasi yanimdan gecen haloj3n aydinlatmali araclar bile fark atiyor izlenimi yasiyorum Gecen aksam islak zeminde farlarin bir an devredisi kaldigi kanisina vardim ancak az ileride agaclara vuran isigi gorunce anlayabildim calistiklarini. Yolda tehlike yasamamak icin bir adim ileriye tasimaliyim aydinlatma performansini.

 

Bugün Oktay bey ile gorusmemde yeni tip Hella mercege gecme konusunda bir neticeye vardik. Tüm denenebilecekler malesef mevcut mercegin durumunda takiliyor. Malesef ayni farin acilarak yeniden bir montaj yolu gorundu bize. Umuyorum sonucu verimli olur. Yeni fotograflari haftasonu paylasirim sizinle.

İletiyi paylaş


Link to post
Fatih Kurnaz

Herkese merhaba.

 

Eski tip Hella mercekler ile yapmış olduğum uygulamadan sonra sonuç halojene göre çok iyi olmasına rağmen yine de beklediğim düzeyde performans bulamadım. Mahmut bey ve Oktay beyin yorumları ve yardımları neticesinde temel sorunun mercekte olduğu kanısına vardık. Hatta yeniden uygulama yapmamak için işi yüksek verimli ampullerle çözmeyi bile göze almıştım ancak bu seferde Selçuk bey bu tip ampullerin eski tip projektörlerde beklenen performansı vermediğini belirtti. Hatta kıyaslarsak maddi anlamda da en uygun seçenek merceklerin yenilenmesiydi. İlk uygulamadan kalan sarf malzemeleri de arttığından yeni ürünlerde gerekmiyordu. Bu yüzden yeniden iş başında koyulduk :)

 

Far tasına açılan deliklere kısmen uyum sağlaması, küçük boyutu ancak yüksek performansı sebebiyle Hella 'nın yeni tip merceklerinden araştırdım. Çiftini çok temiz ve sorunsuz olarak buldum ve satın aldım. Far camını ikinci defa açmak aklımdaki en büyük soru işaretiydi ancak şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki (tabi ki aynı model farlarda) eğer kaliteli bir silikon kullandıysanız yeniden açmak çok kolay ve zahmetsiz. Ben Sista 'nın Akvaryum Silikonunu kullanmıştım. İlk denemeye göre tek farkı açtıktan sonra donmuş olan silikonu temizliyorsunuz ve hiç bir sorun kalmıyor. Yani silikondan dolayı çok daha sert ve açılmaz bir hale gelmiyor. Rahatlıkla aynı yöntem ve sürelerde cam açılıyor.

 

Bu sefer tecrübeli olduğumuzdan hiç kırıp dökmeden tüm parçaları tek tek çıkardım. Yine merak edenlere; civatayla tutturulan merceklerin boş kalan kısımlarına aynı silikondan bol miktarda doldurarak destek amaçlı sürmüştüm. Merak edenlere söyleyeyim; silikonun kutusunda 200 dereceye kadar dayanıklı yazıyor ve far tasının dışında bile bu sıcaklık oluşmuyor anladığım kadarıyla. İlk uygulamadan hiçbir farkı yok çok sağlam duruyordu hatta ayırmak için silikonu maket bıçağı ile keserek far tasından ayırabildim. Yani silikon kullananlar rahat olsun. Yeni mercekteki iki delik çok rahat uyuyor sadece iki adet yeni delik açmak gerekiyor. Kurulan düzenek ile yeniden duvarda ince ayarlamalar yapıldı ve somunlar sıkılarak projektör montajı tamamlandı.

 

İlk uygulama da aklıma gelen ancak yapamadığım bir konuda hazırlıklıydım bu sefer. Motip marka ısıya dayanıklı mat gümüş renk sprey boya aldım. Tüm krom kaplamaları zımpara ve ıslak mendil ile temizledikten sonra üç kat boya uyguladım ve katlar arası kuruma sürelerine dikkat ederek en son tüm parçaları 200 derecede 15 dk fırına attım. Sonuç oldukça güzel oldu. Ayrıca aracımda sis farı yuvası hazır ancak kit yoktu. Yeni bir sis farı seti aldım ve onunda çerçevelerini belli etmek amacıyla aynı boya ile boyadım. Far camları hazır ayrıyken içini detaylı temizledim ve dış yüzeylerini kaliteli ürünler kullanan bir oto temizlikçide zımpara ve cila ile parlattırdım. Sararma hiç kalmadı ve koruyucu pastası ile bir yıl kadar idare edeceğini öğrendim. Merceklerin far tasına değen kısımlarına bu sefer çelik yapıştırıcı kullandım. Silikonun performansını önceden görseydim hem gerek duymazdım hemde geri dönüşü olduğundan yine kullanmayı tercih ederdim. Ancak almışken bu yapıştırıcı ürünü de kullanmak, denemek istedim. Far camlarını ısıtarak yeniden yapıştırdım. Üzerinde ki siyah ısıyarak eriyen conta yeterince olduğundan bu sefer kanala silikon kullanmadım. Sadece dışına zar gibi kapatması ve ek önlem almak bakımından ince ve çizgi boyunca uyguladım.Silikon kuruduktan sonra farları araca monte ederek tesisatı bağladım ve denedim.

