Onur Arslan 10 Gönderildi: Aralık 11, 2009 Kesilme çizgisi xenondaki gibi güzel mor olmuyor, performansında da epey fark olabiliyor ama merceğe göre de değişebiliyor. Şu ankine göre farkı hissedeceksin "hiç iyi aydınlatmıyor" diyeceksin sonra gözün alışacak.Bazı yerlerde okuyordum, mercekli olursa "topluyor" vs. diyorlardı Varsın toplasın, en azından dağı taşı heryeri değil de gerekli yerleri aydınlatmış olayım Acaba viraj farı olayı çalıştırılabilir mi İletiyi paylaş Link to post
Selçuk Keleş 1.921 Gönderildi: Aralık 12, 2009 Sanmam. Şyi araştırmak lazım, beyin nasıl programlanmış, belli bir hızın altında yanıyor onlar. Bir sürü teferruatı var net olarak bilmiyorum. Belki bir switch taktırarak manuel olarak virajlarda-köşelerde kullanmak istersin ? Ben sis farlarımı o amaçla kullanıyorum da çok faydası oluyor. İletiyi paylaş Link to post
Onur Arslan 10 Gönderildi: Aralık 20, 2009 Sanmam. Şyi araştırmak lazım, beyin nasıl programlanmış, belli bir hızın altında yanıyor onlar. Bir sürü teferruatı var net olarak bilmiyorum. Belki bir switch taktırarak manuel olarak virajlarda-köşelerde kullanmak istersin ? Ben sis farlarımı o amaçla kullanıyorum da çok faydası oluyor.Tekrar selamlar, Yeni farları geçen Çarşamba günü taktırdım. Görüntü olarak gayet güzel oldu... Dışarıdan farları gösteren bir fotoğraf henüz fırsat bulup çekemedim, akşam eve girerken normal farların fotoğraflarını yine ilk fotolarda olduğu gibi meşhur bahçemizde çektim Şlk fotoğraflarla karşılaştırmak isterseniz bir bakın Merceğin kesim çizgisi olayını hep severdim zaten, şimdi yolda, öndeki aracın üzerinde falan bu çizgiyi takip edip duruyorum Viraj farı olayını ise Hakan abi "bunları da uzunlara bağlayalım madem, boş durmasınlar" dedi, iyi diyip uzunlara bağlattım. Tabi sağ-solu aydınlattıklarından uzun far anlamında bişeye yaramıyorlar aslında... Yalnız onu çalıştırabilsek gerçekten manyak bişey olacakmış, Çok fazla ışık olmayan virajlı bir ara yola girdim ve uzunları yaktım, sol ve sağa keskin virajlarda bile viraj içini görebiliyorsunuz. GT veya RC'deki bu donanıma özendim vallahi Mercedes'lerde sis farı ile bunu yapıyorlar, o da baya güzel bişey.Şimdilik yine ilk olarak dandik fotolar İletiyi paylaş Link to post
Murat Ş. 5 Gönderildi: Aralık 20, 2009 hayırlı olsun.. uzunları yakınca mercekler mi sağa sola dönüyor anlamadım İletiyi paylaş Link to post
Onur Arslan 10 Gönderildi: Aralık 21, 2009 hayırlı olsun.. uzunları yakınca mercekler mi sağa sola dönüyor anlamadım Teşekkürler Yok hocam şöyle, Halojen standart farlara göre dizilim ve şekil farklı zaten... Uzunları yakınca ekstra olarak farın kenarlarındaki H7'ler de yanıyor. Onların açıları tamamen farklı, aracın burnuna göre kafadan 30 derece veya daha fazla dışarı bakıyor. Standart farlar H7 kısa + H7 uzun ve sinyal şeklinde. Kısalar dışarıda, uzunlar iç kısımda.Mercekli farlarda ise kısalar içeride ve H7 mercekli, uzunlar dışarıda. Ayrıca uzun hüzmenin bulunduğu kısmı ikiye bölmüşler, burada uzun hüzme ampulü H1 olarak değişmiş. H1'lerin yanında H7'ler var, onlar viraj farı olarak görev yapıyor. Ben de mercekler dönüyor sanıyordum, meğer viraj farı oymuş, direksiyon döndüğünde sanırım belirli bir açı olacak, normalde o sırada farların içindeki bu H7'leri yakıyor. İletiyi paylaş Link to post
Selçuk Keleş 1.921 Gönderildi: Aralık 22, 2009 Köşe farı da denebilir. Statik viraj farı aslında tam ismi.Ayrı switch yapıcaktın sen onu, beni dinle sen İletiyi paylaş Link to post
Murat Ş. 5 Gönderildi: Aralık 22, 2009 Teşekkürler Yok hocam şöyle, Halojen standart farlara göre dizilim ve şekil farklı zaten... Uzunları yakınca ekstra olarak farın kenarlarındaki H7'ler de yanıyor. Onların açıları tamamen farklı, aracın burnuna göre kafadan 30 derece veya daha fazla dışarı bakıyor. Standart farlar H7 kısa + H7 uzun ve sinyal şeklinde. Kısalar dışarıda, uzunlar iç kısımda.Mercekli farlarda ise kısalar içeride ve H7 mercekli, uzunlar dışarıda. Ayrıca uzun hüzmenin bulunduğu kısmı ikiye bölmüşler, burada uzun hüzme ampulü H1 olarak değişmiş. H1'lerin yanında H7'ler var, onlar viraj farı olarak görev yapıyor. Ben de mercekler dönüyor sanıyordum, meğer viraj farı oymuş, direksiyon döndüğünde sanırım belirli bir açı olacak, normalde o sırada farların içindeki bu H7'leri yakıyor.şimdi anladım acıklama için teşekkür ederim İletiyi paylaş Link to post
Hüseyin Hoca 37 Gönderildi: Aralık 22, 2009 Araç üzerindeki resimleri görebilirsek çok daha güzel olur. Hayırlı olsun. İletiyi paylaş Link to post
Onur Arslan 10 Gönderildi: Aralık 24, 2009 Araç üzerindeki resimleri görebilirsek çok daha güzel olur. Hayırlı olsun.Hocam arabayı gündüz görebilsem, dışarıdan içeriden nereden olursa fotoğraf çekip koyacağım Eve bile zor gidiyorum diyeyim bu sıralar İletiyi paylaş Link to post
Onur Arslan 10 Gönderildi: Ocak 5, 2010 Selamlar, Bazılarınızın bildiği üzere 207 aracım var ve yaklaşık 2 hafta önce 207'nin mercekli farlarını satın alarak, uzun süredir kullandığım MTEC H7 6000K Xenon kiti bu farlara geçirterek montajını yaptırdım. H.sonu Ankara'ya gittim geldim ve oradayken farları açtığımda ilk anda sağ tarafın yanmamaya başladığını gördüm. Fark ettiğimde sadece bir defa kapatıp açtım ve sağ far yandı. Ancak bu sabah C.bostan - Harem arası giderken farları birçok kez açıp kapamama rağmen sağ taraf yanmamakta inat etti. Park edeceğim yere yaklaşırken tekrar denedim ve sağ taraf yandı. Tabi gideceğim yere vardığımdan, artık bir anlamı kalmadı Bu sorun balast mı yoksa ampul yüzünden mi kaynaklanır? Yaklaşık 1-1.5 senedir kiti kullanıyorum ve bugüne kadar hiç yanmamazlık etmemişti. Acaba ampul mü ömrünü doldurdu deyip yenisini alayım dedim ama MTEC H7 6000K ampulün 110 lira fiyatı var, problemin o olduğundan emin olmadan sipariş vermek istemedim. Bu arada 20-30 liraya da "h7 6000k dönüşüm kiti yedek ampul" diye satılan ampuller var ama markası falan belli değil, bu kadar fiyat farkı varsa 20 liralık olanlar ertesi gün patlıyor mu yoksa MTEC diye satılanlar mı kazık Yardımlar için şimdiden teşekkürler... Arabanın detaylı fotoğraflarını hala çekip koyamadım bu arada İletiyi paylaş Link to post
Selçuk Keleş 1.921 Gönderildi: Ocak 5, 2010 Balasttandır. Sağ sol değiştirip izle bakalım ne olucak. İletiyi paylaş Link to post
Onur Arslan 10 Gönderildi: Ocak 6, 2010 Hmm, tamam abi sağol, yalnız bu sefer de iki gündür sabah-akşam problemsiz yandı, havadan mı etkileniyor ne oluyor, beyni dondu herhalde İletiyi paylaş Link to post
Burak Erdin 0 Gönderildi: Nisan 6, 2010 Onur bey:Rica etsem aracın üzerinden bir foto alabilirmiyim ? Yakın bir arkadaşımda mercekli RC farlarından arıyor, siz nerden temin etmiştiniz ? Yardımcı olursanız sevinirim. İletiyi paylaş Link to post
Onur Arslan 10 Gönderildi: Nisan 15, 2010 Gecikmeli de olsa dışarıdan fotoğrafları ekliyorum. Farlar yanarkenki fotoğraf sönük çıkmış, xenonlar standart ampulmüş gibi duruyor Fotoğrafı bilgisayara atınca fark ettim, telefonla çekmiştim İletiyi paylaş Link to post