 

Sonuç; aydınlatma performansında  inanılmaz derecede fark oldu. Eski merceğin mat yansıtıcı yüzeyi ve lensi ile yenisi arasında çok fark varmış. Artık ıslak yollarda bile (verim kaybı tabi ki oluyor) ışığı görebiliyorum. Önceki uygulama da hiçbir şekilde hissetmiyordum. Bu arada uzunlarda da performans arttı, odaklaması güçlü bir lensi var. Kesilme çizgisi biraz daha net ve perde hareketi daha hızlı. Ancak bana göre eski merceğin homojen ışık dağılımı daha iyiydi. Yeni mercekte kısa hüzme kullanırken yola vuran ışıkta merceğin reflektöründen kaynaklanan bir desen oluyor ama aydınlatma performansı göz önüne alındığında unutuyorsunuz. Sadece merak edenlere bilgi amaçlı belirtmek istedim. Bu uygulamanın ardından artık far donanımın da far içinden yapılabilecek bir dokunuş kalmadı. İleride (gerekirse) performans ampulleriyle kendimizi biraz daha iyileştirebiliriz ama dediğim gibi şu anda ihtiyaç yok. Kullandığım ekipman şöyle:

 

- Hella yeni tip mercekler + Çıkma kapakları + Hella montaj aparatları

- Osram Xenarc 66240 4150K D2S ampuller

- Hella Gen3 çıkma balastlar

- Röleli akü besleme kablosu

- Silikon, çelik yapıştırıcı, ısıya dayanıklı boya..vs gibi sarf malzemeleri

 

Yukarıda anlatılanlar belki aynı durumu yaşayanlar için yönlendirici olabilir. Yapılan uygulamadaki malzemelerin hem test sonucu hem de geri-sarım şeklinde açılması gibi algılanabilirse belki birilerine faydası olur düşüncesiyle paylaşıyorum. Yardım ve destekleri için Oktay Toker, Mahmut Akbulut ve Selçuk Keleş 'e çok teşekkürler.

20181222_213027.jpg

20181222_213046.jpg

20181222_213114.jpg

20190127_150009.jpg

20190127_150021.jpg

20190127_150047.jpg

20190127_150110.jpg

20190127_150119.jpg

20190127_150126.jpg

20181229_190250.jpg

20181229_190241.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut Akbulut

Sonuç oldukça tatmin edici , işçilik ve görsel sonuç güzel , eline emeğine sağlık , iyi günlerde kullan :good1:

İletiyi paylaş


Link to post
Hasan Uysal

Merhabalar 2007 fiesta aracim var far yuvalarini mercekli olarak yapmak istiyorum fakat nerede kime yaptirabilirim yardimci olirsaniz sevinirim

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş

Çok güzel olmuş, geri bildirim harika, güle güle kullan. Böyle çalışmalar görmek sevindirici. Belki ileride sinyali ledli hazır sinyallerle de değiştirebilirsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker

Elinize sağlık.İyi günlerde kullanınız.

Çalışma,kullanılan parçalar ve sonuç her şekilde iyi ben diğer orijinal parçaları seviyor olsamda özellikle mercek şapkasını daha çok sevdim..:good1:

 

İletiyi paylaş


Link to post
Fatih Kurnaz

Herkese tekrar merhaba. Dönüşümden sonraki ilk araç muayene zamanı geldi :) H11 iki ampulüm vardı boşta. Onları Hella ampul tutucuya bağlayarak balastları iptal ettim ve aracın standart far bağlantısını ampullere taşıdım. Ancak araçta H4 ampule göre tesisat olduğundan şöyle bir durum oluyor; kısalarda sorun yok, aydınlatma tatminkar. Sinyal kolunu çekerek selektör yapıldığında uzunlar da tamam, merceklerdeki perde başarılı bir uzun aydınlatma sağlıyor. Ancak kolu tam çekerek uzun moda aldığımızda ampuller sönüyor. Bu normal bir durum farkındayım. Peki hangi metod ile uzunlardında yanması saglanır?

 

Örneğin H4 pin uçlarında kısa ve uzun arasıma kablo koysam araca zarar verir mi? Teoride olur gibi geliyor ama sizin tecrübenizle hareket edeceğim. Şimdiden teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Mehmet Özyürek
On 09.06.2020 at 18:12, Fatih Kurnaz yazdı:

Herkese tekrar merhaba. Dönüşümden sonraki ilk araç muayene zamanı geldi :) H11 iki ampulüm vardı boşta. Onları Hella ampul tutucuya bağlayarak balastları iptal ettim ve aracın standart far bağlantısını ampullere taşıdım. Ancak araçta H4 ampule göre tesisat olduğundan şöyle bir durum oluyor; kısalarda sorun yok, aydınlatma tatminkar. Sinyal kolunu çekerek selektör yapıldığında uzunlar da tamam, merceklerdeki perde başarılı bir uzun aydınlatma sağlıyor. Ancak kolu tam çekerek uzun moda aldığımızda ampuller sönüyor. Bu normal bir durum farkındayım. Peki hangi metod ile uzunlardında yanması saglanır?

 

Örneğin H4 pin uçlarında kısa ve uzun arasıma kablo koysam araca zarar verir mi? Teoride olur gibi geliyor ama sizin tecrübenizle hareket edeceğim. Şimdiden teşekkürler.

 

Kablo olmaz.. Kablo olursa kısaları yakınca uzunlar da yanar. 

Sigorta kutusundan çözeceksiniz. 

Uzun far rölesinin çıkış pininden kısa far rölesi tetiğine diyot bağlayacaksınız.. 

Bunu başaramazsanız, 

Çok güçlü bir diyotla uzun far ampulüne gelen elektriği kısa fara aktaracaksınız. 

 

 

 

 

 

İletiyi paylaş


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Misafir
Bu konuyu cevapla

×   Yapıştırdığınız içerik biçimlendirme içeriyor.   Biçimlendirmeyi Temizle

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız mesaja gömüldü.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi Temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.