Özgür Duman 2 Gönderildi: Ağustos 31, 2012 Arkadaşlar herkese merhabalar.Ben aranıza yeni katıldım ve böylesi bir konuda bu kadar bilgi paylaşımı trafiği oluşmasına imkan verdiğiniz ve katkıda bulunduğunuz için hem siz üyelere hem de moderatörlere teşekkür ederim.Benim sorum şu,Kısmetse yakında bir peugeot 207 almayı düşünüyorum.Xenon far kullanmak istiyorum fakat orjinal farlarda mercek yok.İleride kendim mercek montajını deneyebilirim el becerisi konularında fena sayılmam =).Fakat aklıma takılan konu şu,Orjinallerinde bulunan ve düğme ile ayarlanabilen fark yükseklik ayarını yine mercek takınca aynı motorlar vasıtası ile sağlayabilir miyim?Sanırım fabrikasyon mercek farlı araçlarda yükseklik ayarı otomatikmiş.Ayriyetten böylesi bir durumda mercekli araçlarda otomatik yükseklik ayarı olmayınca muayenede sorun çıkarıyormuş diye birkaç yazı okudum bunlar doğru mudur?İlginize şimdiden teşekkür ederim iyi akşamlar.Özgür DUMAN İletiyi paylaş Link to post
Mahmut Akbulut 2.734 Gönderildi: Ağustos 31, 2012 Arkadaşlar herkese merhabalar.Ben aranıza yeni katıldım ve böylesi bir konuda bu kadar bilgi paylaşımı trafiği oluşmasına imkan verdiğiniz ve katkıda bulunduğunuz için hem siz üyelere hem de moderatörlere teşekkür ederim.Benim sorum şu,Kısmetse yakında bir peugeot 207 almayı düşünüyorum.Xenon far kullanmak istiyorum fakat orjinal farlarda mercek yok.İleride kendim mercek montajını deneyebilirim el becerisi konularında fena sayılmam =).Fakat aklıma takılan konu şu,Orjinallerinde bulunan ve düğme ile ayarlanabilen fark yükseklik ayarını yine mercek takınca aynı motorlar vasıtası ile sağlayabilir miyim?Sanırım fabrikasyon mercek farlı araçlarda yükseklik ayarı otomatikmiş.Ayriyetten böylesi bir durumda mercekli araçlarda otomatik yükseklik ayarı olmayınca muayenede sorun çıkarıyormuş diye birkaç yazı okudum bunlar doğru mudur?İlginize şimdiden teşekkür ederim iyi akşamlar.Özgür DUMANÖzgür bey merhaba aramıza hoşgeldiniz Umarım beğendiğiniz aracı alırsınız,Allah gönlünüze göre versin Yapacağınız montajda uygun ölçülerde mercek+kapak+ampul veya ateşleyicisi,kullanımına azami dikkat ederseniz yükseklik ayarında sorun yaşamazsınız.Ayrıca 207 nin versiyonlarında otomatik eğim sensörü yok.Otom.eğim sensörü olması için araçta bi-xenon far ve far yıkamada olması gereklidir... İletiyi paylaş Link to post
Özgür Duman 2 Gönderildi: Eylül 3, 2012 Özgür bey merhaba aramıza hoşgeldiniz Umarım beğendiğiniz aracı alırsınız,Allah gönlünüze göre versin Yapacağınız montajda uygun ölçülerde mercek+kapak+ampul veya ateşleyicisi,kullanımına azami dikkat ederseniz yükseklik ayarında sorun yaşamazsınız.Ayrıca 207 nin versiyonlarında otomatik eğim sensörü yok.Otom.eğim sensörü olması için araçta bi-xenon far ve far yıkamada olması gereklidir... Teşekkürler hocam.Yani mercek taktığımızda farın yükseklik ayarını yapmaya sağlayan yükseklik motorunu bu merceğe monte edip içerideki düğmeden orjinal hali gibi yükseklik ayarını yapabiliriz doğru mudur? İletiyi paylaş Link to post
Mahmut Akbulut 2.734 Gönderildi: Eylül 3, 2012 Teşekkürler hocam.Yani mercek taktığımızda farın yükseklik ayarını yapmaya sağlayan yükseklik motorunu bu merceğe monte edip içerideki düğmeden orjinal hali gibi yükseklik ayarını yapabiliriz doğru mudur?Yükseklik ayarını yapan motor reflektörü aşağı yukarı hareket ettirir,mercek montajıda reflektöre yapılacağı için ekstra bir işlem yapmayacaksınız montajı dikkatli yaparsanız farınız orj hainde olduğu gibi çalışır... İletiyi paylaş Link to post
Serhat Şakar 0 Gönderildi: Mayıs 13, 2014 Saygıdeğer forum üyeleri merhaba.Aracımda Junyan marka ledli ve mercekli far bulunmakta. Fakat ben ledlerinden ve merceğinden memnun değilim.Özellikleri ledleri gündüz ledi olmasına rağmen gündüz neredeyse hiç farkedilmiyor. Farlarımın lederini güçlü yanacak ledelerle değiştirmek istiyorum fakat bu konular hakkında herhangi bir bilgim bulunmamakta. Hazır farlar açılınca mercekleri de değiştireyim diyorum.Bu konuda tecrübesi olan değerli forum üyelerinin görüş öneri ve yardımlarını bekliyorum.Farların gündüz çekilmiş resmi aşağıdadır. Şimdiden teşekkür ederim. İletiyi paylaş Link to post
Mahmut Akbulut 2.734 Gönderildi: Mayıs 13, 2014 Serhat bey hoş geldiniz Bu konuyu biraz inceleyin : http://www.geceucusu.com/topic/3730-angel-ledlerinin-degisimi/ İletiyi paylaş Link to post
Serhat Şakar 0 Gönderildi: Mayıs 13, 2014 Hoşbulduk Mahmut bey konuyu inceledim ama ben bu iş için pek bir zaman ayıramıyorum. Gerçi ayırsam da pek anlamıyorum farları dağıtıp toparlayamam yani Bu işi yapabilecek usta eller vardır mutlakaForumda güzel çalışmalar var. Bu iş için tavsiye edilebilecek birilerini arıyorum aslında.Özellikle Oktay abinin çalışmaları çok başarılı bana göre.Galiba onunla irtibata geçmem gerekecek. İletiyi paylaş Link to post
Fatih Özbaş 397 Gönderildi: Mayıs 14, 2014 Oktay Abiden de yardım alabilirsiniz evet. çalışmaları iyidir. daha önce bir honda civic farı yapmıştık dillere destan bir bakan bir daha bakıyor far sizinkinin tipindeydi. İletiyi paylaş Link to post
Oktay Toker 2.631 Gönderildi: Ağustos 7, 2014 Serhat arkadaşımıza Rabbimin izni ile elimden geldiğince yardımcı olarak farlarını tanınmaz hale getirdim dersem yalan olmaz galiba. Junyan far mercekleri bilindiği üzere vasat üzerinde bir aydınlatması var.Lakin fardaki orijinal mercek bölümü dar olduğu için mercek değişimi epey uğraştıracaktı bende bu kısımla uğraşana kadar uzun hüzme kısmına Valeo bi-xenon mercek takarak uğraşırım dedim ve harbiden çok fena uğraştım.Kendi kendime kaşınmıştım ve çok fena montaj projeleri yapıp bozdum küçük bi-xenon mercek bulmaya çalıştım vesaire olmadı ve sonunda sağlam ve bu mercekte ayrı şekilde ayarlanabilir hali ile bitirdim.Orijinal mercek perdesi kesildi uzun hüzme olarak sabitlendi yerinde bırakıldı ve güzelce ayarı yapıldı.Ledler her biri 150 lümenlik hatta 170 lümene kadar tam güçte ışık verebilen ledler kullanıldı.sinyal kısmıda power ledle süslendi ve çift mercekli güzel bir görünüm ve ciddi işlevsel bir şekilde çalışmayı noktaladık benim içim oldukça tecrübe edindiğim far çeşitleri arasına girdi.Mercek montajlı halindeki resimleri nereye yükledim bir türlü bulamadım yada kaza eseri sildim bilmiyorum hatırlamıyorum ama son hallerinin resimleri mevcut.Montaj resimli hallerini bulunca bilahire ekleyeceğim.Sinyal kısmındaki orijinal görünüm böyle idi.Buradaki deliklerdeki vida görünümü aldatmacadan ibaret bunları delip led delikleri açtım.Ampul deliği kısmına 30mm Nude lens kullandım ve üsttede bir delik ile led montajı yaptım.Led değişimi sonrası ışık görünümü.Araç üzerinde daha net resimler bilahire gelecek.Şimdilik bu var.Duvar resimleri. 1 İletiyi paylaş Link to post
Selçuk Keleş 1.921 Gönderildi: Ağustos 11, 2014 Güçlü ledlerle çok şık durmuş 1 İletiyi paylaş Link to post